clubbruggeineuropa
alles over club brugge 
 
 
 FAQ  •  Zoeken  • Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 
 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


 De tussenbalans van Adrie Koster en Luc Devroe Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
fcb1958
Site Admin


Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 297

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2010 23:13:10 Reageren met citaatTerug naar boven

De tussenbalans van Adrie Koster en Luc Devroe
De kop is eraf, de trainingen zijn hervat. Coach Adrie Koster sprak vandaag ook een eerste keer met de nationale pers. Hij pikte in op het nieuws van de dag betreffende Stijn Stijnen (die zijn aanvoerdersband inlevert) en maakte duidelijk dat de technische staf niet wordt gewijzigd (voor degenen die aan de aanwezigheid van Sven Vermant op het trainingsveld bepaalde conclusies dachten te verbinden). Dan maakte hij de tussenbalans op van de personeelswissels die zijn groep onderging, waarbij sportmanager Luc Devroe voor nog verdere verduidelijking zorgde.

Michel VERHAEGHE

"Met de inkomende transfer van Marcos Camozzato is een eerste prioriteit ingevuld", sprak Koster. "De komst van de Braziliaan kan een zegen betekenen, maar uiteraard zal ook hij zich moeten bewijzen. Daarnaast blijft de komst van een spits een tweede prioriteit. En ook hier wil ik het liefst op korte termijn toch meer duidelijkheid. Wie de uiteindelijke vervanger van Wesley Sonck zal worden, blijft voorlopig nog een open vraag, maar ik ga er wel van uit dat hij op zijn minst even goed en hopelijk nog beter zal zijn. Met de aanwerving van een bijkomende spits, is de groep toch vrij compleet en kunnen we de voorbereiding in. Al weet je ook dat de transferperiode in principe nog tot 31 augustus loopt en er dus nog van alles kan gebeuren. Het is dus best mogelijk dat er nog een aantal jongens de kern zullen verlaten. Anderzijds mag onze kern ook niet te smal worden, want in het huidige voetbal kom je gewoon nergens met een kern van pakweg 14 spelers. Het is de bedoeling om op de drie fronten mee te strijden en dezelfde ambitie als vorig seizoen te tonen."

Bij de hervatting van de training oogt Clubs coach fris en klaar om er de pees op te leggen. Het trauma van vorig seizoen lijkt verteerd.

"Nou goed, er zitten toch een aantal weken tussen die wedstrijd op Gent en de start van de trainingen op het nieuwe seizoen. Maar ik kan wel kwijt dat ik, na die zware opdoffer op de slotdag, toch behoorlijk 'diep' heb gezeten. Anderzijds moet je ook een streep onder het vorige seizoen durven trekken en terug van nul herbeginnen. Een nieuw seizoen, een nieuw elan. Samen met de technische staf heb ik uit die laatste wedstrijd na een grondige evaluatie toch de nodige conclusies getrokken. En voor mijn spelersgroep zal dit allicht niet anders zijn. We hebben Europees een goed parcours afgelegd, maar door de slotnederlaag is de perceptie helemaal negatief. Ergens begrijpelijk, want die wedstrijd maakte het verschil tussen het spelen van de voorrondes van de Champions League en de Europa League. We hadden alles in eigen handen maar hebben het gewoon onszelf aangedaan."

"In het tussenseizoen was het dus zaak om het 'koppie' leeg te maken, maar toch ook lessen mee te nemen naar het nieuwe seizoen toe. Mentaliteit? Op mijn eigen manier zal ik de zaken wel aanpakken zoals ik denk ze te moeten aanpakken. En over het algemeen gesproken ben ik tevreden met deze groep. Er zit voldoende kwaliteit in onze kern, al zal het vooral zaak zijn om in de prestaties constanter te worden. Wat dit laatste betreft is deze groep toch alweer een jaartje ouder en meer gelouterd."

Nog voor het einde van de eerste training trok Perisic al vervroegd naar de kleedkamer.

"Ivan heeft klaarblijkelijk last van een ontsteking aan een wijsheidstand. Daar moeten we voorzichtig mee omspringen en hem de in de komende dagen aangepast laten trainen. Maar dat komt wel in orde. Ik was zelf aangenaam verrast door de aanwezigheid van Kouemaha. Dorge zal in principe komende maandag bij de groep aanpikken. Michael Klukowski van zijn kant ondergaat op 30 juni zijn medische testen en pikt de volgende dag bij de groep aan."
Luc Devroe: "Gretige Dahmane"

Op sportief vlak zijn er nog een aantal knopen door te hakken. Ook voor sportief manager Luc Devroe is de komst van een nieuwe spits prioritair.

"Ik trap een open deur in als ik stel dat ik, net als Adrie Koster, liefst zo snel mogelijk duidelijkheid nastreef wat de komst van de nieuwe spits betreft", aldus Clubs sportmanager. "Maar uit principe wil ik er in dat dossier geen streefdatum op plakken. De enige tijdslimiet is die van 31 augustus, de dag dat de transferperiode ten einde loopt. Maar als de speler in kwestie Europees aan de bak wil komen, dan moeten we de witte merel nog voor 1 augustus zien binnen te halen. Om meteen voor de Belgische competitie speelgerechtigd te zijn, zou hij hier reeds voor 23 juli moeten staan. Maar zelfs met de komst van de nieuwe spits, is mijn werk niet af. Wat als er straks iemand op training voor vier maanden uitvalt? De voorbereiding moet ons leren of er nog nood is aan eventuele versterkingen."

"Anderzijds kan het nuttig zijn dat we een jongen als Cleber Sonda voor een jaartje kunnen uitlenen, liefst aan een tweedeklasser waar hij veel aan spelen kan toekomen", vervolgt Luc Devroe. "Ook Jorn Vermeulen mag een jaar uitgeleend worden. Dit in tegenstelling tot Brecht Capon, die enkel te koop is. Maar laat me duidelijk stellen dat Capon bij Club absoluut niet overbodig is. Maar als hij vertrekt, dan is dit via verkoop en dan nog enkel aan onze condities."

"Van een eventueel vertrek van Mohamed Dahmane, die in januari weg wou, is er nu helemaal geen sprake. Er is geen enkele reden om 'Momo' te laten gaan. Ik vond het bijzonder jammer dat hij vorig seizoen op STVV uitviel in de eerste match van de play offs, en op een moment dat hij een titularisplaats had afgedwongen. Bovendien begint hij bijzonder gretig aan het nieuwe seizoen. Zijn testen waren heel goed, waaruit blijkt dat hij in het tussenseizoen extra heeft bijgetraind. Het toont aan dat hij er vol wil voor gaan."
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen







Geplaatst: 21 Jun 2010 23:13:10 Terug naar boven

Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 6 uur
Vertaling door Lennart Goosens.