De Spellenhut
Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

De Spellenhut Forumindex -> Suggesties & idee?n (de spellenhut) -> suggesties spellen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht suggesties spellen - Geplaatst: 4 Mrt 2007 10:32:23 Reageren met citaat  
Kim

Hoi iedereen ,

De eerste editie van de spellenhut zit er al op en we maken ons al klaar voor de eerstvolgende speelavond 16 maart.
Ook dan zullen er weer een aantal andere spellen zijn om te spelen die we gaan halen in de uitleenpost van Forum Federatie.
Als er iemand suggesties heeft kwa spel je zeker eens wil spelen , dat we zeker mee moeten brengen mag je dat altijd hier achterlaten .
We gaan trachten zoveel mogelijk andere spellen en zoveel mogelijk variatie te brengen .

Groetjes kim

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Terug naar boven  

- Geplaatst: 4 Mrt 2007 10:32:23  

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 5 Mrt 2007 01:21:30 Reageren met citaat  
Dominique

Hallo,

Een spel dat ik eigenlijk al een heel tijdje wil spelen is 'In 80 tagen um die Welt" (Kosmos) naar het bekende verhaal van Jules Verne. Het is een spel waarbij je in zo weinig mogelijk dagen om de wereld moet zien te reizen. Het spel is kaartgestuurd. Je kiest kaarten (boot- of treinkaarten) die in een open display liggen (aantal is afhankelijk van het aantal spelers) en aan de kaart die je kiest is nog een extra actie gekoppeld die je al dan niet kunt uitvoeren bv. startspeler worden in de volgende ronde, de detective verplaatsen om andere spelers dwars te zitten, een ballon gebruiken die je tijdswinst oplevert enz. Er zijn ook actiekaarten waarvoor je kunt kiezen die je het reizen vergemakkelijken, al zitten er ook twee tussen die jou en je medespelers extra reisdagen kunnen kosten. Door het betalen van goudstukken kun je ook wat tijdswinst bekomen. Het spel heeft m.i. een goede mix tussen tactiek en geluk.

Nog een spel dat me interesseert is Blue Moon City (Kosmos). Ik zag dat het op de spelvond van 2 maart aanwezig was, maar aan spelen zijn we niet toegekomen. Het spel speelt zich af in het Blue Moon universum, bekend van het tweepersoonsspel. Het is ook kaartgestuurd. Ik heb er al veel goede kritieken over gelezen. Het is de bedoeling dat je de verwoeste stad Blue Moon City heropbouwt door mee te werken aan het herstellen van de verschillende gebouwen in de stad. Je bijdrage aan de weredopbouw levert je grondstoffen op die je kunt offeren. Wie als eerste een aantal offers aan de obelisk kan brengen, afhankelijk van het aantal spelers, wint het spel. De kaarten zijn echt prachtig! Elke soort kaart, eigenlijk de verschillende volkeren die het universum van Blue Moon bewonen, heeft een extra eigenschap die je tijdens je beurt kunt benutten.

Moesten deze spellen eens op een spelavond aanwezig zijn, zou ik ze zeker willen spelen.

Groeten,

Dominique
(Wie speelt, wint altijd!)

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 5 Mrt 2007 08:59:47 Reageren met citaat  
Kim

hoi Dominique

We zullen zekers eens kijken of die spellen op onze spelavonden aanwezig kunnen zijn.Al de sugesties schrijven we op en proberen we voor te zorgen dat deze eens aanwezig kunnen zijn.

Andere mensen met nog voorstellen , laat maar horen Smile

groetjes Kim

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 6 Mrt 2007 19:17:43 Reageren met citaat  
Hugo

Je kan al op mijn hulp rekenen om die spellekes mee te testen, zeker dat van die reis in 80 dagen. Very Happy

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 6 Mrt 2007 21:05:44 Reageren met citaat  
Pieter

Dominique en Hugo, bij deze heb je al een derde speler om 'In 80 tagen um die Welt' te spelen Very Happy

Andere spellen die ik ook wel eens wil spelen zijn San Juan (= het kaartspel van Puerto Rico van Ravensburger) en Maharadja (Phalanx Games). Van beide spellen heb ik al veel zeer goede commentaren gelezen dus die wil ik wel eens uitproberen.

Groetjes,
Pieter

Terug naar boven  

Bericht San Juan - Geplaatst: 6 Mrt 2007 22:52:20 Reageren met citaat  
Dominique

Hee Pieter,

San Juan heb ik al zovee keer gespeeld dat ik al aan mijn tweede doos toe ben. Het is inderdaad een erg goed kaartspel, ??n van de beste die ik ken, zowel met twee, drie of vier spelers. Het biedt veel mogelijkheden en tatische finesses. Ik zal het eens meebrengen naar de spelavond.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 7 Mrt 2007 10:06:03 Reageren met citaat  
Kim

Hoi Pieter

Maharadja zit al in ons spelassortiment , dus daar ga je zeker en vast aan komen om dat eens te spelen. Het is wel een zeer tactish spel , je kan er echt alle richtingen uit en aan de hand van wat de andere spelers voor acties kiezen , kan het spel helemaal veranderen , je hebt het niet altijd in de hand.Het is wel een heel leuk spel om te spelen , heeft toch wel een lange duurtijd , meestal wordt er toch ongeveer een anderhalf uur over gedaan om het uit te spelen.Hier is het al vele keren ujit de kast gekomen en telkens opnnieuw heeft het spel andere wendingen .

groetjes Kim

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 8 Mrt 2007 20:27:26 Reageren met citaat  
Hugo

Puerto Rico heb ik in mijn bezit maar nog niet veel gespeeld.

Tamelijk moelijk spel met heel veel taktische keuzes gebazeerd op het principe van Machiavelli. Ik denk dat het een goed spel moet zijn maar heb nog niet de kans gehad om het uit te diepen.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 9 Mrt 2007 00:13:52 Reageren met citaat  
Kris

Hugo schreef:
Puerto Rico heb ik in mijn bezit maar nog niet veel gespeeld.

Tamelijk moelijk spel met heel veel taktische keuzes gebazeerd op het principe van Machiavelli. Ik denk dat het een goed spel moet zijn maar heb nog niet de kans gehad om het uit te diepen.

Nog maar ??n of twee keer gespeeld, maar geef mij toch maar Machiavelli Smile

Terug naar boven  

Bericht suggesties - Geplaatst: 19 Mrt 2007 09:42:18 Reageren met citaat  
Kim

Hoi iedereen ,

Onze vrijdagavond zit er alweer op en vol ongeduld wachten we op de volgende speelavond Laughing . Het ging er zeer gezellig aan toe , en iedereen heeft wel wat kunnen spelen.Omdat we deze week niet tot in het magazijn geraakt zijn om spellen te lenen , hadden we een oproep gedaan aan iedereen om wat spellen mee te brengen .Hierdoor hadden we toch een heel aantal spellen in aanbod.Wij willen alvast degene die spellen bij hadden bedanken voor er mee te brengen.Volgende keer zullen we zeker en vast spellen gaan halen , dat staat al vast Smile.Iedereen blijft vrij om eigen spellen mee te brengen die ze eens willen spelen.
Jullie kunnen nu ook al suggesties doen hier als er spellen zijn die jullie niet in het bezit hebben en toch wel eens willen spelen.Post ze hier en we zullen ons best doen ze mee te brengen.Alvast tot de volgende speeldag , wij kijken er al naar uit.

groetjes

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 27 Mrt 2007 18:10:24 Reageren met citaat  
Pieter

Hoi,

Een spel dat ik zeker nog eens zou willen spelen is El Grande (999 games). Ik heb het spel een aantal jaren geleden eens enkele keren gespeeld heb en ik vond het toen een heel goed spel. Het is al een vrij oud spel (1993 of 1996 ofzo denk ik) dus ik ben benieuwd of het tussen al die nieuwe spellen nog kan overtuigen.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 28 Mrt 2007 16:34:46 Reageren met citaat  
Dominique

Hee Pieter,

Ik heb El Grande onlangs nog een paar keer gespeeld en het heeft nog niets van zijn sterkte ingeboet. Ik ben zeker kandidaat als het nog eens gespeeld wordt.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 28 Mrt 2007 19:48:02 Reageren met citaat  
Kim

Hoi Pieter en Dominique

Ik geloof niet dat het spel er nu tussenzit , maar we zullen volgende keer zeker zien dat we het eens meebrengen.

Groetjes Kim

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 29 Mrt 2007 08:22:24 Reageren met citaat  
Lesly
Site Admin

Hugo heeft dat ook al eens gespeeld en die vond het ook goed
had het ene keer gespeeld en vond het niets. maar was toen nog heel jong dus dat kan wel de reden geweest zijn. Toen ging alles in het frans en die taal was ik ni zo machtig als nu.

Zeg dominique, jij hebt dat spel toch?
Ah we hebben ook da spel mee dat jullie vorig keer hebben gespeeld da laatste daar met die draken enzo. Mits daar vorige keer vraag achter was hebben we dat ook mee Razz

dus dat spel zal zeker gespeeld kunnen worden

http://users.telenet.be/despellenhut

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 29 Mrt 2007 17:49:18 Reageren met citaat  
Pieter

Ah ja Blue Moon City...daar was inderdaad toen veel interesse voor Laughing

Terug naar boven  

- Geplaatst: 29 Mrt 2007 17:49:18  

Terug naar boven  

De Spellenhut Forumindex -> Suggesties & idee?n (de spellenhut) -> suggesties spellen Tijden zijn in GMT + 2 uur  
Pagina 1 van 2