Spelavond 27 april - Geplaatst: 28 Apr 2007 10:44:52
Kim
Ondanks het warme weer hebben we toch weer wat mensen over de vloer gehad. Met een 17 spelers hebben we er weer een toffe avond bij gehad.De groepen waren nu ook iets anders verdeeld , zo hebben vele mensen ook eens met iemand anders kunnen spelen , dat bracht een paar spannende strijden teweeg in spellen . Ik heb weer de gelegenheid gehad om enkele nieuwe spellen te mogen ontdekken .(Niet echt moeilijk aangezien ik er eigenlijk niet zo heel veel ken al .) . Het eerste waar ik heb aan mogen deelnemen was El Grande , en ook hier werd ik weer aangenaam verrast door het spel.Int begin dacht ik , mja gaat toch niet zo mijn ding zjin , maar tegen alle verwachtingen in , heb ik me kostelijk vermaakt. . Als tweede is er bij ons groepje Hart an der Grenze bovengekomen , dit had ik al eens gespeeld en dat is alleen maar een voordeel in dit spel. Eens gespeeld durf je de volgende keer wel wat meer smokkelen . Als afsluiter hebben we het kaartspel Bang gespeeld. Voor een kaartspel viel het me wel mee , ik ben daar meestal niet voor dus ja ik heb op voorhand zo al mijn vooroordeel. Enige nadeel daaraan is uiteraard , zoveel kaartjes dat je van de halft wat je op hand hebt niet goed weet wat doen . Maar wel tof om ne keer iedereen tegen de grond te schieten
Voor mij was het allesinds weer een tofee avond en dat er nog veel mogen volgen . Ik hoop iedereen dan ook weer te mogen verwelkomen op vrijdagavond 11 Mei.
Eerste was Hart van Afrika, een spel dat eigenlijk best moeilijk te snappen is, puur op de spelregels afgaande. Ik kon vaak niet volgen bij de uitleg (ligt ook aan de vermoeidheid natuurlijk), dus ik vreesde er al voor. Bij het spelen zelf bleek het echter nog heel goed mee te vallen en al bij al heb ik wel sympathie voor het spel. Jammer genoeg waren een paar fouten (verkeerd begrepen zaken) de doodsteek voor mijn toen grote voorsprong qua punten. Volgende keer beter
Het spel heb ik gespeeld met Hugo, Tim en m'n vrouwke.
Daarna hebben we Shark gespeeld (spel dat van ons is), alleen was Hugo toen naar een andere tafel om een uitleg te doen. Ook al ken ik Shark goed, het bleek niet echt mijn avond te zijn. De ene miskleun na de andere en eigenlijk al uitgeschakeld voor het spel in de helft zat. Het was wel de eerste keer dat we dit met meer dan 2 personen hadden gespeeld en dat blijkt toch wel veel invloed te hebben op de manier van spelen.
Al moet ik zeggen dat (zoals Lesley zei) de onbeperkte verkoop van aandelen geen goed idee is. Je kan je veel te makkelijk ontdoen van aandelen als je een gevaar voor koersdaling ziet. Het verkopen beperken zou het spel tactischer maken en de geluksfactor naar beneden halen. Geluk mag voor mij niet te veel invloed hebben op een spel.
- Geplaatst: 29 Apr 2007 13:04:13
Hugo
Tja, Hart van Afrika... Dat spel heb ik voor 10 ? kunnen kopen vorige maand en wist niet goed wat het zou worden.
De presentatie mag dan mooi zijn, met houte blokjes en veeeel counters toch is het jammer dat de spelregels zo verwarrend zijn geschreven. Het spelen zelf is een belevenis !
Je moet dat maar meemaken, van de vier spelers mag er maar ??n spelen, diegenen die het meeste bied. De anderen moeten maar toezien hoe hij/zij punten scoort !
Even wennen hoor ! Maar het zit goed in elkaar als je tien keer de spelregels hebt moeten ontcijferen. Jammer had ik geen andere vertaling bij de hand om te kunnen vergelijken.
Moeizaam in het begin naar heel vlot als je het onder de knie hebt.
De korte ( normale ) versie tot 42 punten is wel goed om het aan te leren maar geeft minder spanningen dan het medium ( 60 punten ) of lang ( 80 punten ) spel. Moeten we dus nog uittesten.
_________________ Spelen en laten spelen.
- Geplaatst: 30 Apr 2007 08:24:56
Jurgske2002
En de neutrale handelaar bij elke ronde plaatsen is ook een uitdaging.. om het niet te vergeten
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!