De Spellenhut
Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

De Spellenhut Forumindex -> Kennismaking -> Kennismaking: Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht Kennismaking: - Geplaatst: 23 Jan 2007 08:44:10 Reageren met citaat  
Lesly
Site Admin

Hallo,
Ik ben dus Lesly en ben onlangs 27 jaar geworden. De ouderdom komt al in de geburen Smile
Heb een vriendin "Kim" die samen met mij deze club heeft opgestart. Alsook hebben we een zoontje Zano onlangs 2 jaar geworden.

Voor de rest zijn mijn hobbies spelletjes spelen: dit zowel boardgames als pc-games.

Maak het hier naar jullie zin en van harte welkom bij "De Spellenhut"

Les

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Terug naar boven  

- Geplaatst: 23 Jan 2007 08:44:10  

Terug naar boven  

Bericht hellowkes - Geplaatst: 23 Jan 2007 09:44:38 Reageren met citaat  
Kim

Hoi iedereen ,

Ik ben Kim , de partner van lesly en de mama van Zano Laughing
samen hebben we De Spellenhut opgericht alsook dit forum.
In juni word ik 24 . Ik hou vooral van Bordspellen , maar ook enkele kaartspellen vallen in mijn gratie. ik hoop hier vele nieuwe mensen te mogen verwelkomen en ook leren kennen , stel jullie alvast voor.

greetz Kim

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 27 Jan 2007 15:45:07 Reageren met citaat  
Hugo

Hello!

Ik ben dus Hugo, ben de 50 al door en "wacht" nu op mijn pensioen ( niet lang meer). Wink

De spelmicrobe heb ik sinds altijd al gehad en heb die doorgegeven aan mijn 2 zonen die nu ook al bezig zijn anderen te besmetten. Very Happy

Spelen is mijn groot leven en ik denk niet dat ik er zonder kan. Het fleurt mijn leven op er brengt me grote voldoening alsook de kans om mijn stress weg te werken.

Boardgames, PCgames, kaartspelen, schaken, rollenspellen... noem maar op, ik lust ze allemaal ! Smile
Voorkeur gaat naar denkspelletjes waar niet te veel geluk bij te pas komt. ( Stratego, Acquire, Catan, Carcasonne, Railbaron, Risk, Dungeons&Dragons, Magic,Claim, Axis& Allies ... ) Exclamation

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 27 Jan 2007 20:33:01 Reageren met citaat  
Jurgske2002

Ik ben Jurgen, boekhouder, 27 jaar en het ventje van Liesbeth (die dan weer een vriendin van Kim is).
In mijn vrije tijd hou ik me bezig met het schrijven van kortverhalen en po?zie, bowling, snooker, de site over ons zoontje Taylor updaten, moderator van Plaza Interactief forum (http://www.plazachallenge.nl : een online economisch spel), naar de cinema gaan en natuurlijk af en toe eens een gezelschapsspel spelen... veel verschillende spellen heb ik nog niet gespeeld, eerder de traditionele, maar door enkele spelavonden te hebben gedaan bij Kim, heb ik toch al ontdekt dat er zeer interessante spellen bestaan buiten de typische Monopoly, Stratego enz...
Binnenkort ga ik mogelijk ook nog recencist worden aangaande B-films. Ik hou me ook bezig met muziek maken (just for fun), cartoons enz... en ik spendeer ook meer en meer tijd met onzen Taylor (een goed jaartje oud nu).
Ik kijk eigenlijk geen tv, enkel als ik een serie echt wil zien.. nu is dat bvb "24", ervoor was dit Prison Break.

Zo, dat was het ongeveer Smile

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 29 Jan 2007 20:44:17 Reageren met citaat  
Pieter

Hallo,

Ik ben Pieter, ik ben 30 jaar en mijn voorliefde voor gezelschapsspellen is eigenlijk begonnen tijdens mijn studententijd in Leuven (dan heb je immers tijd genoeg Twisted Evil ) met het spelen van oa Magic, Axis&Allies, Formula D?, Fifth Fleet en andere (war)games.

Daarna heb ik enkele jaren bijna niet meer gespeeld door gebrek aan tijd en vooral aan medespelers. Een half jaartje geleden heeft de microbe me wel terug te pakken gekregen en sindsdien speel ik terug meer en meer... Very Happy

Dus hopelijk tot speels...

Groetjes,
Pieter

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 5 Mrt 2007 00:16:52 Reageren met citaat  
Kris

Yo,

Ik ben Kris, een neef van Lesly.
We hebben vooral spelletjes leren spelen tijdens de twee-wekelijkse bezoeken bij onze oma, wanneer Hugo altijd wel een doos met verschillende spellen meebrengt.

Een aantal jaren lang hebben we veel Magic gespeeld, maar die kaartenkoorts is ondertussen wat gaan liggen bij de meesten (gelukkig voor de portefeuille Smile

Ik heb wel een andere verslaving opgelopen, Unreal Tournament (PC game), hoewel deze ook serieus geminderd is en slechts met periodes de kop opsteekt Smile

Qua boardgames ben ik 'fan' van de Mayfair train games: Empire Builder, Iron Dragon, Australian Rail ...
En voor een spelletje Carcassonne ben ik altijd wel te vinden.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 5 Mrt 2007 01:03:05 Reageren met citaat  
Dominique

Hoi,

Ik ben Dominique, 44 jaar, sociaal verpleegkundige, en ben sedert mijn studententijd in Leuven met bord- en kaartspellen bezig (begin jaren 80). Het is een beetje uit de hand gelopen want door de jaren heb ik nu een priv?verzameling van ongeveer 1000 bord- en kaartspellen opgebouwd (mijn oudste dochter heeft ze onlangs nog geteld en die is op 993 gestopt). Maar geef nu zelf toe: wat is er leuker dan met gelijkgestemde zielen aan tafel te zitten en een leuk bord- of kaartspel te spelen?
De spellenmicrobe heeft me dus al een hele tijd te pakken en ze heeft me nooit weer losgelaten. Thuis kiezen we er dikwijls voor om de tv gewoon uit te laten en de spellenkast open te zwaaien. Gek toch hoe een spelavond sneller lijkt voorbij te vliegen dan een avond voor tv. Ik probeer mijn drie dochters ook de vreugde van het spelen, de gezelligheid en het belang van het sociale aspect ervan, zoveel mogelijk mee te geven en dat lukt me aardig. Door het spelen leren ze ook vanalles en nog wat.
Nu mijn appartement eindelijk een beetje ingericht is (en voorzien van het nodige comfort om nog in veel aangename spelvonden te voorzien) nodig ik jullie binnenkort misschien wel eens uit op een spellendag, met pizza van het huis tussendoor!

Dominique
(Wie speelt, wint altijd!)

Terug naar boven  

Bericht welkom - Geplaatst: 5 Mrt 2007 08:57:04 Reageren met citaat  
Kim

Hoi Kris

Welkom in onze groep hier Smile
We hopen dat je het naar je zin zult hebben en dat we je vaak mogen verwelkomen.Alvast veel plezier met het spelen en we zullen elkaar nog wel vaak zien he Smile

groetjes Kim

Terug naar boven  

Bericht Re: welkom - Geplaatst: 5 Mrt 2007 20:34:03 Reageren met citaat  
Kris

Kim schreef:
Hoi Kris

Welkom in onze groep hier Smile
We hopen dat je het naar je zin zult hebben en dat we je vaak mogen verwelkomen.Alvast veel plezier met het spelen en we zullen elkaar nog wel vaak zien he Smile

groetjes Kim

We zullen proberen zo veel mogelijk te komen...
Valt helaas wel samen met de karate training, dus zullen zeker niet altijd aanwezig kunnen zijn.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 14 Mrt 2007 22:04:11 Reageren met citaat  
S-Man

Mijn naam is Sven, woonachtig in Lier en tijdens mijn studies gedurende een stage in Duitsland gebeten door het spelletjesvirus. The Mississippi Queen was mijn eerste kennismaking met de Duitse spellenmarkt. In dezelfde periode heb ik ook Die Siedler von Catan en Elfenland leren kennen.

Ik ben nu zowat 9 jaar aangesloten bij de FORUM-Federatie. Aanvankelijk was ik lid van de club in Mortsel, tegenwoordig is Ranst mijn thuiskern. Ondertussen ben ik ook al een tweetal jaren bestuurslid bij de federatie. Tegenwoordig neem ik de pr en de website voor m'n rekening. Af en toe probeer ik ook nog 'ns een spelletje te spelen Wink

Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Terug naar boven  

Bericht welkom - Geplaatst: 15 Mrt 2007 10:08:51 Reageren met citaat  
Kim

Hoi Sven

Wij wensen je van harte welkom hier in ons midden Smile
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Laughing
Al wat je kwijt wil laatmaar horen en nog veel plezier hier op ons forum , ook altijd welkom in onze club . Smile

Groetjes Kim

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 16 Mrt 2007 17:35:57 Reageren met citaat  
Tim

Hey,

ik ben Tim, nog een neefje van Lesly. Ben 20 jaar oud (net), zit op kot in Leuven en studeer geschiedenis.
Hugo heeft ook mij aangestoken met de spelletjesmicrobe, ge kunt er niet aan ontkomen! Wink
Ik speel in feite bijna alle soorten bordspellen graag, de voorkeur gaat wel naar spellen met een historische component (vb carcassonne, axis & allies, renaissance, macchiavelli en zoveel andere waar ik nu niet op kom), tegen een potje wiezen of poker zeg ik ook nooit nee.
Ik kon er vorige keer spijtig genoeg niet bij zijn, maar deze keer ben ik van de partij, dus tot straks!

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 21 Mrt 2007 16:27:46 Reageren met citaat  
Tom

Mijn naam is Tom en samen met mijn vriendin heb ik me vorige vrijdag aangesloten bij de spellenhut. Ik heb me dan ook maar op het forum geregistreerd. Mijn hobby's zijn voetbal, film en uiteraard gezelschapsspelen. Vroeger kwam die laatste wat minder aan bod wegens het gebrek aan medespelers, maar dat probleem is de laatste tijd sterk afgenomen. Door me nu aan te sluiten bij de club hopelijk zelfs helemaal verdwenen. Very Happy

Ik probeer graag nieuwe spellen uit en met het huidige aanbod is dat geen probleem. Het is ook zelden dat er iets tussenzit wat mij helemaal niet kan bekoren. Uiteraard heb ik ook mijn toppers, wat momenteel Caylus, El Grande en Maharadja zijn.

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 21 Mrt 2007 18:41:37 Reageren met citaat  
Kim

Hoi Tom ,

Jullie zijn alvast zeer welkom in ons midden Smile
We hopen dat jullie het naar jullie zin zullen hebben.
Mocht je met vragen of eendert wat zitten , aarzel niet en stel ze ons voor.
Vele groetjes en nogmaals welkom

Kim & Lesly

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 10 Apr 2007 15:41:11 Reageren met citaat  
Stefan

Ik zal dan maar volgen... mijn naam is Stefan, een twintiger woonachtig te Leuven en actief in de IT. Ik heb verschillende hobby's zoals: voetbal, salsa, reizen, games(pc) & gezelschapsspelen. Ik heb niet echt een voorkeur qua spel, doch strategische spelletjes (waar ik mensen kan saboteren) zijn wel aan mij besteed.

Terug naar boven  

- Geplaatst: 10 Apr 2007 15:41:11  

Terug naar boven  

De Spellenhut Forumindex -> Kennismaking -> Kennismaking: Tijden zijn in GMT + 2 uur  
Pagina 1 van 2