nominaties Spiel des Jahres 2007 - Geplaatst: 2 Jun 2007 17:15:42
Kim
Hoi , onderstaande heb ik gevonden op een spellenwebiste.
Bordspel.com
Nogal een zeer verrassende uitkomst moet ik zeggen.
Ik had toch wel andere spellen verwacht in deze nominatie.
nominaties Spiel des Jahres
De Jury Spiel des Jahres heeft vanmorgen de vijf genomineerde spellen bekendgemaakt, waaruit eind juni het Duitse Spiel des Jahres van 2007 wordt gekozen. De winnaar wordt op maandag 25 juni bekendgemaakt. De kanshebbers op de hoofdprijs zijn:
DER DIEB VON BAGDAD van Thorsten Gimmler (Queen Games);
DIE BAUMEISTER VON ARKADIA van R?diger Dorn (Ravensburger);
JENSEITS VON THEBEN van Peter Prinz (Queen Games);
YSPAHAN van S?bastien Pauchon (Ystari/Huch);
ZOOLORETTO van Michael Schacht (Abacus).
Voor het Kinderspiel des Jahres zijn de volgende spellen genomineerd:
BEPPO DER BOCK van Peter Schackert en Klaus Zoch (Huch);
BURG-RITTER van Christian Tiggemann (Haba);
GESAGT ? GETAN! van Roberto Fraga (Haba);
H?PF H?PF, HURRA! van Heinz Meister (Ravensburger);
RETTET DEN M?RCHENSCHATZ van Kai Haferkamp (Selecta).
De jury heeft ook dit jaar een zogenaamde Empfehlungsliste gepubliceerd, een lijst met aanbevolen spellen in alle soorten en maten. Op de editie van 2007 vind je o.a. Notre Dame, Die S?ulen der Erde, Wikinger en Imperial.
Het is mij alleszins een raadsel wat "Der Dieb von Bagdad" in het lijstje komt doen. Toegegeven, het ziet er erg mooi uit maar speltechnisch vind ik het een regelrechte ramp.
"Die Saulen der Erde" en "Wikinger" zijn dan weer twee opvallende afwezigen, alhoewel ze allebei wel een plaatsje op de "Empfelungsliste" hebben gekregen.
Met het lijstje dat nu voorligt denk ik dat het een nek-aan-nekrace tussen "Die Baumeister von Arkadia" en "Zooloretto" zal worden en volgens mij gaat die laatste het uiteindelijk ook halen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!