De Spellenhut
Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

De Spellenhut Forumindex -> Discussies -> Memoir '44
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht Memoir '44 - Geplaatst: 6 Mrt 2007 22:03:10 Reageren met citaat  
Pieter

Hallo,

Heeft er iemand Memoir '44 (Days of Wonder) al eens gespeeld? Het thema spreekt mij wel aan en elke keer ik in een winkel kom waar het spel ligt word ik er door aangetrokken. Ik heb de spelregels al eens gelezen en het spelmechanisme is wel wat anders dan de meeste wargames.

En hoe zit het met de scenario's? Een speelduur van maar 30 tot 50 min lijkt mij kort voor een wargame. Een tactiek opbouwen en uitvoeren kan toch bijna niet op die tijd? Of is het gewoon aanvallen en hopen dat de dobbelstenen goed rollen?

Heeft er iemand ervaring met dit spel?

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

- Geplaatst: 6 Mrt 2007 22:03:10  

Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 6 Mrt 2007 23:00:46 Reageren met citaat  
Dominique

Pieter,

Memoir '44 heb ik al verschillende keren gespeeld. Ook de voorloper, Battle Cry, heb ik gespeeld en de opvolger Battlelore staat hier in mijn spellenkast maar aan spelen ben ik nog niet toegekomen. Memmoir '44 is een heel mooi uitgevoerd spel, wat eigenlijk geldt voor alle Days of Wonder-titels. Het is eenvoudiger dan de oorlogsspellen waar jij mee vertrouwd bent denk ik. Het is kaartgestuurd. Met kaarten kun je troepen activeren op je rechter- en linkerflank en centraal. Bepaalde kaarten geven je extra mogelijkheden. Je speelt steeds een scenario en afhankelijk van het gekozen scenario heeft het een bepaalde speelduur.0-45 minuten lijkt me wat optimistisch. Ik heb geen enkel spel minder dan ee uur weten duren. Geluk speelt uiteraard een rol (dobbelen) en als je de juiste kaarten niet op hand krijgt bv. je hebt allemaal flankkaarten en je troepen situeren zich centraal op het spelbord zit je er een beetje voor spek en bonen bij. Het is in mijn ogen een "light" wargame, eerder gericht op tatctiek ipv strategie.
Als je eens een potje wil proefspelen, geef dan gerust een seintje, dan spreken we eens af.

Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

Bericht  - Geplaatst: 8 Mrt 2007 16:37:21 Reageren met citaat  
Lesly
Site Admin

Ken het spel niet maar das ook niet moeilijk ben nog jong en er is zoveel op de markt zou wel bijna evenveel spellen moeten kennen als mijn vader Smile

Breng gerust spelletjes de 16de mee die je met de groep wil delen. Deze keer zullen kim en ik ook van de partij zijn en jullie verslaan. Smile
lol

http://users.telenet.be/despellenhut

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Terug naar boven  

De Spellenhut Forumindex -> Discussies -> Memoir '44 Tijden zijn in GMT + 2 uur  
Pagina 1 van 1