|
|
De Spellenhut Plaats om idee?n te wissel en meningen te geven
|
Opening club - Geplaatst: 2 Mrt 2007 17:25:54 |
|
|
Kim

|
|
Hoera Hoera !!!
Nog enkele uurtjes en we staan vol vreugde voor onze opening van De Spellenhut.We hebben hier lang naar gewacht en ook uitgekeken , vol ongeduld popelen we om erbij te zijn
Ik hoop dat we vele mensen mogen verwelkomen.
Voor de mensen die aanwezig gaan zijn op onze opening en die daar morgen iets over kwijt willen , hebben we er een discusie voor gemaakt
laat jullie vooral gaan en vertel ons maar wat jullie ervan vonden , hebben jullie opmerkingen of suggesties , wees vrij om ze met ons te delen
Een proficiat mag ook altijd
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 2 Mrt 2007 17:25:54 |
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 3 Mrt 2007 02:15:07 |
|
|
Dominique
|
|
Het is een clich? zo groot als een huis, maar de afwezigen hadden weeral eens ongelijk. Een gezellig zaaltje, leuke initiatiefnemers en deelnemers en extra ondersteuning door vrijwilligers vanuit Forum. Wat kan een spelliefhebber nog meer wensen? Winst misschien, want dat werd me bij de twee spellen die ik speelde met Hugo en Pieter beleefd maar kordaat ontzegd. Die Saulen der Erde en Thurn und Taxis hebben we gespeeld, het eerste gewonnen door Hugo, het tweede door Pieter. Maar dat kon de pret geenszins drukken. Ondanks mijn twee laatste plaatsen (hou het tussen ons aub) heb ik me uitermate goed vermaakt. Ben ook maar onmiddellijk lid geworden van de club, samen met Hugo en Pieter.
Misschien lijkt dit een niet zo belangrijk detail, maar ik vond de verlichting in het zaaltje uitstekend. TL-lampen zijn nu niet bepaald een gezellige lichtbron, voor het spelen van spellen zijn ze onmisbaar! Zeker als de kleuren van pionnetjes e.d. nogal dicht bij elkaar liggen.
Mij zien ze zeker terug daar in Westmeerbeek. Ik tel al af naar 16 maart!
Kim en Lesly, bedankt voor deze fijne avond!
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 3 Mrt 2007 09:14:55 |
|
|
Kim

|
|
Hoikes
Eerst en vooral zouden we de mensen willen bedanken die aanwezig waren .Het was een zeer gezellige groep en vooral talrijke opkomst.
We hebben ondertussen al een zevental vaste leden , dus elke vrijdag dat we spelen zijn we zowiezo al met een zevental , natuurlijk zijn alle andere mensen die zich achteraf aan ons willen toevoegen of ons vergezellen van harte welkom.We zijn in ieder geval al zeer blij met de openingsavond.Ondertussen is ook onze spelcollectie al met ??n spel vergroot. Dominique heeft de club : Der Garten des Sonnenk?nigs geschonken , waarvoor onze oprechte dank aan Dominique een onverwacht maar zeer welkom openingscadeau
Speelse groetjes Kim & Lelsy
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 3 Mrt 2007 18:40:02 |
|
|
Hugo

|
|
Ja, gezellige avond, veel mensen gezien en naar hartelust kunnen spelen.
Keuze genoeg, wel 100 spellekes waarvan een hele hoop ik het bestaan niet eens van wist. ( Kom dat zien, kom dat zien... )
Ik heb ook kennis gemaak met 2 fervente spelers, Dominique en Pieter, en het klikte meteen ! Ik heb dus 2 nieuwe spellen kunnen leren en ik moet zeggen dat het sneller gaat dan als je zelf de regels moeten lezen.
Dus, een hele positieve avond en ik kijk er na uit om bij de volgende bijeenkomst nog meer nieuwigheden te ontdekken.
PS: ben nu op zoek naar de vertaling van Der Garten des Sonnenkonigs aan het zoeken, hopelijk vind ik die tegen 16 maart.
|
|
_________________ Spelen en laten spelen.
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 4 Mrt 2007 12:52:00 |
|
|
sweety_liesje
|
|
Het was inderdaad een schone start!
Ik heb 3 nieuwe spelletjes geleerd en het waren leuke.
Pinguin lijkt een eenvoudig stom kinderspelletje, maar eigenlijk is het een leuk tactiekspelletje dat niet zo lang duurt. Ideaal dus als je nog maar eventjes tijd hebt. Naar het schijnt gaan jullie dat namaken. Veel succes!
Zoals al aangegeven gaan wij volgende keer ook wat spelletjes van onze collectie meebrengen. Er zijn een paar bekendere klassiekers bij: Cluedo, Rummikub, Lach Je Rijk. Maar ook twee financi?le tactiekspelletjes: Shark & Big Shot en een groepsspelletje: Line Up.
Ik zou niet alleen Kim & Lesly willen bedanken en proficiat wensen. Maar ook de vrijwilligers van Forumfederatie voor de uitleg (idd handig) en de tapper van de KWB. Anders was het nogal een droge bedoening geweest
Hopelijk komen er volgende avond ook nog wat mensen op af. Ik zal in elk geval reclame blijven maken!
CU Liesje
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 4 Mrt 2007 22:23:44 |
|
|
Pieter

|
|
Ik sluit mij helemaal aan bij de commentaren van de anderen. Het was inderdaad een heel leuke avond.
Heb met Dominique en Hugo 2 andere spelfanaten gevonden die zowat dezelfde smaak in spellen hebben als ik. We hebben op aanraden van Dominique Die Saulen der Erde gespeeld en ik moet zeggen ik vond het een zeer goed spel. De spelregels zijn vrij eenvoudig en toch heeft het spel heel wat mogelijkheden en diepgang en blijft het spannend tot de laatste beurt.
Kim & Lesly proficiat met deze geslaagde avond en ik ben er zeker van dat er zo nog vele zullen volgen...ik ga er in ieder geval telkens bijzijn
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 5 Mrt 2007 00:32:42 |
|
|
Kris

|
|
We waren een beetje aan de late kant maar we zijn er toch geraakt...
Eerlijk gezegd was ik aangenaam verrast door de grote opkomst.
Vooral "Cash & Guns" gespeeld. 't Lijkt misschien wat onnozel met geweertjes naar elkaar staan zwaaien, maar toch...
"Australia" hebben we helaas niet helemaal uit kunnen spelen.
Volgende keer zullen we proberen iets vroeger te komen
|
|
|
|
|
|
|
- Geplaatst: 8 Mrt 2007 15:01:00 |
|
|
Jurgske2002
|
|
Ik heb ongeveer 45 man geteld op het hoogtepunt van de avond (rond 09h00). Dus dat is best aardig.
Alleen beetje jammer (voor mezelf vooral) dat het een vrijdagavond is... na een week lange dagen van boekhouden is de concentratie niet zo groot meer... en op een vrijdagavond gaat een pintje al eens makkelijk binnen, dus dat verbetert er niet op
Maar goed, het is maar zo'n twee keer per maand, dus dat zal ik dan wel overleven. En ik heb toch ??n keer kunnen winnen met het volgens mij meest eenvoudige spel dat bestaat (iets met pinguins en vissen zoals hierboven als eens door mijn vrouwke werd beschreven).
Bij leven en welzijn ben ik alleszins weer ook van de partij de volgende keer... niet veel keuze, want we hebben al een gezinsabonnement
|
|
|
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|
|
|