| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wallegies
|
Geplaatst: 2 Feb 2010 19:15:40 Onderwerp: Pijn/angst bij het prikken |
|
|
Hallo allemaal
Namens een collega die een onderzoek doet voor haar managment opleiding wil ik de volgende vraag aan jullie stellen.
Zijn er centra die onderzoek danwel een protocol hebben tav pijn/angst bij prikken.
Groetjes Sylvia |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Feb 2010 19:15:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 2 Feb 2010 20:01:55 Onderwerp: Onderzoek |
|
|
Hoi Sylvia,
Op dit moment zijn twee cursisten van ons centrum een onderzoek aan het doen naar prikproblemen en prikangst.
Bij prikproblemen hebben ze alle typen shunts gescheiden, en de splitsing gemaakt tussen een shunt van 0-6 maanden. 6 maanden tot 1 jaar en shunts ouder dan 1 jaar. In diamant hebben ze alle shuntobservaties tav misprikken doorgenomen en in een excell document verwerkt. Uitslag is mij nog onbekend, want ze zijn nog diep aan het spitten.
Over prikangst willen ze alle patienten ondervragen over hoe zij het prikken ervaren, waardoor de angst komt.
Zodra ik meer weet, dan horen jullie meer. Het zal er op neer komen dat er protocollen zullen wijzigen, en de nodige andere stappen.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ilse Oltmann
|
Geplaatst: 6 Feb 2010 17:33:18 Onderwerp: |
|
|
Hoi Sylvia,
wij hebben geen protocol op dit gebied.
Bij patienten die angstig zijn voor het aanprikken wordt vaak een verpleegplan geformuleerd.
Bij patienten die het aanprikken erg pijnlijk vinden wordt vaak emlazalf gebruikt. _________________ Ilse Oltmann |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marion Hoekstra
|
Geplaatst: 16 Feb 2010 20:22:01 Onderwerp: Re: Pijn/angst bij het prikken |
|
|
| wallegies schreef: | Hallo allemaal
Namens een collega die een onderzoek doet voor haar managment opleiding wil ik de volgende vraag aan jullie stellen.
Zijn er centra die onderzoek danwel een protocol hebben tav pijn/angst bij prikken.
Groetjes Sylvia |
Ik heb alleen bij de eerste buttonhole patiƫnten bijgehouden hoeveel pijn en angst ze bij het aanprikken hadden. Het ging om een kleine groep.
Wij hebben hier verder geen protocol voor. Wel werken wij met verpleegplannen en is er een verpleegplan: prikangst. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 1 Mrt 2010 11:37:49 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben ook een standaardverpleegplan prikangst.
Bij alle nieuwe shunts en mensen die angstig zijn starten wij dit verpleegplan op.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|