| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Annemarie
|
Geplaatst: 10 Aug 2010 07:51:29 Onderwerp: Aanprikken met steriele handschoenen?? |
|
|
Hallo allemaal,
In Apeldoorn wordt de shunt met steriele handschoenen aangeprikt. Dit was al zo toen ik in het centrum kwam werken, mij was aangeleerd om met onsteriele handschoenen aan te prikken en dan aseptsich te werk te gaan. Steriel zou niet nodig zijn? Er is veel geld te besparen door over te stappen op aanprikken met onsteriele handschoenen.
Wie prikt er aan met onsteriele handschoenen? Zie je dan shuntinfecties?
Groetjes Annemarie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Aug 2010 07:51:29 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jan Verstegen
|
Geplaatst: 12 Aug 2010 13:57:22 Onderwerp: |
|
|
hallo Annemarie
sinds de opening van ons centrum(juni 2007) prikken we aan met onsteriele handschoenen. hierbij hebben we geen shuntinfecties gehad.
sinds 1 mei j.l. zijn we ook afgestapt van steriele aansluitsets bij het aanprikken. tot heden hebben we nog geen problemen ondervonden. dus er is volgens ons geen enkele reden om over te stappen.  _________________ Jan Verstegen
dialysecentrum ziekenhuis Bernhoven
Veghel
E: jan.verstegen@bernhoven.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jan Verstegen
|
Geplaatst: 12 Aug 2010 13:59:31 Onderwerp: |
|
|
sorry, dit moet dus zijn: dus er is volgens ons geen enkele reden om niet over te stappen _________________ Jan Verstegen
dialysecentrum ziekenhuis Bernhoven
Veghel
E: jan.verstegen@bernhoven.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joop
|
Geplaatst: 12 Aug 2010 16:08:01 Onderwerp: |
|
|
Hallo Annemarie,
Ik geloof dat er geen argumenten zijn om niet met onsteriele handschoenen aan te prikken, zoals Jan al eerder aangaf je ziet weinig tot geen infecties. Ik zelf doe wel steriele handschoenen aan maar meer vanwege het prettige zitten. Sluit beter aan, beter voor mijn gevoel!
Groeten
Joop |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 9 Sep 2010 08:09:54 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
In het WestfriesGasthuis prikken wij al jaar en dag met onsteriele handschoenen en gebruiken geen steriele aansluitsets.
Wij hebben in 10 jaar tijd 3 shuntinfecties gehad. 1 door een hechting die was blijven zitten post ok, 1 door een huidreactie op de emla en 1 onstoken button hole tgv een sepsis, door longontsteking.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
dieke
|
Geplaatst: 29 Sep 2010 09:57:40 Onderwerp: |
|
|
| In Ede prikken we met onsteriele handschoenen aan. sommigen gebruiken sterele handschoenen, maar dan alleen omdat die prettiger zitten. We zieb geen infecties |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|