| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
willy Sluimer
|
Geplaatst: 25 Mrt 2010 11:46:52 Onderwerp: antibacteriële pleisters |
|
|
Hoi,
Heeft er iemand ervaring met de Kendall PHMB Antiseptic pleisters van Covidien? Dit is een ronde pleister die precies om de katheter bij de insteek gelegd kan worden met een anti- bacteriële werking.
Het bevat geen antibiotica, dus geen kans op infectie.
Ik weet dat er ook iets van Johnson en Johnson op de markt is, enwel de biopatch. Deze bevat chloorhexidine
Graag jullie reactie _________________ Willy (meander Dialyse Centrum) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Mrt 2010 11:46:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ilse Oltmann
|
Geplaatst: 3 Apr 2010 13:43:24 Onderwerp: |
|
|
Hallo Willy,
in Hilversum hebben wij geen ervaring met dit soort pleisters. Ik ben benieuwd hoe een pleister een anti-bacteriele werking kan hebben zonder aanwezigheid van antibiotica en wat voor desinfectans er dan in aanwezig is. Verder wil ik nog even opmerken dat een infectie niet alleen door bacterien veroorzaakt kan worden, maar ook door schimmels. Dit hebben wij op de HD gelukkig nog nooit gezien, maar huidpoortinfecties ten gevolge van schimmels komt bij de PD katheters wel af en toe voor. _________________ Ilse Oltmann |
|
| Terug naar boven |
|
 |
willy Sluimer
|
Geplaatst: 7 Sep 2010 16:47:45 Onderwerp: Re: antibacteriële pleisters |
|
|
| willy Sluimer schreef: | Hoi,
Heeft er iemand ervaring met de Kendall PHMB Antiseptic pleisters van Covidien? Dit is een ronde pleister die precies om de katheter bij de insteek gelegd kan worden met een anti- bacteriële werking.
Het bevat geen antibiotica, dus geen kans op resistentie.
Ik weet dat er ook iets van Johnson en Johnson op de markt is, enwel de biopatch. Deze bevat chloorhexidine
Graag jullie reactie |
_________________ Willy (meander Dialyse Centrum) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 9 Sep 2010 08:22:44 Onderwerp: |
|
|
Hallo Willy,
Wij hebben hier geen ervaring mee. Maar hebben ook geen intentie om iets te veranderen ivm de lage infectie ratio die wij hebben.
Misschien een raar idee voor velen: in ons centrum mogen de patienten ook douchen, zwemmen in zee en chloorzwembad met de katheter, zonder dat ze deze extra afplakken. Alleen als ze klaar zijn moeten ze de katheterpoort volgens protocol verzorgen en afplakken.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|