| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
y.vanhoek
|
Geplaatst: 31 Aug 2010 08:28:42 Onderwerp: onsteriele pleisters |
|
|
Beste collega's
We plakten de dialysenaalden altijd af met steriele pleisters, maar nu was de lijmlaag zo sterk,dat er bij sommige patienten de huid meekwam bij het verwijderen.
We plakken nu af met onsteriele papieren pleisters. De nefroloog vindt dat het moet kunnen (ook goedkoper, natuurlijk).
Ik vind het zelf eigenlijk niet prettig om naald af te plakken met een rolletje uit mijn zak.
Heeft iemand ervaring met onsteriele pleisters?
Groeten,
Yvonne |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Aug 2010 08:28:42 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sandy
|
Geplaatst: 9 Sep 2010 08:13:14 Onderwerp: |
|
|
Hoi Yvonne,
Wij plakken af met een cutiplast, steristrips of cosmopor, gewone pleisters. In het begin toen ik in het WFG kwam werken plakten zij af met leucopor van de rol, alleen vanuit hygienisch oogpunt, rolletje valt nog wel eens op de grond is hiervan afgestapt.
De overstap had met veiligheid te maken, niet met dat er shuntinfecties werden gezien.
groetjes sandy |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joop
|
Geplaatst: 16 Sep 2010 11:07:51 Onderwerp: afplakken |
|
|
In Delft wordt er niet met onsteriele pleister afgeplakt. Druist ook een beetje tegen mijn gevoel in. Wel is het zo dat de onsteriele pleister voor een ieder apart in een eigen "bakje" zit. Pleister in je jaszak schijnt een bron van bacterieën te bevatten. Gewoon cutiplast of steristrips
GRoeten
Joop |
|
| Terug naar boven |
|
 |
dieke
|
Geplaatst: 29 Sep 2010 09:51:55 Onderwerp: |
|
|
| wij plakken altijd af met onsteriele gaasjes, maar doen wel een steriel gaasje over de insteekopening van de naald. Geen probleem |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|