Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Binnenkort beschikbaar: Amstel-Rijnlandroute (Fictief)
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 1 Aug 2021 23:03:23    Onderwerp: Binnenkort beschikbaar: Amstel-Rijnlandroute (Fictief) Reageren met citaat

Beste mede-trainzers;

Al een jaar of 4 ben ik zo nu en dan eens aan het knutselen met mijn fictieve route. Ondertussen is het uitgegroeid tot een volwaardig traject van 50 km, waarin verschillende landschappen en soorten infrastructuur voorbij komen. Ook heb ik een volwaardige dienstregeling ontwikkeld met 10 verschillende treinseries, zowel Sprinter, Intercity als Internationaal. De hele route is uitgerust met de bovenleiding van MO, inclusief afspanningen op de vrije baan en emplacementen.

Momenteel zet ik de laatste puntjes op de ï, alvorens ik de route ga releasen. Daarnaast zal ik nog een aantal scenario's in elkaar zetten. Al met al verwacht ik nog een aantal weken zoet te zijn.

Ik loop graag eens met jullie het traject van begin tot eind door:

Het eerste station/emplacement is dat van Hoofddorp. Hier eindigen verschillende sprinterseries en worden treinen opgesteld die tijdelijk niet nodig zijn. Achter dit station splitst de lijn zich op in een HSL-traject en een hoofdrailnet-traject. Dit is echter nog niet gebouwd en is voor een toekomstige aanvulling. Alle "doodlopende" lijnen zijn voorzien van een schaduwemplacement zodat er wel AI treinen kunnen rijden.

Hoofddorp (sprinterstation):












Na station Hoofddorp loopt het traject 4-sporig door naar Hoofdstation Groningen. Echter komen we eerst nog langs sprinterstation Groningen Europapark:




Station Groningen is het hoofdstation van de route en met 7 perronsporen tevens het grootste station tot dusver. Treinen komen hier binnen vanuit vier richtingen:
















Na Groningen rijden we verder en komen we allereerst langs het sprinterstation Groningen Airport. Zoals de naam al verklapt is dit een overstapstation voor de bus naar het vliegveld:






Verder richting Dieren:




Station Dieren (sprinter):




Niet veel verder ligt station Veenendaal:




Stroomloze brug net buiten Veenendaal:




Tussen Veenendaal en Obdam ligt het emplacement Onnen. Hier kunnen treinen worden gestald, gewassen en onderhouden:








Even later splitst de lijn zich op in de richting van Obdam en Apeldoorn. Het stuk naar Apeldoorn is nog niet te berijden en dus gaan wij door de dive-under richting Obdam:








Kort na de splitsing ligt station Obdam. Op dit station stoppen alle sprinters en buiten de spits ook de Intercity's. In de spits stoppen de IC's hier niet, maar dit wordt opgevangen door een extra spits-sprinterserie die pendelt tussen Groningen en Obdam. Dit station is, net als vele andere, afgeleid van een bestaand Nederlands station. Wie herkent het?:










Vanaf hier begint een relatief nieuw stuk spoor, voorzien van B4 bovenleiding (geschikt voor ombouw naar 25kv) en met een maximale baanvaksnelheid van 140 km/h:




Het voorlaatste station op dit moment is station Zoetermeer. Dit station wordt alleen aangedaan door sprinters:






Hier dan eindelijk het stuk waar de route zijn naam eer aan doet, de Rijn op rechts:




We komen aan op het eindstation voor deze versie. Station Hardenberg. Dit is in feite een sprinterstation, maar omdat het nu het eindpunt is eindigen de intercity's hier ook. Vanwege werkzaamheden, dus Wink:














Dat is de route tot dusver. Aardig wat plaatjes, hopelijk geeft het een goede indruk van het traject en de omgeving.

In de komende weken zal ik mij bezig houden met het maken van een kuidlist, scenario's en vooral veel testen. Hiervoor zoek ik nog twee beta-testers, het liefst 1 iemand met T:ANE en 1 iemand met TRS19, zodat ik voor beide versies kan kijken of alles werkt. Mocht je interesse hebben, stuur mij dan even een mailtje. Let wel, voorwaarde voor het testen is wel dat er goede feedback wordt teruggekoppeld:
- Heb je alle scenery en treinen kunnen downloaden/vinden met behulp van de kuidlist? Zo nee, welke niet?
- Werken de scenario's naar behoren?
- Welke gekke dingen zie je onderweg?

Binnenkort meer over de voortgang Very Happy

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 1 Aug 2021 23:03:23    Onderwerp:

Terug naar boven
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 472

BerichtGeplaatst: 1 Aug 2021 23:13:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Erg smaakvol en echt Nederlands !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jeroen



Geregistreerd op: 12 Sep 2020
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2021 08:53:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou het dan echt zo zijn,....dat na jaren na Tombroek weer er een echte volwaardige NL route verschijnt?

Alhoewel ik nog steeds in de DB/DR diesel/stoom fase zit Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasvinkie



Geregistreerd op: 03 Jul 2021
Berichten: 34
Woonplaats: tiel

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2021 11:54:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er geweldig uit??

Grtzz
Dennis
_________________
zonder vrees en zonder blaam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2021 18:07:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er allemaal erg netjes uit. Toppie.

Maar hoe ga je het oplossen met de ATLS overwegen set? Ik krijg nog af en toe vragen van mensen waarde set te downloaden is. Voor zover ik weet is de set nu niet te downloaden.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2021 18:35:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt allen!

@Olaf, ja dat is een lastige. Ik zelf vind de ATLS overwegen nog steeds het mooiste en meest flexibele overwegpakket. Hij sluit op het goede moment en opent meteen nadat de trein gepasseerd is en niet pas als de trein ver genoeg weg is. Daarnaast kun je met vaste overwegen alleen haakse kruisingen maken. Ook kun je met ATLS dmv Prio’s overwegen bijv. pas laten sluiten als de sprinter op het station stil staat. Dat zijn de voornaamste redenen om toch nog voor ATLS te kiezen.

Ik zit er over na te denken om een tweede versie te maken met andere overwegen voor degene die geen ATLS heeft. Samen met andere niet meer verkrijgbare objecten.

Maar dat zal later komen.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 472

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2021 22:43:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Wil wel wat overwegen maken onder een hoek als dat nodig is
in eerste instantie voor mijn wegsetje (als ik de gmax nog weet te vinden)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
saurer580



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 127
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 3 Aug 2021 08:51:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ziet er inderdaad allemaal zeer fraai en veelbelovend uit.
Kijk er naar uit.
Sterkte met de laatste loodjes
vr.gr
Ruud
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jeroen



Geregistreerd op: 12 Sep 2020
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: 3 Aug 2021 09:52:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Remco schreef:
Bedankt allen!

@Olaf, ja dat is een lastige. Ik zelf vind de ATLS overwegen nog steeds het mooiste en meest flexibele overwegpakket. Hij sluit op het goede moment en opent meteen nadat de trein gepasseerd is en niet pas als de trein ver genoeg weg is. Daarnaast kun je met vaste overwegen alleen haakse kruisingen maken. Ook kun je met ATLS dmv Prio’s overwegen bijv. pas laten sluiten als de sprinter op het station stil staat. Dat zijn de voornaamste redenen om toch nog voor ATLS te kiezen.

Ik zit er over na te denken om een tweede versie te maken met andere overwegen voor degene die geen ATLS heeft. Samen met andere niet meer verkrijgbare objecten.

Maar dat zal later komen.

Groet, Remco

Hou er rekening dat alle scripts tot aan de laatste versie van TRS19 werken en daarna niet meer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 3 Aug 2021 10:48:46    Onderwerp: Reageren met citaat

@gm, dat zou al een stuk meer mogelijkheden geven, wellicht iets voor de toekomst idd. Dan nog een vraagje voor jou, is het niet mogelijk om met een klein script te zorgen dat de overweg open gaat kort nadat de trein gepasseerd is? Bijv aan de hand van rijrichting? Gewoon even benieuwd.

@Jeroen, we gaan het zien. Tot nu toe heb ik het steeds weer werkend gekregen. Maar het zal een keer ophouden ja, hoe jammer ook.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 3 Aug 2021 18:05:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Remco, Klopt helemaal de ATLS set is erg handig en realistischer. Goed om te horen dat je e.v.t een aangepaste route zou willen maken. Zou fijn zijn voor de nieuwe gebruikers.

GM, je hebt de files al van mij. Je mag e.v.t daarmee ook nieuwe overwegen maken als je wil.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sam



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 115

BerichtGeplaatst: 4 Aug 2021 07:58:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Knap gemaakt allemaal Remco, lijkt net echt allemaal maar blijft zo toch een fictieve route.

Lekker doorgaan zo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
paulwillem2



Geregistreerd op: 08 Aug 2021
Berichten: 29
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2021 08:27:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Compliment voor al je werk aan deze route Remco; net echt!

Als alternatief voor ATLS-overwegen zou je ook TRC kunnen overwegen. Kort geleden las ik in het Trainz Forum, dat TRC was aangepast naar TRS2019. Een handleiding voor deze release is hier te vinden: https://sites.google.com/site/trcv2english/.

Ik heb TRC in een testroute geprobeerd en daar werkt het prima.
Voordelen:
1. Je kan in de TRC trigger aangeven over welke afstand er naar een naderende trein moet worden gekeken. De bomen openen altijd kort (10-20m?) na het passeren van de overweg.
2. Er is een behoorlijk aantal vaste overwegen in 30, 60 en 90 graden voor 1 of 2 sporen, maar met "TRC Invisible rail crossing 90" kan de overweg ook in elke willekeurige hoek over de rails worden aangelegd.
3. TRC werkt samen met Interlocking Tower (niet getest).
Nadelen:
1. De gekozen trigger afstand werkt voor alle treinsoorten, dus zowel voor intercity's als langzame goederentreinen
2. Er is een beperkt aanbod. Zover zag ik alleen Engelse, US en Franse spoorbomen.

Ik heb te weinig kennis om te achterhalen of de Nederlandse ATLS overwegen zijn aan te passen naar de TRC scripts. Misschien dat anderen dat kunnen?

In de testroute heb ik nu ook een ATLS overweg ingebouwd, die behalve het autoverkeer OOK een kruisende tram stopt. Zover werken ze goed samen.

Groet, Paul
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2021 11:08:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Willem,

Bedankt voor je reactie. Ik was nog niet bekend met TRC, maar het ziet er goed uit! Inderdaad alleen jammer dat het nog niet beschikbaar is voor Nederlandse overwegen. Wellicht in de toekomst, dan zal ik het zeker gaan gebruiken.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2021 15:23:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondertussen een stukje verder. De kuidlijst is af en omvat ook downloadlinkjes voor ieder object.

Nu bezig met scenario's, erg tijdrovend maar zeker de moeite waard. Heb 1 scenario gemaakt waarbij je de treinspotter kunt uithangen. 3 uur lang rijden alle treinen volgens dienstregeling hun rondjes over de route. Een voorproefje hiervan is te zien in onderstaande video: (Helaas is er geen geluid bij opgenomen, dit merkte ik achteraf pas op)

https://youtu.be/fejVCjlDpa0

Verder bezig met scenario's waarbij je bent toegewezen aan een bepaalde trein. Hier en daar met wat bijzonderheden op de route, zoals werkzaamheden of een defecte trein.

Binnenkort meer:)

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 28 Aug 2021 15:23:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.