Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 16:50:02    Onderwerp: Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen Reageren met citaat

Dag allen!
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel zullen weten ben ik de bouwer van de route Leeuwarden - Harlingen Haven, die 4 jaar geleden alweer is uitgekomen op TrainzOnline. Sinds dien ben ik verder gaan bouwen richting Groningen.

Hoewel het traject richting Harlingen haven dus al is uitgebracht, stoor ik mij aan mijn manier van bouwen destijds. Zoals iedereen leer ook ik steeds meer trucjes en handigheidjes en dus is mijn bouwstijl ondertussen flink veranderd. Om deze reden ben ik al een tijdje bezig met het updaten van dit traject. Dit doe ik naast de routebouw richting Groningen overigens.

Omdat ik sinds het stilvallen van het Trainzonline forum niets meer heb laten horen omtrent de route, hier een korte update:

Vanaf Leeuwarden werk ik de route bij richting Harlingen. Zo heb ik bij station Deinum de nieuwe situatie verwerkt:

Hier liep voorheen de N359 onderdoor. Nu alleen een toegangsweg naar het dorp, samen met een nieuw stukje water.

Verder was het stuk tussen Deinum en Dronryp te lang door een rekenfout destijds, hierdoor kon je de echte dienstregeling niet rijden. Dat is nu opgelost en het hele stuk wordt momenteel opnieuw ingericht met mijn nieuwe manier van bouwen. Denk aan gedetailleerde en realistische sloten en het gebruik van TurfFX grass. Dit geeft naar mijn ingeving veel beter het friese landschap weer:











Zoals je ziet een hele wirwar aan slootjes.

Wanneer dit klaar is (nog een hele klus) wil ik ook de andere stukken vernieuwen. Dit zal ik afwisselen met de bouw aan het traject Leeuwarden - Groningen.

Ik ben geen snelle bouwer, maar doe het liever secuur en alleen wanneer ik er zin in heb. Verwacht dus niet elke week updates. Smile

Voor wie mijn thread op Trainzonline niet heeft gevolgd, hier in het archief nog terug te lezen: http://www.trainzonline.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=2054
(vanaf de derde pagina werken de foto's weer)

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 21 Jul 2021 16:50:02    Onderwerp:

Terug naar boven
Sam



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 115

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2021 17:24:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel succes Remco, we blijven het volgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021 15:26:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Remco leuk je projecten hier te volgen.
Blijf het jammer vinden dat je in trainz niet makkelijk sloten kan maken zonder al die spline te moeten gebruiken.

Ben benieuwd naar het vervolg.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021 16:57:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Erg mooi Remco, gewoon lekker bouwen op je eigen tempo
(en op tijd backup maken)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2021 11:51:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er top uit Remco! @Olaf, ik vind de toepassing zoals Remco de sloten gebruikt wel het mooist van alles wat ik voorbij zie komen of zelf gebruik...

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
saurer580



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 127
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2021 18:28:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat leuk dat je weer aan deze route bezig bent. Is een aansprekende Noordelijke lijn.
Succes met het bouwen
vr.gr
Ruud
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2021 22:57:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt allen voor de interesse.

olaf99 schreef:
Blijf het jammer vinden dat je in trainz niet makkelijk sloten kan maken zonder al die spline te moeten gebruiken.


Het is inderdaad jammer dat er geen makkelijkere manier is. Nu moet je allemaal splines leggen, alle splines -0.10 verlagen om de spline minder te laten flitsen met de grondtextuur, daaronder de grond 1m verlagen (niet te breed want dan krijg je kuilen buiten je sloot), vervolgens de sloot vullen met water en uiteindelijk nog dezelfde grondtextuur als de sloot gebruiken rondom de spline (ook weer om het flitsen tegen te gaan).

Gelukkig kun je met een nieuwe Trainz Plus tool automatisch over de hele spline naar eigen wens een grondtextuur plaatsen. Maar het is nog steeds vrij tijdrovend.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2021 10:34:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Remco schreef:
Bedankt allen voor de interesse.

olaf99 schreef:
Blijf het jammer vinden dat je in trainz niet makkelijk sloten kan maken zonder al die spline te moeten gebruiken.


Het is inderdaad jammer dat er geen makkelijkere manier is. Nu moet je allemaal splines leggen, alle splines -0.10 verlagen om de spline minder te laten flitsen met de grondtextuur, daaronder de grond 1m verlagen (niet te breed want dan krijg je kuilen buiten je sloot), vervolgens de sloot vullen met water en uiteindelijk nog dezelfde grondtextuur als de sloot gebruiken rondom de spline (ook weer om het flitsen tegen te gaan).

Gelukkig kun je met een nieuwe Trainz Plus tool automatisch over de hele spline naar eigen wens een grondtextuur plaatsen. Maar het is nog steeds vrij tijdrovend.

Groet, Remco


Hoi Remco,

Welke sloot splines gebruik je en moet je de trainz plus tool apart downloaden? Ik hoor het graag!

Groeten,
Rutger
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2021 22:07:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rutger,

De sloten zijn van Samplaire: https://www.trainz.samplaire.com/downloads.php?cat_id=5&download_id=710

Die tools krijg je bij een Trainz Plus membership en zijn dus niet los te koop. Is een maandelijks abonnement, waar onder andere dit soort features in zitten. Je kunt er meer over vinden op de site van Trainz.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2021 06:14:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankje Remco! Jammer van de tool, dat je daar maandelijks voor moet betalen. Prima business plan, minder voor de gebruiker Sad

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2021 10:22:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Eens, wie weet wordt het in een volgende versie standaard meegenomen.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 25 Okt 2021 18:38:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Remco, ik lijk in jou screens ook (spoor)dijken/taluds te zien die lijken van samplaire te zijn, ik kan die alleen niet vinden op zijn site, ook vroeg ik me af welke bij passende groundtexture ik moet hebben?

Groeten Edwin.
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2021 18:51:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Edwin,

Sorry voor de late reactie. De taluds zijn inderdaad van samplaire, deze heten SAM VS Bank en zijn hier te downloaden voor TRS19: https://www.trainz.samplaire.com/downloads.php?cat_id=23&download_id=971

Bijpassende ground texture is SAM VS Grass 2. Staat wel op het DLS.

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.