Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Lijn Groningen-Nieuweschans toegevoegd aan Nederland West v6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
poorters



Geregistreerd op: 08 Jan 2022
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2023 20:09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

java23 schreef:
Hoi Pippeloi !

Bedankt voor het "chapeau" Wink !

Ik begin met een mededeling :
De lijn Groningen-Nieuweschans is geheel afgewerkt/gedetailleerd/verbeterd/afgerond Cool !
Deze zomer heb ik het tijdens mijn vakantie afgemaakt door de 550 hectometer- en kilometerborden langs het spoor te plaatsen Surprised ...

De map "Nederland 7" en de sessie "Nederland '70" zijn dus klaar om op het Download Station te worden gezet . Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Om tijdverspilling en drama te vermijden die zouden kunnen worden veroorzaakt door de beroemde "ontbrekende afhankelijkheden", zou ik graag willen dat deze map en sessie door mogelijke vrijwilligers kan worden getest . Wink
In het spel wegen ze respectievelijk 472 MB en 4 MB . Voor overdrachten en downloads wegen CdP's dankzij hun fantastische compressiekracht slechts 90 MB en 2 MB .

Houd er rekening mee dat dit tijd en geduld vergt, inclusief het downloaden van alle afhankelijkheidspakketten van de :
- Nederland West maps 1 t/m 5, gemaakt door "Barrie40", beschikbaar op Trainz Online,
- de NLW6 map gemaakt door "GM", beschikbaar op Trainz Online en op de website van Olaf,
- veel objecten gemaakt door Olaf, beschikbaar op zijn site .
- de door mijzelf gemaakte map Nederland 7, die ik op een mediafire link zal zetten .
Neem contact met mij op via een privébericht, ik regel alles zo snel mogelijk ...



Hallo Ruud,

Downloadlinks zijn er dan ook niet. NLW7 door GM is (nog) niet beschikbaar en de route in deze draad is ook (nog) niet publiekelijk vrijgegeven. Wel zou je Philippe een PB-tje kunnen sturen (zie quote).

Met vriendelijke groet,

Dennis
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 18 Nov 2023 20:09:21    Onderwerp:

Terug naar boven
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2023 20:33:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Dennis,

Bedankt voor deze herinnering Smile !

Ruud :
Ik ben van plan deze kaart beschikbaar te maken wanneer ik deze bericht heb afgerond (het zal niet lang meer duren) .

In het jaar sinds ik met dit bericht begon, kun je je niet voorstellen hoeveel ik gaandeweg heb kunnen verbeteren, door foto's te maken, door te beseffen dat dit of dat ontbrak, door te beseffen dat dit of dat ding verbeterd kon worden, en... rekening houdend met de opmerkingen die lezers zo vriendelijk waren over dit bericht te maken !
Om de gebruikelijke tragedies als gevolg van ontbrekende afhankelijkheden te voorkomen, hernieuw ik mijn oproep aan degenen van goede wil die deze kaart graag willen bètatesten .
Ik heb een rigoureuze zoektocht gedaan naar payware en ontbrekende DLS-objecten, maar de diversiteit aan TrainZ-installaties en -versies kan tot onaangename verrassingen leiden ...
Kandidaten hoeven mij alleen maar een privébericht te sturen...

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2023 10:23:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Pippeloi !

Allereerst dank aan de 2 mensen die bereid waren zich kandidaat te stellen om de route te testen Cool Smile !

We vervolgen onze wandeling richting het historische centrum :

Hiervoor nemen we de brug over de Westerwoldse Aa . Op de voorgrond, aan de overkant, de Solidus-fabriek .

Overigens, een instituut : de Coop-supermarkt van Bert Stuut :

Hij runt zijn bedrijf op een zeer dynamische manier : alle advertenties en promoties zijn geschreven in het Nederlands EN Duits !

Hier zijn we in het oude hart van de stad :

Bovenaan : Solidus en Coop . In het centrum : de twee rijstroken van de Voorstraat, rondom een tuinpromenade, omzoomd met 18e-eeuwse huizen . Aan de linkerkant : het Molenbastion en de voormalige Marechausseekazerne, nu een kunstgalerie .

Laten we eens door de gangpaden van de Voorstraat slenteren :

Op nummer 30 staat het huis met klokkentoren : de voormalige Hoofdwacht .


Op nummer 22 staat de voormalige slagerij, nu een schildersatelier en een bed and breakfast / retraite huisje .


Op nummer 23 en 21 staat een groot gebouw uit 1771 (de volgende zijn ook niet slecht!) .


Aan de noordkant van het plein : een muziekpodium en een oorlogsmonument .

Voordat wij het plein verlaat, een overzicht van bovenaf :


Direct naast het plein, uitkijkend over een waterpartij : het Molenbastion :


Aan de andere kant van het water. .. de thermale baden :

In 1975 leidde de ontdekking van thermaal water van 35°C, gelegen op een diepte van 600 meter, tot het ontstaan van dit etablissement . In 2009 kreeg de stad de naam "Bad-Nieuweschans" .

Naast het thermale water, biedt het etablissement behandelingen, sauna's, zwembaden en een restaurant .


Dat is alles voor vandaag !

De volgende keer gaan we naar Duitsland, naar de stad Bunde, het uiterste punt van de route in TrainZ ...

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 12 Dec 2023 13:06:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi pippeloi !

Hier zijn we bij onze laatste stop !
We zitten een paar meter van de Duitse grens (links op de foto) .

Op de achtergrond : Nieuweschans .

We staan in de gemeente Bunde, op km 17,2 van de Nieuweschans-Leer Lijn .

Op de achtergrond : de eerste Duitse overwegen en de boerderij van Charlottenpolder .

Hier zijn we :

Op dit punt markeert de Charlottenpolderweg een scherp keerpunt en zijn de verkeersborden bij de overweg versterkt .

Voor spoorwegliefhebbers loopt er direct langs het spoor een voetpad !

De oversteekplaats is gemarkeerd ... maar er is geen zebrapad Rolling Eyes .

Er is een nieuwe stap gezet :

De laatste merken van de Nederlandse signalisatie capituleren !

De Charlottenpolder weg :

Ook hier is het reliëf niet erg uitgesproken, maar het heeft wel aanleiding gegeven tot wat werk ...

Na een kilometer splitst de weg zich ...

... maar de fiets- en voetpaden lopen door en maken plaats voor een lekker rust gebiet .

Dus laten we doorgaan langs het spoor :

Terwijl wij passeren, kondigt de Duitse signalering overwegen aan .

Een beetje verder ...

Een spoortelefoon en het knipperende witte sein ter bevestiging van de succesvolle afsluiting van de volgende overweg .

We zijn nu aan het einde gekomen van mijn modellering van de lijn :

Daarnaast maakt een blank baseboard, bestaande uit een keerlus, enkele seinen en een trackmark, het gebruik van treinen van en naar Duitsland mogelijk (voorziening opgesteld op alle grenspunten van de lijn Nederland 7 met Duitsland of België) .

En daar ga je ! Een jaar en twee dagen nadat ik dit onderwerp had gestart, ben ik klaar met de beschrijving van deze lijn, waar ik voorheen een jaar over deed om te bouwen !

Door de screenshots te maken en de opmerkingen van sommigen van jullie , kon ik de kwaliteit, betrouwbaarheid en reliëf van deze lijn aanzienlijk verbeteren !
Dit had mijn laatste bericht over dit onderwerp kunnen zijn, maar :
alhoewel "mijn" lijn pas 3 kilometer na Groningen begint ... Ik ging een beetje kapot, en ik verbeterde de spoorwegomgeving een beetje vanaf km 0 Evil or Very Mad : dat is voor de volgende keer Smile !

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BCTrainz



Geregistreerd op: 09 Okt 2020
Berichten: 69
Woonplaats: Britsum City

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2023 23:41:02    Onderwerp: Reageren met citaat

ioleppip ioh


Mooi, ik schrok al.

Fijn dat je met dit soort verslagen doorgaat.

De waardering is groot en ik wordt er blij van.


Groeten uit Britsum City
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2024 13:31:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Pippeloi !

"kuwel" Richard Smile !

Zoals beloofd is hier mijn laatste bericht, waarin ik de kleine verbeteringen bespreek die zijn aan het Groningen->Europapark->knooppunt Nieuweschans/Zwolle gebied aangebracht .

Elke afbeelding die volgt is verdeeld in drie :
- links de werkelijke situatie (bron : google streetview en in-cab video's geplaatst door conducteurs op YouTube . Ik dank hen : hun bijdrage is van onschatbare waarde voor degenen die de nauwkeurigheid van de spoorwegomgeving willen garanderen Cool ) .
- rechts de situatie in TrainZ . Bovenaan de beginsituatie, onderaan de eindsituatie .

Tenzij anders vermeld, hebben de wijzigingen betrekking op de verbetering van het sporenplan en de getrouwe reconstructie van seinen, boxen, kasten, bakens, inductoren, markeringen, borden .


De twee belangrijkste wijzigingen betreffen :
- het Herewegviaduct . De afschuwelijke en sobere betonnen brug werd vervangen door een conform model met smeedijzeren pilaren .
- het sporenplan dat zich in sleuven onder het niveau van de straten en huizen bevindt .




Kort daarna, op km 81, loopt de route door een greppel midden in de stad .




Station Europapark




Km 82,6 . Aanvankelijk : 11 sporen, 6 bovenleidingen en geen seinen . Eindelijk : 7 sporen, 4 bovenleidingen en alle signalisatie !




Km 83,1, kort voor het knooppunt Nieuweschans/Zwolle . De brug over de Helperweg was een beetje basic : geen vangrails !




Km 82,7 op de terugweg : geen commentaar Wink !




Station Europapark, maar dan in de andere richting ...




De loopgravenspoor is voorzien van steunmuren, wat bevorderlijk is voor graffiti ! Deze, die door duizenden reizigers gelezen moet zijn, veroorzaakte veel geruchten (https://www.ad.nl/groningen/gemeente-betaalt-student-schoonmaakkosten-terug-voor-graffiti-trots-van-het-noorden-br~aaf6f2be/) . Ik kon het niet laten Mr. Green Twisted Evil !!




Hier zijn we terug in Groningen en de verbeterde brug .





Einde van de reis alle kanten op ! Ik heb deze lijn sinds begin september niet meer aangeraakt (er is een ander project aan de gang Wink ).
Ik hernieuw mijn oproep voor kandidaten voor betatesting : de 2 mensen die hebben aangeboden, hebben zich inmiddels teruggetrokken Crying or Very sad ...

Einde van het Groningen-Nieuweschans avontuur Exclamation ,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laika



Geregistreerd op: 02 Feb 2024
Berichten: 1
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 3 Feb 2024 10:17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Ik ben al jaren uit Trainz en wegens omstandigheden ben ik toch weer even met Trainz bezig. Het laat je eigenlijk nooit los. Dankzij Philippe en zijn content ben ik in 2004 besmet geraakt. Ook al door zijn verhalen rondom werk.

Hij gaf mij een link naar dit project en het is verbluffend. De details zijn enorm getroffen en zijn verhalen zijn altijd een genot om te lezen. Ik zie dit project niet terug in het Auran forum. En het is ironisch om te zeggen dat een Fransman iets heeft met het Nederlandse spoor en een Nederlander iets heeft met het Franse spoor. Hoe gek kan het zijn.

@Philippe: bedankt voor mijn laika(mijn trouwste hond ooit in het echte leven). Ik had deze gif nooit zelf terug gevonden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 8 Feb 2024 10:39:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom hier Laika.
Philippe als ik moet testen zeg het maar
Groningen is nu het mooiste stukje Smile
groeten GM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2024 13:07:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo iedereen,

Bedankt Ron en Fred Smile !

De grote dag is aangebroken !

Ik sta op het punt om op het Download Station de kaart "Nederland 7.0" en de bijbehorende sessie "Nederland '70" te plaatsen, met de lijn Groningen-Nieuweschans !

Ik heb het geluk gehad twee gulle vrijwilligers uit de TrainZ-gemeenschap te hebben gevonden die bereid waren mijn creatie te bètatesten : Gary Tull 'GaryReggae' (Engels) en 'JAGG' (Tsjechisch) . Ik denk dat we gedurende drie maanden elke functie, item en afhankelijkheid grondig hebben beoordeeld, die foutief, ontbrekend of defect kunnen zijn .

Nu is het tijd voor de grote stap : publiceer ze op de DLS ! Deze zullen binnen enkele dagen beschikbaar zijn ...

Een paar woorden van waarschuwing : deze kaart en sessie, die 850 km aan spoorwerk vertegenwoordigen, hebben het volgende nodig : 6077 assets beschikbaar op de DLS, en 763 assets NIET BESCHIKBAAR op de DLS .

Wanneer u de kaart en de sessie van de DLS heeft gedownload, doet u het volgende :
- Installeer ze in Content Manager en open vervolgens de config.txt van een van hen .
- Onder de tag 'organisation' vindt u een link naar een folder met nuttige informatie voor een succesvolle installatie, zonder defecte of ontbrekende items .
- Open eerst de 'Richtlijnen voor het installeren van Nederland 7.0.txt' : lees het zorgvuldig en langzaam, en pas het zorgvuldig toe, stap voor stap , in de beschreven volgorde : dit zorgt voor een correcte, foutloze installatie en zonder ontbrekende afhankelijkheden .

2 woorden van waarschuwing:
- het verzamelen van alle assets op de sites van derden zal een hele klus zijn Surprised !!! Ik weet dat het VEEL GEMAKKELIJKER zou zijn geweest om ze in één pack uit te brengen, .... , maar pardon, dat kan ik niet zo doen (ik mag dit eigenlijk niet doen) .
Daarom vindt u een lijst van ELK asset met ELKE website, zorgvuldig vermeld en geverifieerd . Ik heb ze in twee lijsten gerangschikt, gesorteerd op Kuid of op website, en in twee talen .
- zoals eerder uitgelegd, begon ik te veranderen of te creëren treinen uit de jaren zeventig voor de sessie, maar dit werd uitgesteld door de creatie van de lijn . Huil niet als je een TGV vindt : het is werk in uitvoering, want ik moet ook wat rollend materieel maken voor de internationale treinen die momenteel ontbreken in de TrainZ-scene Confused ...

En voordat je het vraagt : wat ben ik nu aan het doen ? Ik ben bezig met het creëren van een tweede lijn, die over een tot twee jaar klaar zou moeten zijn Wink ...

Ik wens je veel plezier met het gebruiken van deze kaart Smile . Omdat het een gezamenlijk werk is, mag u het voltooien en vrijgeven, zolang je de vorige auteur/medewerkers citeert . Bovendien, als u een echte Nederlandse lijn wilt creëren, neem deze dan op in een herziene versie van deze kaart, in plaats van deze alleen te publiceren !

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 6 Mrt 2024 22:33:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Philippe mooi werk, zou je willen vragen de route en sessie
ook op Trainzonline.nl bij de downloads te zetten.
Dat heb ik ook met Barrie toen afgesproken.
Daar zijn ook alle dependencies al te vinden (de NLW6 pakketten etc.)
Daarnaast is het daar sneller downloaden voor degene zonder FCT
groeten Fred
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 7 Mrt 2024 14:02:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Fred,

You've had email ...

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
verbo622



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2024 11:35:39    Onderwerp: Reageren met citaat

prachtige platen Philippe. Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2024 00:27:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Pippeloi !!!

Geweldig nieuws ! Very Happy

De route en sessie, sinds 9 maart beschikbaar op het Auran Download Station, zijn nu OOK beschikbaar op TrainzOnline !
route : Nederland 7.0
sessie : Nederland '70
https://link.trainzonline.nl/dl/1373

Met dank aan 'gm99999' voor het uploaden van de bestanden (ik heb geen toegang tot TrainzOnline als geregistreerd lid) .

Voor eventuele installatie- of bedieningsproblemen kunt u contact met mij opnemen .

Als u uw ervaringen wilt delen of screenshots wilt plaatsen, kunt u een bericht in dit onderwerp plaatsen Cool .

Veel plezier! Very Happy

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.