Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Werkspoor Trainz: Contents van Edwin & Rutger
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2021 21:59:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan het volgende RTM rijtuig, de 370, is ook gewerkt. Hier en daar zijn nog wat verbeteringen doorgevoerd die nog terug moeten vloeien naar rijtuig 334. Nog enkele details moeten worden afgerond en de geleende draaistellen moeten worden vervangen.

Hier de plaatjes! Onderstaand het rijtuig in TOE, met o.a. de nieuwe ventilatoren op het dak:



Zicht op de tweede klasse afdeling, gezien richting de eerste klasse afdeling:



Gister was het rijtuig al eerder in trainz (nog zonder nieuwe ventilatoren), hier tussen de 334 en rechts net buiten beeld, de 395:



Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 11 Jan 2021 21:59:45    Onderwerp:

Terug naar boven
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2021 22:07:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk al dat houtwerk.

Persoonlijk zou ik de textuur aan de buitenkant minder wit maken.
Gamma correctie heet dat geloof ik. Confused
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2021 07:28:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Van het koersbord bedoel je?

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jeroen



Geregistreerd op: 12 Sep 2020
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2021 12:27:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Shocked allemachtig wat blijft dat mooi en sterker nog, het wordt nog veel mooier.
Er zijn uitgevers die voor veel minder kwaliteit geld vragen Idea
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2021 18:30:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou eigenlijk de hele zijkant.
Ongeveer zo iets.

_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2021 18:48:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is dus helaas is wat sinds TRS19 de kop opsteekt, die waas, want als je kijkt naar het TOE screenshot, dan is er helemaal niet zo’n witte waas.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2021 20:44:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankje Jeroen!

En het klopt wat Edwin zegt Olaf, TRS19 doet dit. Ik ben het met je eens, onderstaande is beter. In TOE zit het er beter uit, vergelijk de schuifdeuren maar, die hebben aan beide kanten dezelfde texture. Je liet het wel iets te rood zien, maar het klopt wel. Gelukkig zit het op alles en niet op maar één rijtuig.

De enige manier om dit te omzeilen is het toepassen van PBR textures, maar dan moet ik via Blender gaan werken. Wij zijn helaas nog ouderwets aan het knutselen in GMax.

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2021 16:20:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Olaf, vandaag heb ik nog wat geprobeerd in TRS19 en ben tot een betere belichting gekomen. Ik zal dit weekend daar wat info over delen.

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2021 17:56:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt in TOE ziet heter beter uit.

Heb net Gmax eens opgestart en ik zie in de materiaal editor wel diverse mogelijkheden. Vergelijkbaar met Blender. heb geen idee of de exporter die ook meeneemt.

Ben benieuwd naar je vindingen.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2021 10:42:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt Olaf! Ik heb ook gezien dat de toepassing van env_metal en alpha textures voor een ander resultaat zorgen. Echter, heb ik nu in TRS wat geprobeerd. Ik ben eruit gekomen door de 'sun', 'ambient' en 'brightness' instellingen aan te passen. Sun en ambient doe je door de verschillende kleurschalen (rood, groen en blauw) op de verschillende momenten van de dag. Op die punten kan je ook de brightness aanpassen. De brightness gaf het meeste effect:



De witte waas is vrijwel verdwenen in samenwerking met de verschillende kleur instelling. Door hier mee te spelen, heeft het effect op alles wat in trainz beschikbaar is in de route.

Hopelijk helpt dit ook voor jullie!

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2021 11:26:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je tip. Dit is beter.

Weet trouwens ook niet of het misschien helpt als je in gmax de specular level omlaag haalt naar bijvoorbeeld 50. En het vinkje zetten bij de specular level.
In Blender zet ik voor bijna alles de specular level op 0.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 22:33:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals Rutger 20 december al liet zien was hij verder gegaan met de zogenaamde Dg. Uiteindelijk heb ik dat verder overgepakt, echter na de jaarwisseling geen tijd/zin gehad daar verder aan te werken. Maar is post nu maar alvast hoe ver we ermee zijn.

Zoals Rutger liet zien had hij de aller eerste variant gemaakt met nog ramen in de kopwand en kopdeur. Daaruit is een bruine variant ontstaan met kopramen en dichte kopdeuren. Rutger heeft daarna een nieuwe texture gemaakt met een vale laklaag, want die dingen blijven niet eeuwig glimmen. Daarmee heb ik een variant gemaakt met dichte kopwanden, nog een detail verschil is dat daarbij de sluitseinhouders van de hoeken van de wagen zijn verdwenen en zijn er sluitseinhouders op de bordes hekken geplaatst, zoals dat midden jaren 60 zo was.



Daarna kwamen we op voor ons 'onbekend' terrein, want we gaan ons nu begeven in zogenaamd tijdperk IV na 1968, de invoering van het 'computernummer'. De Dg's werden al niet veel meer gebruikt, maar sommige rekte hun bestaan nog tot begin jaren 80 in buurtgoederentreinen, om onderdak te bieden aan de rangeerders. Aan gezien Rutger toch meer van de stoomtijd is, heb ik me met deze uitvoeringen bezig gehouden, heel wat foto's kijken later kwamen daar deze versies uit. De eerste heeft pas net het computernummer ontvangen rond 1968, te zien aan de vers weg geschilderde oude nummers en nieuwe opschriften op een plaatselijk vers laagje verf. Daarna zien we een versie van midden jaren 70 en daarna die van begin jaren 80, daarop zijn gevaren driehoeken aangebracht, wat betekende dat er met rangeren niet gestoten mocht worden.



Bij deze versies moet ik nog een moderne sluitlantaarn maken en de man in de Dg moet ook nog wat modernere kledij krijgen, eigenlijk is dat het enige, maar nog geen zin gehad, haha.

Een detail waar ik wel al veel onderzoek naar heb gedaan, tekeningen, foto's etc. is het remwerk, vanaf begin jaren 60 kwam er een nieuwe triple klep onder met bijbehorende P/G hendel. Niet heel goed te zien, maar links van de wc pijp (die overigens ook is toegevoegd, want die waren we eerder vergeten):



En als laatste nog de al eerder vrijgegeven versies, dit zijn alle Dg's die bij verschillende museum spoorlijnen aanwezig zijn, ze zijn dan ook niet helemaal historisch correct, maar dat is in het echt bij de museum's ook. Ook deze wagens hebben wat verbeteringen ondergaan en overigens hebben alle wagens natuurlijk de nieuwst versie van ons script.



Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 474

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2021 04:16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk die nederlandse Caboose
hoop dat er niemand op de wc zit als je de hendel moet omzetten
Wat is dat gele ringetje op de detail foto?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2021 07:21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is de loskleptrekker, mocht de rem van een wagen vast zitten kan je daarmee lucht uit het systeem laten, zodat hij los komt. Alle wagons hebben dat, gebruik het ook vaak op mijn werk, moet ik remblokken vervangen en de wagen staat nog geremd, dan trek ik daaraan lost de rem zich en kan ik bij de remblokken, zonder dat er een locomotief voor de trein hoeft te staan om de remmen te lossen. De andere hendel, de P/G hendel heeft te maken met de snelheid van het remsysteem. Gelukkig is de gene die deze om moet zetten dezelfde als die in de Dg op de wc kan zitten.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pinij



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 118
Woonplaats: Bergen op Zoom

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2021 10:14:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel mooi en gedetailleerd! Prima vakwerk weer!
_________________
THERE IS ALWAYS A WAY OUT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 21 Jan 2021 10:14:20    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 3 van 13

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.