Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rutger
Geregistreerd op: 21 Aug 2020 Berichten: 190 Woonplaats: Voorburg
|
Geplaatst: 11 Jan 2021 21:59:45 Onderwerp: |
|
|
Aan het volgende RTM rijtuig, de 370, is ook gewerkt. Hier en daar zijn nog wat verbeteringen doorgevoerd die nog terug moeten vloeien naar rijtuig 334. Nog enkele details moeten worden afgerond en de geleende draaistellen moeten worden vervangen.
Hier de plaatjes! Onderstaand het rijtuig in TOE, met o.a. de nieuwe ventilatoren op het dak:
Zicht op de tweede klasse afdeling, gezien richting de eerste klasse afdeling:
Gister was het rijtuig al eerder in trainz (nog zonder nieuwe ventilatoren), hier tussen de 334 en rechts net buiten beeld, de 395:
Groeten,
R _________________ https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11 Jan 2021 21:59:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 571
|
Geplaatst: 11 Jan 2021 22:07:22 Onderwerp: |
|
|
Leuk al dat houtwerk.
Persoonlijk zou ik de textuur aan de buitenkant minder wit maken.
Gamma correctie heet dat geloof ik. _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Rutger
Geregistreerd op: 21 Aug 2020 Berichten: 190 Woonplaats: Voorburg
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jeroen
Geregistreerd op: 12 Sep 2020 Berichten: 154
|
Geplaatst: 12 Jan 2021 12:27:37 Onderwerp: |
|
|
allemachtig wat blijft dat mooi en sterker nog, het wordt nog veel mooier.
Er zijn uitgevers die voor veel minder kwaliteit geld vragen |
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 571
|
|
Terug naar boven |
|
|
Edwin
Geregistreerd op: 27 Aug 2020 Berichten: 105
|
Geplaatst: 12 Jan 2021 18:48:55 Onderwerp: |
|
|
Dat is dus helaas is wat sinds TRS19 de kop opsteekt, die waas, want als je kijkt naar het TOE screenshot, dan is er helemaal niet zo’n witte waas.
Groeten Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rutger
Geregistreerd op: 21 Aug 2020 Berichten: 190 Woonplaats: Voorburg
|
Geplaatst: 12 Jan 2021 20:44:04 Onderwerp: |
|
|
Dankje Jeroen!
En het klopt wat Edwin zegt Olaf, TRS19 doet dit. Ik ben het met je eens, onderstaande is beter. In TOE zit het er beter uit, vergelijk de schuifdeuren maar, die hebben aan beide kanten dezelfde texture. Je liet het wel iets te rood zien, maar het klopt wel. Gelukkig zit het op alles en niet op maar één rijtuig.
De enige manier om dit te omzeilen is het toepassen van PBR textures, maar dan moet ik via Blender gaan werken. Wij zijn helaas nog ouderwets aan het knutselen in GMax.
Groeten,
R _________________ https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rutger
Geregistreerd op: 21 Aug 2020 Berichten: 190 Woonplaats: Voorburg
|
Geplaatst: 15 Jan 2021 16:20:31 Onderwerp: |
|
|
Olaf, vandaag heb ik nog wat geprobeerd in TRS19 en ben tot een betere belichting gekomen. Ik zal dit weekend daar wat info over delen.
Groeten,
R _________________ https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 571
|
Geplaatst: 15 Jan 2021 17:56:37 Onderwerp: |
|
|
Klopt in TOE ziet heter beter uit.
Heb net Gmax eens opgestart en ik zie in de materiaal editor wel diverse mogelijkheden. Vergelijkbaar met Blender. heb geen idee of de exporter die ook meeneemt.
Ben benieuwd naar je vindingen. _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Rutger
Geregistreerd op: 21 Aug 2020 Berichten: 190 Woonplaats: Voorburg
|
Geplaatst: 16 Jan 2021 10:42:08 Onderwerp: |
|
|
Klopt Olaf! Ik heb ook gezien dat de toepassing van env_metal en alpha textures voor een ander resultaat zorgen. Echter, heb ik nu in TRS wat geprobeerd. Ik ben eruit gekomen door de 'sun', 'ambient' en 'brightness' instellingen aan te passen. Sun en ambient doe je door de verschillende kleurschalen (rood, groen en blauw) op de verschillende momenten van de dag. Op die punten kan je ook de brightness aanpassen. De brightness gaf het meeste effect:
De witte waas is vrijwel verdwenen in samenwerking met de verschillende kleur instelling. Door hier mee te spelen, heeft het effect op alles wat in trainz beschikbaar is in de route.
Hopelijk helpt dit ook voor jullie!
Groeten,
R _________________ https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 571
|
Geplaatst: 16 Jan 2021 11:26:06 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je tip. Dit is beter.
Weet trouwens ook niet of het misschien helpt als je in gmax de specular level omlaag haalt naar bijvoorbeeld 50. En het vinkje zetten bij de specular level.
In Blender zet ik voor bijna alles de specular level op 0. _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Edwin
Geregistreerd op: 27 Aug 2020 Berichten: 105
|
Geplaatst: 19 Jan 2021 22:33:26 Onderwerp: |
|
|
Zoals Rutger 20 december al liet zien was hij verder gegaan met de zogenaamde Dg. Uiteindelijk heb ik dat verder overgepakt, echter na de jaarwisseling geen tijd/zin gehad daar verder aan te werken. Maar is post nu maar alvast hoe ver we ermee zijn.
Zoals Rutger liet zien had hij de aller eerste variant gemaakt met nog ramen in de kopwand en kopdeur. Daaruit is een bruine variant ontstaan met kopramen en dichte kopdeuren. Rutger heeft daarna een nieuwe texture gemaakt met een vale laklaag, want die dingen blijven niet eeuwig glimmen. Daarmee heb ik een variant gemaakt met dichte kopwanden, nog een detail verschil is dat daarbij de sluitseinhouders van de hoeken van de wagen zijn verdwenen en zijn er sluitseinhouders op de bordes hekken geplaatst, zoals dat midden jaren 60 zo was.
Daarna kwamen we op voor ons 'onbekend' terrein, want we gaan ons nu begeven in zogenaamd tijdperk IV na 1968, de invoering van het 'computernummer'. De Dg's werden al niet veel meer gebruikt, maar sommige rekte hun bestaan nog tot begin jaren 80 in buurtgoederentreinen, om onderdak te bieden aan de rangeerders. Aan gezien Rutger toch meer van de stoomtijd is, heb ik me met deze uitvoeringen bezig gehouden, heel wat foto's kijken later kwamen daar deze versies uit. De eerste heeft pas net het computernummer ontvangen rond 1968, te zien aan de vers weg geschilderde oude nummers en nieuwe opschriften op een plaatselijk vers laagje verf. Daarna zien we een versie van midden jaren 70 en daarna die van begin jaren 80, daarop zijn gevaren driehoeken aangebracht, wat betekende dat er met rangeren niet gestoten mocht worden.
Bij deze versies moet ik nog een moderne sluitlantaarn maken en de man in de Dg moet ook nog wat modernere kledij krijgen, eigenlijk is dat het enige, maar nog geen zin gehad, haha.
Een detail waar ik wel al veel onderzoek naar heb gedaan, tekeningen, foto's etc. is het remwerk, vanaf begin jaren 60 kwam er een nieuwe triple klep onder met bijbehorende P/G hendel. Niet heel goed te zien, maar links van de wc pijp (die overigens ook is toegevoegd, want die waren we eerder vergeten):
En als laatste nog de al eerder vrijgegeven versies, dit zijn alle Dg's die bij verschillende museum spoorlijnen aanwezig zijn, ze zijn dan ook niet helemaal historisch correct, maar dat is in het echt bij de museum's ook. Ook deze wagens hebben wat verbeteringen ondergaan en overigens hebben alle wagens natuurlijk de nieuwst versie van ons script.
Groeten Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
gm99999
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 474
|
Geplaatst: 20 Jan 2021 04:16:12 Onderwerp: |
|
|
Leuk die nederlandse Caboose
hoop dat er niemand op de wc zit als je de hendel moet omzetten
Wat is dat gele ringetje op de detail foto? |
|
Terug naar boven |
|
|
Edwin
Geregistreerd op: 27 Aug 2020 Berichten: 105
|
Geplaatst: 20 Jan 2021 07:21:09 Onderwerp: |
|
|
Dat is de loskleptrekker, mocht de rem van een wagen vast zitten kan je daarmee lucht uit het systeem laten, zodat hij los komt. Alle wagons hebben dat, gebruik het ook vaak op mijn werk, moet ik remblokken vervangen en de wagen staat nog geremd, dan trek ik daaraan lost de rem zich en kan ik bij de remblokken, zonder dat er een locomotief voor de trein hoeft te staan om de remmen te lossen. De andere hendel, de P/G hendel heeft te maken met de snelheid van het remsysteem. Gelukkig is de gene die deze om moet zetten dezelfde als die in de Dg op de wc kan zitten.
Groeten Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
pinij
Geregistreerd op: 15 Aug 2020 Berichten: 118 Woonplaats: Bergen op Zoom
|
Geplaatst: 21 Jan 2021 10:14:20 Onderwerp: |
|
|
Heel mooi en gedetailleerd! Prima vakwerk weer! _________________ THERE IS ALWAYS A WAY OUT |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 21 Jan 2021 10:14:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|