Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


van Nederland 6 naar ... Nederland '70
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 13:45:44    Onderwerp: van Nederland 6 naar ... Nederland '70 Reageren met citaat

Hoi allemaal,

Zoals gepresenteerd in het onderwerp "Welkom", zal ik mijn werk op de layout Nederland West 6 ontwikkelen .

Voorafgaande opmerking :
Ik doe dit om het plezier te hebben de treinen uit mijn kindertijd te zien rijden en om gevarieerd en overvloedig verkeer te creëren . Ik pretendeer niet vast te houden aan de realiteit, en ik ben me ervan bewust dat deze 1970-sfeer een actuele layout gebruikt . Het staat voor mij buiten kijf dat stations en een spoorplan worden hersteld tot wat ze waren in 1970 : dat zou een gigantische klus zijn die ik niet kan .

Na 15 jaar niet in Nederland te zijn geweest, deed deze kaart me de echte transformaties ontdekken die ik niet vermoedde :
- Rotterdam CS heeft zijn typische jaren 50-architectuur verloren die ik leuk vond (ik kwam er elke keer langs als ik de trein nam om naar Nederland te gaan) . Hetzelfde geldt voor Utrecht, Delft (dat zijn viaductsporen in het midden van de stad verloor, wat me altijd verbaasde als ik daar passeerde), Rotterdam Blaak en zijn passage boven het water in een station dat lijkt op dat van de Parijse metro . Voor station Hilversum (en het zeer lelijke kantoorgebouw) was ik getuige geweest van de transformatie ervan .
- Idem voor de HSL... die ik nooit heb geleend !!! Ik ben er altijd met de klassieke trein geweest . Ik herinner me dat ik in de tijd van de Corail-treinen altijd de rijtuig koos in de oranje kleurstelling van Eurofima Smile ! Met mijn moeder maakten we de reis per TEE voordat het verdween !
Dat is allemaal weg ... Gele treinen, snel reizen, functionele stations, luchtig en vol winkels ... Dat is allemaal praktisch, maar het heeft zijn cachet verloren ...


Terugkomend op de layout:

- Ik ben begonnen met het vervangen van de treinen die ik niet kende (dat wil zeggen na de Koplopers en de DDAR's) door oud materieel . In het geval van vervanging van een treinstel door een andere treinstel veranderde er niets aan de sessie . In het geval van vervanging van een treinstel door een trein getrokken door de prachtige blauwe locomotieven Wink, was het noodzakelijk om te zorgen voor een omkering van de locomotief, met plaatsing van adequate trakmarks : ondenkbaar om te hopen op een eenvoudige "run arond trein" midden op station Amsterdam-CS !!! Het was daarom noodzakelijk om de locomotief specifieke opdrachten te geven : loskoppelen van de eerste wagon, ga naar trakmark x, ga door trackmark y, ga naar trackmark z, koppel aan de wagon NS plan # nnnn #, hetzelfde in omgekeerde volgorde bij het geven van de juiste type rijtuig naar het tegenovergestelde eindpunt ...
Ter gelegenheid van zijn "veroudering" werd de trein Utrecht-Maastricht de Valkenburg-Expres (trein 835/850) .
Bovendien zouden alle treinen die alleen een enkele reis maakten, terugkeren : ik wilde niet dat een trein daar na een half uur niets zou doen !!


- toen heb ik veel treinen toegevoegd:

1) op de lijn Amsterdam-Amersfoort:
a) 4 stoptreinen geëxploiteerd met treinstellen (Mat 46, Mat 54 en Plan V of Plan T) en 2 sneltreinen met blauwe treinen (E 1100 of E 1200 + Plan D, Plan W, Plan K rijtuigen) .
b) 2 goederentreinen die een dienst verzorgen tussen Watergraafsmeer en Amersfoort via Bussum en Crailoo . Op elk van deze 4 stations komen de treinen aan, verlaten wagons, halen anderen op en vertrekken (D 2200 en D 2400 met ketelwagons of huifkarren in alle kleuren !) .

2) op de lijn Hilversum-Utrecht via Hollandsche-Rading (mooie lijn midden in de natuur waar ik ging wandelen om foto's en geluidsopnamen van treinen te maken !) : 4 omnibustreinen met Plan V en Plan T, groen of geel .


- ten slotte zorgde ik voor een "Kolen" goederentrein aanwezig in de originele sessie, die absoluut niet werkte . Ik weet het niet meer precies, maar het lijkt me dat er aan het einde van de tracks ontbrekende orders, trackmarks en zelfs kloppers waren . Ik heb het volledig aangepast om een ​​lange vlucht te maken van Rotterdamse-Haven naar Dordrecht, via Barendrecht en Zwijndrecht, ten dienste van de kolenmijn en olieraffinaderij in de Rotterdamse-Haven, en met verandering van eindpunt in Dordrecht .


Ik heb nog niet alles vervangen/aangepast/toegevoegd, maar ik kwam tot 43 treinen .

Onnodig te zeggen dat toen ik begon met het uitvoeren van de sessie, deze snel vastliep :
- ontbrekende trackmarks, op de verkeerde plaats,
- trein geblokkeerd door "niet-gesignaleerd spoor",
- trein geblokkeerd door "richtingmarkering tegenover trein",
- onmogelijke route, of head-to-head tussen twee treinen : in dichtbevolkte stations zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Zwolle en Eindhoven kan elk spoor slechts één trein tegelijk accepteren, en alle in- en uitgangen moeten alle geplande passages ! Uiteindelijk heb ik voor elk station een tabel gemaakt met daarop elke trein, de rijrichting, het inrijspoor, het uitrijspoor, zodat er maximaal één trein per doos is ! Dit vereiste soms het toevoegen of verplaatsen van wissels of seinen, het creëren van verbindingssporen, jammer voor het respecteren van het prototype !!
Speciale vermelding voor het station Amersfoort : het sporenplan was een ware spaghettischotel met tientallen gekruiste wissels naast elkaar, de treinen raakten daar onherstelbaar verdwaald ... en ik ook . Ik heb uiteindelijk opgeruimd : ik heb alles verwijderd en eenvoudige en onafhankelijke routes gemaakt met alleen de nodige wissels : het werkte toen zonder een enkel mankement : ook daar, jammer voor het prototype !
Ik herstartte de sessie totdat deze 72 uur zonder incidenten kon draaien . Elk incident werd genoteerd, zodat het kon worden gecorrigeerd . Ik kan dus niet elke verandering opnoemen : ze gebeurden bij elk incident dat op elk moment en overal in Nederland kon gebeuren !

- Wat betreft internationale treinen, ik zal een specifiek onderwerp maken Smile .


Doei,

Philippe


Laatst aangepast door java23 op 16 Mrt 2022 16:18:37; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 4 Feb 2022 13:45:44    Onderwerp:

Terug naar boven
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 13:49:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi allemaal,

Woorden zijn goed, maar maken plaats voor foto's Smile !!

Amsterdam CS : een stoptrein klaar voor vertrek naar Amersfoort : 1 Plan T en 2 Plan V .


Arnhem : een 1220 met plan D rijtuigen naar Amsterdam CS


Den Haag CS : een 1100 met plan W rijtuigen klaar voor het vertrek naar Eindhoven


Watergraafsmeer : de 2459 gaat naar Craillo, laat een deel van zijn wagons achter, neemt andere mee en vervolgt zijn weg naar Amersfoort


Enschede : de trein naar Den Haag CS klaar voor vertrek


Een kleine draai aan het onderwerp over de internationale treinen : de trein naar Bremen, getrokken door een Br 218, klaar voor vertrek op station Groningen


Een DEII aan de station van Hengelo, met bestemming Oldenzaal (naar Duitsland)


Hollandsche Rading : twee Plan T passeren elkaar


Rotterdam CS : een mat '46 naar Den Haag en een mat '54 naar Antwerpen


Wijchen : een roode DEIII naar Zutphen


Doei,

Philippe


Laatst aangepast door java23 op 16 Mrt 2022 14:57:48; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 15:00:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Philip, lekker bezig Smile
je zou eigenlijk beter Nederland west 3 of 4 als basis kunnen nemen
dat heeft het oude Rotterdam station en veel zaken meer als in de jaren 70
oa van Denhaag via oude Blaak dan de hef en geen HSL
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
verbo622



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 15:21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Philip,
indrukwekkend allemaal.
leuk dat je ook hier je sporen achterlaat. Very Happy

willem
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 16:33:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Fred,
Heel erg bedankt voor deze tip !
Ik had absoluut geen idee ... Ik dachte dat de verschillende versies van Nederland West een uitbreiding waren met nieuwe lijnen, maar geen verschillende versies .
Onnodig te zeggen dat ik in de 4 maanden dat ik aan Nederland 6 heb gewerkt niet helemaal opnieuw aan Nederland 3 of 4 ga beginnen . Aan de andere kant mag ik elementen kopiëren naar Nederland 6 ... vooral als ik Surveyor 2.0 heb Wink !

Hallo Willem,
Bedankt voor je gastvrijheid ! Zoals je kunt zien, heb ik veel werk en wissel ik af tussen het programmeren van sessies met treinen, het toevoegen van de lijn Groningen-Bad Nieuweschans en het creëren van Nederlands, Duits of Luxemburgs rollend materieel dat ontbreekt in mijn internationale treinen uit de jaren '70 Smile .

Voor iedereen : Zie je mijn afbeeldingen in eerdere berichten ? Het toevoegen van een url-tag creëert wel een link naar de afbeeldingen, maar de img-tag geeft alleen een afbeeldingspictogram dat niet wordt geladen Crying or Very sad (???)...

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
saurer580



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 127
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2022 11:51:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtig allemaal.
Mijn oude hart gaat sneller kloppen van al dat nostalgische moois.
Toen treinen nog treinen waren Wink

vr.gr
Ruud
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2022 15:29:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Philip,
Geniet van trainz. je afbeeldingen zie ik hier wel + link er onder.

Graag wel in 1 bericht je afbeeldingen plaatsen en niet om de paar minuten een nieuw bericht maken.
Als het goed is kun je je berichten later bewerken.

Olaf
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2022 00:17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Olaf,

Bedankt voor uw informatie .
Ik heb de berichten met afbeelding bewerkt om er maar één te maken .
Je kunt de 9 berichten van 4 februari 2022 van 14.12 uur tot 14.39 uur verwijderen ....

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2022 18:07:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal !

Een klein scenario om de drukte op grote stations in beeld te brengen, en dus om de sessie goed te laten verlopen :

1- AMSTERDAM CENTRAAL : alle treinen die dit station moeten verlaten, eindigen of passeren zijn op deze afbeelding bevroren .


De treinen zijn die geleverd met de Nederland West 6 sessie beschikbaar op trainz.online.nl, met de volgende aanpassingen :
- het rollend materieel is uit de jaren 60 en 70,
- alle treinen zijn retour,
- Ik heb Amsterdam-Amersfoort stop- en snel- treinen toegevoegd (de eerste twee staan ​​onderaan de afbeelding) .

Dit geeft ons 13 treinen die de 11 beschikbare stopsporen moeten gebruiken, door de 5 beschikbare toegangstrackmarks en de 5 beschikbare uitrijtrackmarks .
De meeste treinen keren op dit station om .
Tijdens mijn sessietests duurde deze tot 72 uur : het zijn dus niet dezelfde treinen die oversteken : om stil te zijn, mag geen enkele trein een andere binnendringen !

Doei,

Philippe


Laatst aangepast door java23 op 18 Mrt 2022 16:41:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2022 11:47:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben benieuwd Philipe, klinkt leuk
had ooit in 2005 ook Amsterdam custom perrons gemaakt toen
maar die zijn nooit in de route terecht gekomen, wie weet
dus met elk spoor A en B sectie en passengers.
Amsterdam veranderen is nogal een gepriegel.

Helaas kan ik je plaatjes nog niet zien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2022 14:54:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Fred,

Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn eerste berichten plaatste (zie mijn vraag aan het einde van mijn bericht op 4 februari 2022 16:33:33) . Het komt van Chrome dat om veiligheidsredenen geen beveiligde pagina laadt (gratisforum die in "https" staat) waarin zich onveilige inhoud bevindt (mijn afbeeldingen die mijn toegangsprovider in "http" plaatst) Rolling Eyes .
U moet naar "instellingen" / "beveiliging en vertrouwelijkheid" / "site-instellingen" / "toon de autorisaties en gegevens opgeslagen voor de verschillende sites" / in de lijst met sites die worden weergegeven, klik op "gratisforum.com" / in de lijst met autorisaties die verschijnen, ga naar "onveilige inhoud" en kies "autoriseren" . Foe Embarassed ! Het kostte me veel tijd om de truc te vinden waarmee ik mijn eigen afbeeldingen kon zien en niet blindelings mijn berichten kon samenstellen Cool !!

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2022 16:39:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal !

Ik ga verder op de stations met veel verkeer ...

2- ROTTERDAM CENTRAAL : op de afbeelding zijn alle treinen die dit station verlaten, aankomen of passeren, geïmmobiliseerd .


In vergelijking met de treinen geleverd bij de NLW6 sessie,
- het rollend materieel is van de jaren 60 tot 70,
- alle treinen zijn heen en terug,
- Ik heb een trein Rotterdam-Venlo toegevoegd (de eerste staat onderaan de afbeelding) .

Dit geeft 10 treinen die de 16 stopsporen bedienen, bij de 6 beschikbare inrijtrackmarks en de 6 beschikbare uitrijtrackmarks ... wetende dat, aan de zuidkant, de helft van de trackmarks gereserveerd zijn voor treinen die de HSL gebruiken ...
Sommige sporen waren niet toegankelijk of evacueerbaar door bepaalde trackmarks, ik moest een beetje sleutelen aan het sporenplan, met name door sporen en wissels toe te voegen ...
De meeste treinen passeren dit station zonder om te keren .

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2022 11:52:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal !

Ik ga verder op de stations met veel verkeer ...

3- ZWOLLE : het mag dan geen gigantisch station zijn, maar, met 5 kruisende sporen en 4 keersporen, moeten de treinen die dit station bezoeken wel correct uitgereden worden ! Op de foto zijn alle treinen die vertrekken, aankomen of passeren door dit station geïmmobiliseerd . Dit station heeft het voordeel dat het geëlektrificeerde en diesellijnen heeft, wat ons een reeks treinen vol kleuren biedt !


In vergelijking met de treinen die tijdens de NLW6-sessie zijn afgeleverd,
- het rollend materieel is van de jaren 60 tot 70,
- alle treinen zijn heen en terug .

Dit geeft 7 treinen die de 11 sporen op het perron bedienen, door de 3 beschikbare inrijtrackmarks en de 3 beschikbare uitrijtrackmarks ...
Vier treinen die door dit station rijden keren om .

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Karsten



Geregistreerd op: 14 Sep 2020
Berichten: 29
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022 00:27:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Schitterend Philippe.

Groet Hans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Karsten



Geregistreerd op: 14 Sep 2020
Berichten: 29
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022 00:30:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar komt dat Centr. Station Amsterdam Rolling Eyes vandaan.

Groet Hans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Mrt 2022 00:30:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.