Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


van Nederland 6 naar ... Nederland '70
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022 01:14:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Hans,

<kuid2:137392:21175:1> : "wb-amsterdam-cs met kap", gemaakt door barrie40, beschikbaar op Trainz Online, met afhankelijkheden uit Nederland west v6 TRS2019 .

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Mrt 2022 01:14:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Sam



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 115

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022 07:52:14    Onderwerp: Reageren met citaat

java23 schreef:
Hallo allemaal !

Ik ga verder op de stations met veel verkeer ...

3- ZWOLLE : het mag dan geen gigantisch station zijn, maar, met 5 kruisende sporen en 4 keersporen, moeten de treinen die dit station bezoeken wel correct uitgereden worden ! Op de foto zijn alle treinen die vertrekken, aankomen of passeren door dit station geïmmobiliseerd . Dit station heeft het voordeel dat het geëlektrificeerde en diesellijnen heeft, wat ons een reeks treinen vol kleuren biedt !


In vergelijking met de treinen die tijdens de NLW6-sessie zijn afgeleverd,
- het rollend materieel is van de jaren 60 tot 70,
- alle treinen zijn heen en terug .

Dit geeft 7 treinen die de 11 sporen op het perron bedienen, door de 3 beschikbare inrijtrackmarks en de 3 beschikbare uitrijtrackmarks ...
Vier treinen die door dit station rijden keren om .

Doei,

Philippe


Hallo Philippe

Jij schrijft Vier treinen die door dit station rijden keren om .
Maar dat klopt niet helemaal, dat zijn er 9.
Kampen Zwolle- Groningen Zwolle sprinter- Leeuwarden Zwolle sprinter- Emmen zwolle- Enschede zwolle sprinter en sneltrtein- Roosendaal zwolle- Leiden Amsterdam Zwolle- Utrecht Centraal Zwolle.

Veel succes verder met alle uitleg.

groeten Sam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2022 12:08:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Sam,

Ik had moeite om te begrijpen wat je bedoelde te zeggen dat het niet klopte ...
Ik keek in TrainZ de Nederland sessie gemaakt door "sam1802", daarna de NLW6 sessie gemaakt door "barrie40" overgenomen door "gm99999", om eindelijk te begrijpen dat je doelde op de echte service, zoals te vinden in het NS spoorboekje van de jaren 70 !!!
Ik heb gekeken : je hebt helemaal gelijk !!!

Dus ik moet verduidelijken dat ik voorlopig alleen de treinen verouder die in de NLW6-sessie worden aangeboden, maar ik heb me nog niet toegewijd aan het creëren van een realistische service .
Hiervoor verschillende redenen :
- Ik heb nog niet besloten welk jaar ik ga adopteren : 1965, 1970 of 1975 . Het hangt af van het rollend materieel dat op dat moment circuleert en dat aan mijn smaak moet voldoen !
- het hangt ook af van het rollend materieel dat beschikbaar is in TrainZ, en terwijl ik wacht om de benodigde rijtuigen en treinstellen te maken, heb ik nog niet alles gerevolutioneerd !
- het hangt ook af van de documenten die ik op internet zal kunnen vinden . Als mijn verzameling spoorboekjes en buitenlandse verbindingen in 6 maanden mooi is opgebouwd, kom ik een beetje tekort op de Zugbildungspläne (DB) en vooral hun NS-equivalent (VRM : Voorschriften voor het gebruik van Reizigersmaterieel voor getrokken Materieel) .
- om nog maar te zwijgen van het feit dat ik me voorlopig fulltime wijd aan de totstandkoming van de lijn Groningen-Nieuweschans ...

Wat ik op dit moment laat zien, is slechts een "aperitiefhapje" dat ik doe om mezelf te plezieren, om jullie te plezieren en om me te motiveren : het werk is aanzienlijk en zal tijd kosten !

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2022 15:58:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo iedereen !

We vervolgen onze wandeling :

4- EINDHOVEN :


Er zijn slechts 5 treinen, maar een diversiteit van kleuren en bestemmingen :
- op de achtergrond de "Rhein-Express" 215/214 met Duitse rijtuigen (bagage, 2e klas, 1e klas en restaurant) .
- de trein Den Haag CS-Eindhoven met plan W rijtuigen .
- de "Austria-Expres" 217/216 met Duitse, Nederlandse plan D, Oostenrijkse rijtuigen .
- de "Valkenburg-Expres" Rotterdam/Den Haag-Utrecht-Maastricht met plan E rijtuigen .
- de trein Utrecht-Eindhoven verzorgd door hondekop treinstellen .

Doei,

Philippe

edit : Ik heb de route van de "Valkenburg-Expres" gecorrigeerd : ik vertrouwde op het spoorboekje '76-'77 . Ik heb zojuist een spoorboekje '72-'73 ontvangen (veel duidelijker en completer, vooral qua aansluitingen) waardoor ik ontdekte dat de "Valkenburg-Express", twee keer per dag reed via Utrecht, die vanuit Rotterdam , de andere vanuit Den Haag ...

edit van 2022-04-26 : Extra details over de Valkenburg-Expres gevonden in het spoorboekje '64-'65 :
De Valkenburg-Expres I, II en III rijden van Amsterdam of Utrecht naar Valkenburg .
De Valkenburg-Expres IV (nieuw in 1964) loopt van Leiden naar Valkenburg .
Afhankelijk van het jaar (van 1964 tot 1976) rijdt deze trein van Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Zwolle naar Valkenburg Rolling Eyes . Eén constante : het is een zomervakantietrein die alleen op zaterdags rijdt ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2023 15:57:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo iedereen !

Om de geweldige creatie van Steven te vieren :


De dienst Vlissingen-Amsterdam, verzorgd door een Blokkendoos-treinstel, komt aan in Middelburg .

Bedankt Steven Cool Surprised Smile !!

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2023 10:25:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo iedereen !

Weer een prachtig model te melden !
Dit is in feite een verfransing van een locomotief van witte46 . Het is een team van verschillende Franse leden (Frisson78 en GIRAUD) die het beschikbaar hebben gemaakt op hun website : https://www.trainzfrisson78.com/pages/papytrainz_motrices.html .



Locomotieven van het type CC40100 zorgen al jaren voor de prestigieuze TEE Parijs-Brussel-Amsterdam (helaas nooit verder dan Brussel) .
Voor de laatste TEE verzorgde de 40110 uitzonderlijk de service van begin tot eind, zowel heen als terug !
We zien haar tijdens haar stop in Roosendaal, op 2 juni 1996, richting Parijs . Voor de gelegenheid poseert ze met haar Belgische en Nederlandse collega's .

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Karsten



Geregistreerd op: 14 Sep 2020
Berichten: 29
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: 5 Mrt 2024 18:56:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ailsnog dank Phillipe.

Groet Hans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Layouts Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.