Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Het Skinnen van een trein

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OmegaNL



Geregistreerd op: 17 Apr 2023
Berichten: 64

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2023 12:48:08    Onderwerp: Het Skinnen van een trein Reageren met citaat

Hallo,
ik was op het forum aan het zoeken hoe je een trein moest skinnen met het programma GIMP. op youtube kon ik er alleen met paint.net vinden. Weet iemand hoe ik een skin maak met GIMP? Of id dit niet mogelijk?

Groet

Tom
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 24 Mei 2023 12:48:08    Onderwerp:

Terug naar boven
java23



Geregistreerd op: 19 Jan 2022
Berichten: 81
Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2023 14:10:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Tom,

Je kunt een locomotief een nieuwe skin geven met elke afbeeldingseditor die een .tga-bestand kan openen : Photoshop, Gimp, Paint, XnView, enz. .

Om dit te doen, moet u weten hoe de software die u gebruikt werkt . Van daaruit zouden de uitleg van de tutorial geldig (en begrijpelijk) moeten zijn, ongeacht de gebruikte beeldbewerkingssoftware ...

Doei,

Philippe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
OmegaNL



Geregistreerd op: 17 Apr 2023
Berichten: 64

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2023 14:20:13    Onderwerp: Bedankt Java Reageren met citaat

Hallo Java,
Bedankt voor je antwoord, ik zal rustigaan beginnen met bvb een kleine reskin van een stuk rollend materieel.

Nog een klein vraagje, stel ik maak een reskin van bvb de flirt van Olaf of de DDZ van G.M. wat zijn dan de voorwaarden als ik deze op het forum zou willen uploaden om voor andere spelers bruikbaar te stellen?

Groet Tom
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jeroen



Geregistreerd op: 12 Sep 2020
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2023 15:50:01    Onderwerp: Re: Bedankt Java Reageren met citaat

OmegaNL schreef:
Hallo Java,
Bedankt voor je antwoord, ik zal rustigaan beginnen met bvb een kleine reskin van een stuk rollend materieel.

Nog een klein vraagje, stel ik maak een reskin van bvb de flirt van Olaf of de DDZ van G.M. wat zijn dan de voorwaarden als ik deze op het forum zou willen uploaden om voor andere spelers bruikbaar te stellen?

Groet Tom

Voor eigen gebruik maakt het niet zoveel uit.
Pas wanneer je iets publiceert zal je toestemming moeten vragen aan diegene die de mesh 93D bestand) heeft gemaakt en als de skin, dus het .jpg/.tga bestand een andere auteur is dan de mesh ook weer aan die.
Maar weet goed wat je doet en wat je wil
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Content creation Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.