Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
FokkeB
|
Geplaatst: 24 Okt 2023 16:06:59 Onderwerp: Opnieuw starten met TRS 2019, behouden oude bestanden |
|
|
Hallo! Na een paar jaar van afwezigheid (alweer) ben ik weer van plan om TRS weer eens aan te slingeren. In de afgelopen jaren is/was de interesse in het bouwen en rijden in TRS een beetje op de achtergrond geraakt, en een aantal andere hobby's meer beoefend. Ik heb echt teveel hobby's....
Maar wel altijd nog op geregelde tijden het forum gevolgd, dat dan weer wel. 2 jaar terug heb ik een andere pc samengesteld, maar daarna TRS2019 niet meer geïnstalleerd. Destijds heb ik het spel via Steam gekocht, dus ik kan het zo weer installeren.
Maar wat is wijs? Behoud ik dan ook alles wat ik daarvoor in het spel gedaan heb of ben ik alles kwijt bij een nieuwe installatie. Dat is niet wat ik wil.
Of zijn er andere truukjes om het reeds geïnstalleerde spel weer te 'activeren' binnen Steam. Of kan ik alles weer importeren vanuit de oude installatiemap?
Ik ben er een beetje huiverig voor want ik ben al eens eerder alles kwijt geweest, dus dat zou echt wel weer een no-go zijn...
Groet FokkeB |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 24 Okt 2023 16:06:59 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
olaf99 Site Admin
|
Geplaatst: 24 Okt 2023 18:20:48 Onderwerp: |
|
|
Hallo
Goed om te lezen dat je weer wilt beginnen met Trainz.
Als je Trainz nog op een schijf hebt staat dan zou je die schijf bij je nieuwe pc kunnen aansluiten.
Optie 2 is alles weer importeren vanuit de oude installatiemap.
Groeten,
Olaf _________________ downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/ |
|
Terug naar boven |
|
|
FokkeB
|
Geplaatst: 24 Okt 2023 20:41:59 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel Olaf, voor je snelle reactie!
Ik ben er gelukkig achter gekomen hoe je in Steam de installatie mappen weer kunt selecteren. Ik had die optie over het hoofd gezien, kreeg alleen de schijfstations te zien, maar je kunt ook een map selecteren. Eerst geprobeerd met T'ane en toen dat goed gegaan was, de map met TRS2019 geselecteerd. Vanavond even vlug opgestart en gekeken of mijn Endhoven map nog in tact was. Dat lijkt mee te vallen, de sessies doen het niet meer zo 123. Maar daar kom ik wel mee weg.
En ja, ik ben weer even er bij. Geen idee of ik een blijvertje ben. Sowieso geen tijd en zin om uren en dagen achter de pc te zitten. Maar zo nu en dan even bouwen of rijden moet wel lukken.
Groet
FokkeB |
|
Terug naar boven |
|
|
java23
Geregistreerd op: 19 Jan 2022 Berichten: 83 Woonplaats: Quimper, Bretagne, Frankrijk
|
Geplaatst: 25 Okt 2023 09:59:53 Onderwerp: |
|
|
Hé, Fokke !
Ik ben blij om te zien dat het je is gelukt om de machine opnieuw op te starten !
Veel plezier : ik kan niet wachten om je creaties te zien !
Doei,
Philippe |
|
Terug naar boven |
|
|
Jeroen
|
Geplaatst: 26 Okt 2023 11:09:34 Onderwerp: |
|
|
Her her her her intreder...
Volgens mij er een map die je oude bestanden bevat.
Trainz blijft jeuken ergens maar modelspoort jeukt harder om dit moment
Succes Fokke |
|
Terug naar boven |
|
|
|