Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


TANE met FBX en LOD

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Tutorials
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2020 11:11:35    Onderwerp: TANE met FBX en LOD Reageren met citaat

Hallo

Tijdens het testen kwam ik het volgende tegen:
Als je FBX gebruikt en de mesh heeft meer dan 500 poly dan moet er verplicht LOD gebruikt worden. En elke LOD moet ook 20% minder polys hebben dan de vorige LOD.

Contentmanager maakt van een FBX een .trainzmesh bestand.
FBX werkt van af TANE.

In de config verwijs je naar de .lm file. Voorbeeld van een .lm file. Hier verwijs je naar de .trainzmesh.
Code:

version 1.0
offset = 0.01;
calcPoint = center;
multiplier = 1.0;
animationCutOff = 1.00;
renderCutOff = 0.00;
attachmentCutOff = 0.06;


mesh("0.4")
{
name="station Samedan-low.trainzmesh";
}
mesh("0.6")
{
name="station Samedan-mid.trainzmesh";
}
mesh("0.8")
{
name="samedan station.trainzmesh";
}



Onderstaand een gedeelte van een config waar de LOD wordt geregeld via de mesh-table.
De tag: mesh-detail-level-count wordt toegevoegd om het aantal LOD's aan te geven.
Na "default" komt -lod met het lod nummer. En ook wordt de tag lod-level met nummer toegevoegd.

Een groot nadeel van deze methode is dat trainz zelf bepaald wanneer hij gaat schakelen tussen de LOD's.
Bij mijn test schakelde trainz al na 30m afstand al naar de volgende LOD.

Voor TRs2019 is er een nieuwe tag: mesh-table-lod-transition-distances en hiermee moet het wel instelbaar zijn.

Code:

mesh-detail-level-count "3"

mesh-table {
   default-lod0    {
         mesh      "samedan station.trainzmesh"
         auto-create   1
   lod-level 0
            }
   default-lod1    {
         mesh      "station samedan-mid.trainzmesh"
         auto-create   1
   lod-level 1
            }
   default-lod2    {
         mesh      "station Samedan-low.trainzmesh"
         auto-create   1
   lod-level 2
            }
   } 




Info:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Mesh-table_LOD
http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Level_of_Detail
http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Advanced_LOD_Techniques
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 31 Dec 2020 11:11:35    Onderwerp:

Terug naar boven
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2020 11:57:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank voor de TUT Olaf,
dus eigenlijk 3 LOD schrijfwijzes, de laaste 2 heb je geen controle
wanneer animatie stops of wanneer attachments wegvallen?
voorlopig gebruik ik .lm dat werkt van trs2004-trs2019
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2020 15:55:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag gedaan.

Via de mesh-table zoude nieuwe manier zijn. De .lm zou zwaarder zijn voor trainz.

Citaat:
wanneer animatie stops of wanneer attachments

zou vast wel kunnen zie wiki. heb het nu niet bekeken omdat ik het niet nodig heb.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Tutorials Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.