Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Blender 2.9. RHB GE 4/4 III.
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Tutorials
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2021 15:57:47    Onderwerp: Blender 2.9. RHB GE 4/4 III. Reageren met citaat

Een video reeks met het maken van een locomotief voor Trainz.

https://youtu.be/9Nhb7c7W9Gg


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 9 Jan 2021 15:57:47    Onderwerp:

Terug naar boven
tedje



Geregistreerd op: 28 Aug 2020
Berichten: 36
Woonplaats: Putten

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2021 12:40:17    Onderwerp: Reageren met citaat

wat een monniken werk, maar het reultaat mag er wezen, mijn complimenten ervoor.

groetjes,
Tedje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2021 17:02:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel.

Deel 2: https://youtu.be/AWdy8n-0LSE


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2021 15:21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Deel 3:
https://youtu.be/F0Lk7vy4H2c


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2021 15:24:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Aangezien de video's niet populair zijn nu maar verder met screenshots.


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2021 16:13:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Olaf mr. Blender, wordt heel mooi !
Zijn niet zo veel treinen bouwers meer over, dus vandaar de weinige views

Wat me opvalt dat jij vaak van vlakjes uitgaat, zelf begin ik altijd met solids
voorbeeld een buffer is en cilinder met erop een boxje

erg leuk om te zien ! en dankje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 18:25:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel.

Tja ook op youtube worden de video's nauwelijks bekeken. Is dus zonde van mijn tijd om die video's te maken.

Gisteren extra dagje vrij. Mooi wat detail toegevoegd.


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 19:36:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie details !
Hoe werkt dat met die koppeling die niet in het midden zit?
heeft elke wagon dat dan ook ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 20:32:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel!

Voor zo ver ik kan vinden zijn alle railvoertuigen voorzien van dat systeem.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2021 21:38:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Gm, aan beide van de buffer wordt gekoppeld. Dus de rechts van de buffer wordt de loc koppeling aan de wagen gekoppeld en links van de buffer de wagen koppeling aan de loc gekoppeld.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2021 16:15:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Pantograaf en start cabine.


_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2021 20:19:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Wordt echt een meesterwerkje Olaf, zo leuk om te zien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pinij



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 118
Woonplaats: Bergen op Zoom

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2021 12:40:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi Olaf en nog leerzaam ook!
_________________
THERE IS ALWAYS A WAY OUT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tedje



Geregistreerd op: 28 Aug 2020
Berichten: 36
Woonplaats: Putten

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2021 19:50:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ziet strak uit Olaf, zoals altijd mijn complimenten ervoor

groetjes,
Tedje
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2021 20:28:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank jullie wel allemaal. Goed om te lezen dat het bevalt. Very Happy

Vandaag bezig geweest met de pantograaf. Na een paar uren ploeteren de animatie eindelijk werkend. Dus even testen trainz......dacht ik. Trainz meteen zeuren over de max 500 poly. Dus LOD gemaakt. Tijdens importeren deze error : http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php/Help:VE186
Bij elke LOD dan een andere material naam gebruikt. En dat hielp heel even. In Trainz werkte de animatie alleen vanaf dicht bij. Ongeveer tot 30m vanaf de trein.
Hieronder een mesh-table met LOD. Trainz weigerde voor de 2 laatste LOD's de animatie te gebruiken. Oh ja bij FBX worden deze .kin file aangemaakt. Normaal noem je een animatie anim.kin maar ja Trainz bleef elke keer de bestanden veranderen.


Code:
mesh-detail-level-count                 "3"

mesh-table
{
  default-lod0
  {
    mesh                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd.trainzmesh"
    anim                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd_scene.kin"
    auto-create                         1
    lod-level                           0
  }
 
  default-lod1
  {
    mesh                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-low.trainzmesh"
    anim                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-low_scene.kin"
    auto-create                         1
    lod-level                           1
  }
 
  default-lod2
  {
    mesh                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-lowest.trainzmesh"
    anim                                "ge 4-4 pantograaf-geanimeerd-lowest_scene.kin"
    auto-create                         1
    lod-level                           2
  }
}


Het gekke is ook nog dat de VE186 error ontstond nadat ik de alpha uit de .texture file had gehaald. Want als je een FBX importeert dan wordt er automatisch een alpha in de .texture file gezet terwijl ik dit niet in Blender toevoeg.
Om dit op te lossen heb ik nu in mijn texture TGA een alpha kanaal toegevoegd die volledig wit is. En wanneer ik dan importeer dan verschijnen er geen errors.

Goed ik ben weer 8 uur verder en een hoop frustratie rijker. Very Happy De pantograaf lijkt nu wel te werken.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 24 Jan 2021 20:28:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Tutorials Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.