Dutch Trainz
Dutch Trainz
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Trainz onder de aandacht.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2021 22:20:56    Onderwerp: Trainz onder de aandacht. Reageren met citaat

Hallo

Weer eens kijkend bij de site van de HCC zag ik in de nieuwste nieuwsbrief een artikel over Trainz. Rutger staat ook vermeld.
En er komen er nog meer.

https://trainsim.hcc.nl/downloads/hcc-trainsim-nieuwsbrieven/415-trainsimnieuws-nr-01-2021-jaargang-19.html

Olaf
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 28 Jan 2021 22:20:56    Onderwerp:

Terug naar boven
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2021 15:09:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk misschien leeft het landelijk weer en beetje op dan Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rutger



Geregistreerd op: 21 Aug 2020
Berichten: 190
Woonplaats: Voorburg

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2021 16:01:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Was leuk geweest als ze even contact hadden gelegd, dank voor de link Olaf!

Hier had nog meer bij gekund, want met Edwin werk ik samen én we hebben nog een hoop in het vat!

Ach, misschien ben ik wat kritisch Rolling Eyes

Groeten,
R
_________________
https://www.facebook.com/WerkspoorTrainz

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2021 17:59:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik vind het ook wat jammer want weliswaar heeft Rutger de kolenbakken gereleased en staan ze onder zijn auran gebruikersnaam in Trainz (omdat het een iets uit de hand gelopen update is geworden van zijn mesh), ik heb het meeste werk er toch aan gedaan de laatste tijd voor ze werden gereleased, als ze de forums hadden gelezen of eens contact hadden gezocht hadden ze een stuk beter hun volgers kunnen informeren. Maar goed je merkt dat ze inderdaad Trainz lang niet onder de aandacht hebben gehad want de content die ze opnoemen is gereleased in de afgelopen 4 jaar ofzo.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2021 11:50:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag gedaan.

Het was inderdaad wel beter geweest als er navraag was gedaan.

Jullie zouden e.v.t een artikel over jullie werk kunnen insturen voor hun nieuwsbrief. Heb ik voor het miniworld project toen ook gedaan.

olaf
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2021 14:32:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Hadden we het inderdaad ook over gehad, Rutger en ik, gaat wel goed komen.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kph



Geregistreerd op: 29 Jan 2021
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 2 Feb 2021 11:47:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Olaf had mij gewezen op dit forum, dus aangemeld, en toch maar even reageren. De HCC!trainsim heeft in het verleden veel aandacht aan Trainz besteed. We hebben ook wel eens samengewerkt met leden van de Nederlandse Trainz gemeenschap. De aandacht voor Trainz is binnen onze club de laatste jaren op de achtergrond geraakt, hoewel er nog steeds leden zijn die Trainz actief gebruiken.

Wij vinden dat de levensduur van Train Simulator 20xx van Dovetail Games toch wel op het einde loopt. Wij proberen onze leden te laten zien dat er alternatieven zijn: Train Sim World, Trainz, Open Rails. We hebben onze (oude) add-on 'De Heuvellandroute' met succes werkend gekregen in TRS19. Een goede aanleiding om verhalen te schrijven en presentaties te houden over TRS19.

Daarnaast schrijf ik al een jaar stukjes in onze nieuwsbrief over freeware content voor treinsims. Oudere nieuwsbrieven zijn vrij te downloaden op onze website. In de komende afleveringen ga ik weer aandacht besteden aan het moois wat jullie voor Trainz maken. Ik maak de stukjes niet te lang, dus elke keer een paar producten of namen van ontwikkelaars. Daarbij wil ik de niet genoemden dus niet te kort doen Wink

Ik zal de opmerkingen uit dit draadje verwerken in mijn volgende stukje. Volgens mij zitten op dit forum de meest actieve Trainz ontwikkelaars, dus bij deze de navraag Smile Wordt vervolgd dus?

met vriendelijke groet,
Kees, nu ook even namens de HCC!trainsim.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
olaf99
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 570

BerichtGeplaatst: 2 Feb 2021 18:35:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoop in ieder geval de creaties van jullie hier op het forum te mogen zien.
En ik ben benieuwd naar de vervolg artikelen. Als bouwer is het altijd leuk om je creaties terug te zien.
_________________
downloads: https://olaf99trainz.blogspot.com/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Edwin



Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: 3 Feb 2021 19:24:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je antwoord Kees, leuk dat de community's nu weer bij elkaar komen, denk dat we samen misschien weer meer aandacht voor Trainz kunnen krijgen.

Rutger en ik bouwen ontwikkelen samen content onder de naam Werkspoor Trainz. Natuurlijk zal Trainz altijd onze individuele Trainz account namen gebruiken, maar in principe stellen wij altijd alles beschikbaar onder de naam Werkspoor Trainz, dat is ook te zien aan onze artwork bij de downloads.

Nu er weer meer aandacht komt van HCC uit, ga ik zeker de nieuwsbrieven volgen.

Groeten Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kph



Geregistreerd op: 29 Jan 2021
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2021 15:30:08    Onderwerp: Reageren met citaat

In TRS19 heb ik nu twee NL-routes compleet, de Miniworld baan van Olaf en de Nederland west v6 TRS2019 route. Als ik het goed heb gelezen is de laatste route gemaakt door barrie40 en bijgewerkt/geschikt gemaakt door gm99999. Zijn er meer NL-routes die geschikt en compleet zijn voor T:ANE en/of TRS19?

In de stukjes die ik schrijf voor de HCC!trainsim beperk ik mij tot T:ANE en TRS19. En ik moet rekening houden met het feit dat de meeste lezers geen doorgewinterde trainsim-gebruikers zijn. Als ik missende content al niet kan vinden, dan kunnen onze lezers dat zeker niet. Laat staan 'foute' content repareren. Ik zal in ieder geval in het komende stukje wijzen naar het bestaan van dit forum.

Groet,
Kees (ook een beetje namens de HCC!trainsim)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gm99999



Geregistreerd op: 15 Aug 2020
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2021 18:49:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Kees

Leeuwarden-Harlingen van Remco is een leuke kleine route tane/trs
voor TS2009 users de route Nederland van Sam

missende kuids of reparaties kunnen meestal hier op forum worden opgelost
dus je lezers, zijn welkom en kunnen hier altijd terecht.

Nederland west v7 is in ver gevorderde staat,
incl. kijfhoek en vele emplacements, utrecht update, zwolle update, seinen/wissels als op sporenplan etc.
moet even wachten tot SP2 is gefixed (en stabiel) door N3v, dan kan ik er aan verder.

groeten GM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kph



Geregistreerd op: 29 Jan 2021
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2021 10:38:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel voor het antwoord GM Smile De route Leeuwarden-Harlingen heb ik (nog) niet compleet. Ik moet mijn tijd wat verdelen over de treinsim-programma's. Deze route komt aan de beurt in een volgend stukje.

Groet,
Kees.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2021 15:33:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Kees,

Mijn route Leeuwarden - Harlingen Haven is gebouwd in T:ANE en dus ook geschikt zoals GM al zei. Momenteel ben ik bezig om de route uit te breiden met het traject Leeuwarden - Groningen, zie ook onderstaand topic op de niet meer actieve site TrainzOnline. Misschien kun je hier nog wat leuke plaatjes vinden voor je stukje:
http://www.trainzonline.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=2054&start=160

Deze route zal ook geschikt zijn voor TRS19, al is hij nog lang niet af. Wellicht dat ik een update uitbreng (voor TRS19) wanneer ik tot en met station Buitenpost af heb.

Als je tegen zaken aan loopt bij het compleet krijgen van de route, stuur me dan gerust een mailtje via de button hieronder, dan help ik je verder! Very Happy

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kph



Geregistreerd op: 29 Jan 2021
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2021 17:29:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank voor je antwoord, Remco. Hoewel ik zowel T:ANE als TRS19 op mijn systeem heb staan, werk ik alleen met TRS19. T:ANE heb ik afgeslankt tot het minimum. Mede omdat ik me ook bezig houdt met TS20xx en TSW2 is het voor mij niet te doen alles nog een keer in T:ANE op te tuigen. Wink

Het afgelopen jaar ben ik begonnen alle NL-content te opnieuw te verzamelen. Zo iets van: "ik zie wel wat er wel en niet werkt in TRS19." Af en toe ga ik er een paar dagen voor zitten om te proberen incomplete en foutieve content bij te werken. Dus je aanbod neem ik graag aan. Smile

Plaatjes voor mijn stukjes voor de HCC!trainsim maak ik bij voorkeur zelf, dan heb ik/hebben wij geen last van copyright perikelen. Ik zal het betreffende draadje op trainzonline eens gaan bekijken.

Groet,
Kees.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remco



Geregistreerd op: 17 Aug 2020
Berichten: 100

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2021 17:53:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Is prima Kees! Mocht je desondanks foto's willen gebruiken zonder copyright problemen wil ik je ook best wat eigen screenshots via de mail o.i.d. toesturen, dan heb je mijn toestemming. Als dat helpt bij het schetsen van een goed beeld van Trainz in ieder geval Smile

Groet, Remco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 22 Feb 2021 17:53:39    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Dutch Trainz Forumindex -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.