Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Triathlon
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2014 17:55:58    Onderwerp: Reageren met citaat

.

Vandaag met 5 van de club parcours gaan verkennen in Duren. Blijkt dus stukje zwaarder te zijn dan gedacht. Was me verteld dat er 11 km a 2% geklommen werd wat dus 2% gemiddeld is. Zoals aan het profiel te zien zitten er echt wel wat hoogetemeters in. Super gemiddeldes zal ik dus niet kunnen gaan rijden. Vandaag net geen 29 gemiddeld en zal niet veel harder moeten gaan wil ik nog een 1/2 marathon eraan kunnen plakken. Laatste 10 km is wel een racebaan over een geweldige brede weg die dan helemaal is afgezet. Reden nu al 70 per uur en daarna 50+ doorjassen. Alleen jammer dat we nu stoplichten hadden wat dan niet zal zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 24 Mei 2014 17:55:58    Onderwerp:

Terug naar boven
Master Puk
Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2014 18:28:05    Onderwerp: Reageren met citaat

zit dus 350 meter hoogteverschil in per ronde
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2014 17:23:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
zit dus 350 meter hoogteverschil in per ronde

komt het wel op neer. Klim moet je goed indelen. Gister 2x verkeerd gedaan. Hopelijk leer ik daar dus van.

Vandaag 70 km gefietst op het "gemak" (voor mijn hartslag) met Pim en de vriend (of man moet je tegenwoordig zeggen van het zusje van Pim) en daarna 12,5 km gelopen. Had de Tri-suit aangedaan als test. Op de fiets nog gewoon fietsshirt erover want is mouwloos en dat ging me net iets tever vanmorgen. Met lopen wel alleen de tri-suit aan. De hitte sloeg toe toen ik thuis kwam en als het volgende week zo warm is ga ik een hele zware krijgen. Bij 11 km had ik het idee dat ik er best nog 10 bij kon doen maar bij 12 was het ook ineens ver op. Zo snel kan dat gaan.

Probeer me niet teveel gek te laten maken met tijden e.d. (Hoewel ik dat uiteraard wel al weer allemaal bekokstoof) en maar gewoon moet proberen zwemmen te overleven. Lekker hard te fietsen zonder diep in het rood te gaan en dan proberen niet in te storten op de halve marathon en de pace rond de 5:30 te kunnen houden. Nu weekje "taperen" en dan is het komende zondag zover.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2014 20:05:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb moeten opzoeken wat taperen is. Lijkt me ingewikkelde trainingsmethode, lijkt me erg nauw te luisteren.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2014 12:03:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Heb moeten opzoeken wat taperen is. Lijkt me ingewikkelde trainingsmethode, lijkt me erg nauw te luisteren.

nouja buiten het feit dat het natuurlijk "sjiek" is om de term te gebruiken komt het voor mij gewoon neer op iets minder zwaar trainen en niet teveel meer doen. Dinsdag nog uurtje zwemmen, woensdag uurtje op de baan met de triatlonclub en donderdag 2 uurtjes met speels gemak en dan rusten tot zondag.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 12:19:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk heb ik nog een hoop vragen openstaan mbt zondag. Met de meeste van de club kom ik niet heel veel verder. Had vooral nog wat vragen mbt tot het inchecken, rugnummers e.d. waar laat je autosleutels. Komende zaterdag kan je tussen 16 en 18 de nummers afhalen en de fiets inchecken. Denk dat ik dat dan maar doe zodat ik wellicht de meeste vragen terplekke al kan oplossen zodat ik zondagmorgen niet daar druk om hoef te maken. Met start om 8 uur wordt het zowieso al een erg vroege dag.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2014 10:05:00    Onderwerp: Reageren met citaat

ja alles gwn goed regelen... zodat je volledig kan focussen
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2014 18:16:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
ja alles gwn goed regelen... zodat je volledig kan focussen

maak me eigenlijk het meeste druk om het feit dat ik denk gedubbeld te worden met zwemmen. Zijn 2 rondjes van 950 meter en de toppers (waaronder Ironman-winnaar Van Lierde) zullen min 2x zo snel zwemmen
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2014 22:07:44    Onderwerp: Reageren met citaat

ah ja boeiend
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 12:08:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
ah ja boeiend

niet feit dat ik gedubbeld wordt maar vooral dat er een meute langs/over je heen zwemt. Kreeg ook de tip om vooral niet in de massa te starten met zwemmen omdat je de eerste keer gewoon niet weer wat je meemaakt.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 16:00:56    Onderwerp: Reageren met citaat

nah onzin....eens moet de eerste keer zijn.... wanneer ga je het anders doen
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2014 12:13:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Met in de massa werd bedoeld middenin. Kan beter helemaal links gaan zwemmen heb je in elk geval aan 1 kant geen mensen. Niet dat ik ga wachten tot iedereen weg is ofzo. Straks inchecken. Zal nog wat foto's maken voor de sfeer Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2014 07:19:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds september vorig jaar toegewerkt naar deze dag. Mijn debuut op de triatlon. De week vooraf vooral druk gemaakt over allerlei zaken mbt wisselzones, omkleden e.d. en de onzekerheid daarover was de grootste bron van nervositeit. Sportief gezien moest ik er gewoon klaar voor zijn al heb ik nog nooit de wissels meegemaakt van sport naar sport. Maar je moet ergens beginnen.
Met start om 8 uur werd het vroeg dag. Zaterdag was ik al de fiets gaan inchecken en ook om alvast nog wat vragen mijnerzijds beantwoord te krijgen. Kwam nog een 4-tal van de club tegen maar echt wijzer werd ik daar ook niet van. Kom maar gewoon morgen mee en doe wat wij ook doen was de “beste” tip die ik nog kreeg. Zo gezegd zo gedaan en ik was om 5:30 op de afgesproken plek bij de autobaan afrit in Schinnen. Mijn vader wilde ook graag mee dus die had ik al opgepikt. Tijdens het wachten op de rest bedacht ik me ineens dat ik mijn bidons nog in de ijskast had laten staan! Toch wel cruciaal dus snel rechtsomkeer richting Geleen. Ik kende de weg en we hadden nog tijd dus dat was niet zon probleem. Alleen was ik de rest al kwijt en daarmee ook het voornemen om hun rituelen vooraf te observeren en desnoods te kopiëren. Iets na half zeven ben ik er alsnog en eigenlijk wijst alles zich vanzelf. Er zijn twee wisselzones. De eerste vanuit het water naar de fiets (die ik zaterdag er al had neergezet dus) en na afloop van het fietsen aan de andere kant waar je de fiets moest neerzetten en de loopschoenen moest klaar zetten. Ik stond in dezelfde rij fietsen als Leontien (enige vrouw van onze club die meedeed) en Jean-Pierre onze Belgische voorzitter dus kon gewoon met hun omkleden e.d. zodat alles op tijd verliep. Wetsuit ging redelijk makkelijk aan met nog zon 15 minuten te gaan en met de verplichte gele badmuts van de organisatie en de zwembrillen op is bijna niemand van elkaar te onderscheiden. Via de briefing is nog te horen gekregen dat de zwemronde ipv 2 x 950m 1 grote ronde van 1900 is geworden.

Op zich beter denk ik al lijkt de verste boei wel ontzettend ver weg vanaf het kleine strandje bij de start. Op advies eventjes het water in om alvast aan de temperatuur te winnen en moet zeggen dat het me dan al meevalt. De drukte is niet eens zon issue heb ik het idee en ik start gewoon rustig aan de linkerkant. Uiteindelijk is het gewoon water en blijven zwemmen is het devies. Af en toe kom je wel eens bij iemand in de buurt maar dat corrigeer je vrij makkelijk. Ik kom vrij snel in mijn ritme terecht en moet alleen of en toe even een slag over slaan om te kijken of ik nog in de goede richting van de boeien lig. Soms moet ik wat bijsturen wat achteraf verklaard waarom ik 2170 meter op mijn Garmin had staan. Ik denk op een begeven moment dat ik nog een flink stuk moet als ik plots iemand naast me zie rechtop staan. Ik doe nog 2 slagen en kijkt dan omhoog en besef dat ik het strand al heb bereikt! Snel kom ik overeind en wankel uit het water. Beetje de oriëntatie en evenwicht kwijt op het vaste land maar dat is snel hersteld. Tevreden met mijn 42:26 zwemtijd doe ik op weg naar de fiets het zwempak zoveel mogelijk uit. Ik jaag niet perse met wisselen en droog goed mijn voeten af en doe sokken aan voor het fiets en loopgedeelte. Uiteindelijk 4,5 minuut voordat ik fietsend weg ben.

Eenmaal uit de wisselzone eet ik half reepje en drink wat. Ik kwam als nr 278 van de 320 uit het water dus waren toch nog genoeg mensen langzamer. Op de fiets begin ik aan een inhaaljacht. Met constant mensen voor je op de lange wegen krijg je beetje vleugels maar na de eerste klim voel ik wel dat ik iets rustiger moet gaan doen aangezien en ook nog een ½ marathon op me licht te wachten. Tijdens de lange weg terug naar de start van het rondje merk ik dat de wind vol tegen staat op de 10km lange weg. Harder dan 36 per uur kom ik dan ook niet daar terwijl we vorige week tijdens de verkenning hier boven de 50 reden met wind in de rug. Beetje jammer want met dezelfde wind als vorige week had ik hier lekker door kunnen bollen en toch wat herstellen. Ik passeer even later Leontien die zon 5 minuten sneller had gezwommen en hoop nog iemand anders van de club in te halen. Dit blijkt uiteindelijk een utopie aangezien dit toch echt wel beesten pur sang zijn. De laatste 2 fietsrondes van 24 km probeer ik zoveel mogelijk tempo te maken en goed te eten en te drinken wat me goed lukt. De 3 0,75L bidons gaan allemaal van 2/3 leeg wat dus eigenlijk neerkomt op 3 normale bidons. 2,5 reep en 3 gelletjes werk ik nog weg als ik de tweede wisselzone nader. Uiteindelijk fiets ik 2u45 wat neerkomt op de 168e fietstijd. Heb dus ruim 100 mensen kunnen inhalen en er is mij maar eentje voorbij gekomen. Klinkt goed alleen bleek achteraf dat de rest voor me gewoon ook sneller heeft gefietst. Van mijn club waren er ook maar 2 langzamer dus dat ik dacht met fietsen de winst te pakken was ook maar relatief.

Bij de tweede wissel wordt ik nog bijna gediskwalificeerd als ik voordat ik bij mijn schoenen ben al mijn bandje van de helm had losgemaakt. Een vrouw blaast op een fluitje en gebaard dat dit niet mag. Ik zie mijn schoenen al staan maar maak voor de vorm de helm toch maar even weer vast. Blijkbaar een regel die ik niet ken. Ik wissel de wielerschoenen voor loopschoenen en pak mijn petje mee waar nog 2 gelletjes in zitten en begin aan de 4 looprondes van 5,125m. Niet helemaal een halve marathon maar dat kan me heel weinig schelen eigenlijk.

Als na 1 looprondje mijn Garmin 4,85 aangeeft blijkt dat dit dus nog minder wordt. Ik voel me nog redelijk en loop tussen de 5:15 en 5:40 in het begin en zolang ik niet boven de 6:00 ga zitten komt mijn doel van 5u30 toch wel akelig in de buurt. Na 2/4 rondjes besluit ik dat ik nog 1 rondje dit tempo vasthoud en wil dan zelfs nog de laatste 3-4 km proberen te versnellen. Hoe anders loopt het… Ik merk richting het einde van ronde 3 dat ik helemaal leeg ben en weet dan ook dat er niks meer aan te doen is. Heb genoeg gedronken en gegeten vandaag en de koek is gewoon op. Ik stop even met hardlopen bij de laatste isostar-post om 2 bekers te drinken maar als je 1x uit het loopritme bent kom je bijna niet meer op gang. Laatste km’s moet ik dan ook herhaaldelijk stukjes lopen en echt op gang kom ik niet meer. Ik passeer de finish na 5u42.50. Ik verlies dus echt dik 10 minuten in de laatste loopronde. Mijn looptijd was de 290e van de 303 finishers wat dus aangeeft waar het grootste verbeterpunt ligt. Was van tevoren ook al duidelijk aangezien ik veel te weinig duur km’s had gemaakt met hardlopen door de diverse blessures.
Uiteindelijk toch wel tevreden. Genoeg ruimte voor verbetering al denk ik dat ik wellicht beter uit de verf kom op een kwart triatlon dan een halve. Zeker als het nog wat warmer was geweest had ik al een probleem gehad qua vochtverlies. Gaan we maar eens rustig bekijken in elk geval. De kop is eraf!

Kreeg gister nog dit filmpje door van iemand van de club. Blijkbaar een of andere sportfanaat die een blog maakt. Op 5:16 heeft ie stukje achter mij aangerend. Totaal niet in de gaten gehad:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VxkaUdY5l3w[/youtube]
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2014 12:12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Voorbereiding zal verre van optimaal zijn na mijn ziek zijn maar volgende week zaterdag is al de sprint in Stein. Dit weekend voorzichtig wat proberen kijken hoever de conditie is aangetast maar moet normaal wel fatsoenlijk mee kunnen doen volgende week.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 12:39:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Spullen opgehaald voor de sprint triatlon in Stein. Voorspellingen doen is vaker niet het beste maar denk dat ik op deze afstand en vergelijking met alle tussentijden van mensen die ik ken van vorig jaar redelijke inschatting kan maken wat het gaat worden:

zwemmen: 750 m (16-17 min)
Wissel 1: 2 min
fietsen: (25) km (42-44 min)
Wissel 2: 2 min
Lopen: 5 km (22:30-24)

Kom je uit op tijd van 1:24.30 tot 1:29 Zit je tussen plek 30 en 50 vorig jaar op 120 deelnemers. Dit jaar staan er 180 op de startlijst dus zal dat iets anders vallen. Wel zin in nu.
Terug naar boven

Geplaatst: 21 Jun 2014 12:39:35    Onderwerp:

Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 13:55:11    Onderwerp: Reageren met citaat

is het 1.31 geworden?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 17:37:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
is het 1.31 geworden?

klopt 1;31;03. Op zich zat ik goed met mijn schattingen alleen was fietsen 2 km langer als op papier en duurden de wissels beide iets langer dan de verwachtte 2 min omdat de wisselzone vrij lang was. Al bij al geen slechte tijd 58e van de 200. Wel niet echt het gevoel gehad dat ik max heb kunnen fietsen. Vanaf het begin draaide het niet maar een tijdrit draait natuurlijk nooit. 46e fietstijd valt dan nog mee. Hardlopen net volgehouden al was het wel erg zwaar laatste km. Totaal andere inspanning dan 1/2 triatlon. Nu nog eens een 1/4 proberen zal weer anders zijn.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2014 22:23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

dit is wel wat menselijker.... maar looptijd vind ik zeer goed na al dat voorwerk
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2014 12:12:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
dit is wel wat menselijker.... maar looptijd vind ik zeer goed na al dat voorwerk

een 1/2 vind je onmenselijk Cool

Heb er nog eentje toegevoegd aan mijn schema dit jaar. Wilde naast 10 augustus de Ironman 70.3 graag nog een halve doen. Had de keus uit 24 augustus in Nordhausen Duitsland met wat clubgenoten of dezelfde dag in Klazienaveen in Nederland. Uiteindelijk maar voor Nordhausen gekozen. Is wel 400 km rijden maar was nog plek in hetzelfde pension waar de andere van de club ook zitten. Dus nog 2 halve dit jaar 10 en 24 augustus. Na Italië daar dus specifiek op trainen/richten.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2014 22:26:37    Onderwerp: Reageren met citaat

beest Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: