Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bros1987 Tourwinnaar '12-13'

|
Geplaatst: 7 Jun 2010 17:54:16 Onderwerp: Algemeen WK topic |
|
|
In dit topic kunnen we alles rondom het WK volgen mbt overige deelnemers. Wie vinden jullie de favorieten? Ikzelf heb het voetbal in zijn algemeenheid vrij weinig gevolgd laatste 2-3 jaar maar laatste tijd weer wat meer interesse in. WK wordt zowieso alles gevolgd. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Jun 2010 17:54:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Jun 2010 18:32:30 Onderwerp: |
|
|
grootste favoriet is natuurlijk Spanje. Als iemand als Fabregas daar op de bank zit, kan het niet anders dan dat je ver gaat komen.
grootste flop gaat Argentinie worden. Die trainer is gewoon knettergek. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Jun 2010 22:31:33 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: |
grootste flop gaat Argentinie worden. Die trainer is gewoon knettergek. |
Wat te denken van de technisch directeur met z'n uitspraken:
WK-deelnemer Argentinië heeft met bondscoach Diego Maradona een controversiële trainer in huis, maar ook technisch directeur Carlos Bilardo durft ver te gaan in het voetbalmaffe land. Nadat Maradona had aangegeven bij een WK-titel van zijn team naakt door de straten van Buenos Aires te zullen rennen, ging Bilardo nog een stap verder. De 71-jarige verklaarde dat degene die het winnende doelpunt maakt in de finale hem 'van achter mag nemen'.
Bilardo deed zijn uitspraken in de grootste Argentijnse sportkrant Olé. Boven het interview werden de lezers al gewaarschuwd: 'Het volgende kan als kwetsend worden ervaren.' Bilardo liet zich verder in detail uit over seks tijdens het werelkampioenschap. Aan het einde van het vraaggesprek vroeg de voormalig bondscoach, die met de Argentijnen in 1986 de wereldtitel veroverde, ook nog of alles keurig opgeschreven was. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Master Puk Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

|
Geplaatst: 8 Jun 2010 20:22:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb bij de pool op het werk ingevuld dat Brazilie tegen Spanje de finale wordt die uiteindelijk wordt gewonnen door Spanje.
Nederland wordt uitgeschakeld in de kwartfinale door Brazilie |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jun 2010 20:51:31 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: |
Nederland wordt uitgeschakeld in de kwartfinale door Brazilie |
Kans is aanwezig als beide landen groepswinnaar worden komen ze elkaar tegen in de kwartfinale. Bij groepswinst speelt Nederland dus de 1/8 finale tegen Paraguay, Slowakije of Nieuw-Zeeland omdat ik ervanuit ga dat Italie daar groepwinnaar wordt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Buzz Lightyear Tourwinnaar 2010

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 10:27:44 Onderwerp: |
|
|
Doen jullie ook mee aan de poule van telesport?
Heb trouwens Nederland als wereldkampioen ingevuld. Vind chauvenisme belangrijker dan saai realisme. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 10:33:44 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Doen jullie ook mee aan de poule van telesport?
|
nog niet. zal ens kijken als ik tijd heb. i de WK oule van Hyves heb ik Portugal als wereldkampioen. Hoor ik niemand over, wel gewoon degelijk team... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 12:48:28 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | i de WK oule van Hyves heb ik Portugal als wereldkampioen. Hoor ik niemand over, wel gewoon degelijk team... |
Aangezien ik Portugal het onsympathiekste team ooit vind (erger dan Duitsland en Brazilie bij elkaar), zou ik dat nooit over mn lippen krijgen
Lijkt me ook niet echt een team in vorm, maargoed op een WK weet je het nooit. Duitsland komt ook altijd ver... |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 17:13:08 Onderwerp: |
|
|
duitsland kan tegen portugal in de finale komen...dat is namelijk mijn voorspelde finale. 2 ergste teams idd... dus dan kan het hooguit meevallen  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 19:08:11 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | FIFA verbiedt kuduzela's
JOHANNESBURG - Voetbalfans mogen geen vuvuzela's die langer zijn dan een meter meenemen naar de stadions in Zuid-Afrika. Ook kuduzela's, toeters gemaakt van de hoorns van antilopen, komen het stadion niet in. De inmiddels beruchte blaastoeters prijken op een lijst met dingen die absoluut niet zijn toegestaan in de voetbaltempels tijdens het WK. Wereldvoetbalbond FIFA publiceerde de lijst met verboden zaken donderdag.
De toeschouwers moeten bromfietshelmen en luidsprekers ook thuislaten. De FIFA stelt uiteraard evenmin prijs op shirts met racistische teksten. De bond benadrukte voor de zekerheid dat ook dieren en wapens de stadionpoorten niet doorkomen. |
Gelukkig je wordt knettergek van die dingen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Jornowski Tourwinnaar 2011

|
Geplaatst: 10 Jun 2010 19:57:14 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Citaat: | FIFA verbiedt kuduzela's
JOHANNESBURG - Voetbalfans mogen geen vuvuzela's die langer zijn dan een meter meenemen naar de stadions in Zuid-Afrika. Ook kuduzela's, toeters gemaakt van de hoorns van antilopen, komen het stadion niet in. De inmiddels beruchte blaastoeters prijken op een lijst met dingen die absoluut niet zijn toegestaan in de voetbaltempels tijdens het WK. Wereldvoetbalbond FIFA publiceerde de lijst met verboden zaken donderdag.
De toeschouwers moeten bromfietshelmen en luidsprekers ook thuislaten. De FIFA stelt uiteraard evenmin prijs op shirts met racistische teksten. De bond benadrukte voor de zekerheid dat ook dieren en wapens de stadionpoorten niet doorkomen. |
Gelukkig je wordt knettergek van die dingen |
Die plastic mogen wel nog toch? Dat zijn die wat iedereen heeft. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 11 Jun 2010 13:58:09 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | VAN DER VAART IN BASIS ORANJE
JOHANNESBURG - Bert van Marwijk lijkt zijn kaarten voor het openingsduel met Denemarken op tafel te hebben gelegd. De bondscoach sloot de ochtendtraining op het complex van Wits University af met een partijspel elf tegen elf, waarin de ene partij zo goed als zeker de basisformatie was. Zoals verwacht maakte Rafael van der Vaart daar deel vanuit.
De enig grote vraag was hoe Van Marwijk het aanvallende gedeelte van zijn elftal zou invullen. Door de afwezigheid van Arjen Robben kwam daar een plaatsje vrij. Verder stond de basis vast. Maarten Stekelenburg verdedigt het doel en Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen en Giovanni van Bronckhorst vormen de verdediging. Nigel de Jong en Mark van Bommel bewaken de controle op het middenveld, terwijl Robin van Persie de diepste spits is.
Achter de speler van Arsenal stelt de bondscoach Dirk Kuyt, Wesley Sneijder en Van der Vaart op.
Opstelling Oranje:
Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong, Van Bommel; Kuyt, Sneijder, Van der Vaart en Van Persie.
Bron: Telesport.nl |
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 11 Jun 2010 19:08:23 Onderwerp: |
|
|
Net de tweede helft kunnen zien van de openingswedstrijd. Op een of andere manier kan ik op zon toernooi elke wedstrijd wel kijken. Beloofd weer een mooi spektakel te worden met eigenlijk de hele dag door voetbal vanaf 13.30. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 11 Jun 2010 23:38:51 Onderwerp: |
|
|
weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien, maar zat weinig spectacul bij. morgen zie je sowieso niet alles, want fietsen he!! verheug me wel op UK-USA morgenavond half 9!!! |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jun 2010 11:00:24 Onderwerp: |
|
|
eigenlijk was wedstrijd FR-Ur echt saai. Had trouwens ook niet anders verwacht.
Frankrijk speelt laatste jaren dramatrisch voetbal en Uruguay is gwn een defensief ingestelde ploeg.
Hoop vandaag dat Nigeria Argetinie een mooie wedstrijd wordt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Jun 2010 11:00:24 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 12 Jun 2010 11:09:58 Onderwerp: |
|
|
Hoop vandaag dat Nigeria Argetinie een mooie wedstrijd wordt. |
verheug me nu al op de doodschoppen die Messi gaat krijgen van de Nigerianen. Die kijken niet op een knietje meer of minder.
mooiste wedstrijd vandaag natuurlijk vanavond. Engeland-USA. kraker vind ik eigenlijk. Engeland en USA beide outsiders om ver te komen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 12 Jun 2010 19:23:53 Onderwerp: |
|
|
Argentinie-Nigeria was een draak van een wedstrijd. Vanwege het saaie voorspel in de Dauphine helemaal afgekeken maar zie hier niet een van de topfavorieten aan het werk. Messi lijkt totaal niet uit de verf te komen (zoals ie dat nog nooit deed voor het nationale elftal) Waarom Milito niet in de basis staat snapt ook niemand |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Jun 2010 20:06:26 Onderwerp: |
|
|
Heb tot nu toe elke wedstrijd gezien en ik vind het allemaal teleurstellend saai...
In de wedstrijden worden allereerst weinig doelpunten gemaak en kansen gecreeerd. Vanmiddag was echt het hoogtepunt Algerije-Slovenie. Logisch dat deze wedstrijd beslist wordt met zo'n doelpunt... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Jun 2010 21:22:27 Onderwerp: |
|
|
Duitsland speelt wel weer mooi effectief (nu in de rust) Özil is wel al de irritantste speler van het toernooi met zo'n kop.
Denk trouwens na het bestuderen van het speelschema dat Nederland het beste 2e kan worden in de poule maar das natuurlijk moeilijk plannen. Als ze winnen in de poule en Brazilie en Spanje doen dat ook dan komen ze die al in de kwartfinale tegen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 14 Jun 2010 10:35:21 Onderwerp: |
|
|
duitsland deed weer wat iedereen vreesde, namelijk winnen. wel de beste ploeg tot nu toe overigens die ik aan het werk heb gezien (net als MP heb ik alle wedstrijden tot op heden gezien, m.u.v. de openingswedstrijd). toen stond ik in de file!!! maar goed. vanmiddag gaat het beginnen over 'ons' oranje..ben er klaar voor. al ben ik vrij rustig vergeleken met vorige WK's en EK's...goed teken of juist niet... wie zal het zeggen  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jun 2010 16:07:34 Onderwerp: |
|
|
Nederland wint!! Wat een foeilelijke eerste helft. Van Persie en V.d. Vaart slecht. Invalbeurt van Elia bracht nog wat maar totaal niet wat er verwacht werd. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jun 2010 19:51:16 Onderwerp: |
|
|
Alleereerst Duitsland zeer goed.... Die oezil iemand voor de toekomst.
Nederland slecht, maar wel verdiend gewonnen. Meer woorden hoeven er niet vuil aangemaakt te worden.
Vandaag eerste wedstrijd gemist tussen Japan en Kamaroen, heb ik iets gemist??? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Jun 2010 20:49:09 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | . Die oezil iemand voor de toekomst.
|
Özil is niet iemand voor de toekomst hij staat er al. Misschien speelt ie wel nooit meer zo goed als op dit toernooi en is dit zijn moment.
Citaat: |
Vandaag eerste wedstrijd gemist tussen Japan en Kamaroen, heb ik iets gemist??
|
Niet veel makkelijke zege voor Japan door goal Honda. Kameroen speelde vrij slap op enkele afstandschoten na die de rand van de kist nog teisterden. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 14 Jun 2010 21:38:07 Onderwerp: |
|
|
heb korte flitsen gezien van Japan-Kameroen. Viel me op dat beide erg voorzichtig en defensief speelden. Japan zal zich tegen NL gaan ingraven, dus lijkt me verstandig om met v.Persie van rechts en Elia van links te beginnen en Kuyt of Huntelaar in de spits. Persie spits en Kuyt kan ook met mogelijke switches tijdens de wedstrijd.
Kameroen zal moeten laatste wedstrijd en defensie leek me erg matig. Liggen dus mogelijkheden. Maar verwacht gewoon een overwinning op Japan. Die waren ook echt niets. Toevallig gescoord en verder geluk dat Kameroen paar keer net miste. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 15 Jun 2010 22:27:17 Onderwerp: |
|
|
Net Brazilië-Noord Korea gekeken. Wel erg jammer. Gunde het Korea na de 1e helft. Schitterend dat ze Chinezen hebben ingehuurd om op de tribune te zetten met Noord-Koreaanse vlaggetjes. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 15 Jun 2010 23:19:46 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Net Brazilië-Noord Korea gekeken. Wel erg jammer. Gunde het Korea na de 1e helft. Schitterend dat ze Chinezen hebben ingehuurd om op de tribune te zetten met Noord-Koreaanse vlaggetjes. |
vandaag echt een legendarische aflevering van VI oranje. Zal op internet ff opzoeken en in multimedia-afdeling plaatsen. C.Ronaldo volledig afgemaakt door vd Gijp en Derksen.
had gelijk spel gepouled. zit niet mee. hadden n puntje verdient (N-Korea) al was het maar voor de ingehuurde chinezen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jun 2010 17:54:40 Onderwerp: |
|
|
Zwitserland wint van Spanje! Super. Heb alleen de tweede helft gezien. Leukste tot nu toe omdat ik puur voor Zwitserland was. Heerlijk hoe die smerige Spanjolen het op hun gaffel kregen. Hopelijk halen ze de poule niet eens. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jun 2010 19:24:32 Onderwerp: |
|
|
Voor mijn poule op het werk, waar ik natuurlijk wil winnen... is dit dramatisch. Ik heb spanje en brazilie in de finale gezet en als spanje niet eerste in de poule wordt is dit onmogelijk.
Voor het WK opzich wel aardig, alleen heeft spanje geluk dat ze in de zwakste poule van het wk zitten. Daarnaast ben ik altijd voor de ploeg die de aanval kiest dus eigenlijk had spanje moeten winnen.... tenminste dit heb ik gehoord. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 16 Jun 2010 20:32:56 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Zwitserland wint van Spanje! Super. Heb alleen de tweede helft gezien. Leukste tot nu toe omdat ik puur voor Zwitserland was. Heerlijk hoe die smerige Spanjolen het op hun gaffel kregen. Hopelijk halen ze de poule niet eens. |
denk dat heel nederland die spanje niet als WK hebben gepouled voor zwitserland was. beter tegen ZWI dan tegen SPA later in het toernooi. heb het ook niet zo op dat team. niet echt iets tegen, maar zeker niet voor. ben in de CL ook nooit voor spaanse ploegen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Jun 2010 20:16:53 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd vnv naar Fr-Mex.
Verliezer heeft groot probleem |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 12:52:39 Onderwerp: |
|
|
Heerlijk dat die Fransen op hun bek zijn gegaan. Schijnt dat Domenech zijn opstellingen bepaalt door naar de sterren (in de lucht) te kijken. Als Urugay en Mexico het op een akkoordje gooien zijn ze beide door. Ben benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk doen. Zou leuk zijn mochten de Fransen eruit vliegen.
Verder valt het niveau van toernooi tegen. Argentinie tegen Z-K wel goed en aanvallend. Maar als ze tegen een sterke, verdedigende ploeg moeten, krijgen ze het toch moeilijk ben ik bang (zoiets als Barcelona tegen Inter). Hoop dit toernooi op Argentinie, Spanje (die gaan vanaf nu alles winnen) en Nederland voor het mooie spel. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 13:40:54 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | 'Vier spelers N-Korea spoorloos'
door Van onze Telesportredactie
JOHANNESBURG - De FIFA heeft vrijdag - naar aanleiding van geruchten - verklaard geen informatie te hebben over vier mogelijk gevluchte Noord-Koreaanse voetballers. Het kwartet stond dinsdag niet op het wedstrijdformulier voor het duel tegen Brazilië (1-2). Het zou gaan om de aanvaller An Chol Hyok, doelman Kim Myong Won en de middenvelders Kim Kyong en Pak Sung Hyok.
De Koreanen na het verlies tegen Brazilië Foto: EPA
De FIFA zegt niets over een mogelijke verdwijning te hebben vernomen van Noord-Korea. Het team uit het communistische land geeft vrijdagmiddag om 15.00 uur een persconferentie. Noord-Korea komt maandag in Kaapstad in actie tegen Portugal.
bron: telesport.nl |
Logisch. Schijnt het meest verschrikkelijke land ter wereld te zijn. Veel mensen worden in werkkampen geboren en zullen hier nooit uitkomen. Als je dus een keer de kans hebt het land te verlaten, grijp je die. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 15:10:16 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Citaat: | 'Vier spelers N-Korea spoorloos'
door Van onze Telesportredactie
JOHANNESBURG - De FIFA heeft vrijdag - naar aanleiding van geruchten - verklaard geen informatie te hebben over vier mogelijk gevluchte Noord-Koreaanse voetballers. Het kwartet stond dinsdag niet op het wedstrijdformulier voor het duel tegen Brazilië (1-2). Het zou gaan om de aanvaller An Chol Hyok, doelman Kim Myong Won en de middenvelders Kim Kyong en Pak Sung Hyok.
De Koreanen na het verlies tegen Brazilië Foto: EPA
De FIFA zegt niets over een mogelijke verdwijning te hebben vernomen van Noord-Korea. Het team uit het communistische land geeft vrijdagmiddag om 15.00 uur een persconferentie. Noord-Korea komt maandag in Kaapstad in actie tegen Portugal.
bron: telesport.nl |
Logisch. Schijnt het meest verschrikkelijke land ter wereld te zijn. Veel mensen worden in werkkampen geboren en zullen hier nooit uitkomen. Als je dus een keer de kans hebt het land te verlaten, grijp je die. |
Vind ik mooi. Eigenlijk zou het hele elftal moeten vluchten. Vandaar ook die ingehuurde Chinezen omdat ze bang waren dat "echte" supporters zouden vluchten |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 15:37:55 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Duitsers terug op aarde
Port Elizabeth - Servië heeft Duitsland, dat in het eerste groepsduel tegen Australië nog oppermachtig was, een pijnlijke nederlaag toegebracht op het WK in Zuid-Afrika. De Oost-Europeanen waren met 1-0 te sterk. Duitsland moest al snel met tien man verder en miste een strafschop.
De tegen Australië nog scorende Miroslav Klose werd al na 36 minuten van het veld gestuurd. De Duitse spits ontving twee gele kaarten voor identieke overtredingen op het middenveld. Klose tikte zijn tegenstander in beide gevallen van achter aan.
Niet veel later opende Milan Jovanovic de score voor de Serviërs. De aanvallende middenvelder die volgend seizoen voor Liverpool speelt, kon geheel vrijstaand van dichtbij raakschieten.
Vlak voor rust kreeg Duitsland een grote kans via Kadira, maar de lat bracht redding voor Serviërs, die met een voorsprong de rust ingingen.
De eerste helft werd sowieso op het scherp van de snede gespeeld. Arbiter Alberto Undiano deelde naast de kaarten voor Klose nog vijf gele kaarten uit.
In de tweede helft koos Duitsland, spelend zonder echte spits, vol voor de aanval. Het leverde al snel een kans op voor Lukas Podolski die voorlangs schoot.
Na een uur spelen leek de Servische verdediger Nemanja Vidic even de weg kwijt. De speler van Manchester United dook met zijn hand naar de bal en kreeg een strafschop tegen. De aanvoerder kwam weg met slechts een gele kaart. Podolski nam plaats achter de bal, maar schoot deze tegen oud-Vitesse-doelman Vladimir Stojkovic op.
Tegen Ghana was het Serviër Zdravko Kuzmanovic die met een soortgelijke handsbal een strafschop veroorzaakte. Toen betekende het een 1-0 nederlaag.
Na de gemiste strafschop leek het geloof weg bij de Duitsers en kregen de Serviërs een aantal grote kansen. De paal en de lat stonden echter een grotere voorsprong in de weg.
Door de zege komt Servië op drie punten, net zoveel als Duitsland. Zaterdagmiddag om 16.00 uur treffen de andere twee landen in de groep, Ghana en Australië elkaar.
Bron: telegraaf.nl |
Kan maar 1 woord hierop zeggen: Genieten |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 16:19:49 Onderwerp: |
|
|
Toch wel een totaal onverwachte nederlaag voor de meeste. Jammer dat Klose eruit is. Had hem wel verwacht met een goaltje of 2 om op gelijke hoogte komen met Just Fontaine op de topscorerslijt allertijde. Maargoed dat is meer voor de statistici |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 17:54:31 Onderwerp: |
|
|
leuke wedstrijd gezien tussen USA en Slovenie. Zie je maar weer de mentaliteit van de amerikanen. 2-0 achter met rust en dan terugkomen tot 2-2. Maken zelfs 3-2, maar werd onterecht afgekeurd!! Vind de shirts ook super mooi!! Mijn favoriete team in ieder geval. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 18 Jun 2010 22:04:35 Onderwerp: |
|
|
Heerlijk he die Duitsers.
Citaat: | 'WK-shock' voor Duitse media
Berlijn - De Duitse media is flink geschrokken van de nederlaag van Die Mannschaft tegen Servië op het WK in Zuid-Afrika. Onze oosterburen gingen met 1-0 onderuit. "Nu wordt het alsnog spannend", aldus het boulevardblad Bild dat na de eerdere zege op Australië (4-0) nog sprak van een zekere wereldtitel.
'Klose vliegt eruit en Poldi verprutst strafschop', meldt Bild over de rode kaart van Mirslov Klose en de gemiste strafschop van Lukas Podolski.
'Terugslag voor Duitsland' schrijft weekblad Kicker iets rustiger. 'Het team staat weer met beide benen op de grond'.
Ook de Berliner Zeitung kiest voor de rustige invalshoek: 'We zijn terug in de realiteit'. 'Een week na het begin van het WK is ook Duitsland in het toernooi van de doelpuntarme wedstrijden en wankelende favorieten aangekomen'.
'Veel kaarten, weinig geluk en nu de angst voor de uitschakeling', stelt Der Tagesspiegel.
'Duitsland verslaat zichzelf', vindt de Franfurter Algemeine.
'Podolski en Klose verpesten Duits voetbalfeest' stelt Spiegel
Bron:telegraaf.nl |
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 19 Jun 2010 11:48:43 Onderwerp: |
|
|
Duitsland hoeft alleen te winnen tegen Ghana en dan worden ze nog eerste in de poule (doordat doelsaldo zal gelden), Niets aan de hand dus...
Engeland onthutsend slecht. Hebben geluk dat ze in zwakke poule zitten en dus met winst alsnog naar de volgende ronde zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 19 Jun 2010 16:43:21 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat dit soort ploegen (Duitsland, red.) zo weinig tegenstand in de poule hebben. Dan is de poule van Brazilië, Portugal en Ivoorkust toch een ander verhaal. Daar zul je je zo'n misstap niet kunnen veroorloven. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Jun 2010 18:43:25 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig hebben die misselijke Zwitsers verloren. Alleen verdedigen en aanstellen. Die komen het veld in met de instelling "we willen zo min mogelijk van de 90 minuten voetballen". Blijf dan weg.
Helaas is de kans groot dat Zwitserland alsnog doorgaat ten koste van Chili. Mocht Spanje winnen van Honduras en Chili en Zwisterland van Honduras.
Verder lijkt me de poule van Italie interessant, zeker voor ons. Misschien wordt Italie wel 2e in poule. Dan zijn we de lul, want ook tegen een slecht Italie ben je niet zeker van je zaak. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Jun 2010 20:03:02 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Gelukkig hebben die misselijke Zwitsers verloren. Alleen verdedigen en aanstellen. Die komen het veld in met de instelling "we willen zo min mogelijk van de 90 minuten voetballen". Blijf dan weg.
Helaas is de kans groot dat Zwitserland alsnog doorgaat ten koste van Chili. Mocht Spanje winnen van Honduras en Chili en Zwisterland van Honduras.
Verder lijkt me de poule van Italie interessant, zeker voor ons. Misschien wordt Italie wel 2e in poule. Dan zijn we de lul, want ook tegen een slecht Italie ben je niet zeker van je zaak. |
Voor wat betreft de poule van Zwitserland is in dat geval het doelsaldo van belang. Zowel Zwitserland als Spanje kan er met een beter doelsaldo uit komen. Ik hoorde vandaag weer iemand zeggen (die normaal veel verstand van voetbal heeft) dat in eerste instantie het onderlinge resultaat telt en niet het doelsaldo. In dat geval kom je voor de situatie dat Chili van Zwitserland wint, Zwitserland van Spanje, en Spanje van Chili....dus dan kijk je alsnog naar doelsaldo of zo? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 21 Jun 2010 20:15:30 Onderwerp: |
|
|
vond met name de 7-0 van Portugal terecht. Heb ze dan ook niet voor niets getipt als WK winnaars. Ronaldo grootste homo van de voetbalwereld maargoed. Maar ja tegen de kok en de fysio van Korea DPR is het ook niet lastig... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 21 Jun 2010 22:35:35 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | vond met name de 7-0 van Portugal terecht. Heb ze dan ook niet voor niets getipt als WK winnaars. Ronaldo grootste homo van de voetbalwereld maargoed. Maar ja tegen de kok en de fysio van Korea DPR is het ook niet lastig... |
Portugal is echt zo'n land die je niet als WKampioen wil hebben. Los van het feit dat ze behoren dat een van de irritantste teams op het WK (zo niet, hét irritantst), spelen ze ook nog eens niet het leukste voetbal. Die 7-0 was geheel te wijten aan de onkunde van Noord-Korea. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 22 Jun 2010 07:03:28 Onderwerp: |
|
|
nee daarom heb ik ook als finale portugal duitsland. 2 meet irritante teams. als ze er dan in staan heb ik in ieder geval de poule nog goed gewoon pure Hedge |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Jun 2010 20:56:54 Onderwerp: |
|
|
haha pim waar heb je dat woord geleerd.
Heb braz tegen spanje gepouled. Dit is alleen mogelijk wanneer spanje en braz eerste in de poule worden. Braz zal dus moeten winnen van portugal. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 22 Jun 2010 21:32:47 Onderwerp: |
|
|
ik heb Portugal 1 in de poule...dus staat voor ons nog veel op het spel die wedstrijd, als we letten op de poule  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Jun 2010 18:58:02 Onderwerp: |
|
|
Heerlijke zege van Amerika. Heb alleen laatste 20 minuten gezien wat meer dan genoeg was maar er was tenminste spanning wat vanaf nu toch veel meer de wedstrijden gaat bepalen dan "mooi" voetbal. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Jun 2010 19:22:22 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Heerlijke zege van Amerika. Heb alleen laatste 20 minuten gezien wat meer dan genoeg was maar er was tenminste spanning wat vanaf nu toch veel meer de wedstrijden gaat bepalen dan "mooi" voetbal. |
heb de laatste 3 min gezien. meer dan voldoende. heb ook wel genoten van engeland. gun het dat land wel (heb er n zwak voor, met name voor engelse vrouwen op vliegveld Heathrow die met een tenenkrommend hoge stem HI!!!! roepen bij de douane)
Amerika ook terecht dat ze door zijn. alleen al op basis van de mentaliteit van die mensen en het mooie voklslied moeten ze door. jammer dat rusland er niet is, dat volkslied is nog mooier. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Jun 2010 19:44:13 Onderwerp: |
|
|
tha tha thathaaa tha (russisch volkslied, denk schrijf het er maar bij)
Idd mooi volksliel, al vind ik het italiaans toch het mooiste...
Ben benieuwd naar de Pruisen vnv. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Jun 2010 20:20:57 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd naar de Pruisen vnv. |
over tenenkrommende volksliederen gesproken |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Jun 2010 20:56:51 Onderwerp: |
|
|
Ghana is gewoon beter dan Duitsland!!! Ongehoord. Als dat het geval is , gaat duitsland gewoon door haha. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Jun 2010 14:16:05 Onderwerp: |
|
|
8e finale Engeland tegen Duitsland!!!
Weet niet wanneer die wedstrijd gaat plaatsvinden, maar ik zit nu al met een zak popcorn voor de buis! |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 24 Jun 2010 16:25:37 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | 8e finale Engeland tegen Duitsland!!!
Weet niet wanneer die wedstrijd gaat plaatsvinden, maar ik zit nu al met een zak popcorn voor de buis! |
zondag 16.00 uur.
dus die wordt bij Bros thuis gekeken?? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Jun 2010 19:20:12 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | Buzz Lightyear schreef: | 8e finale Engeland tegen Duitsland!!!
zondag 16.00 uur.
dus die wordt bij Bros thuis gekeken?? |
Wie zegt uberhaupt dat ik dan thuis ben?
Genoten van Italie net kwam net binnen van de winkel en moest zappen tussen Isner-Mahut en dit maar spanning ten top. Geen Italie in de 1/8 finale. Als we van Slowakije niet kunnen winnen (mits poulewinnaar) dan gaat het toch nergens over. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 24 Jun 2010 22:57:59 Onderwerp: |
|
|
ben je thuis dan...? maar goed. had bij de telegraaf poule voorsteld dat italie eruit zou gaan ten koste van slowakije. jammer dat denemarken niet door is, die had ik namelijk ipv japan, maja kan niet alles hebben. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Jun 2010 14:40:00 Onderwerp: |
|
|
Sta bij de telegraaf poule nu op 11.217
Verder genoten van uitschakeling Italie. Al dacht ik dat ze het in de 93e minuut toch nog zouden redden.
Nederland weer niet spetterend. Tegen Slowakije moet het echt beter. We moeten wel oppassen voor gele kaarten. 6 man staan op scherp. Dacht eerst dat gele kaarten na 8e finales werden kwijtgescholden, blijkt pas na kwartfinale te zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Jun 2010 19:28:51 Onderwerp: |
|
|
scheids gister bij NL zeer kinderachtig, waardoor onnodige gele kaarten getrokken werden. Heb geen vermaning gezien wat ik in andere wedstrijden wel veel heb gezien.
Daarnaast kan je twisten over de pingel. Opzich ben ik het eens dat ze hij hem geeft, wat ik daarna niet snap is dat hij een gele kaart geeft. Dit is een duidelijk voorbeeld van een onbewuste actie. Dit zou betekenen dat je bij een bewuste hens Rood moet geven. In mijn ogen niet te verkopen en inconsequent.
Buiten de scheidsrechter om weer een slechte wedstrijd gezien, maar maak niet uit zo lang ze winnen geen probleem....
Maandag slowakije zal lastig worden, ik denk dat het een late 1-0 wordt.
Volgende wedstrijd tegen Braz vliegen ze er ook gewoon uit. Zullen geen kans creeeren en krijgen een lullig doelpunt tegen.
Italie gwn geen geweldige ploeg, welke speler is nu echt goed... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 09:54:19 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | scheids gister bij NL zeer kinderachtig, waardoor onnodige gele kaarten getrokken werden. Heb geen vermaning gezien wat ik in andere wedstrijden wel veel heb gezien.
Daarnaast kan je twisten over de pingel. Opzich ben ik het eens dat ze hij hem geeft, wat ik daarna niet snap is dat hij een gele kaart geeft. Dit is een duidelijk voorbeeld van een onbewuste actie. Dit zou betekenen dat je bij een bewuste hens Rood moet geven. In mijn ogen niet te verkopen en inconsequent.
Buiten de scheidsrechter om weer een slechte wedstrijd gezien, maar maak niet uit zo lang ze winnen geen probleem....
Maandag slowakije zal lastig worden, ik denk dat het een late 1-0 wordt.
Volgende wedstrijd tegen Braz vliegen ze er ook gewoon uit. Zullen geen kans creeeren en krijgen een lullig doelpunt tegen.
Italie gwn geen geweldige ploeg, welke speler is nu echt goed... |
Wat betreft het scheidsrechter stuk helemaal eens. Maar scheidsrechters hebben nu eenmaal de neiging om bij een penalty ALTIJD een kaart te geven. Er was nog een wedstrijd waar de overtreding eigenlijk nergens op sloeg en de speler toch geen kreeg. Verder natuurlijk de keeper van Zuid-Afrika tegen Nigeria. Dat was ook geen rood.
Ik weet niet of we tegen Brazilië eruit vliegen. Je zag dat toen Robben erin kwam, we opeens weer een heel andere ploeg hebben. Daardoor krijgen vd Vaart en Sneijder weer meer ruimte omdat hij zeker 2 à 3 man bezig houdt. En wat een geweldige actie waar de goal van Huntelaar uit volgt. Brazilië niet overtuigend tegen Portugal. Als we verliezen dan is het met penalty's. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 10:01:50 Onderwerp: |
|
|
Brazilie is een laffe ploeg. Mochten we tegen ze moeten spelen in de kwartfinale, moeten we oppassen voor de backs. Dat zijn hun enige aanvallende spelers.  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 13:18:27 Onderwerp: |
|
|
Sta in de telesport-poule nu 4.138 van de 254.607. Vind ik redelijk.
Iets anders.
Citaat: | Oranje aan 'goede' kant van schema
Vrijdag vielen de laatste beslissingen in de groepsfase van het WK. Spanje won groep H, Chili ging als nummer twee door naar de achtste finales. Dat heeft ook gevolgen voor het Nederlands elftal, dat op papier aan de 'goede' kant van het schema zit.
Zo kan Oranje pas in de finale één van de vijf toplanden Argentinië, Duitsland, Engeland, Spanje of Portugal treffen. Brazilië is op papier de enige titelfavoriet die voor de finale ontmoet kan worden.
Nederland speelt in de achtste finale zelf tegen Slowakije, waarna Brazilië of Chili bij succes de tegenstander wordt. Bij het overleven van de kwartfinale staat Uruguay, Zuid-Korea, Verenigde Staten of Ghana te wachten in de halve finale. |
Het moet NU gebeuren! |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 18:57:21 Onderwerp: |
|
|
Hebben wel de wind mee tot nu toe. Volgens Derksen en van de Gijp is toch alles al in kannen en kruiken dus laat maar komen! Als we de kwartfinale door kunnen komen moeten we de finale altijd halen als je de mogelijke tegenstanders ziet. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 19:20:52 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Hebben wel de wind mee tot nu toe. Volgens Derksen en van de Gijp is toch alles al in kannen en kruiken dus laat maar komen! Als we de kwartfinale door kunnen komen moeten we de finale altijd halen als je de mogelijke tegenstanders ziet. |
helemaal mee eens. de kwartfinale is eigenlijk de halve finale |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 20:22:57 Onderwerp: |
|
|
Ramp is natuurlijk wanneer NL in finale komt dat ik dan niet in NL zit maar in Zweden. Natuurlijk ook wel leuk om in een ander land met de concurrent samen te kijken...
Wel een voordeel is wanneer ze winnen dat ik maandag aankom in Amsterdam, hoef ik dus niet te ver te reizen
Maar ik denk dat ze de competitie onderschatten, Nl heeft nog niet tegen een echt topland gespeeld, ben benieuwd of ze dan ook zo solide kunnen spelen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 26 Jun 2010 21:18:01 Onderwerp: |
|
|
Wel een voordeel is wanneer ze winnen dat ik maandag aankom in Amsterdam, hoef ik dus niet te ver te reizen
. |
gevaarljk om al te speculeren over WK. maar mocht NL in de finale komen ben ik enkele dagen al in A'dam voor mega feest!! Wedstrijd daar kijken en daarna wachten op de huldiging in de grachten...o o o wat zou dat wat zijn. Eerst maar eens Slowakijke en dan Brazilië in kwart. Uruguay in halve en Duitsland in finale haha. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 09:14:28 Onderwerp: |
|
|
Derksen en vd Gijp denken er iets te makkelijk over ben ik bang. Hoe kan je nou weten of Brazilie niet beter kan spelen, maar Nederland wel. En Derksen beweert dat het na de 8e finales makkelijker wordt, omdat de tegenstanders dan ook willen voetballen. Maar ik zie Brazilie al een geluksdoelpunt scoren, of omdat Heitinga en Mathijsen weer staan te slapen, en dan gooien ze de pot dicht achterin. Weg WK.
Derksen is gewoon de boel aan het opnaaien zodat hij meer vi's verkoopt. Pure zakenman. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 18:57:22 Onderwerp: |
|
|
Door Derksen en van de Gijp moet je een beetje heenprikken. Is wel duidelijk welke show deze mensen overvoeren hoe mooi het ook is om naar te kijken. Speelschema bekijkend moet het gewoon nu en wedstrijd voor wedstrijd maar verder.
Duitsland is daar weer mee bezig en ook tegen Argentinië zouden ze wel eens kunnen winnen en dan lopen die ook weer door richting finale. Wat zou dat voor finale zijn dan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 19:50:10 Onderwerp: |
|
|
Duitsland speelde eerste helft echt niet groots. tweede helft 2 counters en klaar. ben niet onder de indruk, fouten van Engeland en de scheidsrechter hebben ze in het zadel geholpen. maken het verder wel goed af, maar weinig eigen initiatief. begint weer op Duitsland te lijken zeg maar. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 20:30:13 Onderwerp: |
|
|
Ik wil niet zeggen dat Duitsland niet had gewonnen wanneer het doelpunt wel geteld was maar het was wel een andere wedstrijd geworden. Engeland hoefde niet perse het doelpunt te maken waardoor de kans op een counter ook minder is.
Wordt tijd voor camera op de doellijn. Voetbal is een sport waar elk doelpunt zijn verschil kan maken. Zo moeilijk om deze beelden na te kijken is het niet. Voor verdere camerarisering ben ik niet voor, dan kan je net zo goed een robot op het veld zetten. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 21:43:11 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | Ik wil niet zeggen dat Duitsland niet had gewonnen wanneer het doelpunt wel geteld was maar het was wel een andere wedstrijd geworden. Engeland hoefde niet perse het doelpunt te maken waardoor de kans op een counter ook minder is.
Wordt tijd voor camera op de doellijn. Voetbal is een sport waar elk doelpunt zijn verschil kan maken. Zo moeilijk om deze beelden na te kijken is het niet. Voor verdere camerarisering ben ik niet voor, dan kan je net zo goed een robot op het veld zetten. |
Neem aan dat je hiermee bedoeld dat er dan geen scheidsrechter meer nodig is? Waarom geen computer die via een lijntje buitenspel aangeeft aan de 4e official. Kan de rest zich bezighouden met de overtredingen beoordelen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 27 Jun 2010 22:19:03 Onderwerp: |
|
|
net weer iets legendarisch in wedstrijd van argentinie. eerste doelpunt was meters buitenspel. grensrechter leek op de herhaing in het stadion te zien dat hij een fout had begaan. dit vertelde hij aan scheidsrechter, die hier niets mee deed en doelpunt 'gewoon' goedkeurde. denk dat Blatter met een stijve op de tribune zat van opwinding. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 15:30:38 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | Ik wil niet zeggen dat Duitsland niet had gewonnen wanneer het doelpunt wel geteld was maar het was wel een andere wedstrijd geworden. Engeland hoefde niet perse het doelpunt te maken waardoor de kans op een counter ook minder is.
Helemaal eens met je analyse.
Wat betreft Argentinië dat was al helemaal dikke onzin. Er stond nog geen keeper meer tussen Tevez en de goal en toch wordt die goedgekeurd. Het ergste was idd dat de grensrechter en de scheidsrechter mot kregen over dat de grensrechter het in het stadion op het scherm kon zien. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 15:49:53 Onderwerp: |
|
|
benieuwd of vd Gijp en Derksen gelijk gaan krijgen...nog 10 minuten 2 go |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 18:13:39 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | benieuwd of vd Gijp en Derksen gelijk gaan krijgen...nog 10 minuten 2 go |
Wat zeiden vd Gijp en Derksen dan?
Nederland redelijk degelijk maar niet spetterend naar een 2-1 winst. Bij vlagen zag het er goed uit, zeker met Robben op rechts maar overal loopt de wedstrijd toch niet heel lekker. Dat moet tegen Brazilië veel beter anders krijgen ze het heeeeel moeilijk.
Gelukkig dat Stekelenburg geen rood krijgt voor de schwalbe van die Slowaak op het einde.
Laatst aangepast door Jornowski op 28 Jun 2010 19:17:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 18:55:35 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: |
redelijk degelijk maar niet spetterend |
hoe zeg je 3x hetzelfde in 1 zin?? nou zo dus!!! |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 19:17:00 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | Jornowski schreef: |
redelijk degelijk maar niet spetterend |
hoe zeg je 3x hetzelfde in 1 zin?? nou zo dus!!! |
Helemaal niet, redelijk moet gezien worden als een bijvoegelijk voornaamwoord van degelijk en daarnaast geef ik aan dat ik het ondanks die degelijkheid niet spetterend vond. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 20:17:44 Onderwerp: |
|
|
Om ook hier weer even on-topic te komen zonder op elke slak zout te leggen (druipende hypocrytie)
we worden gewoon kampioen met dit spel. Dat ge-emmer over mooi spel is echt verleden tijd. Gewoon puur resultaat, commercie staat voorop hier zeker, commerciele belangen wegen zo zwaar dat technische hulpmiddelen wel moeten. We zijn deur. Degelijk of redelijk onspetterend maakt allemaal niet uit. Vrijdag kwartfinale met de voeten in een bak ijs kijken hoe we doormodderen richting 11 juli. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 20:32:31 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: |
Helemaal niet, redelijk moet gezien worden als een bijvoegelijk voornaamwoord van degelijk en daarnaast geef ik aan dat ik het ondanks die degelijkheid niet spetterend vond. |
ken je ploegen die degelijk spelen met attractief voetbal? Degelijk staat in dit geval voor goed georganiseerd (als voetbalterm) en dus vanzelfsprekend weinig opportunistisch. Dat is al een dubbelop. Als het redelijk degelijk is, zeg je wat over de uitvoering van de degelijkheid, wat dus niet zo degelijk was, alleen dat kwam nog steeds niet de kwaliteit van het spel ten goede. Denk dat ik je zo goed heb begrepen?? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 20:33:06 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Om ook hier weer even on-topic te komen zonder op elke slak zout te leggen (druipende hypocrytie)
we worden gewoon kampioen met dit spel. Dat ge-emmer over mooi spel is echt verleden tijd. Gewoon puur resultaat, commercie staat voorop hier zeker, commerciele belangen wegen zo zwaar dat technische hulpmiddelen wel moeten. We zijn deur. Degelijk of redelijk onspetterend maakt allemaal niet uit. Vrijdag kwartfinale met de voeten in een bak ijs kijken hoe we doormodderen richting 11 juli. |
eens. heb net 40 ijsklontjes in de vriezer gelegd. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 28 Jun 2010 20:45:29 Onderwerp: |
|
|
[quote="Jornowski"] MrBrazz schreef: | .
Gelukkig dat Stekelenburg geen rood krijgt voor de schwalbe van die Slowaak op het einde. |
Was idd een schwalbe je ziet duidelijk op het beeld van boven dat hij zijn rechterbeen uitsteekt. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 29 Jun 2010 16:12:12 Onderwerp: |
|
|
Voorspelling komende vrijdag: Kaka scoort eerste helft met de hand. Tweede helft wordt 20 van 45 minuten gevoetbald. Nederland eruit. Ben me nu al aan het ergeren. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 29 Jun 2010 20:27:06 Onderwerp: |
|
|
zo verheugen op spanje-portugal. heb voor de gelegenheid Desperados gehaald (mexicaans bier, maar zit qua taal in ieder geval in de buurt) |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 29 Jun 2010 23:09:39 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | zo verheugen op spanje-portugal. heb voor de gelegenheid Desperados gehaald (mexicaans bier, maar zit qua taal in ieder geval in de buurt) |
Dat heb ik vroeger ook nog gedronken
Inderdaad Buzz, het is niet te hopen dat ons een dergelijk drama te wachten staat. Dan beter van de mat gespeeld worden en met 3-0 terecht verliezen (al zou dat ook een drama zijn).
MP, Vittek laat zijn rechterbeen inderdaad naar rechts hangen waardoor het net lijkt alsof Stekelenburg hem neerhaalt. De scheidsrechter staat aan de linkerkant en van daaruit kan ik wel begrijpen dat het een penalty lijkt. Hoewel het dus duidelijk geen penalty was. Maar nogmaals, gelukkig geen rood, waarschijnlijk omdat o.a. van Bronckhorst inmiddels al in het lege doel waren gepositioneerd. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 30 Jun 2010 13:51:43 Onderwerp: |
|
|
Wat mij vooral opviel aan het speelschema is dat Brazilie en Nederland beiden maandag speelden en nu vrijdag antreden terwijl Duitsland en Argentinie beide een week rust hebben gehad. Beetje raar ingebouwd in het schema vind ik. Zal wel voor en tegens hebben ritme/rust maar viel me gewoon op |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 30 Jun 2010 15:42:26 Onderwerp: |
|
|
denk dat je beter na 5 dagen alweer kan spelen dan een week wachten. dan gaat het ritme eruit en zit je alleen maar te vervelen/wachten op de wedstrijd. de kans op een dramatische start is dan aanwezig. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 30 Jun 2010 19:33:48 Onderwerp: |
|
|
is volgens mij echt saai op zo'n toernooi. Daarnaast is iedereen aan het wachten tot de dag dat er gespeeld worden.
Voor beide landn maakt het daarnaast weining verschil aangezien ze beide op maandag c.q zaterdag hebben gespeeld. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 30 Jun 2010 21:07:14 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | is volgens mij echt saai op zo'n toernooi. |
Niet alleen voor de spelers. Ook wij worden niet echt getrakteerd op iets spetterends. Of je moet houden van catanaccio voetbal. Maar dan houd je ook van saaie Indurain, saaie Pete Sampras en de oude Evans.
Middenveld van Brazilie komt waarschijnlijk gehavend aan de start, zonder Elano, Felipe Melo en Baptista.
Ik denk dat Oranje morgen het beste kan meegaan met het verdedigende spel van Brazilie (voor deze ene keer dan maar), anders gaan we gruwelijk onderuit. Mochten we tegen het einde van de wedstrijd meer ruimte op middenveld krijgen, zou ik van der vaart op positie van bommel zetten en van bommel op positie van de jong. Dan op rechts robben, op links elia. voorin van persie met sneijder vlak achter hem. dus iets aanvallender spelen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2010 09:20:22 Onderwerp: |
|
|
tactiek is natuurlijk onderhevig aan de stand op dat moment. Indien ze niet achterstaan moeten ze zich afvragen of aanvallender spel de juiste optie is. Ik denk dat Nl het van zijn momenten moet hebben, waardoor aanvallender spel niet noodzakelijk is.
Robbe, Van persie (in minder mate) en sneijder kunnen uit het niets scoren. Bij de Brazilianen zie ik deze kwaliteit een stuk minder. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 1 Jul 2010 09:33:51 Onderwerp: |
|
|
nou brazilie is toch ook veel momentenvoetbal. hebben gewoon een sterk blok achterin met 3 verdedigend denkende middenvelders en 3 goede spitsen. beetje zoals NL |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2010 09:37:59 Onderwerp: |
|
|
ja oke maar vind hun aanvallende spelers niet zo creatief (om maar weer een cliche er tegenaan te gooien) als NL |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 1 Jul 2010 09:47:18 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | ja oke maar vind hun aanvallende spelers niet zo creatief (om maar weer een cliche er tegenaan te gooien) als NL |
ben ik met je eens,maar wel dreigend. iedere kans is n doelpunt he. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2010 14:43:43 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | Master Puk schreef: | ja oke maar vind hun aanvallende spelers niet zo creatief (om maar weer een cliche er tegenaan te gooien) als NL |
ben ik met je eens,maar wel dreigend. iedere kans is n doelpunt he. |
Dat is idd waar ik bang voor ben. Maar moet zeggen, begin deze week zag ik het helemaal niet zitten. Kijk er nu al iets positiever tegenaan. Denk namelijk dat Nederland beter speelt tegen een betere tegenstander. We zijn gewoon luie flikkers dit WK, we doen het minimale wat nodig is om te winnen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 07:53:07 Onderwerp: |
|
|
Heb vanacht over de wedstrijd gedroomd en we winnen in blessuretijd met 1-0 door Affelay. Was wel teleurstellend toen ik wakker werd en bleek dat de wedstrijd alsnog gespeeld moet worden en we dus nog kunnen verliezen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 09:59:46 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Heb vanacht over de wedstrijd gedroomd en we winnen in blessuretijd met 1-0 door Affelay. Was wel teleurstellend toen ik wakker werd en bleek dat de wedstrijd alsnog gespeeld moet worden en we dus nog kunnen verliezen. |
dan kan je het hopelijk dubbel ervaren... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 13:55:26 Onderwerp: |
|
|
Succes iedereen straks |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 13:59:46 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Succes iedereen straks |
zullen we dat nodig hebben?? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 20:01:58 Onderwerp: |
|
|
Dit is echt geweldig!!!
Ik heb me doodgeërgerd aan die Dunga (trainer) van Brazilië met zijn toneelspel. Verder had Brazilië misschien nog wel meer rode kaarten moeten krijgen.
Wat een geweldig controlerend duo hebben wij met Nigel de Jong en natuurlijk Mark van Bommel, al 5 wedstrijden absoluut de beste van Nederland. Na de rust vond ik het knap dat Nederland de wedstrijd kon kantelen en Sneijder bijvoorbeeld eindelijk aan voetballen toe kwam. Helaas komt het er bij van Persie nog steeds niet uit, die had echt niks in te brengen tegen die spitsen.
Minpuntje waar je niemand over hoort zijn die dotten van kansen op het laatste. Men had veel te veel tijd nodig of was naar het goede been aan het zoeken, dat moet beter. Huntelaar was trouwens geen verbetering voor van Persie. Zijn enige taak was in mijn ogen bal bij zich houden, tijd winnen en knallen waar mogelijk maar die taak volbracht die helaas niet. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 20:12:28 Onderwerp: |
|
|
JAjaja, Manmanman na het 1e kwartier en eerste helft geloofde ik er niet meer in. Hoe we het hebben gedaan weet ik niet maar we zijn gewoon DEUR. Heb mijn stem opgeschreewd laatste kwartier. Kuyt Kuyt Kuyt onvoorstelbaar. 4-1 was de eindstand bij normale omstandigheden wat een kansen nog.
Ben na afloop met kleren en al in het zwembad gesprongen bij Rowan omdat ik het te warm had. Wel legendarisch.
Dinsdag?? halve finale. Van mij mag iedereen die wil hier komen kijken
en de finale (even doorspeculeren) wat gaan we daarmee doen? Ga 12 juli al verlof aanvragen bij voorbaat voor de intocht. Oioi draaf weer door. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 21:40:47 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | JAjaja, Manmanman na het 1e kwartier en eerste helft geloofde ik er niet meer in. Hoe we het hebben gedaan weet ik niet maar we zijn gewoon DEUR. Heb mijn stem opgeschreewd laatste kwartier. Kuyt Kuyt Kuyt onvoorstelbaar. 4-1 was de eindstand bij normale omstandigheden wat een kansen nog.
Ben na afloop met kleren en al in het zwembad gesprongen bij Rowan omdat ik het te warm had. Wel legendarisch.
Dinsdag?? halve finale. Van mij mag iedereen die wil hier komen kijken
en de finale (even doorspeculeren) wat gaan we daarmee doen? Ga 12 juli al verlof aanvragen bij voorbaat voor de intocht. Oioi draaf weer door. |
Jaja wat een ergenis. Maar toch door....
Wat zou het toch zijn als ze in finale komen en winnen.
12 juni staat alvast, ik ben toch al in Amsterdam (oeh ik draaf door)
Ghana 1-0 voor, absoluut geen slechte ploeg, zeker niet te onderschatten.
Hoop trouwens NL tegen Duitsland in de finale. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 2 Jul 2010 22:33:39 Onderwerp: |
|
|
ja finale + huldiging ben ik in amsterdam ook. desnoods slaap ik op straat. met deze temperaturen maakt het toch niets uit...heb liever ghana dan urugauy..gaan het zien |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Jul 2010 07:19:59 Onderwerp: |
|
|
Superspannende wedstrijd tussen Ghana en Uruguay. suarez rood door een epische redding. Dan de gemiste penalty van Gyan en Uruguay die alsnog doorgaan. Zonder Suarez tegen Nederland. Het scenario voor ons blijft maar mooier en mooier worden. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|