Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Hardlopen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2012 22:57:29    Onderwerp: Hardlopen Reageren met citaat

Citaat:
Gelukkig was het een snelle dood.

Ren nu maar iets van 20 minuten in totaal, dus heb nog geen echte goede route hoeven zoeken. Ren via Van Banningveld richting veld Janskamper, en dan via dierenasiel terug. Op internet zijn wel verschillende routes te vinden.

Dierenasiel dat stuk wil je zowieso al niet in het donker lopen. Erg lastig als je bijna niks ziet.

Vandaag het uur volgemaakt. Was naar Spaubeek gelopen stukje Hobbelrade op en dan naar Neerbeek via de binnenweg en doorgerend tot de Rijksweg en dan afgelopen. Kwam 6 minuten te kort dus nog maar rondje gerend bij Glanerbrook tot ik het uur vol had. Had best last van wat spieren maar na 40 minuten ging het eigenlijk het beste.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Nov 2012 22:57:29    Onderwerp:

Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2012 20:25:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij lopen er nu twee topics door elkaar. Heb hierop namelijk al gereageerd in ander topic
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2012 00:34:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb nog steeds last van shin plints. Volgens bros zou dat na een tijdje weggaan. Misschien een betere warming up doen?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2012 13:53:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Volgens mij lopen er nu twee topics door elkaar. Heb hierop namelijk al gereageerd in ander topic

Als je logisch had gelezen loopt er niks doorelkaar je hebt alleen nog in het trainingstopic gereageerd maar vanaf nu gaat het dus gewoon goed lopen

Jornowski schreef:
Buzz Lightyear schreef:
Gelukkig was het een snelle dood.

Ren nu maar iets van 20 minuten in totaal, dus heb nog geen echte goede route hoeven zoeken. Ren via Van Banningveld richting veld Janskamper, en dan via dierenasiel terug. Op internet zijn wel verschillende routes te vinden.

Route is lastig geworden sinds het zo vroeg donker is. Ik ren het liefst door het veld.

Heb weinig ervaring met door veld rennen maar voor de spieren lijkt me een zachtere ondergrond wel beter. Moet dan wel gelijkmatig veld zijn en geen boomstronken e.d.

@Buzz: Heb zelf ook nog altijd wel last van spieren met lopen. weet niet of dit weggaat. Heb wel als ik op de fiets stap geen enkele last ervan dus wat dat betreft is het geen belemmering maar voor de rest met gewoon lopen of een trap op merk ik het vrijwel op elk moment van de dag
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012 14:15:50    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Heb weinig ervaring met door veld rennen maar voor de spieren lijkt me een zachtere ondergrond wel beter. Moet dan wel gelijkmatig veld zijn en geen boomstronken e.d.

Ik bedoel dan meer de verharde paden in het veld (in en rondom Munstergeleen, Puth, Sweikhuizen). Zijn mooie paden, verhard en geen verkeer. Dus je hoeft niet op te letten en kunt lekker in je ritme rennen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012 16:21:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
bros1987 schreef:

Ik bedoel dan meer de verharde paden in het veld (in en rondom Munstergeleen, Puth, Sweikhuizen). Zijn mooie paden, verhard en geen verkeer. Dus je hoeft niet op te letten en kunt lekker in je ritme rennen.

Ja zijn op zich mooie stukken maar ook niet voor rond 17.30-18.30 als ik meestal ren ivm uitlaten van honden. Godskolere wat heb ik me alweer vaak daaraan geergerd. Ook gewoon de angst als ik ze passeer ofzo

Schweikesen vermijd ik voorlopig sowieso vanwege het hoogteverschil. Bergop lopen is echt factor 5 zwaarder ofzo voor de spieren. Bergaf ook trouwens. Probeer het zo vlak mogelijk te houden
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012 16:28:08    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:

Ja zijn op zich mooie stukken maar ook niet voor rond 17.30-18.30 als ik meestal ren ivm uitlaten van honden.

Haha, begrijp wat je bedoelt. Daarnaast ren ik in trainingsbroek en petje achterstevoren. Dus denken ze vaak dat ik een of andere overvaller ben.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012 16:40:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
bros1987 schreef:

Ja zijn op zich mooie stukken maar ook niet voor rond 17.30-18.30 als ik meestal ren ivm uitlaten van honden.

Haha, begrijp wat je bedoelt. Daarnaast ren ik in trainingsbroek en petje achterstevoren. Dus denken ze vaak dat ik een of andere overvaller ben.

heb best moeite gehad om een fatsoenlijke kleding te vinden. Shirtjes had ik en ook korte broek maar had een legging-achtig iets wat ging schuren wat je met rennen dus absoluut niet wil. Heb nu als oplossing de beenstukken aan onder de korte broek. Gaat voorlopig prima zo.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2012 13:11:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister weer eens bijna gebeten door een hond. Liep langs het Schuttersplein toen ik vanuit de Anthonius een politie of brandweerman (niet goed te zien in het donker) zag oversteken met een Jack Russel. Op het moment dat ik aankom is de man al verder maar de hond blijft achter. Omdat de lijn veel te lang is gelaten kan ik bijna tot bij mij komen en dat doet ie dan ook. Ik schreeuw de man natuurlijk verrot. "doe normaal aansteller" roept ie terug. Had echt zin om terug te gaan en die hond dood te schoppen en vervolgens de man bewusteloos te slaan met de dode hond. Maar gelukkig is het bij deze morbide fantasie gebleven. Kutfiguur.
Terug naar boven
Master Puk
Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2012 21:36:00    Onderwerp: Reageren met citaat

ben benieuwd naar de wond Wink
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2012 02:44:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe kan dat een politie- of brandweerman zijn?
Maar moet toegeven, begin me steeds meer te ergeren aan die figuren met honden. Vooral omdat ze die beesten niet onder controle hebben. Laatst is er in Lindenheuvel een klein hondje doodgebeten door een pitbull (op zich niet erg zou je denken). Mooie was dat het de tweede keer was dat die pitbull dat flikte. En nu dus pas afgemaakt. Schandalig.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2012 14:30:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Hoe kan dat een politie- of brandweerman zijn?
Maar moet toegeven, begin me steeds meer te ergeren aan die figuren met honden. Vooral omdat ze die beesten niet onder controle hebben. Laatst is er in Lindenheuvel een klein hondje doodgebeten door een pitbull (op zich niet erg zou je denken). Mooie was dat het de tweede keer was dat die pitbull dat flikte. En nu dus pas afgemaakt. Schandalig.

de man had een jas aan met het logo van ofwel de politie danwel de brandweer.

Niet onder controle hebben van die beesten is ook vaak het probleem vooral als ze dan lopen rustig en de riem veel te lang laten zodat zon hond opeens naar iemand toe kan schieten. 9 van de 10 keer doet zon hond niks maar ik hoef die 10e keer niet mee te maken
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2012 15:05:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan ook nog stadswacht zijn geweest.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012 13:19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Kan ook nog stadswacht zijn geweest.

weet bijna zeker dat het een brandweerman was. Maar verder ook totaal irrelevant aan het verhaal eigenlijk Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2012 13:18:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister had ik echt pijn onder de voeten in 1 keer. Geen idee waarom maar moest op een begeven moment stoppen van de pijn. Wellicht dat de spieren gevoeliger waren omdat ik ziek was/aan het worden was want heb vandaag ook 0 kracht in de vingers e.d. dus hopelijk is het daarvan was echt niet fijn.
Terug naar boven

Geplaatst: 20 Nov 2012 13:18:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2012 19:20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ook wat ziekjes. Voel me heel erg slap, dus op post rondbrengen en masturberen na kan ik niks fysieks doen. Dus moet helaas ook m'n hardloopschema opschuiven.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2012 22:15:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha, wat een post weer...
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2012 00:01:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Ben ook wat ziekjes. Voel me heel erg slap, dus op post rondbrengen en masturberen na kan ik niks fysieks doen. Dus moet helaas ook m'n hardloopschema opschuiven.

Hopelijk combineer je die twee niet want de post heeft al zon dalend imago Wink

Gister even overlegd met KingKurt die al tijdje begonnen is met het MP3-programma-tje van Evy zoals bij velen bekend en morgen schrijven we ons voor de fun in voor de strongmanrun zoals al eerder geopperd. 8 september volgend jaar komt mooi uit 2 weken na de Ɩtztaler dus geen rare dingen.

Morgen eens voorzichtig halfuurtje opnieuw beginnen kijken hoe de spieren reageren.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2012 18:32:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag voorzichtig geprobeerd weer te beginnen na weekje verkouden e.d. Wel 34 minuten kunnen uitlopen zonder stoppen maar achteraf echt weer last onder de voeten. Snap het niet waar het ineens vandaan komt aangezien ik eerder al dagen achter elkaar nergens last van had en uit het niets ineens dit probleem heb.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2012 23:51:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je al via internet opgezocht wat het zou kunnen zijn?
Denk dat ik maandag weer voorzichtig ga proberen te rennen.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2012 13:10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Vandaag voorzichtig geprobeerd weer te beginnen na weekje verkouden e.d. Wel 34 minuten kunnen uitlopen zonder stoppen maar achteraf echt weer last onder de voeten. Snap het niet waar het ineens vandaan komt aangezien ik eerder al dagen achter elkaar nergens last van had en uit het niets ineens dit probleem heb.

kan zijn dat je sok iets verkeerd zat ofzo, kan al behoorlijk schelen.
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2012 16:32:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Sok is het zeker niet. Op internet hebben ze het dan over hielspoor of iets wat er op lijkt. Geen idee. maar als het blijft is het ver over met hardlopen dus mocht het niet weg gaan direct maar eens een physio contacteren.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2012 13:27:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Straks voorzichtig weer eens proberen. Na wat info te hebben ingewonnen kan het iets zijn van het niet goed afwikkelen van de voet e.d. Geen idee hoe je zoiets verder zou moeten controleren/verbeteren.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2012 20:06:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar heb ik ook iets over gelezen ja. Schijnt belangrijk te zijn. Ik probeer ook erop te letten op welk gedeelte van de voet ik land, schijnt ook belangrijk te zijn. Niet teveel op de hak ofzo. Word er bijna gek van.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2012 13:04:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Daar heb ik ook iets over gelezen ja. Schijnt belangrijk te zijn. Ik probeer ook erop te letten op welk gedeelte van de voet ik land, schijnt ook belangrijk te zijn. Niet teveel op de hak ofzo. Word er bijna gek van.

Moet ook niet teveel erop gaan letten maar af en toe een check onder het lopen kan geen kwaad.

Gister weer gelopen. Voorlopig geen uur meer tot het helemaal goed gaat. Rondje van 6100 meter gelopen (heb ik op de fiets een keer nagereden) en het ging erg goed. Onderweg geen last gehad alleen nu de dag erna beetje spierpijn maar veel beter als laatste 2x. Denk vooral dat ik inderdaad te kleine passen maakte en niet goed afwikkelde. Combi van donker en niet goed zien en dan korte passen maken.

Met goed afwikkelen worden de passen groter en gaat het tempo ook omhoog wat het wel iets intensiever maakte. Klokte 31.29 over dat rondje wat een gemiddelde is van 11,7. Zon beetje het tempo wat ik denk te lopen op de 1/2 marathon. Hopelijk gaat het de volgende keer ook weer zo goed en kan ik weer langzaam verder opbouwen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Dec 2012 13:43:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Gaat weer erg goed met hardlopen. Na wat advies ingewonnen te hebben iets gas teruggenomen en daarna weer langzaam opgebouwd. Vandaag voor het eerst net iets over het uur gelopen zonder pijn. Spierpijn of onder de voeten dan wel te verstaan wat had ontiegelijk last van de kou en dan met name op de heupen en de schouders waar het snel schraal wordt door het schuren.

Heb er nu in elk geval wel weer vertrouwen in dan ik 20 januari de 1/2 marathon ga halen.

Buzz nog beetje vooruitgang gemaakt?
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 9 Dec 2012 10:01:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet zorgen dat je handen en voeten warm blijven, dat is het belangrijkste. Trouwens, ik mag toch hopen dat je met redelijk tempo 2 uur kunt volhouden. Anders wordt die halve marathon toch lastig (is nog maar een dikke maand).
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2012 13:12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Je moet zorgen dat je handen en voeten warm blijven, dat is het belangrijkste. Trouwens, ik mag toch hopen dat je met redelijk tempo 2 uur kunt volhouden. Anders wordt die halve marathon toch lastig (is nog maar een dikke maand).

Heb inderdaad dit weekend voor het eerst met handschoenen aan gelopen. Handen en voeten heb ik het minste last van. Met de snijdende wind van de afgelopen tijd vooral rond de bovenbenen de meeste kou aangezien dat gebied eigenlijk het minste beweegt.

Wat betreft het tempo 2 uur vol kunnen houden ga ik er wel vanuit dat het moet lukken. Duurtempo van 10-10,5 zowieso. 11,5-12 heb ik onlangs een dik halfuur gelopen maar dat vond de maag al niet zo leuk. Wat dat betreft is hardlopen natuurlijk nog een zwaardere belasting als fietsen. Niet voor niets dat je marathonlopers (op topniveau) vaker helemaal leeg ziet gaan na de streep.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012 20:47:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij komt er niet veel meer van. Meestal heb ik geen zin meer om opnieuw de kou in te gaan. Misschien een onnodig nieuwjaarsvoornemen om het schema weer op te pakken? Confused
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2012 11:13:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Bij komt er niet veel meer van. Meestal heb ik geen zin meer om opnieuw de kou in te gaan. Misschien een onnodig nieuwjaarsvoornemen om het schema weer op te pakken? Confused

Jammer van de motivatie. Het was afgelopen week dan ook wel afschuwelijk koud. Tijd voor thermo ondergoed ofzo als het vriest. Nu gaat het gelukkig wel weer.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2012 20:00:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk dat ik de 1/2 marathon moet gaan laten schieten. Deze week weer ineens een dipje. Met moeite 35 minuten gelopen gister. Niet echt pijn aan de enkel maar je voelt gewoon dat ie het niet fijn vind. Beetje zeurende pijn.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2012 13:16:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is jammer. Heb je al een halve marathon later op het jaar op het oog?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2012 18:51:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Dat is jammer. Heb je al een halve marathon later op het jaar op het oog?

nee. Daarna is het puur fietsen met de bedoeling 1x in de week een uur te blijven hardlopen als afwisseling en onderhouden van de spieren. Heb wel voor de strongmanrun ingeschreven met KingKurt begin september. die is ook 20km met hindernissen.

Wat de blessure betreft heb ik eens goed doorgezocht en ingelezen. Ik roep altijd enkel maar het is een achillespeesontsteking. Veel voorkomend en ook veel tegen te doen. Zal als ik dit wil voorkomen eerst eens overleggen met een physio en schoenen op maat. Ook een beenlengte probleem (wat ook deels oorzaak van de rugproblemen is/was) kan dit veroorzaken.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2012 14:22:56    Onderwerp: Reageren met citaat

precies een week rust genomen (met hardlopen) en het voelde ook gewoon weer goed. Lekker net boven het uur gelopen om mijn vaste rondje wat me zeker niet tegen viel. Had op het einde zin om nog kwartiertje extra te doen ofzo maar gewoon gestopt en fatsoenlijk cooling down gedaan. Nu dit maar vasthouden max 1x in de week trainen voor het hardlopen was zowieso al de bedoeling. Wie weet dat ik 20 januari ineens zin heb om de 1/2 marathon te gaan doen als het slecht weer is ofzo. Kan altijd.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 16:28:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister nog even het "vaste rondje" gemeten. Was uiteindelijk 10,87km wat ongeveer in de verwachting lag. Als afsluiting nog het overzicht van de hardloop-trainingen van dit jaar:

Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 14:15:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik loop harder, meestal een kleine 12 km/u ....
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 14:58:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Ik loop harder, meestal een kleine 12 km/u ....

Je gaat wel hard vooruit dan met je geblesseerde knie. Paar weken terug zei je dit nog:

Citaat:
Jornowski schreef:
6-7-6 blokken, dat zijn minuten? Hoeveel pauze hou je dan tussenin.

Ik loop meestal 45 min tot een uur hard. Gemiddeld ongeveer 11 km/u.

Wat betreft badminton; hoe gek het ook klinkt maar krachttraining voor de benen is belangrijker dan voor de armen. Bij de armen is spierkracht belangrijk maar niet essentieel omdat je met techniek veel kunt compenseren. Anders dan bij tennis is de snelheid van het racket niet de hele 'swing' gelijk omdat je op het moment van raken van de shuttle een polsbeweging maakt om de shuttle snelheid mee te geven. Zou je met een tennisslag tegen een shuttle slaan, kom je met alle kracht van de wereld nauwelijks over het net heen.

Beenspieren zijn uiteraard zeer belangrijk door al het korte snelle werk. Vandaar ook de overlap met het fietsen.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 15:49:26    Onderwerp: Reageren met citaat

1 kilometer per uur harder rennen is idd best groot verschil Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 18:03:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
1 kilometer per uur harder rennen is idd best groot verschil Wink

is echt een groot verschil. Zowel procentueel als daadwerkelijk. Misschien niet om naartoe te versnellen maar ga het maar eens gemiddeld harder rennen
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2012 13:27:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch is het zo dat ik mijn laatste rondjes 11,71 km/u gemiddeld liep.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2012 16:21:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:

heb je een app daarvoor ofzo. Zie je namelijk niet net zoals ik met de fiets een route narijden om te meten Wink
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2012 18:08:56    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Jornowski schreef:

heb je een app daarvoor ofzo. Zie je namelijk niet net zoals ik met de fiets een route narijden om te meten Wink

Is inderdaad een app die via GPS werkt (Roadbike voor de fiets en Runtastic voor het hardlopen). Die apps heb ik al lang. Destijds was deze versie (tegenwoordig Pro genoemd) nog gratis. Nu hebben ze een lite versie en een pro versie (laatstgenoemde is betaald). Enige verschil is volgens mij de aanwezigheid van reclames.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2013 13:04:14    Onderwerp: Reageren met citaat

zon dingen lijken me wel handig om te hebbben. Hebt ook iets waar je gewoon een chip aan de veters vastmaakt die dan werkt als afstandsmeter. Misschien ook iets.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2013 20:15:58    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
zon dingen lijken me wel handig om te hebbben. Hebt ook iets waar je gewoon een chip aan de veters vastmaakt die dan werkt als afstandsmeter. Misschien ook iets.

Vraag is of dat nauwkeurig is. Heeft jouw iPod Touch geen GPS ontvanger en dus de mogelijkheid om een dergelijke app erop te zetten? Er zijn trouwens ook Garmin hartslagmeters die GPS functie hebben.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 2 Jan 2013 23:13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
bros1987 schreef:

Vraag is of dat nauwkeurig is. Heeft jouw iPod Touch geen GPS ontvanger en dus de mogelijkheid om een dergelijke app erop te zetten? Er zijn trouwens ook Garmin hartslagmeters die GPS functie hebben.

Die chip werkt natuurlijk ook op GPS icm met horloge dus zal vast zon Garmin-achtig ding zijn.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2013 20:00:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok, ik dacht meer dat het als soort van stappenteller 2.0 fungeerde...
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2013 23:05:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Ok, ik dacht meer dat het als soort van stappenteller 2.0 fungeerde...

nee tuurlijk niet. In de nieuwe generatie schoenen schijnen zelfs al zulke dingen automatisch ingebouwd te gaan worden. En tijdchips in wedstrijdschoenen e.d.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2013 15:49:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu defintief besloten geen halve marathon te gaan lopen over 2 weken. Vandaag ruim half uurtje geweest en voelde goed aan. Reden genoeg om zo door te blijven gaan. Met genoeg rust (6-7 of 8 dagen) tussen het rennen is er geen enkele sprake van overbelasting of spierpijn. Zie geen enkele reden om daar iets aan te veranderen komende 8 maanden. Als ik 1x in de week gewoon deze basis vasthoudt is het komende winterperiode waarschijnlijk simpeler om verder uit te bouwen richting halve of hele marathon. Met andere woorden ik ga het voor een keer verstandig aanpakken en niet op mijn "normale" manier Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2013 13:04:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister poging gewaagd om met de hartslagmeter te lopen om de discussie die we hadden in het fietstopic luister bij te zetten. Zoals verwacht werd dit een drama aangezien na 5 stappen de band al was afgezakt door het trillen. Grafiek werd dus onzin aangezien hij vaker het signaal kwijt was. Wel kunnen zien dat het eerder rond de 150-160 lag op duurtempo dan bij de 170 die Brazz voorspelde. Alleen richting einde toen ik nog redelijk versnelde ging die ruim de 170 in.
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2013 13:10:53    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Gister poging gewaagd om met de hartslagmeter te lopen om de discussie die we hadden in het fietstopic luister bij te zetten. Zoals verwacht werd dit een drama aangezien na 5 stappen de band al was afgezakt door het trillen. Grafiek werd dus onzin aangezien hij vaker het signaal kwijt was. Wel kunnen zien dat het eerder rond de 150-160 lag op duurtempo dan bij de 170 die Brazz voorspelde. Alleen richting einde toen ik nog redelijk versnelde ging die ruim de 170 in.

nah dan heb je toch je bewijs
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2013 15:49:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
bros1987 schreef:

nah dan heb je toch je bewijs

voor mezelf sowieso. Met de grafiek erbij had ik het voor iedereen kunnen bewijzen Wink

Btw wel een gruwelijke bloedblaar opgelopen van het hardlooptochtje. Is nu nog zwart van het gestolde bloed. Verder geen last van maar als het over een week niet weg is lijkt het me niet handig nog eens een uur erdoorheen te lopen.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2013 20:04:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Moet je open prikken...
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2013 20:26:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Moet je open prikken...

waarom moet dat? als het niet nodig is (lees geen last geeft verder) dan vormt een blaar na verloop van tijd gewoon voor extra stukje eelt. als je zelf gaat prikken loop je kans op infecties etc als je het niet goed doet. Heb wel vaker blaren gehad. Als het echt te gortig wordt dan ga ik wel langs bij de pedicure bij mijn ouders in de straat ga dan niet zelf wat blaren lopen prikken.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2013 21:34:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat bloed moet eruit....geneest het snelste als je het open prikt.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2013 17:35:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Dat bloed moet eruit....geneest het snelste als je het open prikt.

ik heb geduld met genezen Wink Heb aan de andere voet ook wel last van wat kleinere blaren. In de loop van het jaar eens schoenen op maat laten aanmeten als ik wat serieuzer ga lopen.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Mrt 2013 13:06:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Gister voor het eerst "runkeeper" gebruikt op de Iphone met hardlopen. Beetje onhandig meenemen allemaa als je zoals gister alleen korte broek, hardloopshirtje aanhebt. Is toch niet echt over nagedacht dat er nooit zakken zitten in hardloopshirtjes. Ga eens zoeken of die te vinden zijn anders moet ik een wielershirtje aandoen met hardlopen maar die zitten dan toch weer niet op een of andere manier.

Merkte wel wat een verschil het is voor de gewrichten nu het wat warmer was. Spieren kunnen an sich goed tegen de kou alleen de gewrichten hebben moeite met de kou in het algemeen.

GPS van runkeeper gaf trouwens aan dat mijn korte rondje 5,88 km was ipv de 6,10 die ik heb gemeten op de fiets. Valt wel te verklaren omdat je met hardlopen schuin afsteekt bij sommige stukken terwijl je op de fiets dan een bocht neemt. Leuke gadget in elk geval en handig voor het hardlopen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 8 Mrt 2013 16:19:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet niet of zo'n armband waarin je je iphone stopt een idee is?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 9 Mrt 2013 18:53:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Weet niet of zo'n armband waarin je je iphone stopt een idee is?

na dat wordt niks. Vind zoiets irritant. Heb vandaag een wielershirtje aangedaan en dan kan ie gewoon achterin een zakje. Runkeeper is echt een mooi programmaatje daarvoor. Weet niet of je hier kan kijken zonder account maar dit soort info krijg je dan: http://runkeeper.com/user/773123466/activity/155596192

Ging erg lekker. Lang geleden dat ik een uur heb gerend en 1e keer dat ik langer heb gerend. Temperatuur was ook nog goed en wederom het idee dat, dat flink meehelpt met de spieren aangezien ik wederom nergens last van heb achteraf terwijl ik dit wel zou verwachten. Jammer dat het weer kouder wordt
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 9 Mrt 2013 18:57:55    Onderwerp: Reageren met citaat

nee, alleen vrienden kunnen dat zien.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2013 13:12:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
nee, alleen vrienden kunnen dat zien.

hm jammer dan. geen idee hoe het dan werkt misschien moet je iemand toevoegen op twitter of facebook dan. Kon altijd die van Wennemars gewoon inzien als die op twitter stonden. Deze link werd ook automatisch getwitterd en mijn vader kon hem wel inzien.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2013 17:58:05    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Gister voor het eerst "runkeeper" gebruikt op de Iphone met hardlopen. Beetje onhandig meenemen allemaa als je zoals gister alleen korte broek, hardloopshirtje aanhebt. Is toch niet echt over nagedacht dat er nooit zakken zitten in hardloopshirtjes. Ga eens zoeken of die te vinden zijn anders moet ik een wielershirtje aandoen met hardlopen maar die zitten dan toch weer niet op een of andere manier.

Merkte wel wat een verschil het is voor de gewrichten nu het wat warmer was. Spieren kunnen an sich goed tegen de kou alleen de gewrichten hebben moeite met de kou in het algemeen.

GPS van runkeeper gaf trouwens aan dat mijn korte rondje 5,88 km was ipv de 6,10 die ik heb gemeten op de fiets. Valt wel te verklaren omdat je met hardlopen schuin afsteekt bij sommige stukken terwijl je op de fiets dan een bocht neemt. Leuke gadget in elk geval en handig voor het hardlopen.

Interessant dat je dat zegt, ik heb me al eens zitten afvragen in hoeverre die Runkeeper daar exact in is. Het zou ook kunnen dat hij net als een navigatiesysteem de wegen die je beloopt markeert en dan aan de hand daarvan een berekening maakt (dus niet elke meter die je loopt telt).
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2013 13:03:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Runkeeper werkt op coordinaten. De nauwkeurigheid is dan afhankelijk van de afstand van de coordinaten. Wegen markeren werkt natuurlijk niet als je door een bos gaat rennen.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2013 21:00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd nog eens gaan hardlopen. Mijn knie leverde totaal geen problemen op, wat ik eigenlijk al verwacht had. De meeste druk bij hardlopen komt namelijk op de gestrekte knie en dat is niet waar het probleem is. Voor de rest merk ik wel dat het beter gaat, hopelijk dat die lijn zich doorzet.

Ik gebruik altijd Runtastic Pro (is tegenwoordig betaald, voorheen niet, net zoals RoadBike dat van dezelfde leverancier is). Op die manier zie je al je sportactiviteiten in een overzicht via internet.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 12:37:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd nog eens gaan hardlopen. Mijn knie leverde totaal geen problemen op, wat ik eigenlijk al verwacht had. De meeste druk bij hardlopen komt namelijk op de gestrekte knie en dat is niet waar het probleem is. Voor de rest merk ik wel dat het beter gaat, hopelijk dat die lijn zich doorzet.

Ik gebruik altijd Runtastic Pro (is tegenwoordig betaald, voorheen niet, net zoals RoadBike dat van dezelfde leverancier is). Op die manier zie je al je sportactiviteiten in een overzicht via internet.

Is dat ook zichtbaar voor niet gebruikers? Zou dat dan wel eens willen zien.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2013 17:54:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag voor het eerst in 17 dagen weer eens gaan rennen. Wil het heel graag bijhouden maar vind vooral de kou een grote reden om niet te gaan. heb niet echt fatsoenlijke winterkleding en dat is niet echt fijn rennen. Lichaam wordt wel redelijk warm maar niet alles. Door de week is er ook vaak moeite om te motiveren voor vertrek na het werk ofzo of als ik de dag erna op de fiets ga is het herstel tussen savons lopen en sochtend fietsen vaak kort. Beetje lastig allemaal maar wil nog steeds 1x per week blijven lopen en denk dat het dalijk met 15-20 graden lekkerder is om even een uurtje te gaan.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 12:18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Lekker dat het wat warmer wordt. Hardlopen gaat dan stukken beter voor mijn gevoel. Gister lekker de korte broek an en een mooi PR om mijn rondje gelopen. Mooi ook dat Runkeeper dat dan ook aangeeft. 30.37 over 5,93 km. Gemiddeld 11,63 incl. veter strikken onderweg. Leukste aan Runkeeper vind ik de segmenttijden onderweg en dat je kan zien welke "pace" je rent en daar eventueel op aanpassen.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 17:59:47    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Lekker dat het wat warmer wordt. Hardlopen gaat dan stukken beter voor mijn gevoel. Gister lekker de korte broek an en een mooi PR om mijn rondje gelopen. Mooi ook dat Runkeeper dat dan ook aangeeft. 30.37 over 5,93 km. Gemiddeld 11,63 incl. veter strikken onderweg. Leukste aan Runkeeper vind ik de segmenttijden onderweg en dat je kan zien welke "pace" je rent en daar eventueel op aanpassen.

warme lucht geeft natuurlijk ook minder weerstand.
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 12:04:47    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
bros1987 schreef:

warme lucht geeft natuurlijk ook minder weerstand.

zonder meer waar maar minder van toepassing met hardlopen dan met bv fietsen denk ik. 10-15 graden schijnt ook de ideale temperatuur te zijn voor hardlopen. Denk, zeker in mijn geval, dat het bij warmer weer niet te doen is. Verlies nu al bij iets meer als een half uur 0,6 tot 0,8L aan vocht. Dus als ik een marathon zou moeten lopen bij 30 graden moet iemand met een infuusstandaard ernaast rijden anders red ik het niet Wink
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2013 16:43:15    Onderwerp: Reageren met citaat

we kunnen dat laatste best een keer doen, gewoon voor de lol. als je het in de rotterdam marathon zou doen kom je vast en zeker in beeld.
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2013 16:49:50    Onderwerp: Reageren met citaat

MrBrazz schreef:
we kunnen dat laatste best een keer doen, gewoon voor de lol. als je het in de rotterdam marathon zou doen kom je vast en zeker in beeld.

gaat nog wel even duren. Voordat ik physiek klaar ben voor een marathon zijn we toch minimaal 3 jaar verder denk ik.
Terug naar boven
MrBrazz
Giro "11-12"

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2013 16:55:25    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
MrBrazz schreef:

gaat nog wel even duren. Voordat ik physiek klaar ben voor een marathon zijn we toch minimaal 3 jaar verder denk ik.

Ben vooral ook benieuwd hoe je er fysiek voorstaat voor zo'n marathon?
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2013 17:07:26    Onderwerp: Reageren met citaat

vond het er al raar uitzien hoe er stond Wink
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2013 11:10:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen nog eventjes 6km langs de kustboulevard gelopen in de ochtend best fijn als hĆØ dat zo hier kan doen ipv Nasr Spaubeek te rennen Wink
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2013 21:35:59    Onderwerp: Reageren met citaat

was het een beetje weer daar....
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013 12:42:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Master Puk schreef:
was het een beetje weer daar....

20-22 graden alleen 4e dag 2 uurtjes regen gehad maar dan zijn de wegen ook vrij snel weer droog als de zon er weer bijkomt. Ideaal weer dus voor fietsen. hardlopers zag je vooral smorgens als het wat koeler was langs de boulevard
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013 22:11:52    Onderwerp: Reageren met citaat

idd perfect weer....
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 1 Mei 2013 23:26:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, heb een tijd terug m'n hardloopschema weer opgepakt. Ben nu zover dat ik 28 minuten lang zo'n 10,5 km/h gemiddeld kan lopen. Al heb ik dat gemiddelde berekend met behulp van een website wat natuurlijk niet helemaal nauwkeurig is, vanwege verschil in afstand tussen weg en stoep.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 2 Mei 2013 12:15:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een reden voor een smartphone. De hardloop-app is superhandig wat dat betreft. Gister ook met de Iphone in de hand gelopen. Kan constant tempo e.d. zien en gelopen afstand. Nadeel is dat ik altijd het gevoel heb dat ik beroofd ga worden als ik een Marokkaan of neger passeer.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 2 Mei 2013 16:15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar ik ren zijn geen Marokkanen of negers. Maar zo'n running-app lijkt me idd handig. Heb al een goedkoop smartphonetelefoontje op het oog, maar dat is voor een ander topic.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 3 Mei 2013 06:51:02    Onderwerp: Reageren met citaat

GPS-track is superhandig en bij hardlopen tempo per kilometer wat toch wel de graadmeter is. Plus je kan elkaar volgen e.d.

Ga langzaam de afstand wat opvoeren tot min 12 km per week. Heb dit jaar 13x getraind wat neerkomt op iets minder als 1x in de week. Tot september moet ik wel 1x per week blijven rennen om in de winterperiode eindelijk een stap te kunnen zetten richting halve marathon/25 km achtige afstanden
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2013 22:18:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Pace-tijden van mijn sessie vandaag:

Heel mooi programmaatje dat runkeeper. Zou ook Strava hiervoor kunnen gebruiken of andere hierop gebaseerde programma's maar dit bevalt me wel.
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2013 12:01:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Nette tijden!
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2013 17:52:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
Nette tijden!

eigenlijk nog altijd gewoon duurloopjes. Durf niet echt te pushen zolang het goed gaat door sneller te gaan rennen. Denk dat ik als ik maximaal zou gaan rennen een pace van 4.30 per km wel mogelijk moet zijn. Maar vind afstand en opbouw momenteel belangrijker dan de snelheid.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013 10:00:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb nu ook runkeeper. Zal maandag eens checken hoe het werkt.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013 17:34:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Heb nu ook runkeeper. Zal maandag eens checken hoe het werkt.

zag je uitnodiging. Hoe heb je dan? op welk "device"
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013 17:39:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitnodiging?
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013 17:46:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep, vriendjes worden op runkeeper. Cool
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2013 08:30:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals het er nu uitziet geen Strongmanrun. KingKurt stuurde berichtje dat ie dan waarschijnlijk in Japan zit. Slechte gepland maar of ik er echt rouwig op ben? Heb mailtje gestuurd naar de organisatie of er nog geannuleerd kan worden. Eigenlijk was het veel te duur meen iets van 45 euro ofzo dus als ik die terug krijg vind ik het ook goed.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2013 11:14:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Duur! Waarom ben je er niet rouwig om? De afstand?
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2013 18:18:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:

meerdere redenen. Was in eerste instantie opwelling besloten om mee te doen. Geld terug is 1. Was nadat ik het heb nagezocht volgens mij 50 euro zelfs idioterie. Direct na de Otztaler dus geen enkele vorm van voorbereiding mogelijk etc. Werk liever richting een 1/2 marathon toe in oktober/november
Terug naar boven
Master Puk

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2013 18:41:00    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Buzz Lightyear schreef:

meerdere redenen. Was in eerste instantie opwelling besloten om mee te doen. Geld terug is 1. Was nadat ik het heb nagezocht volgens mij 50 euro zelfs idioterie. Direct na de Otztaler dus geen enkele vorm van voorbereiding mogelijk etc. Werk liever richting een 1/2 marathon toe in oktober/november

hoeveel had je moeten afleggen in de strongmanrun?
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2013 18:42:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteravond voor het eerst met Runkeeper gaan rennen. Onderweg geen internet, dus uiteraard geen livekaart. De route wordt wel geregistreerd met gps, en bij thuiskomst meteen geĆ¼pload. Ging goed, alleen zag ik bij thuiskomst dat er een grote fout in de route zat. Alsof ik opeens in vogelvlucht ergens naartoe ben gevlogen en terug. Foutje weggehaald, waarna alles goed leek. Een paar uur later de route nog een gecheckt, en toen zaten er opeens meer fouten in. Vreemd, en heb ook maar meteen de gegevens gewist.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2013 11:01:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen idee of dat met alleen GPS anders werkt dan. Kan je wel je huidige pace zien onder het rennen of alleen maar wat je hebt gedaan? Onder het rennen kan ik zien hoever en hoe snel ik loop en om de 5 minuten een gesproken update.

@MP: Strongmanrun was 18 km excl. hindernissen
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2013 19:47:41    Onderwerp: Reageren met citaat

@Buzz; lijkt erop alsof je GPS-signaal dan onderweg een paar keer is weggevallen. Je hebt inderdaad geen internet nodig, dus daar kan het niet aan liggen.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2013 22:15:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag weer problemen met de gps. Bij thuiskomst zag ik dat de gps ermee was opgehouden bij de spoorwegovergang in het veld. Te veel storing neem ik aan? Misschien kwamen de problemen ook omdat ik de telefoon vast had tijden het rennen, en m'n hand over de antenne hield.
Daarnaast kan ik tijdens het rennen het scherm niet zien, die gaat op lock. Maar daar zal wel iets op te vinden zijn.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2013 12:10:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Vandaag weer problemen met de gps. Bij thuiskomst zag ik dat de gps ermee was opgehouden bij de spoorwegovergang in het veld. Te veel storing neem ik aan? Misschien kwamen de problemen ook omdat ik de telefoon vast had tijden het rennen, en m'n hand over de antenne hield.
Daarnaast kan ik tijdens het rennen het scherm niet zien, die gaat op lock. Maar daar zal wel iets op te vinden zijn.

Geen idee waar het dan aan ligt. Dat het scherm niet te zien is kan een instelling zijn. als ik runkeeper gebruik is het wel de hele tijd zichtbaar.

Waar ren je zoal naartoe als je het spoor overgaat? Zelf de weg ontdekt als je van de Oranjelaan Janskamper opgaat en dan direct rechtsaf weer eruit. Wist niet dat die weg uiteindelijk richting Munstergeleen uitkomt bij zon bruggetje. Vond het erg mooi stukje.
Terug naar boven
Buzz Lightyear
Tourwinnaar 2010

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2013 18:35:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik onbewaakt spoor over ren, ga ik rechtsaf. Dan over Oranjelaan door naar Beatrixlaan en via het park terug. Dan zit ik aan +/- 26 minuten. Maar ga voor morgen een andere weg pakken zonder spoorwegovergang. Kijken of gps het dan wel doet.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2013 20:17:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Buzz Lightyear schreef:
Als ik onbewaakt spoor over ren, ga ik rechtsaf. Dan over Oranjelaan door naar Beatrixlaan en via het park terug. Dan zit ik aan +/- 26 minuten. Maar ga voor morgen een andere weg pakken zonder spoorwegovergang. Kijken of gps het dan wel doet.

rent wel vaak dan of niet? Blijf voorlopig max 1x per week rennen. Ten eerste omdat het fietsen nu natuurlijk op 1 staat en daarnaast omdat ik elke keer problemen kreeg met de enkel als ik te vaak ging.

Snap de route nog steeds niet. Onbewaakt spoor en dan Oranjelaan? Waar vertrek je precies kan niet heel ver zijn voor 26 minuten. Morgen staat ook weer een training gepland
Terug naar boven
Jornowski
Tourwinnaar 2011

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2013 20:18:42    Onderwerp: Reageren met citaat

bros1987 schreef:
Geen idee waar het dan aan ligt. Dat het scherm niet te zien is kan een instelling zijn. als ik runkeeper gebruik is het wel de hele tijd zichtbaar.

Waar ren je zoal naartoe als je het spoor overgaat? Zelf de weg ontdekt als je van de Oranjelaan Janskamper opgaat en dan direct rechtsaf weer eruit. Wist niet dat die weg uiteindelijk richting Munstergeleen uitkomt bij zon bruggetje. Vond het erg mooi stukje.

Goedemorgen zeg. Dit kenmerkt weer de wegfietsers. Zo gauw als je van de geasfalteerde weg afwijkt, weten ze niet meer waar ze zijn.
Terug naar boven
bros1987
Tourwinnaar '12-13'

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2013 20:36:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Jornowski schreef:
bros1987 schreef:

Goedemorgen zeg. Dit kenmerkt weer de wegfietsers. Zo gauw als je van de geasfalteerde weg afwijkt, weten ze niet meer waar ze zijn.

wat is dat weer voor pedante opmerking. Niet echt gek dat ik de weg niet ken waar ik nog nooit ben geweest
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ethushekkiforum Forumindex -> Ethushekki-sport Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: