Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bros1987 Tourwinnaar '12-13'

|
Geplaatst: 30 Jun 2012 18:10:45 Onderwerp: |
|
|
Vandaag met Bart lange duur gedaan. Stond alleen meer wind dan verwacht en het was een graadje of 4-5 warmer dan voorspeld. 31 op de teller wat in de praktijk meestal 28 betekend. Laatste uur flink afgezien vanwege de combi wind/warmte en toch op duur blijven. Had meeste last van brandende voeten. Blij dat ik kon afstappen na 145 km. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Jun 2012 18:10:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 09:01:44 Onderwerp: |
|
|
zie dat je deze week 400 km gaat maken.. pas maar op voor overtraind raken  _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 13:31:28 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | zie dat je deze week 400 km gaat maken.. pas maar op voor overtraind raken  |
Nah 400 kom ik niet aan. Maar ben me wel bewust dat het niet TE gek moet gaan. Kan op zich wel mits je perfecte rust kan pakken tussendoor maar qua werk moet je vaak te vroeg op om optimaal rendement te kunnen pakken. Daarom heb ik komende tijd (mits het weer meewerkt) een week op en een week af qua intensiteit. Nu even rustige week inbouwen en goed herstellen.
Vandaag dus met WTC Grensland meegefietst. Om 9 uur in Oud-Geleen vertrokken. Zag 1 bekende erbij en dat was de financieel directeur van Boels waar ik vrij weinig mee had maar merkte al vrij snel dat ie niet zo goed in de groep lag. Hielp niet mee dat ie na 20 minuten op kop aanzette en uit zijn pedaal schoot en iemand anders van de weg katapulteerde die daarbij zijn sleutelbeen brak... Ik zat er direct achter en kwam daar goed weg voor hetzelfde geld had ik daar gelegen. Half uurtje oponthoud tot de man werd opgepikt en de veroorzaker ging ook naar huis om dan naar het ziekenhuis te gaan om de schade te bekijken. Bleven daarna nog maar 6 man over. Opkomst was wat magertjes omdat de vakantieperiodes e.d. zijn begonnen maar normaal rijden er gemiddeld zon 15 mensen mee. Werd flink doorgereden op heuvelachtig terrein en heb vooral bergop flink af zitten zien. ook omdat ik weer eens na een lange training op de zaterdag de relatief korte 3 uurtjes op de zondag onderschat. Na 2 uur stopten ze om een stukje vla te eten en waar ik normaal niet zo hiervan houdt was dit wel mijn redding vandaag. Stukje vla en een colaatje en door. Door het oponthoud wilden er een paar zo snel mogelijk naar huis vanwege verplichtingen elders en via Wittem werd er de tradionele weg naar huis gereden zoals ik hem zelf ook zou rijden. Snelheid is niet meer onder 35 geweest tot in Spaubeek denk ik alleen op de klim langs het spoor in Valkenburg waar ik op het tandvlees erbij bleef.
Conclusie is dat het wel goed beviel. Alleen wat weinig mensen deze keer waardoor ik toch nog de helft van de tijd mee op kop heb gezeten. Als ze niet iedere week gaan vallen (wat de 1e keer was in jaren volgens hen) dan zal ik nog wel vaker gaan meerijden. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Master Puk Vuelta "10,11,12,13"/Giro "13"

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 14:39:01 Onderwerp: |
|
|
Schitterend dat je in een groep rijdt en direct iemand een sleutelbeen breekt....toch altijd nerveus die eerste tourdag  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 17:56:10 Onderwerp: |
|
|
Master Puk schreef: | Schitterend dat je in een groep rijdt en direct iemand een sleutelbeen breekt....toch altijd nerveus die eerste tourdag  |
was ook iemand die tijdens het wachten nog zei: "de tour wacht op niemand" |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 20:01:55 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Master Puk schreef: | Schitterend dat je in een groep rijdt en direct iemand een sleutelbeen breekt....toch altijd nerveus die eerste tourdag  |
was ook iemand die tijdens het wachten nog zei: "de tour wacht op niemand" |
en gelijk had ie....  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 1 Jul 2012 22:53:14 Onderwerp: |
|
|
was zelf he-le-maal klaar met die wind weer. hier waaide het nog harder dan gister dus. windkracht 5 minimaal. uiteindelijk maar een tempo training van gemaakt met een gemiddelde HR van 153. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |
Buzz Lightyear Tourwinnaar 2010

|
Geplaatst: 2 Jul 2012 20:39:27 Onderwerp: |
|
|
Gisteren ook gaan fietsen, en op de Fromberg last van een hevig geconcentreerde krampaanval in mijn achillespees. Sander was me aan het gek maken dat het mijn berg was, en om me extra te prikkelen demarreerde hij vanaf de voet. Ik meteen er achter aan, en toen schoot de kramp erin. Zo erg dat ik m'n linkerbeen niet meer gestrekt kreeg en ik genoodzaakt was af te stappen. En om het nog erger te maken, zijn we oon nog verdwaald ergens bij Nuth in de buurt. Het was me het dagje wel, maar gelukkig niemand z'n sleutelbeen gebroken. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Jul 2012 12:04:00 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Gisteren ook gaan fietsen, en op de Fromberg last van een hevig geconcentreerde krampaanval in mijn achillespees. Sander was me aan het gek maken dat het mijn berg was, en om me extra te prikkelen demarreerde hij vanaf de voet. Ik meteen er achter aan, en toen schoot de kramp erin. Zo erg dat ik m'n linkerbeen niet meer gestrekt kreeg en ik genoodzaakt was af te stappen. En om het nog erger te maken, zijn we oon nog verdwaald ergens bij Nuth in de buurt. Het was me het dagje wel, maar gelukkig niemand z'n sleutelbeen gebroken. |
haha mooie omschrijving. Moest ook lachen dat Sander je gek maakte met de Fromberg. Schitterende anecdote. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Jornowski Tourwinnaar 2011

|
Geplaatst: 5 Jul 2012 19:55:25 Onderwerp: |
|
|
Jezus, vandaag de MTB Windraakroute gereden en alweer lek gereden. Wat heet, echt een klapband. Een of andere dorpsidioot heeft in het veld een flinke bak stol (voor de onwetenden; een mix van zand en grote stukken steen) gegooid.
In een afdaling reed ik (waarschijnlijk) vol over een dikke steen heen wat het einde van mijn voorband betekende (zowel binnen- als buitenband volledig naar de haaien). Gat was zo groot dat, zittende op het zadel, de lucht tot in mijn gezicht blies.
Voor de rest is de MTB route op de Windraak erg mooi. Alleen jammer dat sommige stukken niet echt goed worden bijgehouden. Hier een voorbeeldje van een paadje waar de brandnetels tot in je gezicht reikten.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Jul 2012 21:15:32 Onderwerp: |
|
|
Hoe heb het opgelost? gelopen? Heb geen idee of het klopt maar is de kans op lekrijden met mountainbiken nou eenmaal niet veel groter? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Jul 2012 20:29:23 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Hoe heb het opgelost? gelopen? Heb geen idee of het klopt maar is de kans op lekrijden met mountainbiken nou eenmaal niet veel groter? |
Zoals telefonisch al uitgelegd, niet dus. Met de MTB rij je over het algemeen met een lagere bandendruk (ongeveer 3 bar afhankelijk van de omstandigheden). Verder zijn de banden robuuster en kunnen deze meer hebben. In mijn geval waren de banden al slecht aan het worden. Als je dan ook nog eens ongelukkig met flinke snelheid op een scherpe steen rijdt, is het zo gebeurd.
Anyway, vandaag 2 nieuwe banden en een nieuwe ketting erop gelegd. Ziet eruit als nieuw. Is altijd wel grappig, nieuwe banden laten de hele fiets opeens weer nieuw lijken. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jul 2012 11:08:20 Onderwerp: |
|
|
Na een grondige inspectie tot de conclusie gekomen dat de achtercassette en het middelste kettingblad van mijn MTB ook volledig aan gort zijn. Moet ik me dus ook nog voor in de bocht gooien
Cassette is verder niet zo'n issue. Middelste kettingblad is, ondanks het feit dat ik nog een nieuwe heb liggen, vervelender. Hele crankstel moet daarvoor uit elkaar worden gehaald. Kijken of ik komende week een avond tijd heb. Vervolgens is het praktische wel weer echt een nieuwe fiets. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jul 2012 11:25:54 Onderwerp: |
|
|
Waarom is casette niet zo'n issue? Lijkt me juist moeilijker vervangen dan een middenblad? Maar heb er uiteraard niet al te veel verstand van. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Jul 2012 11:28:25 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Waarom is casette niet zo'n issue? Lijkt me juist moeilijker vervangen dan een middenblad? Maar heb er uiteraard niet al te veel verstand van. |
Cassette is een kwestie van het wiel eruit halen en dan met een speciale sleutel de cassette losdraaien. Is echt een fluitje van een cent. Het middelste kettingblad vervangen is ingewikkelder omdat daarvoor het hele crankstel eraf moet. En dat is toch wel iets meer werk. Temeer omdat dan ook wel de ketting eraf moet. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Jul 2012 11:28:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jul 2012 12:09:59 Onderwerp: |
|
|
Jongens, jongens. Het gaat weer gruwelijk bras-weer worden komende tijd. Heb me er al bij neergelegd dat ik alles van dag tot dag moet bekijken en alle geplande schema's overboord kunnen voor Italië/Otztaler. Hoop in iedergeval nog 2-3x naar de Ardennen te kunnen voor Italië en de rest op te vullen met veel duurwerk. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jul 2012 15:18:28 Onderwerp: |
|
|
Dat weerhield ons er toch niet van om in de stromende regen door de Ardennen te rijden? Normaal zou ik daar niet m'n bed voor uitkomen, maar was m'n eerste keer Ardennen. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jul 2012 18:37:22 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Dat weerhield ons er toch niet van om in de stromende regen door de Ardennen te rijden? Normaal zou ik daar niet m'n bed voor uitkomen, maar was m'n eerste keer Ardennen. |
had die dag erop gerekend dat het droog zou blijven tot we terug waren. Uiteindelijk was dat maar een uurtje. Als het smorgens al zo regend stap ik niet echt graag op. Deze week is echt drama elke avond melden ze regen. Volgende week kan ik tussen de buien door proberen te plannen maar nat worden is onvermijdelijk |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Jul 2012 22:11:17 Onderwerp: |
|
|
Schitterend mountainbikeweer dus, ik durf hem wel aan! |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Jul 2012 12:04:36 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Schitterend mountainbikeweer dus, ik durf hem wel aan! |
horen het wel als je weer ergens ligt met een klapband
Zag gister een volledig ingepakte Bertus op de fiets vertrekken rond een uur of 19. Ten eerste vond ik het al idioot om met arm en beenstukken te rijden terwijl het gewoon 22 graden nog was maar toen het een minuutje of 10 later regende als een gekko zal ie zijn portie wel weer hebben gehad. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 16 Jul 2012 18:33:14 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de gok genomen en richting de Ardennen gegaan. Gok heeft goed uitgepakt want er is geen druppel gevallen (als voorspeld maar je weet het niet) Wel stond er een strakke wind die voortdurend draaide en merendeel van de dag tegenstond. Dit in combinatie met een extreem zwaar parcours wat ik had uitgestippeld met naast de standaard route de St.Jaques, Wanne, Haute-Levée, Forcé en cote du Dolembreux erbij. 2800HM. Op moment dat ik de grens passeerde begon het te regenen dat dan weer wel want het zou eens droog zijn in NL... In iedergeval blij dat ik deze training al hebben kunnen doen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 16 Jul 2012 19:45:49 Onderwerp: |
|
|
hier heeft het vanaf 14.00 aan 1 stuk geregend. bizarre dingen. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 17:14:18 Onderwerp: |
|
|
Vandaag toch weer de droge uurtje gevonden. Band voelde niet helemaal opgepompt maar kon wel. Denk doe er iets bij scheurt het ventiel bij het pompen... Dan nog maar eens de oude Giant van stal gehaald voor een ritje. Was vooral mentaal een zware training vandaag na de loodzware van gister maar moest even gedaan worden. Morgen nog een zware in het heuvelland en dan uitrusten naar het weekend. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 18:00:33 Onderwerp: |
|
|
zware trainingsweek. kan tot zaterdag niet trainen schat ik in. ik sta straks 14 dagen 'droog' dus benieuwd waar ik sta in de Dolomieten straks, al heb ik gewoon nog 2 weken om me voor te bereiden. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 18:11:23 Onderwerp: |
|
|
Ben voornemens om of een Tacxtrainer of een Hometrainer te gaan kopen voor de wintermaanden. Voorkeur gaat uit naar een goede hometrainer. Heb er 1 gevonden met wattagemeter erop en trainingsprogramma's die hier op inspelen. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 22:15:37 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | Ben voornemens om of een Tacxtrainer of een Hometrainer te gaan kopen voor de wintermaanden. Voorkeur gaat uit naar een goede hometrainer. Heb er 1 gevonden met wattagemeter erop en trainingsprogramma's die hier op inspelen. |
Kun je niet beter een spinningfiets kopen dan? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 22:50:47 Onderwerp: |
|
|
Vanavond nog even 1,5 uur gefietst. Morgen wordt ook een mooie dag, en hopelijk blijft het 's avonds ook droog. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 17 Jul 2012 23:42:47 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: |
nee dat is niets. wil puur op wattage/hartslag kunnen trainen. ben er wel uit dat het een hometrainer gaat worden. zit ook makkelijker voor de TV. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jul 2012 14:37:46 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | Jornowski schreef: |
nee dat is niets. wil puur op wattage/hartslag kunnen trainen. ben er wel uit dat het een hometrainer gaat worden. zit ook makkelijker voor de TV. |
als je dan toch iets koopt gewoon een tacx kopen. Had 10 jaar geleden als eentje op wattage. Zou gewoon nog eens op de tacx site rondneuzen voordat je een hometrainer gaat aanschaffen. Nadeel daarvan (ook van spinfiets) is dat je een andere houding aanneemt dan de houding die je gewend bent (en afgestemd is) op je racefiets.
Vandaag laatste zware training gedaan deze week in het Zuiden. Auto geparkeerd in Wittem en van daaruit begonnen. Eerst naar Gulpen omhoog en daar tot Loorberg gereden. Daarna Camerig, Wolfhaag, Vaalserberg (BE), Nog een keer Wolfhaag, Vaalserberg daarna via de Vijlenergberg terug over de Camerig tot halverwege en dan Vijlenerbos op. Omlaag via Mechelen en dan het loodzware drieluik Kruysberh, Eyserbosweg, Fromberg om daarna terug te rijden naar de auto in Wittem om even 5 min bidons bij te vullen en wat ijskoude cola te drinken uit de koelbox. Daarna nog een rondje met de Schweiberg, Camerig, Vaalserberg nu van de Nederlandse kant en tenslotte De Gemmenicherweg omhoog. Bij de auto uiteindelijk 104,5 km en achteraf blijkt 1800 HM! Das evenveel als het kleine rondje Ardennen. Had ik niet verwacht. Het kan dus wel in het Zuiden als je maar wilt
Nu volledig plat en alleen maar tour kijken, pokeren en tussendoor wat eten  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jul 2012 20:08:39 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad een zwaar rondje. Ben zelf net terug van 40 km rondje, met de Geulhemmerberg en Kruisberg. Het weer is perfect, alleen waait het hard. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 18 Jul 2012 20:34:54 Onderwerp: |
|
|
Ziet er belachelijk uit dat rondje bros en op het eerste oog zou ik ook zeggen dat het in km's meer is dan 104 maar dat komt waarschijnlijk doordat je de auto in Wittem had staan en niet 2 keer 16km naar Valkenburg en terug bent hoeven fietsen.
Nog even over de Tacx. Je slijt wel ongelooflijk veel banden of zo'n ding en ik denk dat het wel vereist is dat je je fiets een beetje schoon houdt, ingeval je hem in je woonkamer voor de tv wilt plaatsen. Lijkt me een lastig probleem voor Brazz. Ik zou dan dus eerder voor de hometrainer gaan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 18 Jul 2012 22:11:51 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | Ziet er belachelijk uit dat rondje bros en op het eerste oog zou ik ook zeggen dat het in km's meer is dan 104 maar dat komt waarschijnlijk doordat je de auto in Wittem had staan en niet 2 keer 16km naar Valkenburg en terug bent hoeven fietsen.
Nog even over de Tacx. Je slijt wel ongelooflijk veel banden of zo'n ding en ik denk dat het wel vereist is dat je je fiets een beetje schoon houdt, ingeval je hem in je woonkamer voor de tv wilt plaatsen. Lijkt me een lastig probleem voor Brazz. Ik zou dan dus eerder voor de hometrainer gaan. |
zijn problemen niet per definitie lastig...waarom is het anders een probleem? enfin... schoonhouden in de winter is niet zo moeilijk aangezien ik er toch niet op ga fietsen buiten in de winter. 1x goed schoonmaken in oktober en klaar. zal zo eens gaan kijken naar tacx trainers met wattageweerstanden e.d. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 19 Jul 2012 12:14:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb even gekeken op Futurumshop naar Tacx-trainers, en dan zie ik ook heel veel real life video's staan. Maar snap niet helemaal hoe het werkt. Is het gewoon puur een video, of past het een en ander zich aan het parcours aan zodat het ook echt lijkt alsof je klimt? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 19 Jul 2012 13:38:58 Onderwerp: |
|
|
Hoezo zou een fiets schoon moeten zijn om hem binnen te kunnen hebben? zie het probleem zowieso niet al zit ie onder de modder.
Voor de taxc die ik vroeger had, had ik een apart wiel omdat na de winter de band inderdaad ver weg is. Maakt verder niet veel uit. Daarnaast was een zweetdoek ook handig die je over de buis kon spannen zodat niet al het zweet over de fiets druipt en zo het materiaal aantast. Voor mij helemaal handig maar eenieder die binnen traint zweet zich helemaal de lapooie. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Jul 2012 13:07:27 Onderwerp: |
|
|
Even geschrokken van de keelpijn waar ik sinds vrijdag las van had maar gelukkig geen ontsteking maar kleine kou waarschijnlijk maandag opgelopen in de Ardennen. Vandaag voorzichtig stukje gaan fietsen en gelukkig weinig aan de hand zodat ik komende week in iedergeval nog kan fietsen nu het eindelijk eens fatsoenlijk weer wordt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 22 Jul 2012 13:31:28 Onderwerp: |
|
|
mn polar heeft opeens dezelfde kuren als jou bros. wel vreemd. ik heb de polar destijds 3 maanden na jou gekocht en ongeveer dezelfde tijd daarna beginnen mijn problemen. had alleen een hartslag en verder niets.
ga gelijk nieuwe batterijen en een nieuw ding voor bij het wiel bestellen zodat ik die nog kan installeren voor Italie.
Training viel overigens gruwelijk tegen na 14 dagen geen km te hebben gefietst. Merkte wel dat ik heel veel macht in de benen had, maar de hartslag was constant hoog. Heb wel hard door kunnen rijden maar met een hartslag van gemiddeld 155 zoiets. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 22 Jul 2012 17:38:01 Onderwerp: |
|
|
hopen voor je dat ie nog komt voor het weekend anders neem ik aan dat je nog snel een gewoon tellertje installeerd. Hoe lang heb je nog gereden vandaag? neem aan dat de zin al deels weg was op het moment dat je daarachter kwam |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 22 Jul 2012 17:58:23 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | hopen voor je dat ie nog komt voor het weekend anders neem ik aan dat je nog snel een gewoon tellertje installeerd. Hoe lang heb je nog gereden vandaag? neem aan dat de zin al deels weg was op het moment dat je daarachter kwam |
ja wilde al omkeren maar uiteindelijk standaard rondje van 54 km gereden. heb nieuwe batterij voor de hartslagmeter, de polar zelf en een nieuwe sensor besteld. komt als het goed is dinsdag of woensdag in schinveld aan. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Jul 2012 17:14:41 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | hopen voor je dat ie nog komt voor het weekend anders neem ik aan dat je nog snel een gewoon tellertje installeerd. Hoe lang heb je nog gereden vandaag? neem aan dat de zin al deels weg was op het moment dat je daarachter kwam |
ja wilde al omkeren maar uiteindelijk standaard rondje van 54 km gereden. heb nieuwe batterij voor de hartslagmeter, de polar zelf en een nieuwe sensor besteld. komt als het goed is dinsdag of woensdag in schinveld aan. |
Hoop het voor je anders was het voor mij alweer iets om door het lint te gaan. Ben ver klaar met polar op dat gebied. Service sucks bigtime. Wat ben je hier voor kwijt eurootje of 55? Als mijn laatste sensor het ook gaat begeven ga ik denk ik switchen naar een Garmin.
Vandaag redelijk de bietenbrug opgegaan. Niet eens door de training want heb gewoon rondje Belgie gedaan van 100 met 142 HF gemiddeld maar dacht het wel te doen zonder eten. De warmte kwam laatste uur toch harder opzetten dan ik dacht en laatste 20 minuten vanaf het veer was ik vrijwel leeg. Echte hongerklop na afloop. Gelukkig was er niet veel in huis anders was alles opgegaan. Nu alleen maar half pak yoghurt met bruine suiker kunnen wegwerken en daarmee was de ergste honger wel gestild  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 24 Jul 2012 12:56:21 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | 68 om precies te zijn... |
belachelijk dus. Als ik die van mij had moeten vervangen had ik er dus al 2 nieuwe sensors aangeschaft moeten hebben. Ergste vind ik dat ik de lege heb opgestuurd en terug kreeg met het bericht dat er niks aan de hand was... Klootzakken.
Vandaag exact zelfde rondje als gister gereden en scheelde ook slechts 28 seconden qua rijtijd maar wat een verschil met gister. De wind stond echt gruwelijk kut op dit rondje zodat vanaf het stuk waar normaal "doorgeblazen" kan worden nu de wind tegen stond. Daarnaast werd de 30 al aangetikt op temp. meters langs de weg. Wel niet de bietenbrug opgegaan zoals gister wat meer suikers gegeten bij het ontbijt en een reepje meegenomen die ik op de Brazz manier heb opgegeten (niet in 1x maar meerdere kleinere stukjes) |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 24 Jul 2012 17:58:30 Onderwerp: |
|
|
en dat werkt zoals je ziet.maar dat is met name om de voedselopname te spreiden tijdens lange inspanningen zoals een trois ballons. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Jul 2012 19:24:46 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | en dat werkt zoals je ziet.maar dat is met name om de voedselopname te spreiden tijdens lange inspanningen zoals een trois ballons. |
eigenlijk heel simpel maar nog nooit aan gedacht om het zo te doen. Had het ook al gedaan tijdens de zware training in Zuid-Limburg na elke klim een hapje en niet zon hele reep ineens. Gouden tip voor de Ötztaler |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 26 Jul 2012 15:50:34 Onderwerp: |
|
|
zo lever ik toch mn bijdrage aan het uitrijden van de Otztaler . vandaag met bros naar de ardennen geweest en voor het eerst sinds 1.5 jaar ofzo gelost door de man op klimmen. een combi van zelf 3 weken amper fietsen en 3 weken harde training van bros wierpen zn vruchten af voor de man. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jul 2012 17:22:41 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | zo lever ik toch mn bijdrage aan het uitrijden van de Otztaler . vandaag met bros naar de ardennen geweest en voor het eerst sinds 1.5 jaar ofzo gelost door de man op klimmen. een combi van zelf 3 weken amper fietsen en 3 weken harde training van bros wierpen zn vruchten af voor de man. |
Asl het begin van je post een conclusie is van hetgeen je daarna beschrijft dan ben ik het niet helemaal met je eens. Hij heeft enkel aangetoond ten opzichte van jou relatief vooruit te zijn gegaan. Dat zegt nog niks over de mogelijkheden dat hij de Otztaler uitrijdt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 26 Jul 2012 21:15:35 Onderwerp: |
|
|
Een witregeltje was wellicht handig geweest maar was wel duidelijk dat het daarover ging. Ik quote meestal waar ik op reageer zoals Jornowski ook deed. Wellicht te vermoeid na vandaag
Ik ben inderdaad vooruit gegaan maar je mist vooral een deel inhoud momenteel denk ik. Lang geteerd op je goede basis. Waren ook enkele klimmen zoals de werbomont en de Rosier waar ik moest lossen maar waar je inhield maar heb ouderwets veel moeite met de omschakeling naar klimritme. Bij mij is dat een goed teken. Als ik dan eenmaal op stoom kom kan ik het ook doortrekken. Morgen laatste training met Bart en weliicht Brazz en dan zondag naar Italië |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 27 Jul 2012 16:05:20 Onderwerp: |
|
|
ik was van de partij vandaag en ik heb het geweten. ongelooflijk naar de haaien gegaan. 100km uiteindelijk en na 80 km was de benzine op... en dan is 20 km nog een heel eind. uiteindelijk een groot glas 7up bij bertus naar binnen gewerkt en na 5 min op zn tuintafel te hebben gelegen ging het wel weer. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jul 2012 16:36:33 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Een witregeltje was wellicht handig geweest maar was wel duidelijk dat het daarover ging. Ik quote meestal waar ik op reageer zoals Jornowski ook deed. Wellicht te vermoeid na vandaag
Ik ben inderdaad vooruit gegaan maar je mist vooral een deel inhoud momenteel denk ik. Lang geteerd op je goede basis. Waren ook enkele klimmen zoals de werbomont en de Rosier waar ik moest lossen maar waar je inhield maar heb ouderwets veel moeite met de omschakeling naar klimritme. Bij mij is dat een goed teken. Als ik dan eenmaal op stoom kom kan ik het ook doortrekken. Morgen laatste training met Bart en weliicht Brazz en dan zondag naar Italië |
Kun je alvast aan het weer (en dus de regen) wennen.... |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jul 2012 18:22:32 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen woensdag in de hitte wezen fietsen. Bij Noorbeek had ik geen benen meer, en vanaf Mesch richting huis veel last gehad van de luchtwegen. Diep ademhalen ging moeilijk, met flinke hoestbuien als gevolg. Toen las ik 's avonds dat er in Zuid-Limburg veel smog hing, wat dus hopelijk de verklaring was voor m'n falen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 27 Jul 2012 18:31:02 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Afgelopen woensdag in de hitte wezen fietsen. Bij Noorbeek had ik geen benen meer, en vanaf Mesch richting huis veel last gehad van de luchtwegen. Diep ademhalen ging moeilijk, met flinke hoestbuien als gevolg. Toen las ik 's avonds dat er in Zuid-Limburg veel smog hing, wat dus hopelijk de verklaring was voor m'n falen. |
had vandaag ook last van mn longen. ademhalen (diep) ging amper meer het laatste uur, waardoor ik wat kortademig werd. Zal vooral van de inspanning en de warmte zijn denk ik, al speelt de smog natuurlijk nooit een positieve rol in het geheel. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 27 Jul 2012 18:31:09 Onderwerp: |
|
|
Jornowski schreef: | bros1987 schreef: | Een witregeltje was wellicht handig geweest maar was wel duidelijk dat het daarover ging. Ik quote meestal waar ik op reageer zoals Jornowski ook deed. Wellicht te vermoeid na vandaag
Kun je alvast aan het weer (en dus de regen) wennen.... |
Gaat lekker Jornowski met je reacties in dit topic. Mijn opmerking was gister gepost en ging dus over vandaag niet over morgen...
Citaat: | Afgelopen woensdag in de hitte wezen fietsen. Bij Noorbeek had ik geen benen meer, en vanaf Mesch richting huis veel last gehad van de luchtwegen. Diep ademhalen ging moeilijk, met flinke hoestbuien als gevolg. Toen las ik 's avonds dat er in Zuid-Limburg veel smog hing, wat dus hopelijk de verklaring was voor m'n falen. |
normaal ben ik degene die klaagt over de hitte maar heb deze week bijna 16 uur gefietst en op een klein hongerklopje na nergens last van gehad
Brazz ging wel helemaal kapot vandaag. Was ook wel extreem warm en als je dan wat minder bent wordt dat genadeloos afgestraft zeker na gister. Hebben niet te gek gereden alleen op de klim naar Aubel even doorgetrokken waar het me zelfs bijna lukte om Bart te lossen maar dat was nog net even teveel van het goede. Daarna lekker op duur teruggepeddelt al zal Brazz dat anders ervaren  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Aug 2012 12:10:43 Onderwerp: |
|
|
De tyfus zeg. Gister volledig naar de haaien gegaan in de Ardennen. Na een weekje rust dacht ik nog 1x lekker gas te kunnen geven met Bertus. Viel dat even tegen. Bergop draaide het voor geen meter. Hopelijk komt de supercompensatie (ja daar is ie weer) nog op tijd want met deze vorm wordt het wel heel zwaar. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 13 Aug 2012 18:05:24 Onderwerp: |
|
|
Hou op zeg, gisteren met een vriend (Ivo) de windraak MTB-route helemaal gefietst. 40km en niet minder dan 678 hoogtemeters (veel meer dan die op papier zou moeten hebben). Super intensief parcours en bij tijd en wijlen onverwachts technisch ook!
Ivo nog lek gereden in het begin en na het vakkundig monteren van een nieuwe binnenland tot de conclusie gekomen dat die ook lek was (het was toch echt een nieuwe). Kwamen we achter nadat we een heel CO2 patroon hadden leeg gejakkerd. Tjah, wie houdt daar rekening mee.
Ivo, toch een redelijk technisch begaafd mountainbiker nog 2 keer zonder erg gevallen. Leverde in ieder geval spectaculaire beelden op (hij fietst doorgaans met een speciale camera op het stuur die elke sec een foto maakt.
Helemaal naar de klote gegaan bij de beklimming van de sweikhuizerberg (door het bos, 24% en niet al te kort...). |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 14 Aug 2012 12:10:18 Onderwerp: |
|
|
als je met een speciale camera fietst verdien je het ook om te vallen  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 17 Aug 2012 12:21:30 Onderwerp: |
|
|
Gister nog stukje met Bart gaan fietsen. Nadat we beide constateerden dat er toch echt wat met het achterwiel moest zijn zoals zondag ook al opgemerkt nog naar Wijnen gereden. Linkerkant van de spaken zijn gewoon niet goed. Hebben er wat aan gedaan en verzocht nog stukje te fietsen maar onderstreept dat het verder geen kwaad zou kunnen. Voor mijn idee heb ik echter extra weerstand. Verhaal komt me ergens bekend van voor en zal wel weer tussen de oren zitten.
Om dit te testen hebben we de Schweikeser gereden en bij de kerk zat ik al op omslagpunt en op het 2e steile deel liep ik zo vol dat ik Bart moest laten gaan en terug ging naar de triple. Daarna via Puth naar huis gereden en de Ridley gehaald om nog een keer de Schweikeser te doen. Scheelde toch een hartslagje of 7-8 bij de kerk en deze keer reed ik Bertus helemaal weg op het 2e deel. Zeg het dan maar. Wiel gaat in iedergeval nog even terug vandaag zoals afgesproken maar mentaal is dus al duidelijk welke fiets ik moet gebruiken bij de Ötztaler... Baal alleen weer van het feit dat er uberhaupt iets speelt want was gewoon niks aan de hand en misschien nog steeds niet. Maargoed. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 17 Aug 2012 13:05:13 Onderwerp: |
|
|
klinkt als muziek in mn oren. toch vreemd dat bertus en ik zoiets nooit hebben. vind 8 hartslagen verschil overigens nog niet schokkend veel verschil. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Aug 2012 10:46:06 Onderwerp: |
|
|
hierboven beschreven probleem lijkt uit de wereld maar kom ik op terug in mijn blog in het Otztlaler-topic.
Heb je zelf nog gefietst Brazz op de polar-site zie ik nog steeds 3-7 als laatste data. als het ook klaar is, is het ook echt klaar he bij jouw  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Aug 2012 18:17:08 Onderwerp: |
|
|
nee sinds italie geen meter meer getrapt. dit weekend weer. heb geen tijd gehad...was niet zozeer dat ik geen zin had. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Aug 2012 20:30:15 Onderwerp: |
|
|
Begin langzaam in 'vorm' te raken. Voelde me vandaag erg goed op de Geulhemmerberg. M'n gewicht is nu ondertussen ook al onder de 60 gezakt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 23 Aug 2012 21:09:32 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Begin langzaam in 'vorm' te raken. Voelde me vandaag erg goed op de Geulhemmerberg. M'n gewicht is nu ondertussen ook al onder de 60 gezakt. |
bizar. kan ik me niets bij voorstellen dat zoiets uberhaupt kan. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 23 Aug 2012 21:34:04 Onderwerp: |
|
|
Heb je nog een speciaal doel Buzz dan? Of wil je gewoon gewicht kwijt voor je strand/zuip/eet vakantie naar Spanje?
Kan ik die 60 kg niet een dag lenen zondag. Hoewel met de huidig voorspelde temperaturen een extra speklaagje niet eens zo overbodig zal zijn. Zie al die trillende afgetrainde koppies alstaan te kleumen bij de start |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 25 Aug 2012 19:52:34 Onderwerp: |
|
|
Geen doel, is meer een gevolg van veel (relatief in vergelijking met jullie uiteraard) fietsen. Maar is geen streven, verre van zelfs. Ben er niet trots op. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 10:55:31 Onderwerp: |
|
|
heb de gegevens maar eens ingeladen. toch 5002 km gereden dit seizoen al (tegenover 6388 vorig seizoen). valt me reuze mee, twijfelde of ik de 4000 zou halen eind augustus.
heb nu officieel 4 weken niets gedaan en begin morgen met de voorbereidingen op volgend seizoen. Gezond eten, trainen en alles. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 14:29:06 Onderwerp: |
|
|
Gaat een lange lange winter worden. Ook voor mij begint een nieuwe periode. Ga in iedergeval 1x in de week zwemmen vanaf woensdag. Belangrijkste is gewicht kwijtraken voor het einde van dit jaar en lekker losjes trainen. Heb het idee dat er dit jaar net iets teveel focus lag op duur. Heb iets meer interval/snelheid nodig maar gaat vanzelf komen als je in groepverband rijdt. Zal komende weken nog proberen op de baan te rijden maar dat eindigt over 3 weken. Daarna begint het vroeg donker te worden en gaan we over op wintermodus. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 17:00:14 Onderwerp: |
|
|
Vandaag ook weer eens gefietst, en na de Geulhemmerberg, Loorberg (op de helft overgegaan op de Rodekruisweg), Camerig en Kruisberg te hebben gehad, kreeg ik weer eens last van kramp op de Eyserweg. Die weg lag er ook weer idioot bij met alleen maar kleine kiezelstenen.
Maar denk dat ik gewoon niet meer dan 50 km in de benen heb, daarna begint de aftakeling. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 19:48:56 Onderwerp: |
|
|
@Buzz: kan ook gewoon aan de manier van rijden liggen he. Als jij elke keer volle bak overal rijdt dan is het een keertje op he.
Die Rodekruisweg is dat interessant? zal toch gewoon iets steiler zijn of niet? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 20:02:02 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het vrij steil, aangezien m'n voorwiel een paar keer een beetje wegslipte. Het wegdek is niet om over naar huis te schrijven. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 2 Sep 2012 21:21:27 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Ik vind het vrij steil, aangezien m'n voorwiel een paar keer een beetje wegslipte. Het wegdek is niet om over naar huis te schrijven. |
ja steiler lijkt me wel logisch maar weet nog steeds niet waar die weg uitkomt. Gewoon ook boven uiteindelijk? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 3 Sep 2012 09:08:15 Onderwerp: |
|
|
zit niet mee. mn kleren waren nog niet uitgewassen sinds italie. dacht dat mn moeder dat zou doen (had ze wel gezegd). stond natuurlijk gruwelijk. Vandaag maar besteden aan wassen en mn scriptie. Heb mooi schema in mn hoofd voor deze week:
Dinsdag rondje duur 70 km
Donderdag rondje duur 90 km
Zaterdag toertocht 115 km over de Veluwe
Zondag rondje herstel 40 km
Alles bij elkaar toch 315 km. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Sep 2012 12:19:49 Onderwerp: |
|
|
is natuurlijk grotendeels eigen schuld dat die kleren nog niet gewassen waren. Zal wel lekker geroken hebben. Doet me denken aan de gymkleren op de middelbare die ook gigantisch stonken na de zomervakantie.
Is dat zaterdag een tocht of heb je een eigen route gebombardeerd tot toertocht? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 3 Sep 2012 12:49:30 Onderwerp: |
|
|
nee is daadwerkelijk een tocht. kan ook voor 160 of zelfs 200km gaan, maar laat ik rustig beginnen Huchiestocht in Veenendaal. Parcours zal wel hetzelfde zijn als altijd maar goed _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 3 Sep 2012 21:53:24 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | nee is daadwerkelijk een tocht. kan ook voor 160 of zelfs 200km gaan, maar laat ik rustig beginnen Huchiestocht in Veenendaal. Parcours zal wel hetzelfde zijn als altijd maar goed |
ik zou 200 doen alleen heb je geen tuintafel in de buurt waar je op kan liggen waarschijnlijk  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 08:55:28 Onderwerp: |
|
|
er is altijd wel een tuintafel te vinden. jammer dat je er niet bij was, al was de manier waarop ik in de auto lag bij je ouders ook typerend. zo lag ik ook op die tuintafel bij bertus. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 12:10:24 Onderwerp: |
|
|
Had vandaag ook gepland om te gaan vanwege het mooie weer maar voel me niet super. Nergens voor nodig om gek te doen momenteel dus gewoon even rustig aan.
Morgen ga ik wel voor het eerst zwemmen. Gister een "rittenkaart" gekocht omdat er een aanbieding was. Kan nu 28x zwemmen komende 2 jaar voor €53. Lijkt me nog goed te doen.
Vraagje voor MP als die dat weet: enig idee wat ze in de kluisjes doen bij Glana? euro, 50 cent? |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 14:01:18 Onderwerp: |
|
|
zelf 70 km gedaan vandaag. benen waren niet eens heel slecht (gemiddelde 26.8 km/u op mn standaard rondje), maar kreeg wel enorm last van mijn zitvlak laatste 10km. hartslag minstens 10 slagen hoger dan in mei/juni. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 18:36:26 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | zelf 70 km gedaan vandaag. benen waren niet eens heel slecht (gemiddelde 26.8 km/u op mn standaard rondje), maar kreeg wel enorm last van mijn zitvlak laatste 10km. hartslag minstens 10 slagen hoger dan in mei/juni. |
zou het zitvlak dan maar gaan trainen als je de Otztaler wilt gaan rijden  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 19:20:11 Onderwerp: |
|
|
nah was meer dat ik niet goed zat ofzo. kan niet teveel details prijsgeven zonder dat het smerig wordt haha. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 4 Sep 2012 19:43:50 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Buzz Lightyear schreef: | Ik vind het vrij steil, aangezien m'n voorwiel een paar keer een beetje wegslipte. Het wegdek is niet om over naar huis te schrijven. |
ja steiler lijkt me wel logisch maar weet nog steeds niet waar die weg uitkomt. Gewoon ook boven uiteindelijk? |
Ja, komt gewoon boven uit. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Sep 2012 12:09:33 Onderwerp: |
|
|
@Buzz: toevallig zin om vrijdag stukje te gaan fietsen? Wilde na het werk gaan rond 17 uur tot 19 ofzo. Weet niet of je zin en tijd hebt om op een onorthodox tijdstip wat te rijden. Mocht je zin hebben hoor ik het wel. Bedoeling was rondje in de buurt met wat klimmetjes ofzo Geulhemmer/Haasdal/Schweikeser ofzo. In iedergeval nooit meer als 50km  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Sep 2012 16:20:38 Onderwerp: |
|
|
Als het niet regent heb ik wel zin om mee te gaan. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 5 Sep 2012 20:40:14 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Als het niet regent heb ik wel zin om mee te gaan. |
mooi. Hou dan maar 17 uur bij mij aan zou goed weer worden. Mocht er nog iets veranderen dan hoor ik het wel of andersom |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2012 12:17:21 Onderwerp: |
|
|
Gister dus voor het eerst gaan zwemmen. Viel toch flink tegen. Buiten het feit dat ik de techniek heb van een aangeschoten eend was ook gewoon zwaar. Duurde niet lang voordat er al kramp in een kuit schoot en ik daarna heel rustig heb moeten zwemmen. Heb vooral schoolslag gedaan omdat de ik de borstcrawl ook nog niet lekker doe. Kom altijd in problemen met ademen na 4 of 5 slagen. Maargoed de intensiteit beviel wel dus ga er zeker mee door. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2012 16:18:46 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Buzz Lightyear schreef: | Als het niet regent heb ik wel zin om mee te gaan. |
mooi. Hou dan maar 17 uur bij mij aan zou goed weer worden. Mocht er nog iets veranderen dan hoor ik het wel of andersom |
Prima.
Wanneer ben je voor het laatst gaan zwemmen daar? Ook nog van de glijbaan geweest?  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 6 Sep 2012 16:40:04 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Gister dus voor het eerst gaan zwemmen. Viel toch flink tegen. Buiten het feit dat ik de techniek heb van een aangeschoten eend was ook gewoon zwaar. Duurde niet lang voordat er al kramp in een kuit schoot en ik daarna heel rustig heb moeten zwemmen. Heb vooral schoolslag gedaan omdat de ik de borstcrawl ook nog niet lekker doe. Kom altijd in problemen met ademen na 4 of 5 slagen. Maargoed de intensiteit beviel wel dus ga er zeker mee door. |
je moet ook weer bovenkomen na 2 a 3 slagen crawl natuurlijk. maar op zich verbaasd het me niets dat je 0,00 techniek hebt. wil op zich wel eens een wedstrijdje tegen je zwemmen .
Vandaag 2e duurtraining van de week gedaan. Buiten het feit dat ik een winkelende kut bijna omver reed weinig bijzonders. voelde al beter dan gister, maar na 3u ging hartslag toch wel hard omhoog richting 150-154 op het vlakke (had wel wat wind tegen). _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 6 Sep 2012 20:49:38 Onderwerp: |
|
|
Vooral nu niet teveel op de hartslag letten. Gewoon lekker bezig blijven en af en toe lekker de gashendel opendraaien gewoon omdat het kan.
@Buzz: Laatste keer dat is gezwommen had hiervoor was denk ik in het gardameer dus zegt genoeg. Ga filmpjes bekijken op internet van techniekoefeningen e.d. vond het wel leuk en superzwaar. Maar met het oog op toekomstige triathlons is er nog wat werk aan de winkel  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 7 Sep 2012 07:47:34 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Vooral nu niet teveel op de hartslag letten. Gewoon lekker bezig blijven en af en toe lekker de gashendel opendraaien gewoon omdat het kan.
|
komt wel, niet nu. ik let toch zeker wel op hartslag aangezien ik daaraan vaak kan aflezen hoe het ervoor staat conditioneel. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 7 Sep 2012 21:15:27 Onderwerp: |
|
|
Snap nu waarom Buzz vaker leeg is na 50 km. 1 grote interval gereden met de man. Zodra het een meter oploopt gaat ie versnellen. Rondje gereden met de Denneberg, Geulhemmer, Haasdal en Schweikeser. Op de eerste klim echt diep moeten gaan aangezien hij zijn nieuwe klimstijl à la Contador deed door minimaal een minuut op de pedalen te lopen tot boven. Snelheid kwam niet onder de 17 op de hele klim. Ook op de andere klimmen viel het niet mee om bij Buzz te blijven maar je merkte dat het met de klim minder werd. Wel lekker gereden uiteindelijk. |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 11:22:05 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Snap nu waarom Buzz vaker leeg is na 50 km. 1 grote interval gereden met de man. Zodra het een meter oploopt gaat ie versnellen. Rondje gereden met de Denneberg, Geulhemmer, Haasdal en Schweikeser. Op de eerste klim echt diep moeten gaan aangezien hij zijn nieuwe klimstijl à la Contador deed door minimaal een minuut op de pedalen te lopen tot boven. Snelheid kwam niet onder de 17 op de hele klim. Ook op de andere klimmen viel het niet mee om bij Buzz te blijven maar je merkte dat het met de klim minder werd. Wel lekker gereden uiteindelijk. |
@buzz zou je aanbieden aan euskatel... die gaan ook buitenlanders aannemen  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 13:44:48 Onderwerp: |
|
|
vandaag toertocht in veenendaal gedaan. de mensen waren er weer. de hardrijders van de veluwe. voor mn gevoel ging het bijzonder hard met hele delen dik boven de 35 km/u maar door al het draaien, keren, rotondes, kruisingen en paar kuitenbuitertjes stond er na 90 km slechts 28 km/u gemiddeld op de teller. vanaf daar heb ik nog 15 km afgestoken van het parcours omdat ik er klaar mee was en nog 15 km rustig naar de auto gereden.
Uiteindelijk 103.4 km in 3u 44min. gemiddelde hartslag 156. trainingload was hoger dan het Sellarondje in Italie overigens. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 16:40:35 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | vandaag toertocht in veenendaal gedaan. de mensen waren er weer. de hardrijders van de veluwe. voor mn gevoel ging het bijzonder hard met hele delen dik boven de 35 km/u maar door al het draaien, keren, rotondes, kruisingen en paar kuitenbuitertjes stond er na 90 km slechts 28 km/u gemiddeld op de teller. vanaf daar heb ik nog 15 km afgestoken van het parcours omdat ik er klaar mee was en nog 15 km rustig naar de auto gereden.
Uiteindelijk 103.4 km in 3u 44min. gemiddelde hartslag 156. trainingload was hoger dan het Sellarondje in Italie overigens. |
laflaflaf |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 18:42:44 Onderwerp: |
|
|
toch niet evident als je maand lang niets hebt gedaan om dan volle bak te gaan . was nog 80km ook ver klaar hoor. maar noem t laf, ik noem het verstandig haha.
Als we het gaan vergelijken met de afstand die jij tijdens de Trois Ballons hebt afgesneden stelt het niets voor natuurlijk. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 19:11:58 Onderwerp: |
|
|
Met al die recuperatieshakes die je in huis hebt had je best die 15 km extra vol kunnen houden als we toch steken onder water aan het geven zijn  |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 8 Sep 2012 22:12:56 Onderwerp: |
|
|
Morgen weer goed weer, dus zal ik proberen een rondje te maken van 80 km. Maar dan zal ik de eerste 30 km rustiger aan doen  |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 9 Sep 2012 09:31:30 Onderwerp: |
|
|
bros1987 schreef: | Met al die recuperatieshakes die je in huis hebt had je best die 15 km extra vol kunnen houden als we toch steken onder water aan het geven zijn  |
wie zegt dat ik die thuis heb en niet in schinveld  _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Sep 2012 14:33:18 Onderwerp: |
|
|
MrBrazz schreef: | bros1987 schreef: | Met al die recuperatieshakes die je in huis hebt had je best die 15 km extra vol kunnen houden als we toch steken onder water aan het geven zijn  |
wie zegt dat ik die thuis heb en niet in schinveld  |
ik hoop in dat geval dat die lelijke hond het heeft opgegeten
Vandaag met de groep van Grensland meegegaan. Was weer flink afzien na maanden duur en afstandwerk. Op het vlakke waren er een paar die flink de pees erop legden terwijl weer andere dit bergop overnamen waardoor van herstel weinig terecht kwam. Ben normaal niet zo van pauzes onderweg maar was blij dat ze in Margarten even pauzeerden. Tot daar had ik een gem. hartslag van 166. Na de stop was ie mijn hartslag kwijt maar zal niet minder zijn geworden. Was best heavy omdat ik paar keertje in het rood moest. Vooral op de klimmetjes sta ik zoals altijd onder geparkeerd alleen hier ben je alweer boven voordat er ook maar iets van klimritme ontstaat. Verlang nu alweer naar het hooggebergte
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 9 Sep 2012 21:17:11 Onderwerp: |
|
|
Drama
Het begon al in Waterval. Het gehucht lag bezaaid met sponzen alsof het landmijnen waren. Blijkbaar was ik midden in de marathon van Meerssen terecht gekomen. Die mensen denken dat de weg van hun is, dus heb er een paar bijna aangetikt. Ben ook nog van mijn vaste rondje moeten afwijken door eerst de Lange Raarberg te beklimmen, en toen de Korte Raarberg af te dalen.
Toen op weg naar de Geulhemmerberg, dus dacht dat alles goed zat. Niet dus. De hele afslag naar de Geulhemmer stond vol met gespuis, inclusief bejaarden wat de ergste zijn. Ik vertikte het om aan te geven dat ik langs wilde, aangezien ik gewoon op de openbare weg fietste en dus in mijn recht stond. Uit ergernis met m'n gezicht heel dicht tegen een bejaarde gaan staan, en toen mocht ik wel langs. Maar zag al dat er iets niet pluis was. Halverwege was alles afgezet met hekken en een hoop geschreeuw door een speaker. Blijkbaar de Ladies Tour. Heb nog even gewacht op de laatste bus, en toen omgedraaid om de Brakkeberg op te fietsen. Daar werd ik tegengehouden door een man met een fluoriserend hesje. Dat ik tegen de koers in zou fietsen. Toen maar weer omgedraaid, omdat ik geen zin had om vol tegen de inmiddels in de kopgroep rijdende Marianne Vos aan te rijden.
Uit pure ergernis maar richting de Cauberg gefietst, waar het uiteraard ook vol stond. Wel leuk om te zien, tegenover de Valkenier stond een wagenpark waar een stuk of 50 splinternieuwe Skoda's stonden. Voor het WK uiteraard, maar eentje zouden ze er toch wel kunnen missen? Bij de Cauberg weer stilgestaan. Toen de laatste groep voorbij kwam meteen achter de bezemwagen de berg op gefietst. Onderweg haalde ik nog een man in met een Maratona shirtje aan. Die shirts geven ze dus ook weg aan jan en alleman. Eenmaal boven geen last meer gehad van wat dan ook. Gewoon weer ouderwets kapot gegaan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
MrBrazz Giro "11-12"

|
Geplaatst: 10 Sep 2012 07:08:10 Onderwerp: |
|
|
schitterend om dit van jou te lezen. passage van de bejaarden komt me erg bekend voor. fietsen in zuid limburg is vaak ook niet optimaal door alle evenementen etc. wat dat betreft is ardennen toch altijd net iets rustiger. _________________ http://www.snapeverymoment.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 10 Sep 2012 12:04:08 Onderwerp: |
|
|
Buzz Lightyear schreef: | Drama
Het begon al in Waterval. Het gehucht lag bezaaid met sponzen alsof het landmijnen waren. Blijkbaar was ik midden in de marathon van Meerssen terecht gekomen. Die mensen denken dat de weg van hun is, dus heb er een paar bijna aangetikt. Ben ook nog van mijn vaste rondje moeten afwijken door eerst de Lange Raarberg te beklimmen, en toen de Korte Raarberg af te dalen.
Toen op weg naar de Geulhemmerberg, dus dacht dat alles goed zat. Niet dus. De hele afslag naar de Geulhemmer stond vol met gespuis, inclusief bejaarden wat de ergste zijn. Ik vertikte het om aan te geven dat ik langs wilde, aangezien ik gewoon op de openbare weg fietste en dus in mijn recht stond. Uit ergernis met m'n gezicht heel dicht tegen een bejaarde gaan staan, en toen mocht ik wel langs. Maar zag al dat er iets niet pluis was. Halverwege was alles afgezet met hekken en een hoop geschreeuw door een speaker. Blijkbaar de Ladies Tour. Heb nog even gewacht op de laatste bus, en toen omgedraaid om de Brakkeberg op te fietsen. Daar werd ik tegengehouden door een man met een fluoriserend hesje. Dat ik tegen de koers in zou fietsen. Toen maar weer omgedraaid, omdat ik geen zin had om vol tegen de inmiddels in de kopgroep rijdende Marianne Vos aan te rijden.
Uit pure ergernis maar richting de Cauberg gefietst, waar het uiteraard ook vol stond. Wel leuk om te zien, tegenover de Valkenier stond een wagenpark waar een stuk of 50 splinternieuwe Skoda's stonden. Voor het WK uiteraard, maar eentje zouden ze er toch wel kunnen missen? Bij de Cauberg weer stilgestaan. Toen de laatste groep voorbij kwam meteen achter de bezemwagen de berg op gefietst. Onderweg haalde ik nog een man in met een Maratona shirtje aan. Die shirts geven ze dus ook weg aan jan en alleman. Eenmaal boven geen last meer gehad van wat dan ook. Gewoon weer ouderwets kapot gegaan. |
ik heb echt tot tranen toe moeten lachen bij het visualiseren van deze situaties. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|