FAQ   Zoeken   Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

humor

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Filosofiekaffee Forumindex » Het hart van onze groep Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
humor
 BerichtGeplaatst: 2 Jan 2009 20:19:11 Reageren met citaat  
Bericht
  toqloq

Zonder humor gebeurd er niets en ook alles wat waarachtig is moet dat blijven als men er humor op los laat .
Wat dan niet overeind blijft is het zout in de pap niet waard zo is mijn stellige overtuiging.
Als deze site ooit wat word moet dat er zeker deel van zijn anders is het bloedeloos .
Zoiets als Rauwvoet die zo saai is dat als hij mastrubeert zijn hand in slaap valt.
Het op humoristiesche wijze onderuitschoffelen van ieder lautert en maakt dat waarheidsvinding vanzelf gaat.
Lach desnoots met een traan maar lach.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
 Geplaatst: 2 Jan 2009 20:19:11  
Bericht

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2009 17:32:44 Reageren met citaat  
Bericht
  mariakat
LaMama

Gelijk heb je Toqloq.
Humor is het zout (in de pap) der aarde.

Wat is humor?
Ik heb wel eens gelezen: "Overwonnen verdriet."
Om jezelf als individu en om jezelf als onderdeel van de mensheid met een korreltje zout te nemen en daarom te kunnen lachen.

Anderen uitlachen en of belachelijk maken is voor velen de beste humor die er is, want het leidt de aandacht af van jezelf.
Ik wil niet heiliger zijn als de Paus, maar daar voel ik me te groot voor.
Maar ja, wie ben ik?
Klein in mijn grootheidwaanzin of groots in mijn kleinheid? Confused schaam schaam
 BerichtGeplaatst: 4 Jan 2009 12:52:20 Reageren met citaat  
Bericht
  Caspar

over humor wordt nogal verschillend gedacht; ben van mening dat je
altijd net als met het hanteren van de waarheid, humor niet als een
knuppel moet gebruiken .
bijgaand een paar verschillende opvattingen over humor :

http://users.belgacom.net/citaten/humor.htm
Profiel bekijken Stuur privébericht
 BerichtGeplaatst: 4 Jan 2009 13:22:17 Reageren met citaat  
Bericht
  mariakat
LaMama

Mooi rijtje meningen, alias citaten.

Daar ik nogal eens misgrijp, als de link is gebroken, zal ik ze hier kopieren.
Met dank aan de bovengenoemde pagina van de sit?:

http://users.belgacom.net/citaten/index.html

10 000

CITATEN...... AFORISMEN.....WOORDSPELINGEN..... DEFINITIES... ONELINERS... WIJSHEDEN... GEZEGDEN... SPREUKEN ...

Nieuw: Gans de site is verwerkt op basis van 10 000 citaten.

Kijk daarna steeds nog eens op de aanvullingen 10 000 - 11 000 11 000 - 11 100 11 100 - 11 200

HUMOR
    Humor is emotionele chaos die je je in stilte herinnert. J.Thurber
    Het geheim van humor is verrassing. Aristoteles
    Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet. Bomans
    Humor is een bescherming tegen het universum. Mel Brooks
    Een humorist is iemand die zich slecht voelt, maar zich daarbij goed voelt. Don Herold
    Verbeelding is ons gegeven voor wat we niet zijn, zin voor humor om ons te troosten voor wat we wel zijn. F.Bacon
    De verbeeldingskracht troost ons over hetgeen we niet zijn, het gevoel voor humor over hetgeen we zijn. Churchill
    Autoritaire mensen verraden zich altijd door een gebrek aan humor. J.V.Tennissen
    Wie slechts geloof heeft, loopt gevaar een kwezel te worden. Wie slechts humor heeft, dreigt cynisch te worden. Wie geloof ?n humor heeft, vindt het evenwicht waarmee hij in het leven rechtop kan blijven. Buber
    Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien. Geert Galle
    Gezond verstand en gevoel voor humor zijn hetzelfde, maar in verschillend tempo. Gevoel voor humor is gewoon gezond verstand dat danst. The Observer
    Humor is droevige gedachten een plezierige uitvaart bezorgen. H.Olaerts
    Humor is de beleefdheid van de wanhoop. Cocteau
    Humor is gecultiveerde onbeschaamdheid. Aristoteles
    In Nederland is humor een medikament. In Vlaanderen een ingredi?nt. Jonckheere
    De beste humor is die, welke je vijf seconden doet lachen en tien minuten nadenken.

Humor is een soort tekenaar, die de zaken zo danig vergroot dat het lachspiegels worden.

Humor en geduld zijn de twee kamelen waarmee je elke woestijn door kunt.

Humor geeft geen oplossing voor een vraag. De vraag zelf lost in de humor op. F.Jansen
    De ernst moet zich hullen in een kleed van scherts en humor wil hij toegelaten worden in het gezelschapsleven. Wijnaendts Francken
    Humor is een deur naar de eeuwigheid. Heidegger
    Geestigheid wordt geboren uit het verstand, humor bovenal uit het hart. W.Francken
    Humor is drama dat op zijn hoofd staat met een gescheurde broek. Cobb
    Het is het prikkelen van het denkvermogen dat humor teweegbrengt. Inayat Khan
    Humor is slechts een komische manier om serieus te zijn. Peter Ustinov
    De humor draagt de ziel over de afgronden heen en leert ze met haar eigen leed spelen. Feuerbach
    Het grote te zien in het kleine en het kleine in het grote, is dat niet het geheim van humor? Constantijn
    Humor: de glimlach van iemand die weet hoe weinig er te lachen is. J.de Valckenaere
    Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.

Indien ik geen gevoel voor humor had, dan zou ik al lang geleden zelfmoord gepleegd hebben. Gandhi
    Humor is de zwemgordel op de rivier van het leven. W.Raabe
    Humor en geduld zijn kamelen waarmee je door elke woestijn kunt trekken. Bosmans
    Humor: de kunst om de 3 zijden van de medaille te zien.

Het is gemakkelijk om met zichzelf te lachen in kleine dingen, wanneer men zichzelf bewondert in grote. Vandaar de volmaakte humor der Engelsen. A.Maurois
    Humor is de eigenschap die ons helpt onthouden dat we, hoe hoog ook de troon is waarop we gezeten zijn op onze billen zitten. T.E.
    Humor proberen te defini?ren is een van de definities van humor. Steinberg
    Humor is de zwemgordel op de stroom des levens. W.Racke
    Humor is vluchten terwijl je thuis blijft. G.Durnez
    Wie humor heeft laat zich niet zo snel iets wijsmaken want humor is een controleorgaan. Wie humor heeft, heeft twijfels, ook over zichzelf.

Je hebt nooit meer zin voor humor nodig dan wanneer je twist met een gek. China
    De humorist is iemand bij wie de vrolijkheid geweken is uit zijn hart om te gaan zetelen in zijn hersenen. Otto Weiss
    Een beslissende proef om te zien of een mens over zin voor humor beschikt, bestaat erin na te gaan of hij al dan niet boos wordt als men hem gebrek aan humor verwijt. Wu
    Men heeft weinig aan een gevoel voor humor wanneer men het niet verder brengt dan tot humorist. C.Buddingh
    Humor is de grens passeren. Ivo de Wijs
    Humor is in de spiegel kijken om zichzelf niet te zien. van Wilderode
    Er zijn mensen die zinnig over een omstreden onderwerp kunnen praten. Die mensen noemen we humoristen. C.Hightower
    Optimisme is slecht voor humor. Glen Baxter
    De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken. Clark
    Een komische situatie veronderstelt altijd een toestand van veiligheid bij de toeschouwer. Panrans
    Met humor kan men de vrouwen het gemakkelijkst verleiden, want de meeste vrouwen lachen graag voordat ze beginnen te kussen.

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2009 21:53:41 Reageren met citaat  
        Bericht
          toqloq

humor is hard door een plas rijden zodat ieder nat is en vergeten zijn dat je in een opel zit.
        Aan twee dames van de jehova aan je deur vertellen dat je je wel wil bekeren maar dan wel via het kruis.
        Prinsjesdag.
        Een agent met een bierbuik .
        Mijn bankrekening. (Mocht je de humor hiervan willen wegnemen dan meld jezelf aan, bij hoge uitzondering werk ik hier aan mee in geval van donatie's)
        Dat Zeeuwen een bed hebben van twee meter in het vierkant zodat ze s'nachts ook dwars kunnen liggen.
        Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
        Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Filosofiekaffee Forumindex » Het hart van onze groep

Pagina 1 van 1
        Tijden zijn in GMT + 1 uur

Berichten van afgelopen:

Ga naar: