FAQ   Zoeken   Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Hallo Lennoth

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Filosofiekaffee Forumindex » Welkom en je voorstellen kan hier. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Hallo Lennoth
 BerichtGeplaatst: 19 Dec 2008 14:17:24 Reageren met citaat  
Bericht
  mariakat
LaMama

Ook de weg hierheen gevonden?

Ik hoop snel iets van je te lezen.
Ik begrijp dat je ook serieus iets te vertellen hebt.
Een eigen levensfilosofie?
Of ge?nd op bepaalde gedachten?
 Geplaatst: 19 Dec 2008 14:17:24  
Bericht

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2008 22:04:34 Reageren met citaat  
Bericht
  Lennoth

Hallo Mariakat,

Sorry dat het even durrde voordat ik me voorstelde...was te druk bezig met o.a. mijn kinderen en bepaalde pennevruchten die ik niet h??l erg kon appricie?ren...maar water under the bridge en hier heeft het geen plaats.

Goed, wie ben ik?

Ik ben Lennoth...althans zo heet ik op het internet. In het dagelijkse leven noemen de mensen me Ellen.
Ik ben 36 jaar en ben moeder van 3 kinderen...sindskort semi-alleenstaand want mijn huwelijk is deze zomer gestopt met bestaan.
Niets treurigs aangezien de vriendschap tussen mij en mijn ex-man erg hoog in het vaandel staat maar de term geliefden was niet meer van ons van toepassing.
Ik woon al een jaar of 20 in Limburg maar kom oorspronkelijk uit Brabant en vervolgens Amsterdam o.a.. Ik heb een oud huisje (200 jaar) en daar ben ik druk in bezig.
Ik heb inderdaad een alternatieve levensvisie: ben Joodse van oorsprong, leef al meer dan 25 jaar in een Indische cultuur en heb wat van het Katholieke geloof meegekregen op school ooit.
Heb me verder verdiept in het Boedisme en heb daarnaast de luxe gekent dat ik bij vele geloven heb mogen aanschuiven en mijn vragen heb mogen stellen...wat mij een open visie heeft gegeven op de vele vormen van belijden.
Ik keur het dan ook helemaal niet af...ik hou me bezig met de gnostiek en de Nag Hammedi, maar ook de Edda en het paganisme.
Uiteindelijk heb ik van alles wel wat meegenomen en mijn eigen visie gemaakt op wat ik geloof...eclectisch is de juiste term voor mij.
Ik val z?ker onder de paraplu van het paganisme want ik leef in de cadans van de natuur en de middelen die daar liggen: alternatief genezen en natuurlijk het werken met de levensenergie of trilling.
Kruiden, stenen en mineralen...noem het maar op.
Ik studeer nog steeds als edelsteentherapeute en verder ben ik een grote lezer...voor zo ver de tijd mij toelaat.
Want in het weekend ben ik scoutingleidster...natuur en groen!
En het moederschap slurpt veel van mijn tijd op...mijn jongste is dan ook pas 1,5 jaar oud (meisje en erg bewerkelijk).

Dus ja, ik kan heel erg serieus zijn......maar ook niet, zo nodig.

Nou...ikke in een notedop!
 BerichtGeplaatst: 22 Dec 2008 23:14:23 Reageren met citaat  
Bericht
  mariakat
LaMama

Dank je voor het voorstellen Lennoth
Of moet of mag ik Ellen schrijven?

Als ik het zo lees, weet jij ook wel hoe je je dag moet doorkomen.
Ik hoop dat je je vermaakt hier op de site en graag wil ik van je lezen wat jij interessant vindt.
Jouw interesse gebied heb ik zijdelings kennis van genomen, maar er valt altijd te leren.
 BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2009 08:40:27 Reageren met citaat  
Bericht
  q349419832

now peaking at a Barnes & Noble near you: Last year 4,000 books were published on happiness, while a mere 50 books wow power leveling on the topic were released in 2000. The most popular class at Harvard University is about positive psychology, and at least 100 other universities offer similar courses. Happiness workshops for the post-collegiate set abound, and each day "life coaches" promising bliss to potential clients hang out their shingles.In the late 1990s, psychologist Martin Seligman of the University of Pennsylvania exhortecolleagues to scrutinize optimal moods with the same intensity with which they had for so long studied pathologies: wow gold We'd never learn about full human functioning unless we knew as much about mental wellness as we do about mental illness. A new generation of psychologists built up a respectable body of research on positive character traits and Happiness-boosting practices. wow gold wow gold[/url] At the same time, developments in neuroscience provided new clues to what makes us happy and what that looks like in the brain. Not to be outdone, behavioral economists piled on research subverting the classical premise that people always make rational choices that ncrease their well-being.wow gold We're lousy at predicting what makes us happy, they found.It wasn't enough that an array of academic strands came together, sparking a slew of insights into the sunny side of life. wow gold Self-appointed experts jumped on the Happiness bandwagon. A shallow sea of yellow smiley faces, self-help gurus, and purveyors of kitchen-table wisdom have strip-mined the science, extracted a lot of fool's gold, and stormed the marketplace with guarantees to annihilate your worry, stress, anguish, dejection, and even ennui. Once and for all! All it takes wow gold is a little gratitude. Or maybe a lot.
But all is not necessarily well. According to some measures, as a nation we've grown sadder and more anxious during the same years that the Happiness movement has flourished; perhaps that's why we've eagerly bought up its offerings. It may be that college students sign up for positive psychology lessons WOW power leveling in droves because a full wow gold wow gold[/url] 15 percent of them report being clinically depressed.So it's not surprising that the happiness wotlk gold movement has unleashed a counterforce, led by a troika of academics. Jerome Wakefield of New York University and Allan Horwitz of Rutgers have penned The Loss of Sadness: How Psychiatry Transformed Normal Sorrow into Depressive Disorder, and Wake Forest University's Eric Wilson has written a defense of melancholy in Against Happiness. They observe that our preoccupation with Happiness has wow gold come at the cost of sadness, an important feeling that we've tried to banish from our emotional repertoire.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Filosofiekaffee Forumindex » Welkom en je voorstellen kan hier.

Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Berichten van afgelopen:

Ga naar: