| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gerfred
|
Geplaatst: 2 Nov 2009 13:25:40 Onderwerp: Parkeren..!!??!! |
|
|
| Citaat: | 25-10-2009 Parkeer uw auto in de parkeervakken!
De toezichthouders van de gemeente Haarlemmermeer houden de laatste tijd geregeld toezicht op de geparkeerde auto's in Floriande. Als ze op ons eiland op straat geparkeerde auto's zien, dan delen ze een zogenaamde rode kaart uit. Dit is een waarschuwingskaart. De volgende keer wordt er bekeurd. Dus u bent gewaarschuwd, zet uw auto niet op straat maar in een parkeervak in een van de hofjes. En als alles vol is is er meestal nog plek op het plein aan de voorzijde van het eiland. |
En wat als je 's avonds laat (na 00:00 uur) thuis komt en ALLE parkeerplaatsen zijn vol (dus ook vooraan bij het eiland) ??
Waar moet je dan parkeren zonder een boete te krijgen ?
Dit overkomt mij zeker 2 tot 3 keer per week als ik laat thuis kom...
Groeten
Gerfred |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Nov 2009 13:25:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
ameswever
|
Geplaatst: 4 Nov 2009 17:43:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vorige week de parkeerwachter gesproken en gevraagd wat het beleid is (alleen bekeuren als er toch nog plekken in de vakken zijn of altijd bekeuren, het laatste is het geval). Het is hier vooraan bij het plein regelmatig overvol, en je kunt je auto niet op je nek nemen. Maar de gemeente geeft aan dat dat ons probleem is. Ik ben het met Gerfred eens. Als je vroeg thuiskomt heb je plek maar als je een baan hebt waarbij je later thuiskomt heb je dus (bijna) altijd pech.
Ik vind het belachelijk om in een woonwijk zo'n beleid te voeren. We wonen toch niet in Amsterdam. En wie heeft er 's nachts last van dat een aantal auto's op de stoep staan? Als je hem 's ochtends maar weghaalt is het toch prima?
Overigens gaf de parkeerwachter aan dat ze dit een tijdje op eiland 2 doen (ik heb hem deze week niet gezien) en daarna naar de andere eilanden gaan.
Kortom er is niets tegen te doen maar ik baal er behoorlijk van. (Graag geen reacties in de trant van "je wist dat het een eiland zou worden met autovrije straten", in de praktijk blijkt het namelijk toch anders uit te pakken).
Groetjes,
Esther |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Gerfred
|
Geplaatst: 4 Nov 2009 19:52:34 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat klopt.
Ik rijd soms best een lang rondje om te kijken of er nog ergens een plekje is. Naast het grote speelterrein zet ik hem wel eens naast een vak (uit de weg) maar daar heb ik ook al eens een bekeuring voor gehad omdat ie niet in het vak stond (!)...
Ofwel: soms is er gewoon echt GEEN plekje, dus dan moet ik hem inderdaad tot 's morgens op de stoep zetten. Omdat ik laat thuiskom, moet ik vaak ook laat beginnen (ik moet toch uren slapen) en dan staat ie er dus soms tot 10:00 uur of 09:30 uur...en ik ga hem niet in mijn onderbroek 's morgens als ik net wakker ben verplaatsen..
Affijn, ik heb mijn zegje gezegd..mocht er ooit tot een bekeuring uit voort komen, betaal ik hem en voor de rest neem ik het risico...verder proberen we hem altijd in een parkeervak te plaatsen, maar 's avonds laat is dat gewoon (best vaak) NIET te doen...
Greetzz |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|