| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 6 Feb 2007 22:08:05 Onderwerp: De Guildbank |
|
|
Als je de guildbank nog niet hebt ge?nstalleerd, ga dan naar het sticky onderwerp: 'Hoe installeer ik de Guilbank (of een andere addon?)'.
De Guildbank is een handige addon, die voor iedereen bruikbaar is. We willen het niet verplicht maken voor iedereen, maar je kunt er voor een leuke prijs (gratis), items afhalen die andere guildmaten er op hebben gezet. Echter, hier moet je natuurlijk wel wat voor doen.
Nadat je de guildbank hebt gedownload, en geinstalleerd, is het tijd om ermee aan de slag te gaan.
Open je guildbankaccount. Dit doe je door /gba te typen. Dan zie je een soortgelijk scherm:
Item Name - Spreekt voor zich, de naam van het item dat op de guildbank staat
Category - De categorie waar het item in hoort.
Value - De waarde van ??n item (dus als er 20 in een stack zitten, moet je deze waarde x 20 doen), die de guildbank heeft aangewezen voor het item. Als je een item opstuurt, krijg je deze waarde bij je Credit-saldo opgeteld.
Qty. - Quantity, ofterwijl hoeveelheid van het item. Als er 20 items staan, maar je hebt er maar 15 nodig, kan dat ook.
Your Current Credits: - Dit is het aantal credits dat je hebt opgebouwd door items naar de guildbank te sturen.
Naast Your Current Credits staat een lijstje met andere characters...Dit zijn jou andere characters, en kan je zien hoeveel credits je daarop hebt.
Stap 2 - Hoe stuur ik Items op naar de Guildbank?
Er zijn momenteel 2 guildbanks; eentje voor armor, en eentje voor andere spullen (in de toekomst kunnen dit er meer worden, in verband met ruimtegebrek). Deze namen staan overigens ook in de guild-information in het spel (mocht je het eens vergeten ).
Flyingarmor: Stuur hier al je armor naar toe, onder armor verstaan we alle Head, Neck, Feet, Legs, Trinkets, Ringen, Off-Hand enz, enz.
Flyingbank: Hier kan je al je andere items naartoe sturen. Weapons, Trade-goods, Recepten, en alle andere troep!
Je krijgt dan voor de items een bepaald aantal credits toegewezen. Hoe beter het item, hoe meer credits je ervoor krijgt.
Belangrijk: Het kan zijn, dat je geen items in de guildbank ziet staan. Het werkt als volgt:
Mijn account (moondawn + alts in de guildbank) dragen allemaal een 'database' bij zich, waarin staat wat voor items er op de guildbank staan. Alle mensen die de add-on hebben geinstalleerd, en samen met mij online zijn, zien deze database ook. Hun addon onthoud welke items er op de guildbank staan, dus als ik offline ga, kunnen zij de items blijven bekijken.
Vanaf het moment dat zij samen met de guildbank [i](Moondawn + alts, flyingbank, etc) online zijn, dragen zij ook die database bij zich. Zij verspreiden ook de database naar mensen uit de guild, die hierna online komen. Is iedereen offline, is de database weg, en moet er weer gewacht worden tot de guildbank terug online is.
Stap 3 - Hoe haal ik items van de guildbank af?
Als je een leuk item hebt gezien, en je saldo met credits laat het toe, kun je een mailtje sturen naar de desbetreffende guildbank (Is het armor van flyingarmor, of zijn het overige items, een mailtje naar flyingbank). In dit mailtje moet staan;
<item name>
<item level>
<aantal>
Daarna word zo snel mogelijk het item naar je toe gestuurd...(De kosten zijn dan al van het aantal credits afgehaald.)
Let op: Witte en Grijze items (armor en weapons!) tellen NIET mee voor de guildbank, alleen witte trade-goods mogen meedoen.
Mochten er nog vragen zijn, barst los, en schaam je niet .
Groetjes,
Moondawn |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Feb 2007 22:08:05 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sjorsiehj Sergeant
|
Geplaatst: 13 Dec 2007 22:00:47 Onderwerp: |
|
|
even een vraagje waar kun je nu de GB downloaden want de link is kapot en ik weet niet welke versie van welke GB we hebben
b.v.d. Sjorsiehj _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Moondawn Site Admin

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sjorsiehj Sergeant
|
Geplaatst: 14 Dec 2007 16:24:58 Onderwerp: |
|
|
mooi, dan kan ik gelijk weer ff wat credit opbouwen, want ik heb iets van 8/9 stacks netherweave en ben te lui ze te verkopen  _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chainsawclaw Korporaal
|
Geplaatst: 14 Dec 2007 16:48:12 Onderwerp: |
|
|
Die netherweave mag je ook wel naar mij sturen hoor _________________ Chasacl lv 70 shaman |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sjorsiehj Sergeant
|
Geplaatst: 14 Dec 2007 21:40:51 Onderwerp: |
|
|
sorry al opgestuurd als je credits hebt op de GB dan kan je ze der afhalen
het waren alweer 9stacks netherweave en nog 1stack runecloth
BTW moon hoe open je de GB want ik heb geen icoontje bij mijn minimap en de /GB command werkt ook niet _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chainsawclaw Korporaal
|
Geplaatst: 14 Dec 2007 21:46:31 Onderwerp: |
|
|
heb je hem geactiveert bij "addons" rechts onderin bij het character select scherm? _________________ Chasacl lv 70 shaman |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 14 Dec 2007 22:01:09 Onderwerp: |
|
|
| Sjorsiehj schreef: | sorry al opgestuurd als je credits hebt op de GB dan kan je ze der afhalen
het waren alweer 9stacks netherweave en nog 1stack runecloth
BTW moon hoe open je de GB want ik heb geen icoontje bij mijn minimap en de /GB command werkt ook niet |
het is ook /gba _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sjorsiehj Sergeant
|
Geplaatst: 15 Dec 2007 08:49:03 Onderwerp: |
|
|
oeps