FAQ   Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel   Log in om je privéberichten te bekijken   Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

DKP voor raids?

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    The Flying Dutchmen Forumindex -> Vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kaisernero
Soldaat

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2007 16:00:23    Onderwerp: DKP voor raids? Reageren met citaat

Geplaatst: 15 Aug 2007 16:00:23    Onderwerp:

Terug naar boven
Moondawn
Site Admin

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2007 15:46:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie Guide Kaiser Smile.
Ik heb er eens goed naar gekeken, en zal nog een beslissing moeten maken, welke we precies gaan gebruiken. Ondertussen houd ik nog steeds bij wie er mee zijn gaan raiden, zodat de DKP straks eerlijk verdeeld word.

Binnenkort zal er een beslissing gemaakt zijn wat er gebeurd. Smile
Sergeant

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2007 16:08:14    Onderwerp: Reageren met citaat

mooi guide!

ik weet niet of je alleen ctrl+c en dan ctrl+v hebt gedaan of ook dingen hebt geedit...

maar ff paar dingen:

Citaat:
Die baas dropt loot met een waarde van bijvoorbeeld 20 DKP. je bent met 40 personen, dus iedereen heeft 20/40 = 0.5 DKP verdiend.
De perso(o)n(en) die iets gekocht heeft kreegt 0.5 DKP erbij.

ik vind echt niet dat de dkp die je voor een boss-kill krijgt af hankelijk moet zijn van zijn loot, dit kan per keer verschillen terwijl de boss-kill even moeilijk blijft. gewoon vast waarde per boss per raid instance, en xtra DKP voor first kill.

mijn grootste probleem met suicide kings is dat: je kan 1000x meer doen voor de guild maar als je een item need, val je hoe dan ook onderaan de lijst. Zo krijg je dus niet meer/betere items terwijl je wel meer doet voor de guild. dit probleem heb je niet een standaard bid-system met een minimum bid per item.

ook vind ik het bij een suicide kings systeem, dat je gewoon als je nieuw bent onder aan de lijst moet beginnen, maak dan gewoon getallen van 1 tot en met 10 ipv met rare getallen te gaan werken, komt er iemand nieuws bij gaat idereen een plaatsje omhoog en werk je met 1 tot en met 11 en de nieuwe begint onder aan.

ook vind ik het met een bid-systeem heel onhandig met kleine DKP getallen te werken zoals 0,5 zo zul je vaak hebben dat mensen het zelfde aantal DKP punten hebben en er dus als nog gerolled moet worden.

ik ben zelf groot voorstander van een bid-systeem met een minimum bid per item uit een raid instance:

[voorbeeld]
elke rare kara drop : 10 DKP min
elke epic kara drop: 20 DKP min
elke tier 4 token : 25 DKP min

elke rare gruul drop : 20 DKP
elke epic gruul drop : 30 DKP
tier 4 token blijft hetzelfde

etc....
voor tasjes/mounts/enchants/Zg rotzooi gewoon min bid 1 en bieden maar
[voorbeeld]

ik vind dat men zo het beste de verdeling krijgt van: Als je veel doet voor de guild krijg je meer/betere items, omdat je meer DKP hebt. Maak ook vooral lekker grote DKP aantallen en ga niet met halfjes of andere kleine bedragen werken, dit zorgt alleen maar voor veel gelijke getallen tussen onderlinge spelers. ook kan je zo zelf bepalen of je het item de DKP waarde waard vind, ipv dat je al je DKP in een keer moet weggooien.

pacifix/flaix
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Kaisernero
Soldaat

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 12:04:14    Onderwerp: idd was het copy en plakken Reageren met citaat

Maar even tis maar iets wat ik vond,

Ik vind namelijk dat je moet werken met DKP op de volgende manier

* punten voor aanwezig zijn (op tijd wel te verstaan)
* punten voor tijds duur (per uur)
* punten voor boss kills
* vaste waarde toekennen aan items!

(en idd hele punten)

Omdat er gewerkt wordt met wisselende groepssamenstellingen is dit denk ik het meest eerlijke systeem en meest duidelijke.

hier een voorbeeld van een guild

1) The system is zero-sum DKP:
This system ensures that whenever a person spends dkp the rest of the people in the raid gain the same amount. There is always a total of 0dkp in the rankings.

2) DKP is awarded to the character.

3) Items go to whoever has the highest DKP and can use item in PvE:
There are fixed class restrictions/preferences on items. If an item is seen to benefit a player in helping the guild progress in PvE then they will be allowed to spend dkp on the item. Rather than rolling it will simply be given to the player with the highest dkp. If two or more players have the same amount of dkp then they should roll amongst themselves. This has the potential to cause arguments so the raid leader's decision on who can roll is final - just use common sense.

4) BoE items must be equipped at the time of looting:
This is to stop people taking items for alts not in the raid or selling them on the auction house.

Cool Items have a simple dkp value:

Epic Item: 30dkp
Blue Item: 10dkp

Raid Attendance = 15dkp
Boss Kill = 5dkp
Per hour = 5dkp

- 1 REPAIR BOT 2 DKP (max of 10 may be in the bank)
- 10 GREATER healing/mana POTIONS 2 DKP
(max of 80 may be in the bank)
- SPECIFIC ITEMS - WILL BE DECIDED ON BY RL/CL/OFFICERS

There are exceptions!! These are dkp free and will be distibuted according to the RL/CL. Green items will go into guildbank.

Dit is dus het systeem waar ik veel mee heb gewerkt.

Ook ben ik nu direct en misschien vinden mensen dat niet prettig, maar als we gaan bieden, ga ik niet meer mee naar Kara of andere high instances.

In vorige guilds waar ik zat is dit uitgelopen op ruzie, ik vermaak me prima in de guild en vind het heel erg gezellig!
Natuurlijk ga ik nog wel mee naar de heroic runs en dergelijke maar niet meer mee naar kara of andere high instances (10+)

Misschien vinden mensen dit niet prettig te lezen, maar wil gewoon plezier houden met dit spel en ik weet gewoon 10000% zeker dat het bied systeem veel ruzie en problemen gaat opleveren! en dat vind ik jammer.

Best regards
Kaiser Wink
Pacific
Sergeant

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 12:19:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
1) The system is zero-sum DKP:
This system ensures that whenever a person spends dkp the rest of the people in the raid gain the same amount. There is always a total of 0dkp in the rankings.

2) DKP is awarded to the character.

3) Items go to whoever has the highest DKP and can use item in PvE:
There are fixed class restrictions/preferences on items. If an item is seen to benefit a player in helping the guild progress in PvE then they will be allowed to spend dkp on the item. Rather than rolling it will simply be given to the player with the highest dkp. If two or more players have the same amount of dkp then they should roll amongst themselves. This has the potential to cause arguments so the raid leader's decision on who can roll is final - just use common sense.

kan je hier ff miss een duidelijk voorbeeldje bij plakken... want ik snap het niet helemaal :/

wel vind ik de Raid Attendance erg hoog in vergelijking met een boss kill en de hoeveelheid DKP die je krijgt per uur.

en zou je dan miss ook voorbeelden kunnen noemen van ruzies met een bied systeem, het lijkt mij vrij duidelijk tog, en weinig punten om over te ruzien :s . Want in mijn oude raiding guild ging dit wel zonder enig probleem, en ook zonder ruzies. :s

pacifix/flaix
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Kaisernero
Soldaat

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2007 17:45:11    Onderwerp: het is maar een voorbeeld.. Reageren met citaat

Ik heb in 5 guilds gezeten waar dat veel problemen gaf zelf tot opheffing van een super guild! dus daarom! en het is mijn mening!

De punten telling klopt misschien niet helemaal maar t gaat om t systeem!
(dkp points kan je aanpassen)

Maar even voor de duidelijkheid....je moet niks ik geef alleen aan dat als we overgaan op het bied systeem dat ik pass met kara en andere high instances! dat is toch gewoon eerlijk!

Omdat ik weet waar t op uit draait, maar ik hoop dat ik vrij ben mijn mening te geven hoor...

En weet je men hoeft voor mij het systeem niet om te zetten hoor!

Ik vermaak me wel, zonder of met kara.....

Kaiser
MaraKoen
Master Sergeant

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 10:03:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ken het principe en ben het meest aangetrokken tot de Fixed prices. Waarom? Omdat ik de rest te lastig of "oneerlijk" in elkaar vind zitten. Het bieden vind ik bijvoorbeeld een oneerlijk voorbeeld. Als veel mensen het item willen zal iemand heel hoog moeten bieden om het te winnen en riskeert dan al zijn DKP aan een item. De eerste methode vind ik te ingewikkeld.

Er is natuurlijk in een Kara groep ook veel begrip voor bepaalde loot. Zo hebben w in de eerste groep twee warriors. ??n is DPS, de ander is prot. Dan is het duidelijk dat op alle plate DPS drops de DPS warrior voorrang krijgt, behalve als hij het al heeft. Dan kost het hem natuurlijk ook gewoon DKP, maar dan is er geen risico dat degene die het echt nodig heeft het gaat missen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Kaisernero
Soldaat

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2007 19:10:44    Onderwerp: heppy de peppy Reageren met citaat

Ben blij dat je er weer bent...... Wink

Kaiser
Kritz
Korporaal

BerichtGeplaatst: 20 Sep 2007 00:34:26    Onderwerp: Reageren met citaat

het idee van Zero DKP sum system is dat er net zoveel dkp in gaat als uit.
wat word hier mee bedoelt?

Citaat:
Epic Item: 30dkp
Blue Item: 10dkp

Raid Attendance = 15dkp
Boss Kill = 5dkp
Per hour = 5dkp

10 mensen krijgen 15 dkp voor de raid = 150 dkp
10 mensen krijgen 5 dkp voor de boss (lets say Attunmen-midnight en Moroes) 100 dkp
10 mensen krijgen 5 dkp per uur. 2-3 uur? 100-150 dkp

dus 1 raid 350-400 dkp into the system
Midnight dropped 2 epics, moroes ook (Karazhan Blue drops zijn er niet)
4 epics (geen tier)
120 DKP uit het system.

dat is geen "Zero Sum dkp" dat is +300 sum dkp...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kritz
Korporaal

BerichtGeplaatst: 20 Sep 2007 00:35:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
+1 DKP for: being on time.
+1 DKP for: each 1/2 hour spend in a raid.
+1 DKP for: being there when the Raidleader Disbands the raid.
+5 DKP for: downing a boss that rewards loot.

-5 DKP: Nether Vortex. (not based on highest dkp gets it)
-20 DKP: Off specc.
-20 DKP: Totem, Libram or Idol.
-40 DKP: Patterns that make BoP's.
-45 DKP: Rings, Bracers or Belt.
-50 DKP: Trinkets, Necklace or Capes.
-55 DKP: Gloves, Shoulders or Boots.
-60 DKP: Helm, Chest, Leggings or Offhand.
-65 DKP: Shield, 1hand Weapon or Ranged.
-70 DKP: 2handed Weapon.
-75 DKP: Tier token.

http://dominance-swc.com/eqdkp/listmembers.php

Kijk hier eens naar... dat is hoe mijn guild het doet.

Natuurlijk doet niemand het echt precies hetzelfe, en is dit alleen om je een idee te geven...
DKP is lastig en tijdrovend.
maar wel eerlijk... en je leden weten waar ze aan toe zijn.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    The Flying Dutchmen Forumindex -> Vragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: