| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 1 Feb 2007 09:47:15 Onderwerp: Hoe installeer ik de Guildbank? (Of een andere Addon?) |
|
|
Als je nog niet weet wat een plug-in is, kijk dan even bij de topic 'Wat is een Plug-In?'.
Oke, houd je adem voor een kleine 5 minuten in, en lees dit als je niet weet hoe je een add-on moet installeren! *(in dit geval onze Guildbank)* . Ik heb zelf wat screenshots gemaakt, zodat het wat makkelijker te begrijpen is. Mocht er iets niet duidelijk zijn, kun je het natuurlijk altijd vragen.
- Ten eerste:
Websites waar je Mods kunt downloaden:
Download de guildbank add-on door hier te klikken. Klik dan op Openen.
Het is een *.Zip bestand, dat betekend dat het gecomprimeerd (ingepakt) is. Dit is gedaan, om de grootte van het bestand te beperken en zodat je maar 1 bestand hoeft te downloaden (meestal zijn het meerdere bestanden). Maar, om iets wat ingepakt is, te kunnen gebruiken, moet je het natuurlijk ook uitpakken (Het is net kerst hier ). Er zijn verschillende programma's om zulke bestanden uit te pakken. Zoals WinZip, WinRar, WinAce.
Al deze programma's zien er anders uit, maar het gaat om het principe. Als je WinRar hebt krijg je dit te zien:
Let op het doelpad waar je hem installeert! Dit is (rood onderstreept, op mijn computer) de gebruikelijke World of Warcraft folder. Let goed op of dit bij jou op de computer ook het geval is! Zoniet, kijk dan even op de computer waar jouw World of Warcraft staat ge?nstalleerd.
Klik op OK, of op UITPAKKEN (of in het Engels: Extract) Of alles wat daarbij in de buurt komt. Als je de juiste folder hebt aangewezen, zal hij de add-on in World of Warcraft zetten. De Guildbank is nu geinstalleerd, en addons staan gebruikelijk in: C:\......\World of Warcraft\Interface\AddoOns\
Nu is het tijd om de Addon in World of Warcraft te activeren. Dit doe je door in te loggen in het spel. En dan kom je bij het characterscreen. Dit ziet er bij mij zo uit (klik op de thumbnail om een grotere versie te bekijken):
Klik in het spel op de button 'Addons' (deze staat op het plaatje met een pijl aangegeven). Als het goed is, krijg je dan een lijst met de ge?nstalleerde addons die je hebt. En in dit geval: GuildbankAccount.
Controleer of de addon staat aangevinkt; en vink ook het hokje aan bij: 'load out of date addons'.
Let op: Als er pas een nieuwe update is gedownload, kan het zijn dat deze vakjes weer worden uitgeschakeld. Controleer daarom na elke update of de vakjes nog zijn aangevinkt.
Dit was de installatie van onze Guildbank addon. Is er iets misgegaan, of lukt er iets niet? Wees niet bang en barst los...We zullen proberen uit te zoeken wat er is misgegaan. Voor zover de installatie van de Guildbank addon
Hoiiii,
Moondawn
Laatst aangepast door Moondawn op 14 Dec 2007 00:33:08; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Feb 2007 09:47:15 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Skystormer Site Moderator
|
Geplaatst: 7 Feb 2007 09:46:45 Onderwerp: |
|
|
ooit kan het zijn dat er staat dat dependencies niet gevonden zijn (meestal staat er dan bij hoe die heet)
Dit betekend dat je deze dan ook moet aanzetten/installeren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 8 Feb 2007 20:14:32 Onderwerp: |
|
|
| Skystormer schreef: | ooit kan het zijn dat er staat dat dependencies niet gevonden zijn (meestal staat er dan bij hoe die heet)
Dit betekend dat je deze dan ook moet aanzetten/installeren. |
Dat kan inderdaad ook het geval zijn, dit komt niet echt vaak voor... Mocht je niet weten wat je dan moet doen, kun je altijd hier terecht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Debby Master Sergeant

|
Geplaatst: 16 Feb 2007 09:43:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alles geinstalleerd zoals jullie zeiden, maar als ik
mijn account open en ik zie mijn chars, zie ik geen addons
staan. Heb wel alles uitgepakt enzo, maar verder niks.
WAT NU???  _________________
375 Mining/375 Skinning |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 16 Feb 2007 09:51:05 Onderwerp: |
|
|
Linksonder in je scherm zie je het staan.
En de plugin moet in je interface map staan.
c:\World of Warcraft\Interface\AddoOns\
dus niet dat het eruit ziet als:
c:\World of Warcraft\Interface\AddoOns\Addons\
als het echt niet lukt kun je hier nog eens kijken.
http://www.oit.umd.edu/DataAdmin/DataWarehouse/WOW/wowplugins.html _________________ Level 68 NE Warrior (fury build)
Enchanting 312/375
Tailoring 322/375
Cooking 334/375
First Aid 375/375
Fishing 233/300 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Debby Master Sergeant

|
Geplaatst: 16 Feb 2007 10:30:56 Onderwerp: |
|
|
Ik snap er echt niks van...
Als ik alles doe zoals jullie het zeggen gebeurt er niks.
Ik installeer alles, klik op Open...
Daarna ga ik alles 'uitpakken', voor zover alles oke...
Maar dan?? Als ik opstart bij WoW zie ik linksonder mijn char
geen addon dat ik kan aanklikken/aanvinken
En van dat Engelse gezwam word ik ook niet veel wijzer
|
 |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 16 Feb 2007 12:38:56 Onderwerp: |
|
|
| Debby schreef: | Ik snap er echt niks van...
Als ik alles doe zoals jullie het zeggen gebeurt er niks.
Ik installeer alles, klik op Open...
Daarna ga ik alles 'uitpakken', voor zover alles oke...
Maar dan?? Als ik opstart bij WoW zie ik linksonder mijn char
geen addon dat ik kan aanklikken/aanvinken
En van dat Engelse gezwam word ik ook niet veel wijzer
 |
Gelukkig doet hij het nu wel bij Debby Als er meer mensen zijn met vragen, even een hele cryptische kortte uitleg
Zorg ervor dat je mapje GuildbankAccount (deze komt uit het uitgepakte bestand), zorg ervoor dat die in de map C:\.....\World of Warcraft\Interface\Addons\ ' staat. in deze map staan ook allerlei andere mapjes zoals 'Blizzard_UI', enz.
Zorg er dus voor dat jou mapje GuildbankAccount tussen deze andere mapjes staat. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Night Sergeant

Geregistreerd op: 08 Feb 2007 Berichten: 248 Woonplaats: Kolham (ligt bij Groningen)
|
Geplaatst: 16 Feb 2007 16:32:30 Onderwerp: |
|
|
| Debby schreef: | Ik heb alles geinstalleerd zoals jullie zeiden, maar als ik
mijn account open en ik zie mijn chars, zie ik geen addons
staan. Heb wel alles uitgepakt enzo, maar verder niks.
WAT NU???  |
Ik heb hetzlefde probleem  _________________ *Non-actief |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Moondawn Site Admin

|
Geplaatst: 16 Feb 2007 17:13:20 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | Zorg ervor dat je mapje GuildbankAccount (deze komt uit het uitgepakte bestand), zorg ervoor dat die in de map C:\.....\World of Warcraft\Interface\Addons\ ' staat. in deze map staan ook allerlei andere mapjes zoals 'Blizzard_UI', enz.
Zorg er dus voor dat jou mapje GuildbankAccount tussen deze andere mapjes staat. |
Kijk eens of dit het geval is? Staat er wel een Mapje GuildbankAccount in World of Warcraft/Interface/Addons
Dit lijkt mij niet het geval, anders doet hij het wel...Zorg ervoor dat je het mapje guildbankaccount in World of Warcraft/Interface/Addons krijgt. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jelle Korporaal
Geregistreerd op: 16 Feb 2007 Berichten: 56 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: 25 Feb 2007 14:55:23 Onderwerp: |
|
|
| ik heb alles gedaan zoals werd gezegd en normaal gaat het goed met addons maar in mijn addons lijstje zie ik guildbankaccount niet staan en k heb geen flauw idee wat ik eraan moet doen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 26 Feb 2007 09:46:12 Onderwerp: |
|
|
al geprobeerd:
Load out of date plugins? (er is een patch geweest op wow) _________________ Level 68 NE Warrior (fury build)
Enchanting 312/375
Tailoring 322/375
Cooking 334/375
First Aid 375/375
Fishing 233/300 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|