kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

maart 2026
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carmen

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2026 19:10:29    Onderwerp: Reageren met citaat

12-3-2026

Nachtrust: kiki had redelijk geslapen, dit zeiden ze ook van de verpleging

Stemming: best wel goed, zin om even naar buiten te gaan

Bijzonderheden fysiek: Schimmel zalf nog twee keer per dag gebruiken, tot en met 19 maart
bij het uurtje beademing rond een uur, had ik de kamer een beetje donker gemaakt en wat rustigs op gezet, twee keer medisch alarm af omdat Kiki dan snel en hoog in ademhaling zat. Je krijgt haar rustig door een hand op haar buik en rustig te praten

Ook was er vandaag canule wissel

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: het vernevelen doe ik in drie keer, vernevelen even pauze en zuurstof en zo verder

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Verschoon-momenten: om acht uur ontzettend veel dunne ontlasting, verder op de dag nog twee keer dunne ontlasting

Activiteiten: in de ochtend kwam Silvia en hebben we Kiki lekker gedoucht, daarna even bijkomen met een serie. Na de beademing zijn we rond de twintig minuten naar buiten geweest. Je moet haar dan wel goed in de gaten houden maar Kiki genoot hier zichtbaar van en wilde eigenlijk nog langer. Maar in overleg met Frank had ik het op de twintig minuten gehouden. en daarna weer op kamer aan de zuurstof.

Sociaal contact: Gerda kwam even op haar kamer

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Ik moest van Mohammed zeggen dat wij NIET aan de zuurstof zelf mogen komen!! Altijd bellen

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 12 Mrt 2026 19:10:29    Onderwerp:

Terug naar boven
senna

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2026 21:24:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Avondrapport Kiki – 12-3-2026

Stemming: Kiki was erg vrolijk en redelijk rustig tijdens de hoestmachine.

Bijzonderheden fysiek: Kiki was over het algemeen rustig, behalve tijdens de hoestmachine.

Training PEP/IMT: –

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Geen bijzonderheden. Hoestmachine vandaag maar 3x gedaan in plaats van het geadviseerde 4x. Kiki’s saturatie daalde sterk bij de 3e keer en er zat weinig slijm. De verpleegkundige vond het daarom beter om het bij 3x te laten.

Bijzonderheden voeding: Nieuwe pak + slang.

Verschoon-momenten: Dunne ontlasting.

Activiteiten: Bij aankomst lag Kiki even op bed. Daarna in de stoel gezet en verneveld. De verpleegkundige kwam toen om voor de 3e keer de hoestmachine te doen. Daarna gekeken naar Boer zoekt Vrouw en Divorce.

Sociaal contact: Verpleegkundige en Silvia.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: –

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: Silvia was aanwezig tijdens het naar bed gaan en is nog gebleven nadat ik weg was.

Tijd: 15:30 – 21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
silvia

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2026 21:56:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Donderdagavond

Nieuw slangetje aan de button gedaan, dit konden we vanochtend niet vinden.
Kiki was een stuk rustiger dan gisteren. Eén keer alarm door te snel ademen.
Ik ben vrij snel gegaan, 21.20 uur.

Jos had vandaag de mri van zijn knie.
Omdat hij wat bewoog, hebben ze voor de zekerheid ook een ct-scan gemaakt. Daarna had hij veel pijn aan zijn knie.
Uitslag krijgt hij op 30 maart.
Wellicht wil Kiki hem morgen bellen.
Loes was afgelopen week jarig. Misschien leuk om samen met Charèl haar te berichten? We zijn nog niet op kraamvisite geweest van haar derde dochter.
Ik kom morgenavond ook weer even.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2026 16:59:24    Onderwerp: Vrijdag 13 maart Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 13 maart

Nachtrust:
Kiki was vrolijk toen ik binnenkwam, aan het lachen. Ze wou toch graag nog een uurtje in bed blijven liggen, ze lag nog aan de beademing.

Stemming:
Vrolijk

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
Voornamelijk de handen en armen in de stoel.

Training PEP/IMT :
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Het was de verpleging onduidelijk of de zuurstof nou aangesloten moest worden op de beademingsmachine of niet, blijkbaar staat dit ook niet in ONS. Voor vandaag hebben we dat wel gedaan.
Kiki heeft nog steeds 4x per dag vernevelen en de hoestmachine.
Kiki heeft vandaag de hele dag aan de zuurstof gezeten met het neusje en een uur op bed gelegen met de beademing en zuurstof.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
We hebben vooral heel veel Divorce gekeken. En een hoofdstuk uit het Cupcake boek gelezen.

Sociaal contact:
Kiki had geen zin om Jos te bellen of Loes te berichten.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:30
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2026 00:45:15    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 Vr 13-3

Stemming:
 Vrij ontspannen wel moe aan het einde van de dag.

Bijzonderheden fysiek:
 Begin van de avond flink wat slijm en hoesten. Naar de verneveling en hoestmachine werd het weer rustiger.

Doorbewegen:
 In bed nog voeten benen doorbewogen

Activiteiten:
Niet zo veel gedaan. Was moe wilde ook binnen een klein rondje wandelen. Begin van de avond even na het verschonen op bed blijven liggen. Ontspande hier duidelijk van.

Sociaal contact:
 Wat gekletst met Gerda over haar kinderen.

Verschoon-momenten:
In de avond wat slijmerige ontlasting

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
 Silvia kwam rond 8 uur binnen hier werd Kiki vrolijk van.

Tijd:
15.45-21.15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2026 11:03:42    Onderwerp: Reageren met citaat

De Ford is voor reparatie naar een schadebedrijf. Peugeot staat nu bij de Veste.

Kiki was gisteravond veel geluiden aan het maken bij de beademing, klonk alsof er steeds lekkage was, maar ik voelde geen lucht rond de canule.
Misschien gaat dan een deel van de lucht omhoog langs de canule (en dus niet haar longen in). Zal vanavond erop letten en eventueel de cuff laten controleren.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2026 21:24:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust
Kiki heeft een goede nacht gehad en goed geslapen. Ze was al van de beademing afgehaald, maar had nog wel zuurstof nodig.

Verzorging
Tijdens de ochtendverzorging ging het erg goed. Kiki had het niet benauwd of ongemakkelijk.
Ik heb tijdelijk de zuurstof afgehaald en later weer aangesloten, omdat haar saturatie toch daalde naar tussen de 86% en 88%.

Ontlasting
Kiki had drie keer ontlasting:
08:00 uur: dunne ontlasting
Twee keer later: kleinere hoeveelheden, wel wat dikker door psylliumvezels

Vernevelen en hoestmachine toegepast; dit ging erg goed.
Wel deed het vernevel apparaat het bij de 2e keer vernevelen het niet, ik heb de reserve gebruikt.

Sociale contacten
11:00 uur: bezoek van Michelle, gezellig en goed gekletst.
Tijdens bezoek een paar keer sputum uitgezogen; verder rustig.
Kiki bleef aan zuurstof vanwege dalende saturatie (86%), wat ze prettig vond.

Voeding
Loopt normaal, zoals gebruikelijk.

Na bezoek Michelle heeft Kiki nog even kunnen slapen.
Ik heb haar toen aan de beademing gelegd met zuurstof aangesloten; dit ging goed.

Activiteiten
Series gekeken, muziek geluisterd, klein dansje, muziek gemaakt met Michelle.

Begin en eindtijd
7.45 uur tot 16.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2026 00:37:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdagavond

Toen ik kwam zaten Kiki en Maartje op de hoestmachine te wachten. Loeki was de enige die hoestmachine en beademing mocht doen en zij werkte Miriam in. Dus ze had het erg druk.
Hoestmachine ging niet goed, Kiki werd benauwd en angstig, zweten, hartslag boven de 140.
Daarom gestopt. Kiki neergelegd en omgekleed.
Toen ze klaar was voor de beademing heb ik gebeld. Afscheid genomen van Maartje. We hebben ongeveer een uur gewacht.
Kiki was al wat aan het slapen, maar werd weer wakker en een beetje onrustig. Loeki zei steeds: rustig ademen tegen Kiki. Ik legde uit dat Kiki dat niet in de hand heeft, dat het beter helpt om zelf flink uit te ademen/zuchten om haar te helpen rustiger te ademen. Maar ze leek slecht te luisteren.
Enfin, tegen 22.45 uur was Kiki pas een beetje rustig in slaap.
De nachtdienst kwam binnen, schrok zich dood van mij. Begroette Kiki hartelijk met harde stem.. Ik ben iets voor 23 uur pas naar huis gegaan.

Ik denk dat het nog niet slim is om met Kiki op stap te gaan komende dagen. Ik zal Jos voorstellen om dinsdagochtend naar Kiki te komen.
Paul komt morgenvroeg.
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2026 13:30:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst: zaterdag 14 maart

Stemming:
Kiki was redelijk goed gestemd, oogt wel wat ingetogen.

Bijzonderheden fysiek:
De derde hoestmachine was ik vergeten. De laatste hoestmachine viel zwaar bij Kiki. Kiki was veel aan het zweten, keek heel angstig uit de ogen en ademde snel. Kiki had ook een hoge hartslag (148). Na anderhalve ronde is besloten om te stoppen met de hoestmachine. Kiki heeft tot aan het slapen 2 liter zuurstof gehad, Kiki leek hier van op te knappen.

Kiki heeft bijna de gehele dienst aan de zuurstof gezeten. In de middag vroeg Kiki om de zuurstof er af te halen, maar na ongeveer een uur werd Kiki benauwd. De saturatie was gezakt van +/- 95 door de dag heen naar 89.
Daarna is de zuurstof weer aangesloten.

Doorbewegen:
De handen gemasseerd in de stoel.

Training PEP/IMT:
Nvt

-

Bijzonderheden voeding:
Voor het slapen nieuw pak + systeem aangesloten.

Activiteiten:
Veel muziek geluisterd, gedanst en muziek gemaakt.

Sociaal contact:
Rond 20.30 kwam Silvia aan, verder met de verpleging gepraat.

-

Bijzonderheden naar bed gaan:
Bij de verpleging was er maar een persoon aanwezig die ctb geschoold was dus we moesten wat langer wachten op ontcuffen en de hoestmachine.

15:30-21:45
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2026 15:57:06    Onderwerp: Reageren met citaat

15-3-2026

Nachtrust: na gisteren avond gaf Kiki aan redelijk te hebben geslapen

Stemming: best wel goed

Bijzonderheden fysiek: Paul heeft Kiki doorbewogen op bed

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: hoest machine en vernevelen twee keer zonder problemen

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Verschoon-momenten: om acht uur heel veel ontlasting, de onderhoezen van het bed vervangen, en rond half twaalf water dunne ontlasting

Activiteiten: iets voor tien zijn we beneden even gaan wandelen om Paul op te wachten.
Samen een spelletje gedaan, regen wormen en paul had gewonnen. Toen gingen we kletsen met vragen kaartjes maar Kiki gaf geen goed antwoord of een vaag antwoord. Opeens bedacht ik me dat ze misschien wel ontlasting had gedaan. Dit klopte . Dus eigenlijk gaf kiki het goed aan...

rond het middag uur op bed aan de beademing, later even naar beneden

Sociaal contact: Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Loeki kwam nog even kijken ze was erg geschrokken van Kiki gisteren avond!
En het is niet helemaal duidelijk of er nu wel of geen zuurstof bij de beademing in de nacht moet!
een vraag voor Frank morgen

Tijd :7.45 tot 15.30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2026 22:46:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Stemming
Kiki had het goed naar haar zin gedurende mijn dienst en maakte een ontspannen indruk. Ze was blij mij te zien. Gedurende mijn dienst had Kiki zuurstofondersteuning. De zuurstof is regelmatig gecontroleerd. Wanneer ik de zuurstof tijdelijk afkoppelde en dit wat langer duurde, zakte de saturatie soms naar 86–84%. Kiki leek hier ook last van te hebben, wat merkbaar was aan haar houding. Daarom is de zuurstof telkens weer aangesloten, waarna de saturatie weer verbeterde.

Vernevelen / Hoestmachine
Bij overname van mijn dienst stond er nog een derde keer hoestmachine gepland.
In overleg met Kiki heb ik deze ronde niet uitgevoerd.
Kiki gaf duidelijk aan dat zij dit echt niet wilde.
Zij vertelde dat zij gisteravond de hoestmachine als erg zwaar had ervaren en het gevoel had gehad dat zij aan het stikken was, wat voor haar een nare ervaring was geweest.

Kiki gaf aan dat drie keer per dag voor haar haalbaar voelt, maar dat vier keer per dag voor haar te zwaar is.
Op het moment van beoordelen was er geen sputum aanwezig en waren er geen directe aanwijzingen dat een extra sessie noodzakelijk was.
Dit ook aan Loekie doorgegeven.
De vierde hoestmachinesessie later op de avond is wel uitgevoerd.
Deze verliep goed en werd door Kiki goed ondergaan. Er waren verder geen bijzonderheden.

De verneveling verliep verder goed. Ik heb gebruikgemaakt van de reserve-vernevelaar, omdat de andere niet goed functioneerde. Met deze vernevelaar verliep de behandeling zonder problemen.

Ontlasting
Aan het einde van mijn dienst, vlak voor het naar bed gaan, heeft Kiki één keer ontlasting gehad. Het betrof een kleine hoeveelheid papperige ontlasting. De huid van de billen ziet er verder goed uit.

Gesprek / Emigratie
Vandaag heb ik Kiki verteld dat ik ga emigreren. Afgelopen dinsdag heb ik dit al met Silvia en Paul besproken en aangegeven dat ik het ook zelf aan Kiki wilde vertellen. Jos weet het nog niet, ik vertel het dinsdag aan Jos.

Kiki gaf aan blij voor mij te zijn, maar ook verdrietig dat ik wegga. In eerste instantie hebben we hier niet lang over gesproken, zodat zij dit even kon laten bezinken.
Later op de dag gaf Kiki aan dat zij andere muziek wilde luisteren.
Met behulp van het alfabet kwamen we uit bij de band ABBA. Zij wilde graag dat het nummer Dancing Queen werd opgezet en dat we daarop zouden dansen.

Later op de avond was Kiki wat onrustiger in haar lichaam en had zij meer last van spasmes. Door hierover te praten gaf zij aan dat zij lag te piekeren.
Zij vroeg zich af of zij met nieuwe medewerkers ook weer een goede vertrouwensband zal kunnen opbouwen. Ik heb haar gerustgesteld en aangegeven dat er meerdere mensen zijn die goed voor haar willen zorgen en dat zij hierin vertrouwen mag hebben.

Activiteiten
Tijdens mijn dienst hebben we verschillende activiteiten gedaan:
muziek geluisterd
samen gedanst0
muziek gemaakt
series gekeken

Slapen / Nacht
Kiki ging ontspannen naar bed. Ik heb de zuurstof aangesloten op de beademing. Dit overlegd met de verpleging omdat ze toch wat zakt zonder.
De cuff heb ik gecontroleerd; hierin zat 7 cc, zoals voorgeschreven.

Toen ik wegging was Kiki bijna in slaap. Zij maakte nog wat geluiden. Op navraag gaf zij aan dat dit haar helpt om in slaap te komen en dat zij zich verder niet onprettig voelde. Dit waren haar gebruikelijke geluidjes.

Diensttijd
Begintijd: 14.45 uur
Eindtijd: 21.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2026 10:26:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb Anne-Marie van het CTB gemaild met het verzoek contact op te nemen met de Veste over drie keer hoestmachine in plaats van vier.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2026 12:58:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoestmachine mag van CTB naar driemaal daags.
Zuurstof mag, indien nodig ook bij beademing.
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2026 18:00:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 16 maart

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: oke met vrolijke uitspattingen

Bijzonderheden fysiek: 1 x ontlasting bij het wakker worden, weinig slijm, billen zien er goed uit, satturatie zonder zuurstof 91-93, met 94-97.

Doorbewegen: Dorien de fysio is geweest, Paul was daarbij en dat ging goed zei hij

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden vernevelen/ medicatie: geen bijzonderheden , vernevelaar doet het beter als je hem schuin naar voren houdt. Hoestmachine ging goed

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: muziek gemaakt, harde schijf en videoland gekeken, fysio

Sociaal contact: Dorien, Katinka en Boukje van de verpleging, Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2026 21:31:21    Onderwerp: Avond maandag 16 maart Reageren met citaat

Avonddienst:maandag 16 maart

Stemming:
Vrolijk, aan het einde van de dag wat vermoeid.

Bijzonderheden fysiek:
1x ontlasting in mijn dienst rond 19:00, iets dikker dan de vorige keer (6).

Doorbewegen:
Kiki wou graag nog een keer doorbewogen worden toen ze in bed lag. Ze is zoveel soepeler wanneer ze vaker wordt doorbewogen, ik kon enorm verschil merken na de fysio vanmiddag. Echt belangrijk om dit elke ochtend en avond te blijven doen lijkt me!

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
1L pak en nieuw systeem aangesloten voor de nacht.

Activiteiten:
Kinderen voor kinderen concert gekeken, en de Voice of Holland nieuwe aflevering afgekeken.
Nog 25 min naar buiten geweest. Aan het einde van de wandeling was de saturatie nog 95, ze gaf wel aan thuis weer aan de zuurstof te willen omdat dat minder energie kost.
Video van Kiki en Jos hun huwelijk bekeken.

Sociaal contact:
Even met Jos gebeld. Hij zei dat hij had geregeld om morgen langs te komen bij Kiki met de taxi. We hebben niet enorm lang gebeld, omdat Kiki net aan de beademing zat toen hij belde en hij daardoor wat moeilijk verstaanbaar was.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki lag rustig toen ik ging.

14:30-21:15
Terug naar boven

Geplaatst: 16 Mrt 2026 21:31:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: