kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

maart 2025
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2025 15:43:27    Onderwerp: Dagdienst 21 maart Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 21 maart

Nachtrust:
Kiki gaf aan goed geslapen te hebben

Stemming:
Goed, genoten van de zon

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
's ochtends een kwartiertje doorbewogen na het aankleden

Training PEP/IMT :
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Voor de 2de voeding alles vervangen

Activiteiten:
De bos en heide route gelopen, veel home videos gekeken en een ntr podium over een Canadese operazangeres

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-15:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 21 Mrt 2025 15:43:27    Onderwerp:

Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2025 22:25:15    Onderwerp: ochtenddienst donderdag 20/3 Reageren met citaat

Nachtrust: Kiki had niet heel goed geslapen, omdat ze lag te piekeren over van alles. Ondanks dat werd ze wel goed wakker en had ze de hele ochtend goede zin.

Stemming: Kiki was goed gemutst en moest veel lachen.

Bijzonderheden fysiek: De PEG-sonde had iets roze gelekt, ik denk medicatie. Kiki gaf aan het niet door te hebben gehad en had verder nergens last van.

Doorbewegen: Armen en handen in de stoel gedaan.

Training PEP/IMT: niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: gbh

Bijzonderheden voeding: 's Ochtends een nieuw pak aangesloten.

Activiteiten: Kiki was naar het koor geweest. Daarna hebben we een serie gekeken, gedanst en muziek gemaakt. In de middag kwamen Jos en Silvia.

Sociaal contact: Bij het koor heeft Kiki met Wies en Francien gekletst over hoe het ging. Het ging met allebei goed en Wies heeft Kiki een gehaakt engeltje gegeven. Deze hangt aan het prikbord op Kiki haar kamer. Met Jos hebben we het over zijn oma gehad. Jos vertelde dat het een kwestie van dagen zou zijn. Het gaat naar omstandigheden redelijk goed met hem.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Gbh

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45-15:00

Laatst aangepast door maartje op 21 Mrt 2025 22:31:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2025 22:30:45    Onderwerp: avonddienst vrijdag 21 maart Reageren met citaat

Stemming: Goed, Kiki moest de hele dag lachen. Kiki was niet heel erg aangeslagen door het bericht dat Jos zijn oma was overleden en had nog steeds goede zin.

Bijzonderheden fysiek: gbh

Doorbewegen: armen en handen in de stoel doorbewogen.

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden voeding: gbh

Activiteiten: We hebben muziek gemaakt en een serie gekeken.

Sociaal contact: Jos zijn oma was overleden. Kiki had geen behoefte om hem te bellen, dus we hadden een appje gestuurd om hem te condoleren en een hart onder de riem te steken. Hierop belde Jos Kiki en hebben we even gesproken. Hij was in het Goffert park om zijn hoofd leeg te maken. Hij was redelijk rustig.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: De nieuwe gezichtsensor is heel erg gevoelig en gaat heel vaak af. Gisternacht had de verpleging hem uitgezet en gingen ze af en toe kijken. Hij heeft nu de hele dag aangestaan en ze gingen kijken of het nu goed gaat.

Bijzonderheden naar bed gaan: gbh.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 14:30-21:15
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2025 22:29:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdag 22 maart
Middag/Avonddienst:
Amber afgelost.

Stemming: Vermoeid en afwezig.

Bijzonderheden fysiek:

Doorbewegen: niet gedaan

Er kwam de hele dienst vanaf 16.00 uur bij het vernevelen veel slijm los, kleverig, Het bleef maar komen, ook in haar mond was er constante slijmvorming. Ze moest erg veel niesen en hoesten waardoor er ook door de canule behoorlijke klodders vrijkwamen. Na veel in de canule uit te hebben gezogen heb ik extra ontcuft en de binnencanule vervangen. Dit hielp maar heel even. Bij het weggaan is de verpleging nog geweest en ze zouden haar extra in de gaten houden. Misschien heeft het ook te maken met pollen.

Bijzonderheden voeding: de fles was halfvol en die heb ik voor de nacht gebruikt.

Activiteiten:
muziek geluisterd, serie gekeken, beneden even gewandeld.

Sociaal contact:
Alleen de verpleging

Bijzonderheden naar bed gaan:
Ik ging om 21 uur weg.

15.15 tot 21.15 uur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
silvia

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2025 09:10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Jos' oma is vrijdagmiddag rustig gestorven. Aanstaande vrijdag is de crematie om 11 uur in Nieuwegein. Ik ga daar met Jos en Kiki (plus hulp) naar toe.
Monique's vriendin Erna is ook vrijdag gestorven.

We zijn gisteren toch naar Tiel gegaan. We waren te laat, Hester en Michelle waren er al. Even met hen bijgepraat en toen de tweede en derde workshop meegedaan. Het was voor Jos moeilijk om mee te doen, allerlei bewegingen met armen, pasjes e.d.
Amber heeft zich uitgesloofd om Kiki mee te laten doen, een hele workout. Kiki heeft ervan genoten. Tussen de middag zijn we op een rustige plek gaan zitten, in de kantine was het carnaval. De sfeer was heel goed. Er waren veel mensen met een verstandelijke beperking, die heel goed al die pasjes mee konden doen. Ook dove en blinde mensen en een aantal rolstoelers. Er was niemand van de Quickly Dancers.
Rond half drie zijn we weggegaan. Jos vond het een leuke dag. Hij was natuurlijk met zijn gedachten veel bij zijn oma.

Kiki is een keer uitgezogen, overdag dus gelukkig nergens last van. De berken bloeien, dat kan een loopneus geven..

Amber heeft gewerkt van 7.45 tot 16 uur (denk ik)
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2025 23:03:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 23 maart
Middag/Avonddienst:
Amber afgelost.

Stemming: Vrolijk, daarna afwezig.

Bijzonderheden fysiek:

De hele avond had Kiki weinig slijm, pas na het vernevelen en de hoestmachine kwam het flink los.

Bijzonderheden voeding: Nieuwe fles voor de nacht gebruikt.

Activiteiten:
Buiten gewandeld, in het bos en in de wijk. Beneden nog gezeten, muziek geluisterd, serie Zussen gekeken.

Sociaal contact:
Alleen de verpleging tijdens het eten.

Ik ging om 21 uur weg.

15.00 tot 21.15 uur.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2025 09:58:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag vernevelonderdelen uitgekookt.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2025 22:10:38    Onderwerp: Avonddienst 24 maart Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 24 maart

Stemming:
Kiki was erg vrolijk.

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden. Geen ontlasting in mijn dienst.

Doorbewegen:
Vanavond niet aan toe gekomen, Kiki had ook geen zin om naar bed te gaan dus liever wat langer in de stoel.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Voor de nacht de slang vervangen. Het pak hoefde niet gewisseld.

Activiteiten:
We hebben een klein rondje door het bos en door de wijk terug. Het was heerlijk weer in de zon en we hebben veel vogels gehoord. Veel home videos gekeken. Tijdens mijn eten zusjes, Videoland laadde steeds niet goed, later op de avond nog geprobeerd maar helaas. Dus veel muziek geluisterd van de harde schijf.

Sociaal contact:
Alleen met de verpleging.
Er ligt een rood boek met liefdesgedichten op tafel, Kiki wil dit graag meenemen naar Jos morgen en deze met hem lezen.

Ik heb het een na laatste pak verschoon doekjes uit de bak gepakt. Ik vond die van Picnic trouwens ook prima!

Kiki gaf eerst aan nog niet moe te zijn, ze lag wel heel ontspannen toen ik ging. Een Spaans concert geluisterd tijdens het naar bed gaan.
Kiki gaf aan dat ze het warm had dus heb ik het fleece deken weggelegd op het bureau. De nachtdienst weet wel dat als ze roept 's nachts ze misschien toch het dekentje weer wil.

13:15-21:15
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2025 08:01:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 22 maart

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk

Bijzonderheden fysiek: 2 x ontlasting in de ochtend, 1 e keer stevig, 2e keer zachter

Training PEP/IMT : niet gedaan

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Activiteiten: naar de dansdag in Tiel geweest met Silvia, Jos, Hester en Michelle.
Kiki heeft 2 workshops gevolgd en gezellig gekletst. Tijdens de eerste workshop had ze ook veel contact met een andere deelneemster.
Voor Jos ging het een beetje te snel.
Kiki genoot van het dansen. Foto's en een filmpje staan op haar telefoon.

Sociaal contact: Silvia, Jos, Hester, Michelle en mensen die op de dansdag waren.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 16.00

Dagdienst zondag 23 maart

Nachtrust: goed geslapen ondanks het slijm

Stemming: vrolijk

Bijzonderheden fysiek: tot het ontcuffen nog veel last van slijm . Daarna ging het beter. In de ochtend weer 2 x ontlasting gehad. Eerste weeer stevig, 2 e weer zachter en beetje zurig.

Doorbewegen: niet gedaan.

Training PEP/IMT : niet gedaan.

Tijdens het vernevelen een aantal keer moeten stoppen door slijm.

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden.

Activiteiten: homevideo's gekeken, muziek gemaakt, een rondje bos Heumensoord familiepad gedaan, film gekeken "one night stand- lang zal ze leven". Die laatste raakte haar wel.

Sociaal contact: ze heeft het filmpje van de dansdag aan Renee laten zien.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: geen bijzonderheden.

7.45- 15.45

Dagdienst maandag 24 maart

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: rustig, oké

Bijzonderheden fysiek:
Iets slijm, maar minder dan de dagen ervoor. 3 x gepoept in de ochtend 1 x normaal, 2 x klein beetje

Doorbewegen: Dorien de fysio is geweest. We hebben filmpjes gemaakt over het doorbewegen van de benen, omdat Kiki het fijn vindt als we dat meer doen. Uiteindelijk besloten alleen het eerst filmpje nu te gebruiken, omdat er een grotere kans is bij de 2e oefening dat je Kiki tever rekt en pijn doet als je niet precies weet wat je doet.
Fysio zelf ging goed, Kiki was ontspannen

Training PEP/IMT : niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden.

Activiteiten: homevideos gekeken en muziek gemaakt.

Sociaal contact: Dorien en Renee

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de man van de technische dienst kwam voor de bewegingsensor. Hij is weer vervangen naar de oude nu.

7.45-15.15
(Tot 14.30 gewerkt en toen teamvergadering tot 15.00 dus 15.15 inclusief forum).
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2025 22:39:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst

Nachtrust: ze gaf aan goed te hebben geslapen.

stemming: goed, maar wel wat in zichzelf gekeerd gedurende dag.
Ze gaf aan dat dit te maken had met de oma van Jos en ook het verlies van mijn vriendin. Ze liet met het praatboek aan mij en Jos weten met ons mee te leven.
Begin van de ochtend gaf ze met het praatboek ook aan mij aan dat ze het fijn vond dat ik er weer was. Heel lief vond ik dat.
Toen ik vanochtend haar wilde verschonen bleek dat haar hele bed en kleding nat was. Haar inco zat niet goed.
Ik heb het verschoond.

Bijzonderheden fysiek: heel veel slijm aanvallen. Dit heeft de hele dag geduurd in mijn dienst.
Kiki haar binnencanule is vervangen. Ze gaf later aan dat het meeviel maar ik zag wel dat ze er moeite mee had. Ze had heel veel last van opkomend sputum.
Doorbewegen: Armen en benen.

Training PEP/IMT : Niet gedaan

Bijzonderheden voeding: 
Gbh.

Activiteiten/ sociaal contact
We zijn naar Jos geweest. Daar mooie gesprekken gehad. Over Jos en mij en ons verdriet en over Kiki en Jos hun afgelopen damsweekend. En ook het zin hebben in dagjes samen er op uit in de zomer.

Filter vervangen uitzuigapparaat.

7.45 tm 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2025 17:38:21    Onderwerp: Reageren met citaat

25-3-2025

Toen ik op de kamer kwam was Kiki een beetje onrustig en erg rood, dit zakte toen we lekker naar buiten gingen wel af. Buiten genoot ze en had ze gelukkig geen last van slijm. In de vroege avond nog wel wat na de hoestmachine werd het gelukkig rustig.
ik wilde de vierde voeding aansluiten en toen zag ik op het scherm dat ze de derde voeding niet helemaal heeft gehad. dus heb ik bij de vierde voeding wat extra gegeven.

omdat ze erg moe was van de dag, hebben we op de kamer een serie gekeken. en heel even in de keuken met Francien gepraat.
avond zorg ging zonder problemen en ze sliep toen ik weg ging.

Tijd: 15.30 tot 21.15

26-3-2025

Nachtrust: niet goed geslapen , veel met de oma van Jos in gedachten geweest

Stemming: alleen Paul kreeg vanmorgen een glimlach

Bijzonderheden fysiek: ook voor het zwemmen een flinke slijmaanval

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: bij het het vernevelen in de ochtend erg onrustig en hoog in ademhaling , in de middag zonder problemen

Bijzonderheden voeding: bij derde voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting en om half twaalf, voor douchen een klein beetje maar rook heel zurig

Activiteiten: in de ochtend zwemmen en inde middag douchen

Sociaal contact: met Paul bij zwemmen en Silvia kwam de was halen

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de ramen zijn gewassen door een bedrijf, daarvoor had ik alle spullen van de vensterbank gehaald. en toen stootte per ongeluk Katoo een glazen vaas kapot!! Ik heb gezegd dat dat helemaal niet erg is.

Tijd : 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2025 22:51:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst: wo 26 maart

[b]Stemming: in haar zelf gekeerd en vermoeid

[b] Doorbewegen: armen en benen

[b]Activiteiten: zwemmen, douchen en series

[b]Sociaal contact: paul

[b]Verschoon-momenten: zwemmen (ontlasting), douchen ( dunne ontlasting) en bij slapen.

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki was erg moe en wilde vroeg naar bed. Kiki moest vandaag vaker uitgezogen worden.

[b] Tijd: 11.15-20.45
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2025 18:47:20    Onderwerp: Reageren met citaat

27-3-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen

Stemming: Was erg in zichzelf gekeerd, Jos zei dit ook

Bijzonderheden fysiek: gelukkig vandaag geen slijm aanvallen meer, beetje in de middag na het vernevelen

Training PEP/IMT: ben ik mee gestopt omdat dat een erge hoestprikkel gaf

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vanmorgen weer erge spanning en in de middag weer oke

Bijzonderheden voeding:-

Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting en om kwart over twaalf

Activiteiten: in de ochtend naar Jos geweest, in de middag onder mijn eten een serie , daarna lekker een wandeling , eventjes buiten gezeten

Sociaal contact: veel met jos gepraat . hij zei heel lief tegen kiki dat ze zich niet te veel druk moest maken.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: blijkbaar is de sensor weer gemaakt

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2025 21:52:48    Onderwerp: Avonddienst donderdag 27 maart Reageren met citaat

Avonddienst donderdag 27/3

Stemming: prima, niet neerslachtig maar ook niet supervrolijk. Een beetje in zichelf gekeerd. We hadden het over de crematie van de oma van Jos. Kiki vertelde dat ze niet veel last had van rouwen, maar dat ze het er liever niet te veel over wou hebben omdat ze dan gaat piekeren over de dood.

Bijzonderheden fysiek: gbh

Bijzonderheden voeding: gbh

Activiteiten: We hebben muziek gemaakt, geschilderd en een serie gekeken.

Sociaal contact: met Rene van de verpleging gesproken. Hij loet een filmpje zien van zijn dochter die ging babyzwemmen.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de lichten van dr bus brandden nog. De bus startte nog en ik heb de lichten uit gezet.

Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki was een beetje onrustig bij het slapen gaan dus ik was nog langer gebleven.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15:30 - 21:15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2025 17:59:19    Onderwerp: Reageren met citaat

28-3-2025

Nachtrust: Redelijk goed geslapen. Kiki was al mooi om half acht van de beademing af . dus kon ik gelijk beginnen. Alle medewerking van verpleging om op tijd klaar te zijn

Stemming: beetje gespannen voor de dag

Bijzonderheden fysiek:-
Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Bij vernevelen wat spanning

Verschoon-momenten: gelukkig voor negen uur nog ontlasting

Activiteiten: We zijn naar de crematie van de oma van Jos geweest. Maar dit was eigenlijk meer een bijeenkomst van familie. Heel klein en sober. Jos was erg verdrietig . Is ook in zijn jeugd veel bij Oma geweest. En Kiki had ook een goede klik met haar.
Ze vonden het fijn om dit samen te doen.

Sociaal contact: Familie Jos en Silvia

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:- Sorry ik heb de lampen van de auto aan laten staan. Zal er beter op letten maar gelukkig reed hij nog gewoon!!

Tijd:7.15 tot 15.15
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Mrt 2025 17:59:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: