Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 1 Mei 2025 21:12:20 Onderwerp: mei 2025 |
|
|
Verslag overdag donderdag 1 mei: zie april.
Avonddienst donderdag 1 mei.
Kiki, Jos en Carmen zaten in het restaurant, leuk zo'n welkom! Het was in het restaurant redelijk goed te doen qua warmte en geluiden. Kiki genoot ook van alle contacten.
Jos vertelde nog dat hij met 14 jaar in een woonvorm is gaan wonen en toen elke dag moest huilen. Uiteindelijk is hij naar een andere woongroep verhuisd en daar ging het wat beter.
Jos even naar de taxi gebracht en daarna naar Kiki's kamer. Muziek geluisterd, handen en armen gemasseerd, wat gepraat. Gezellige rustige avond.
Om 21 uur ben ik vertrokken, Kiki lag nog wat geluid te maken, maar haar ogen vielen al bijna dicht.
Kiki heeft nu het dunne, katoenen dekbed. Over twee dagen wordt het weer kouder, daarom heb ik het wollen zomerdekbed nog in de boekenkast laten liggen.
[/u] |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Mei 2025 21:12:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 2 Mei 2025 17:53:54 Onderwerp: Dagdienst 2 mei |
|
|
Dagdienst vrijdag 2 mei
Nachtrust:
Kiki gaf aan goed geslapen te hebben. Ze was al wakker en los van de beademing toen ik binnen kwam.
Stemming:
Kiki was de hele dag door vrolijk en energiek.
Bijzonderheden fysiek:
Ze had wat rode bultjes op haar rechter heup en onderbuik onder de inco, misschien dat daar met de warmte wat had geïrriteerd.
2x ontlasting in de ochtend, vergeten aan de verpleging te vragen om het in ONS te noteren..
Doorbewegen:
In de ochtend door bewogen.
Training PEP/IMT :
Vergeten te doen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Halverwege de 3de voeding het pak en de slang verwisseld
Activiteiten:
2 grote wandelingen, naar Heumensoord en naar de botanische tuin.
Een potje Leonardo gespeeld, en veel muziek documentaires. In het bos een hoofdstuk uit het hoe overleef ik boek gelezen.
Sociaal contact:
Buiten op het terras wat met de anderen bewonderd gepraat.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-18:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 2 Mei 2025 21:06:59 Onderwerp: |
|
|
Vrijdagavond 2 mei
Docu over Wim Sonneveld afgekeken. Daarna muziek geluisterd, eerst Robbie Williams en daarna gitaarmuziek van Atuhalpa Yupanqui. Kiki genoot van de herkenning. Blijkbaar allebei lang niet meer geluisterd.
Het was 27 graden in haar kamer. De koeling van het ventilatiesysteem kan niet op tegen hoge buitentemperatuur, dus als het buiten boven de 23 graden is is het verstandig om het raam gesloten te houden.
Toen ik wegging was het 25 graden in haar kamer.
Ik heb Kiki verteld dat Jolein vandaag belde. Ze was door Kalorama gebeld met het voorstel haar contract te beëindigen, omdat ze bijna nooit werkt. Ze vindt het wel jammer, maar heeft te weinig energie (post covid). Afgesproken dat ze nu uit dienst gaat, maar in de toekomst wel terug kan komen, als ze wil. Ze komt binnenkort weer eens op bezoek bij Kiki.
Ik heb via Marktplaats een Philips Innospire Go kunnen kopen, de vernevelaar die we jarenlang hadden, maar die niet meer gemaakt wordt. De andere heb ik mee naar huis genomen. Deze is wat eenvoudiger in het onderhoud: na gebruik medicijnhouder in een sopje leggen en eens per week uitkoken.
Ik merkte dat bij deze vernevelaar er meer stoom in de kamer geblazen wordt, dus Kiki krijgt waarschijnlijk wat minder medicatie binnen. Even in de gaten houden of het effect voldoende is.
Bij het omkleden vond ik een teek op Kiki's rechter bovenarm, aan de binnenzijde ongeveer vijf cm van haar oksel. Ik heb een foto gemaakt, zal die morgen via de groepsapp sturen.
Mocht die plek rood worden (vlek) of mocht er op haar arm een rode kring komen, dan moeten we de arts raadplegen voor antibiotica.
Aanstaande dinsdag komt Daniëlle (ergo) om 8.30 uur naar Kiki kijken om mee te denken hoe we haar handen goed kunnen beschermen tegen het bedhek.
Ik heb een opgerolde fleecedeken tussen haar handen en de grijze beschermhoes gedaan. Ben benieuwd of dat morgen nog goed zit.
Zo ja, dan post ik daar ook een foto van.
Om 21 uur ben ik gegaan. Kiki lag rustig. |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 3 Mei 2025 18:59:50 Onderwerp: |
|
|
Kiki vindt het fijn als we enkele keren per dag (bijvoorbeeld bij het verschonen) even vragen of haar tenen nog goed zitten in de schoenen. Ze kan goed aangeven of de rechter of linker voet niet lekker zit. Dan even de schoen uitdoen, tenen goed naar haar neus buigen en uit elkaar bewegen en dan de schoen weer aan.
En even vragen of de tenen goed zitten, als de schoenen net aan zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |
milou
|
Geplaatst: 3 Mei 2025 20:49:42 Onderwerp: Za 3 mei |
|
|
Binnen even bijgekletst met Kiki. Kiki vertelde een hele fijne dag te hebben gehad maar de rest vd dag rustig aan te willen doen.
Heel eind buiten gewandeld, op appje van Jolein gereageerd, muziek en tante gazeuse gekeken.
Armen door bewogen.
Kiki heeft geen ontlasting gehad tijdens mijn dienst.
Kiki was erg moe en sliep al bijna toen ik vertrok. Gb bij het naar bed gaan.
Tijden incl kwartier ervoor en erna (14:45-21:30) |
|
Terug naar boven |
|
 |
milou
|
Geplaatst: 4 Mei 2025 21:50:40 Onderwerp: Zondag 4 mei |
|
|
Om 15u afgesproken bij Hortus. De muzikant had net pauze.
Kiki heeft er van genoten, later vroeg ze met het praatboek ook nog naar mijn mening over het concert Na het concert zijn we terug gewandeld.
Brief van UMC geopend, woensdag 21 mei komen ze om 12u een meetapparaat brengen voor de periodieke nachtelijke meting.
Kiki was doorgelekt, na het verschonen schone broek en tilmat gepakt. Kiki is ongesteld. Verder deze dienst geen ontlasting.
Kiki wilde graag op haar kamer blijven, spelletje gespeeld, armen doorbewogen, gedanst en muziek gemaakt, tante gazeuse.
Amber heeft de foto's met Birgit doorgestuurd, wil iemand deze morgen naar Birgit sturen?
Avondzorg verliep vlot, Kiki gaf aan moe te zijn. Tijdens het wachten voor de beademing had ze haar ogen al bijna dicht.
Tijd incl. Kwartier voor en na; 14:45-21:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 6 Mei 2025 21:09:59 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst
Nachtrust: Kiki had goed geslapen.
stemming: goed.
Bijzonderheden fysiek: gbh
Doorbewegen: Gedaan
Training PEP/IMT : Niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vitamine b12 gegeven .
Bijzonderheden voeding:
Gbh
Activiteiten/ sociaal contact
Naar Jos geweest.
Gekletst met Roland en een stagiaire.
Ik heb het filter vervangen van het uitzuigapparaat. Met Carmen erover gehad. Dit doe ik nu 1 x in de 2 weken ipv elke week.
Vanochtend is Danielle geweest met een stagiaire om te kijken of ze iets kunnen maken zodat Kiki een betere bescherming krijgt mbt haar handen in het bed.
Ze gaat ermee aan de slag.
7.45 uur tm 16.15 uur |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 7 Mei 2025 17:35:55 Onderwerp: |
|
|
6-5-2025
Eerst even op de kamer gebleven en Kiki wilde graag even iets afkijken waar ze samen met Monique nog aan het kijken waren . Daarna even de ademhalings oefeningen gedaan.
in de vroege avond naar beneden om samen met Wies en Francien een potje regen wormen te spelen. ook nog even over 5 mei gehad. Het lukte bij allemaal niet erg om hoge cijfers te scoren.
Rond zeven uur naar boven om aan de avondzorg te beginnen.
Heel fijn dat we weer een vernevelaar van Philips hebben, snel en vertrouwd!!
Hier moeten we zuinig mee omgaan.....
Avond zorg zonder problemen.
Tijd: 15.30 tot 21.15
7-5-2025
Nachtrust: prima geslapen
Stemming: beetje in zich zelf
Bijzonderheden fysiek: ondanks dat ze zich niet helemaal top voelde , zwom ze vandaag voor een tien
Training PEP/IMT: niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen weer snel
Bijzonderheden voeding: eerste voeding alles vervangen
Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting en om half twaalf
Activiteiten: in de ochtend een wandeling in Veste, daarna zwemmen
in de middag douchen, onder het eten een serie
Sociaal contact: paul
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-
Tijd:7.45 tot 16.00 |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 8 Mei 2025 16:18:43 Onderwerp: |
|
|
8-5-2025
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: vandaag goed
Bijzonderheden fysiek: geen bijzonderheden
Training PEP/IMT: gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen problemen
Bijzonderheden voeding: bij derde voeding alles vervangen
Verschoon-momenten: om acht uur heel veel ontlasting, verder alleen plas
Activiteiten: in de ochtend naar Jos geweest. Ik kon vandaag Jos wat moeilijker verstaan. we hebben een nieuws programma gekeken en daar wat over gepraat. Ik was de uitzuig-tas vergeten bij Jos. dus na de lunch even terug gereden. Jos was toen al naar de tandarts maar had het doorgegeven.
Sociaal contact: Jos, en in de middag even met Wies en haar dochter Ursela gepraat
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de ergo heeft een blauw kussen gebracht voor haar handen te beschermen.
Tijd: 7.45 tot 16.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
senay
|
Geplaatst: 8 Mei 2025 17:06:36 Onderwerp: |
|
|
Kiki avonddienst: wo 7 mei
[b]Stemming: vrolijk, opgewekt
[b]Bijzonderheden fysiek: paul merkte op dat ze spanning had in haar nek
[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: bij vernevel sessies vaker moeten uitzuigen
[b] PEP/ IMT: 10 min
[b]Activiteiten: zwemmen, douchen, film/serie gekeken, dansje gedaan.
[b]Sociaal contact: paul
[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe fles + systeem aangesloten
[b]Verschoon-momenten: zwemmen(ontlasting veel dun) douchen(urine) slapen(urine)
[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki was al aan t gapen voordat ze naar bed ging
[b] Tijd: 11.30- 21.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 8 Mei 2025 21:29:57 Onderwerp: |
|
|
Er staan verslagen van 3, 4, 5 mei onder het kopje "april".
Donderdag 8 mei avonddienst
Rustige avond, veel gepraat.
Potje memory, wandelingetje beneden en daar met Francien gepraat.
Kiki zat een aantal keren zo met haar hoofd te draaien dat ik zag dat ze daarmee aan haar haren trok.
Even opletten of ze dit vaker doet, dan moeten we daar een oplossing voor zoeken. Bij Kiki werkt het zo, dat als ze zich pijn doet, ze juist diezelfde handeling blijft doen. Ze kan dit niet zelf doorbreken.
Ik heb haar haren goed uitgekamd, er zaten klitten achterin en gevlochten. Misschien die korte haren achter afknippen, zodat ze niet zo in de klit raken?
Het blauwe langwerpige kussen wat Daniëlle gebracht heeft lijkt goed te werken. Je kunt het tussen de matras en het bedhek duwen. Kiki's handen liggen er dan op en de stang van het bedhek zit erachter.
Ruimte voor open laten voor de bewegingsmelder.
Ik heb gelezen dat Kiki met iemand een kaart voor René geschreven heeft, maar ik kon die niet vinden. Aanstaande maandag werkt hij zijn laatste dienst bij Kalorama.
We moesten even wachten op de beademing. Ik ben iets voor 21.30 uur van haar kamer gegaan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 9 Mei 2025 17:17:06 Onderwerp: Dagdienst 9 mei |
|
|
Dagdienst vrijdag 9 mei
Nachtrust:
Kiki had lekker geslapen.
Stemming:
Kiki was erg vrolijk en gaf aan het een gezellige dag te vinden!
Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden
Doorbewegen:
Doorbewogen in bed na het aankleden
Training PEP/IMT :
Vergeten te doen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak en slang aangesloten voor de eerste voeding.
Activiteiten:
2 x gewandeld, veel foto's gekeken en wat series gekeken.
Sociaal contact:
Jos belde nog na zijn bezoek aan het ziekenhuis. Zijn teen is nog steeds ontstoken en hij krijgt een nieuwe antibiotica kuur. Hij heeft weinig last van pijn, maar was wel somber door het nieuws. Kiki heeft hem wat kunnen troosten en een hart onder de riem gestoken. Als alles goed is gaat hij over 2 weken weer terug naar het ziekenhuis ter controle, mocht hij wel meer last krijgen dan natuurlijk eerder.
Geen bijzonderheden
07:45-18:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 9 Mei 2025 21:00:43 Onderwerp: |
|
|
Vrijdagavond 9 mei
Rustige avond, drie spelletjes Memory en wat gepraat.
Ontlasting, prima dikte.
Jos gebeld, maar het kwam niet uit, hij was net in het ziekenhuis om zijn antibiotica op te halen. Kiki wilde hem nog vragen of hij het zondag vervelend had gevonden, dat ze wat zat te ouwehoeren met Francien.
Kiki was in bed nog erg onrustig met haar hoofd, de sensor ging een keer of tien af. Ik kon hem iedere keer uitzetten. Heb hem op een gegeven moment uitgeschakeld en ben op de kruk een tijdje blijven zitten tot ze rustig werd. Toen weer aangezet. Ik ging om 21.15 u uit haar kamer.
Geen enkele rode vlek door de teek gelukkig.
Misschien is het slim om het doosje voor de ademoefeningen wat meer in het zicht te zetten. Ik vergeet het zelf namelijk ook aldoor. |
|
Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 10 Mei 2025 09:38:08 Onderwerp: |
|
|
Mbt tot het ouwehoeren met Francien en Kiki over Jos.
Afgelopen dinsdag ben ik dit vergeten te vermelden.
Jos had hier een paar dagen last van.
Hij voelde zich erg onzeker en wist niet of het een grapje van Kiki was.
( Francien vroeg of ze Jos mocht lenen, kiki gaf hier meerdere malen een ja op)
Toen we binnenkwamen dinsdag begon Jos hier meteen over.
Het zat hem erg hoog en wilde het graag duidelijk hebben.
Stelde zij hem op de proef? Of hij trouw aan Kiki was. (Aldus Jos)
Hij gaf aan liever persoonlijk aan haar te vertellen wat het met hem deed.
Kiki gaf aan dat het een grapje was en heeft sorry gezegd dat ze hem heeft gekwetst.
Later ouwehoerde Jos met 2 dames van de verpleging.
Toen hij uit zijn kamer kwam vroeg hij of Kiki gehoord had waar ze het over hadden. Kiki zei ja.
En Jos zei schaterlachend; nu staan we gelijk!!!
Daar kon Kiki gelukkig wel de humor van inzien. |
|
Terug naar boven |
|
 |
milou
|
Geplaatst: 10 Mei 2025 20:28:23 Onderwerp: Za 10 mei |
|
|
10 mei
Kiki straalde toen ze terug kwam van b&d, vertelde het leuk te hebben gehad.
Op de kamer meteen de medicatie,verneveld, verschoond en wat doorbewogen. Daarna een wandeling gemaakt. De zon hing vrij laag dus telkens straten uitgekozen waar Kiki zo min mogelijk last van de zon had. Ze kon dr wel om lachen.
Savonds muziek, serie en een nieuw interview met Herman van Veen gekeken.
Vandaag weinig last van sputum.
Geen ontlasting gehad in mijn dienst, 2x plas.
Kiki had veel klitten achterin, vervelend voor Kiki maar ik heb ze wel voorzichtig los kunnen kammen. De haren achter kort knippen is (met zicht op de warmere maanden) wel handig lijkt me en fijn voor Kiki.
Avond moment verliep zonder problemen, het was rustig op de afdeling.
Tijd incl kwartier voor en na: 15:30-21:15. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Mei 2025 20:28:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |