kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

oktober 2025
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2025 08:23:08    Onderwerp: oktober 2025 Reageren met citaat

Nog even als reactie op maandag:
Als Kiki door omstandigheden een of meer voedingen overgeslagen heeft, hoeft ze daarna geen extra voeding te krijgen. Wel wat extra water, zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.
Bij extra voeding is er risico op overgeven. Haar maaglediging is vertraagd, dus haar maag kan dan te vol worden.
Een keer wat minder voeding is geen enkel probleem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 1 Okt 2025 08:23:08    Onderwerp:

Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2025 16:15:53    Onderwerp: Reageren met citaat

1-10-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen! toen ik vanmorgen op haar kamer kwam zag ik al een ommekeer. ze lag rustig in haar bed.

Stemming: prima

Bijzonderheden fysiek: de billen zijn nog wel rood maar toch een kleine verbetering! ik had in mijn dienst nog maar een zalf de andere moet nog komen! Deze twee zalven twee keer per dag samen aanbrengen!!

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen in de ochtend met kleine pauzes en wat zuurstof, in de middag ging het prima

Bijzonderheden voeding: voor de derde voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: om acht uur zeer dunne ontlasting, werkelijk alles zat onder. dus kiki in de ochtend helemaal op bed gewassen .

Activiteiten: Paul kwam in de ochtend samen muziek geluisterd en rustig een dansje. Daarna hebben we samen een potje regen wormen gedaan, en Paul en kiki nog even de onderste steen
Onder mijn eten even een serie, daarna handmassage. en toen kwam Silvia even.

Rond drie uur zijn we Kiki gaan douchen en dit ging goed!

Sociaal contact: Paul en Silvia

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: alle hoezen van rolstoel vervangen

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 1 Okt 2025 20:14:02    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 Wo 1-10

Stemming:
 Gespannen en onrustig.

Bijzonderheden fysiek:
 Veel spanning door het vele slijm denk ik. Na het douchen veel slijm verneveld in meerdere etappes. De sat. bleef rond de 90, met zuurstof ging hij naar de 92. tijdens de verneveling. Had veel slijm gedurende de middag / avond. Extra keer hoestmachine ingezet deze deed goed zijn werk. Ze had daarna veel minder last.

Doorbewegen:
 -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
 Er was wat verwarring rondom de verneveling. Ik heb om 4 uur verneveld en ik kreeg om 5 uu opnieuw een vernevel medicijn. Waarop ik zei dat ik net vervelend had. Ik denk dus dat ze vandaag 3 keer heeft ipv 4 keer omdat 4/6 en 8 uu te kort op elkaar zou zijn.
Het extra zalfje voor de billen is vanavond binnen gekomen. Dus nu 2 keer per dag eerst de Locoid een dun laagje en daar over heen de loproxeen dun laagje. In de ochtend en avond.

Kon in de middag niet zonder zuurstof steeds een liter. Zonder zuurstof zakte ze onder de 94

PEP/ IMT:
 -

Activiteiten:
 In de middag gedoucht. Dit ging heel goed en ontspannen. Na de verneveling in de middag veel slijm waardoor Kiki weer helemaal bezweet was en afwisselend ontspannen en gespannen was. Door het vele slijm niet veel kunnen doen. Na de verneveling direct een uurtje aan de beademing om het CO2 gehalte niet op te laten lopen en n haar te helpen de longen schoon te ademen. In de avond van half 7 tot half 8 een uurtje op bed laten liggen met de billen bloot. J zag na een uurtje zichtbaar verschil.

Sociaal contact:
 -

Bijzonderheden voeding: [/]
 Met de verpleging afgesproken dat we voortaan allemaal altijd de openingstijd van het voedingspak op het pak zetten. Zie foto app. Dit kwam omdat ik een nieuw pak voeding vroeg voor de nacht. het huidige pak kwam ze de nacht niet mee door nog 400 ml. Ik kreeg terug dat ze dat niet wilde omdat ze dan teveel weg moeten gooien waarop ik zei dat ik dit pas deed en dat ook niet de bedoeling was omdat er dan in de nacht een wissel plaats moet vinden waar Kiki wakker van werd, dus besproken dat wanneer de voeding nog niet 24 u geleden open gemaakt is, de overige voeding in de koelkast bewaard kan worden en de volgende dag bij de eerste voeding gegeven kan worden. Wanneer ze het niet haalt in de nacht. Dit is ook een hygiëne voorschrift waar ze van willen dat wij dit als team ook doen. Dus vandaar.

[b]Verschoon-momenten:

Uurtje met de billen bloot op bed gelegen. 2 keer een klein beetje ontlasting.

Benodigheden en hulpmiddelen:
-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki werd bij het naar bed gaan weer even benauwd. Waarschijnlijk door het slijm. kreeg even een paar minuutjes 3 liter daarna de nacht naar 1 liter.

Tijd:
14.45-21.30
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2025 15:09:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst:
 Do 2-10

Nachtrust::
 Had goed geslapen

Stemming:
 Ontspannen en Opgewekt

PEP/ IMT:

Doorbewegen:

Bijzonderheden fysiek:
 Heel erg aan de diarree. In de ochtend zat de ontlasting tot aan haar nek. Alles zal onder. Bij het openen van de inco liep het zo het bed in, zo dun. Direct aan de verpleegkundige door gegeven.

Bijzonderheden  medicatie/vernevelen:

Bijzonderheden voeding:

Verschoon-momenten:
 Hele dunne diarree. Bij ieder verschoonmoment een klein beetje ontlasting erbij.

Activiteiten:
 Kiki is langer blijven kuchen vanochtend. Nadat ze helemaal verschoond was met de billen bloot laten liggen. Hierdoor wat later met de verneveling maar dat was geen probleem. Weinig slijm en heel ontspannen. Rond 12 uur weer gaan verschonen. En weer een uurtje met de billen bloot gelegen. Je ziet de billen echt opknappen. Rond 1 uur kwam Frank de dokter even poolshoogte nemen hoe het gaat. Hij wil momenteel nog niets geven voor de diarree omdat dit ook weer bijwerkingen kan hebben en hij wil nu niet te veel uitproberen. Advies: zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen. Zo min mogelijk in de inco. Om 12 uur bij het naar bed gaan gedurende de middag geen zuurstof meer gehad. Sat. Bleef rond de 93.
In de middag kwam Frank nogmaals langs om naar de buik te luisteren of hij over actieve datmperistaltiek hoorde maar klonk allemaal rustig. Geen rede voor nu om diarree remmers te geven.

Sociaal contact:
 Lisa kwam even kletsen op de kamer. Ze kwam vertellen dat ze gaat stoppen en een nieuwe baan heeft. CWZ cardiologie. Morgen is haar laatste dag. Kiki vind het echt jammer.
Jos en Silvia kwamen langs. Het n de tussentijd heb ik de fiattering gedaan. Gerard is jarig. Kiki heeft hem een kaartje gebracht.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Was gedaan en bed verschoond. Ook het lucht bedje opnieuw wat opgepompt. Deze was behoorlijk leeg. Materiaal aangevuld.

Tijd:
08.00-16.15
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2025 21:15:07    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
Do 2-10

Stemming:
Einde middag moe, voor het slapen gaan gespannen en onrustig.

Bijzonderheden fysiek:
In de avond werd ze meer gespannen.

Doorbewegen: niet gedaan

Na de 3e verneveling veel slijm maar dat nam na een half uur af. De sat. tijdens de verneveling daalde rond de 86, met zuurstof ging hij naar de 96. In de avond viel het mee met de slijmproductie.
De vierde verneveling heb ik in etappes gedaan.

Tijdens de 1e sessie van de hoestmachine daalde de saturatie naar 84. Even aan de zuurstof gezet en al snel steeg de saturatie weer. De 2e en 3e sessie gingen zonder problemen. Daarna heeft Chantal haar nog aan de zuurstof gedaan.

Activiteiten:
We hadden niet veel tijd omdat we druk waren met de verzorging.
Na het verschonen heeft ze een half uurtje op bed gelegen zonder inco zodat haar billen tot rust konden komen, het is nog erg rood en beschadigd.
Even in de huiskamer/keuken gezeten tijdens het eten. Muziek geluisterd en een serie gekeken. Ontspanningsmuziek tijdens het klaarmaken om naar bed te gaan.

Sociaal contact: De verpleging

Bijzonderheden voeding: Om 18.20 uur een nieuwe fles aangesloten en nieuwe slang.

[b]Verschoon-momenten:
Half uurtje met de billen bloot op bed gelegen. 3 keer een natte luier van de dunne ontlasting.

Bij het naar bed brengen heb ik haar verschoond en haar billen met beide zalfjes ingesmeerd.

Door de late 4e verneveling is alles een beetje verlaat. Kiki was nog erg wakker toen ik vertrok. De verpleging was op de hoogte.

Tijd:
15.30-21.30
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2025 20:45:00    Onderwerp: Avonddienst 2 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 2 oktober

Stemming:
Kiki was vrolijk vandaag

Bijzonderheden fysiek:
Het gaat al veel beter fysiek, Kiki moest wel iets meer uitgezogen worden dan normaal nog, en elke keer kwam er veel slijm ook los. Haar waarden zuurstof bleven elke keer boven de 90 en Kiki hoefde zelfs geen pauze bij de laatste keer vernevelen.
Billen zijn wel nog rood maar herstellen wel. Ik heb Kiki nog 2x 3 kwartier op bed laten liggen met haar billen vrij onder een dekentje zodat ze wat kunnen rusten van de inco steeds.

Doorbewegen:
Kort gedaan bij het in bed leggen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Zorg ging heel goed vanavond, hoestmachine helemaal zoals vanouds en vernevelen in de avond zelfs zonder pauze. Er kwam wel veel slijm los nog door beide en we hebben wel iets vaker dan normaal uitgezogen. Saturatiemeter was steeds boven de 90.

Bijzonderheden voeding:
Er staat nog een half pak voor Kiki in de koeling, graag naar deze wisselen in de ochtend, daar kan nog tot morgen 13:00 voeding uit gehaald worden. Voor de nacht heb ik een nieuw pak en nieuwe slang aangesloten.

Activiteiten:
Kiki wou vooral op de computer dingen doen, we hebben tussen de zorg en foto's kijken met muziek door een groot gedeelte van een kinderen voor kinderen concert gekeken en ja zuster nee zuster.

Sociaal contact:
Het was Lisa's laatste dienst en om half 4 zijn we nog op de gang afscheid gaan nemen. Kiki kreeg nog een knuffel van haar. Silvia was in de middag nog op bezoek.

De rolstoel staat even op de badkamer vannacht, omdat de hoestmachine in de kamer aan het stopcontact staat op te laden. Zo blijft de kamer een beetje leeg voor als er iemand bij moet in de nacht.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki was al slaperig en had wel zin om naar bed te gaan toen het tijd voor was.
Kiki wou graag in een tshirt met korte mouwen en sokken slapen (en incl uiteraard).

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
12:45-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
silvia

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2025 14:32:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdag 4 oktober

Uurtje overbrugd tussen Amber en Tirza.
Nieuw pak voeding een tijdje onder de warme kraan gehouden.
Ik ga maandag aan Frank vragen of hij wil voorschrijven dat de voeding tijdig gebracht wordt, zodat deze op kamertemperatuur kan komen.
Verneveld, ging rustig.
Kaart geschreven aan Sanne, die is dinsdag jarig, gelijk met Jos.
Hester proberen te bellen (zij is vorige week geopereerd), ze nam niet op. Daarna Anne proberen te bellen, idem. Daarna belde Jos, even samen gepraat.
De saturatie zat steeds op 91, 92, maar Kiki wilde geen zuurstof.
Aangeraden dat Tirza haar nu even een uurtje aan de beademing legt.
Kiki is bang met alleen extra zuurstof dat haar CO2 omhoog gaat.
Afgesproken dat ik morgenmiddag ook even kom en maandag om 11 uur om Frank te zien.
Kiki wil aanstaande maandag nog niet naar Roland Coppes. Ze wil woensdag wel graag
gaan zwemmen. Komt goed uit dat Eva dan meerijdt in de bus naar en van het zwembad.

Morgen komt Jos niet.
Dinsdag komt Jos naar Kiki, taxi 13.45 en 16.30 uur. Ik kom dan ook met Bossche bollen voor zijn verjaardag.
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2025 21:09:37    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
za 4-10

Stemming:
Moe maar rustig, in bed gespannen en onrustig.

Bijzonderheden fysiek:
diaree

De sat. daalde tijdens de 3e verneveling daalde rond de 86. In etappes de verneveling voortgezet en daarna de hoestmachine in etappes gedaan. Er kwam wat slijm met een beetje bloed uit, daarna was de kleur normaal.
Kiki 3 kwartier aan de zuurstof gezet en al snel steeg hij naar 97.
De vierde verneveling en de hoestmachine gingen zonder problemen. Ook had ze weinig last van slijm.

Activiteiten:
Kiki wilde rond 46.00 uur niet aan de beademing. We hebben het rustig aan gedaan. Even in de fysioruimte kort een balspel gedaan. Wat rondgelopen beneden maar het was erg druk. Kiki had behoefte aan rust.
Even in de huiskamer/keuken gezeten tijdens het eten. Muziek geluisterd en een serie gekeken.

Sociaal contact: De verpleging en Francis. Ze wilde met Kiki op de foto, Kiki vond het goed maar Francis mocht de foto niet hebben. Dat vond ze okee.

Bijzonderheden voeding: Silvia heeft op het einde van de 3e voeding
het pak vervangen. Samen besloten om de nachtvoeding op 60 te zetten zodat ze het tot de vroege ochtend gaat redden. Aan de verpleging doorgegeven en verzocht om een pak voeding alvast klaar te leggen zodat deze niet koud is.

[b]Verschoon-momenten:
3 keer een natte luier van de dunne ontlasting. Bij de laatste verschoning was zat haar rug onder de diaree en heb ik haar verschoond en haar billen ingesmeerd.

Door het verschonen is alles een beetje verlaat. Kiki was nog erg wakker toen ik vertrok. De verpleging was op de hoogte.

Tijd:
14.30-21.30
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2025 07:02:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 4 oktober

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: rustig af en toe lachen

Bijzonderheden fysiek: 3 x diarree gehad. In de ochtend een slijmaanval van een half uur. Ook wat bloed erbij.

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: series gekeken en met Michelle gevideobeld. Kiki werd redelijk snel moe ervan enik was veel met verzorging bezig. De lijst gemaakt voor het verdelen van contacten. Informatie over Robert Coppes in de groene map gedaan onder Activiteiten

Sociaal contact: Michelle

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-13.45
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 5 Okt 2025 22:28:12    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
zo 5-10

Stemming:
Moe maar rustig

Bijzonderheden fysiek:
diaree

De sat. daalde tijdens de 3e verneveling daalde rond de 85. Na de verneveling kwam er erg veel slijm los. Tijdens de slijmaanvallen daalde de saturatie en heb ik haar zuurstof gegeven.

Het ontcuffen om 19.30 uur ging niet goed. De cuff was erg stug (meestal is deze van zacht materiaal). De lucht werd meteen weer in de cuff gezogen en Kiki had het moeilijk. Ik heb om hulp geroepen en Nanda nam het van me over. (zie rapportage ONS)
Met Kiki heb ik afgesproken om het ontcuffen voorlopig met een collega te doen.

Omdat ik Kiki ondertussen aan het uitzuigen was en de noodbel de groene knop naast de deur + de rode achter het bed ingedrukt moet worden was het advies van Nanda om bij elke medische handeling standaard de groene knop aan te zetten. Dan is bij nood alleen de rode knop de enige handeling.

Kiki was al snel rustig en de avond verliep goed. De vierde verneveling en de hoestmachine gingen zonder problemen. Ook had ze weinig last van slijm. Kiki was zelfs vrolijk voor het slapengaan. Ik denk dat ze de avond prettig wilde afsluiten.

Activiteiten:
Even in de huiskamer/keuken gezeten tijdens het eten. Muziek geluisterd en een serie gekeken.

Sociaal contact: De verpleging

Bijzonderheden voeding: Nieuw pak voor de nacht aangesloten. In de oude pak was bijna leeg en heb ik weggegooid.
Er bleek nog een pak van 3 oktober in de koeling te liggen. Misschien is het handig als degene die een pak in de koeling legt dit doorgeeft aan de verpleging, in het forum zet en misschien een briefje op het bureau legt zodat de collega in de ochtend dit kan pakken. Ook heb ik een extra pak klaargelegd zodat deze morgen op kamertemperatuur is.

[b]Verschoon-momenten:
3 keer een natte luier van de dunne ontlasting.

Bij de beademing ook zuurstof aangesloten. Sat was 96
Door bovenstaande is alles een beetje verlaat. Kiki was rustig maar nog wakker toen ik vertrok.

Tijd:
15.00-21.45
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2025 09:25:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zondag 5 oktober

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: rustig af en toe lachen, ze was wel bleek je zag dat ze last had van haar buik

Bijzonderheden fysiek: 5 x diarree gehad steeds als ik haar wat gaf ( voeding, water) kwam het vrij snel. Slijm viel mee .
Hele dienst zonder zuurstof satturarie rond de 94

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: homevideos gekeken, muziek gemaakt met Kelly en Daisy en nog even samen zonder hun erbij. De Freules gekeken.

Sociaal contact: Kelly en Daisy en Silvia kwam nog even

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de droge doekjes voor de billen zijn op, dus we moeten weer gewone billendoekjes gebruiken en geen pluis.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.45

I

Laatst aangepast door amber op 7 Okt 2025 09:23:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
milou

BerichtGeplaatst: 6 Okt 2025 20:44:44    Onderwerp: Ma 6-10 Reageren met citaat

Avonddienst:
Ma 6-10

Stemming:
Kiki is over het algemeen opgewekt en ontspannen. Gaf aan zich goed te voelen.

Bijzonderheden fysiek:
Weinig spanning/spasmes opgemerkt. Weinig hoeven uit te zuigen, alleen na het vernevelen en hoestmachine.
Saturatie bleef gedurende de avond boven de 92, ook tijdens vernevelen deze in 1x af kunnen maken.

Doorbewegen:
Samen met Paul Kiki doorbewogen.

Bij de avond medicatie zat de loperamide die vanmorgen door de arts is voorgeschreven er al bij.

Activiteiten:
Doorbewogen, filmpjes op kikis mobiel gekeken, foto's van vroeger. Verschoond + 3 kwartier met de billen bloot gelegen en muziekvideo s gekeken. Rondje door de veste en even naar de fysio ruimte geweest.

Bijzonderheden voeding: [/]
Datum + tijd van openmaken voedingspak gevraagd aan Amber en op pak genoteerd. Er zat te weinig in voor de nacht, dit pak heeft verpleging in de koeling gezet. Deze graag morgenvroeg vragen en voor de eerste voeding gebruiken.
Voor de nacht nieuw pak aangehangen, verpleging kwam deze al op tijd brengen zodat hij op kamertemperatuur kon komen.

[b]Verschoon-momenten:
Rond 17:30 Waterdunne ontlasting. Voor het slapen gaan alleen geplast. De billen met de twee zalven ingesmeerd voor het slapen gaan.

Benodigheden en hulpmiddelen:
-

Kiki was rustig en moe, geen fysieke spanningen of slijm klachten in de avond/bij het naar bed gaan.

Tijd:
15;45-21:30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 7 Okt 2025 20:18:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:

Kiki had goed geslapen. Wel had de verpleging na het geven van de medicatie haar dekbed niet teruggeslagen waardoor ze het koud had gekregen.
Ik heb het aan degene doorgeven die dit vergeten was en ze zou er op letten en gaf aan het niet meer te laten gebeuren.

---------‐----------------------
Stemming:
Heeel goed!!!
Ze voelde zich erg goed en zo zag ze er ook uit. Jos is vandaag jarig en ze had ook erg veel zin in de verjaardag vandaag.

Bijzonderheden fysiek: Ze was super ontspannen vanaf het moment dat ze wakker werd.
Ik heb haar alleen uitgezogen bij het ontcuffen. Dit ging goed, Elisabeth (verpleging) gaf aan dat het ontcuffen vanochtend niet lukte. De cuff kreeg ze niet leeg. Bij mij lukte het wel.
Verder niet hoeven uit zuigen.
Saturatie paar gemeten. Deze is erg goed. 98/99!
Vandaag dus geen extra zuurstof en niet extra aan de beademing.
Ze voelde zich ook beter gaf ze aan.
Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Niet gedaan.

Bijzonderheden voeding:
Vanochtend heb ik het grote pak opgemaakt die er aan hing van de nacht.
Deze was op rond 12.45 uur. Later las ik in het ONS dossier dat er volgens Baukje in de koeling voor Kiki nog een pak lag die gebruikt kon worden TOT 13 uur.
Ik las dit bericht later maar het had ook niet echt nut meer omdat het pak maar tot 13 uur gebruikt mocht worden.
Ik had nl. genoeg tot ongeveer die tijd.

Het lijkt me handig wanneer je een pak in de koelkast legt, een briefje voor de ander neerlegt met de Info dat er nog een pak ligt in de koeling.

Verschoon-momenten:
1 x ontlasting in de ochtend / dun / billen minder rood. Vetzalf en loprox gesmeerd
Later rond half 2 weer dunne ontlasting.
Barrière zalf gesmeerd.

Kiki is ongesteld geworden

Ter info: mocht je de Molton washandjes willen gebruiken; ik heb een nieuw pak neergelegd op Kiki haar kamer. Mocht deze op zijn, deze liggen in de onderste bak onder de magnetron in de linnenkast.

bijzonderhedenmedicatie
Ik heb Kiki vitamine B12 gegeven.
Ook heeft ze loperamide (diarree remmer) vandaag gehad met de medicatie van 15 uur

Activiteiten:
We hebben gedanst. Leonardo gespeeld, ik had gewonnen.
Kiki haar handen gemasseerd. Series gekeken en muziek geluisterd.
Toen Jos binnen kwam hebben we voor hem gezongen en muziek gemaakt.

Sociaal contact:
Vanochtend leuk geklets met Ilke over haar weekend. Jos en Silvia waren er vanmiddag om Jos zijn verjaardag te vieren.
We hebben gebak gegeten deze had Silvia meegenomen. Er ligt nog een cake voor het kikiteam van Jos.
Kiki had vanochtend ook nog een ballon gekregen met een lieve kaart van Michelle. We hebben haar een apje gestuurd om haar te bedanken. Het doet Kiki erg veel zo een lieve vriendin te hebben en wilde dar uiten. Michelle heeft een spraakbericht gestuurd, deze is nog niet beluisterd door omdat het binnenkwam tijdens de verjaardag van Jos

Ik heb de verbindingsslangen vervangen van alle uitzuigapparaten, ook de jankauwers vervangen, filter vervangen mobiele Uitzuigapparaat en schoongemaakt.

Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 16:29:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki 7-10-2025

Stemming: Zoals Monique ook al schreef had Kiki goede zin. Toen ik kwam was Jos er nog en ook Silvia. Even geklets en toen Jos naar beneden gebracht voor de Taxi.

Bijzonderheden fysiek: ontspannen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de middag ging vernevelen prima en in de avond met Senna ook.

Bijzonderheden voeding: voor de nacht een nieuw pak eraan. Toch veel voeding moeten weg gooien omdat dat morgen dan niet meer uitkomt.

Verschoon-momenten: alleen plas wel goed ongesteld

Activiteiten: in de vroege avond beneden wat gewandeld met Senna. en toen kwam Francien ook even naar beneden en samen even gepraat.

Sociaal contact: Jos ,Silvia, Paul Francien

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: vernevel uitgekookt!

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: In eerste instantie zei Kiki dat ik maar moest uitzuigen later mocht Senna het toch doen .
Boukje was er in de avond en die had Senna ook de instructie gegeven. Ging goed maar ze had het natuurlijk nog maar een paar keer gedaan en je merkt nog geen routine. Maar dat komt vanzelf...

Avond zorg ging prima en rustig. Ook met aansluiten van beademing was Kiki heel rustig!

Tijd : 15.30 tot 21.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 16:43:00    Onderwerp: Reageren met citaat

8-10-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen maar haar gezicht zei iets anders

Stemming: Kiki voelde zich vanmorgen niet goed . Ze was erg moe van gisteren en kon goed aan mij duidelijk maken dat zwemmen vandaag niet ging lukken.
Ze gaf alleen in de morgen aan Paul en Silvia met videobellen een glimlach.
En zo rond tien uur viel ze bijna weer in slaap.

Bijzonderheden fysiek: vanmorgen was er canule wissel. Maar dat ging niet zoals anders. Blijkbaar was er iets met de cuff. De verpleging dacht dat het leeg was maar dat was het niet. dus de wisseling duurde wat langer als anders, met extra uitzuigen tussen door. Dat nam wel energie van Kiki.

In de middag ook vervanging van de pech sonde.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Frank heeft de loperamide ( diarree remmer)
verhoogd en Wordt er morgen bloed afgenomen om te kijken of Kiki wel genoeg vocht krijgt.

Bijzonderheden voeding: tweede voeding nieuw pak

Verschoon-momenten: om acht uur zeer dunne ontlasting en om half twaalf ( toen weer alles verschoond)

Activiteiten: in de ochtend zeer rustig op haar kamer met muziek en verzorging . Rond een uur een wandeling naar buiten. Dat was zichtbaar genieten. en om half drie samen met Eva gaan douchen

Sociaal contact: appje beantwoord en spraakbericht geluisterd

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: alle hoezen van rolstoel vervangen.

Tijd:7.45 tot 15.45
Terug naar boven

Geplaatst: 8 Okt 2025 16:43:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: