kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

november 2025
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 1 Nov 2025 10:43:53    Onderwerp: november 2025 Reageren met citaat

Kiki heeft gisteren minder botox gekregen dan eerder. Nu alleen nog in twee spieren die haar armen buigen en niet meer in de biceps, die meer beweging mogelijk maken.
Kijken of de dosering zo goed is of nog lager kan.

Ik heb de man van de cliëntenraad gemaild in overleg met Kiki om een afspraak te maken. De eerste keer zal ik erbij zijn.

Eén keer wat ontlasting gisteren, goede dikte.

Het vernevelapparaat zat verstopt gisteren. Daarom gestopt met de verneveling en het uitgekookt. Laat het niet staan met medicatie erin en doe het na de verneveling direct in een sopje, anders plakken de gaatjes van het membraan dicht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 1 Nov 2025 10:43:53    Onderwerp:

Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 1 Nov 2025 19:26:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zaterdag 1 november

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: serieus, een beetje ernstig en af en toe vrolijk.

Bijzonderheden fysiek: billen nog wat geïrriteerd, 2x een half uur zonder inco gelegen. Zei pijn te hebben, paracetamol rond 11 uur gehad, veel spasmen, 2x dikkige ontlasting.

Doorbewegen: armen en benen doorbewogen bij de ochtend zorg.

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: halve litter pakken 1.0 gebruikt

Activiteiten: documentaire gekeken pver Boudewijn de Groot, homevideos gekeken, muziek gemaakt, naar de fysio ruimte gegaan daar gesport en heen en weer gereden en gedanst. Apjes bekeken en gekletst.

Sociaal contact: -

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden.
Gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tirza

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2025 01:04:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst zaterdag 1 november

Stemming: bedrukt.

Bijzonderheden fysiek: billen nog wat geïrriteerd, 1x anderhalf uur zonder inco gelegen. Dat zorgde voor dat het er rustig uitzag.

Training PEP/IMT : gedaan

Bijzonderheden voeding: halve litter pak voor de nacht verder gebruikt en aan de verpleging doorgegeven dat rond 00.00 uur er een nieuw pak aangehangen moet worden.

Activiteiten: Even in de fysioruimte gedanst. Daarna lag Kiki 1,5 uur en hebben we de filmpjes over haar verloving gekeken. Serie gekeken en muziek geluisterd

Sociaal contact: alleen de verpleging

Toen Kiki in bed lag gaf het apparaat van de sondevoeding een melding. Na het opnieuw bevestigen van de slang deed hij het weer.
De saturatie was 97 maar de hartslag bleef 34 aangeven, bij elke vinger die ik probeerde. De verpleging erbij gehaald, ook daarbij bleef het laag, haar tenen geprobeerd maar idem. Toen heeft Francis haar bloeddruk opgemeten en doen was de uitslag okee. We waren niet bezorgd omdat Kiki er prima uitzag. Wel heeft Francis een zwarte saturatiemeter achtergelaten die het waarschijnlijk beter doet dan de blauwe.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 14.30- 21.30
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2025 20:34:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst zondag 2 november

Nachtrust: niet zo goed geslapen, had buikpijn en een opgeblazen gevoel zei ze.

Stemming: beter dan gisteren, regelmatig vrolijk, aanwezig.

Bijzonderheden fysiek: billen nog wat geïrriteerd, maar veel beter weer dan gisteren nog 2x een half uur zonder inco gelegen.
Weinig slijm. 2 x ontlasting zalvig.
Toen het bij Jos te lang duurde begon ze te zweten, haar thuis omgekleed.

Doorbewegen: benen doorbewogen bij de ochtend zorg.

Bijzonderheden voeding: halve litter pakken 1.0 gebruikt

Activiteiten: naar Jos geweest (gepraat en gedanst en Jos geholpen met lunchen). Het ging veel over de operatie en spanningen rondom ziekenhuis opnames.
Er kwam een verpleegkundige afscheid nemen van Kiki en Jos bij hem thuis.
Verder nog filmpjes van de harde schijf bekeken.

Sociaal contact: Jos , verpleegkundigen bij Jos, Kelly van de verpleging bij Kalorama

De slang van de beademjng hing er nog aan niet schoongemaakt. De voeding piept niet meer als hij klaar was.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.45
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 2 Nov 2025 21:38:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Avonddienst zondag 2 november

Stemming: rustig, af en toe had ze een vrolijke bui.

Bijzonderheden fysiek: billen zagen er goed uit

Bijzonderheden voeding: halve liter pak voor de nacht verder gebruikt en aan de verpleging doorgegeven dat rond 03.00 uur er een nieuw pak aangehangen moet worden.

Activiteiten: Lang in de fysioruimte geweest, balspel en badminton gespeeld en lang gedanst. Serie gekeken en muziek geluisterd

Sociaal contact: de verpleging

Het apparaat van de sondevoeding gaf weer een melding. Na een nieuwe slang eraan te doen deed hij het weer. Misschien moet het apparaat een keer nagekeken worden.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15.00- 21.15
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2025 09:15:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Melding over voedingspomp is doorgegeven aan Medireva, las ik op Carenzorgt (dossier van Kalorama).
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2025 21:12:44    Onderwerp: Avonddienst 3 november Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 3 november

Stemming:
Kiki was wat moe na de drukke dag. Wou voor het slapen nog wel graag dansen op kinderen voor kinderen.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had veel spanning in haar benen en met strekken, de armen weer wat rustiger.

Doorbewegen:
Milou was er, dus uitgebreid doorbewogen.

Training PEP/IMT:
Niet gevraagd

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Silvia had de vernevelaar nogmaals uitgekookt, in de avond deed hij het gelukkig goed!

Bijzonderheden voeding:
Nieuwe slang en pak voor de avond aangesloten, in het oude pak zat nog maar 50ml ofzo dus die heb ik weggegooid.

Activiteiten:
2 kinderen voor kinderen concerten gekeken. Tijdens mijn eten een aflevering van Beatrix Potter.

Sociaal contact:
Met Milou en de verpleging.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki lag snel goed en de verpleging was er ook snel

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:00
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 4 Nov 2025 20:43:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:

Goed geslapen
---------‐----------------------
Stemming:
Goed.
Later wat meer gespannen omdat ze zich zorgen maakt over Jos zijn operatie.
Ze is thuis gebleven van Jos. Ze was vanochtend erg verkouden. Heel veel sputum en haar neus zat vol snot.
Ze voelde zich niet optimaal en wilde Jos ook niet aansteken ivm morgen (operatie).

Ik heb Kiki haar haren helemaal uitgeplozen. Het was 1 dikke vilt massa achter in haar nek.
Helaas wat moeten wegknippen. Maar na een uur te hebben geborsteld was het weer doorkambaar.

Bijzonderheden fysiek:
In de ochtend meer spanning in haar lijf over morgen.
Ze maakt zich zorgen en gaf aan dat ze bang is dat er complicaties komen.
Ik heb haar een beetje gerust kunnen stellen (gaf ze aan) door te vertellen dat de doktoren echt weten wat ze doen. En dat ze Jos goed onderzocht hebben.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Armen en benen

Bijzonderheden voeding:
Er zijn weer halve pakken. Verder gbh

Verschoon-momenten:
3 x ontlasting (smeeuig/ vezelig) 8 uur /12.00 en 13.30 uur
Vetzalf en loprox gesmeerd in de ochtend.
Kiki haar billen waren niet meer zo rood maar na haar 3e ontlasting werden ze wat roder.

bijzonderheden medicatie
Vitamine b12 gegeven.

Activiteiten:
Series gekeken en muziek geluisterd. Wat gedanst. Haar armen en handen ingesmeerd en gemasseerd.

Sociaal contact:
Met Jilke en met Jos (videobellen)
Jos is ook wat zenuwachtig voor morgen maar probeerde Kiki ook wat gerust te stellen.
Kiki had een whatsapp bericht van Adriaan ontvangen voor een uitnodiging van een theater voorstelling op 20 november. Hier hebben we nog niet op geantwoord.

Vandaag stond de canule wissel op het programma maar dat wordt nu naar morgen verschoven.

Alle slangen vervangen voor de mobiele en standaard uitzuigapparaat
En het filter vervangen van het mobiele Uitzuigapparaat.

Kiki gewogen; 47 kilo
Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 4 Nov 2025 21:43:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki 4-11-2025
Stemming: redelijk maar moeilijk te zien door de spanning

Bijzonderheden fysiek: heel veel spanning in haar lichaam. ik heb weer geprobeerd om haar handen te ontspannen maar is me niet gelukt.

Ze zou vandaag de griep prik krijgen maar die heeft ze niet gehad. er moet er weer eentje voor haar besteld worden. Zal een paar dagen duren.

Training PEP/IMT:-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de middag laat verneveld maar ging prima

Bijzonderheden voeding: voor de avond alles vervangen en nog extra door gegeven dat ze in de vroege morgen moeten vervangen.

Verschoon-momenten: in mijn dienst ook weer ontlasting < ik had het in de avond niet in de gaten, daardoor zijn de billen weer rood

Activiteiten: toen ik kwam lag kiki even op bed, even nog een half uurtje laten liggen, toen verzorging, rondje Veste, onder mijn eten een serie. Rond zes uur naar beneden, verstoppertje gedaan met Francien en even kopje thee beneden gedronken.

Sociaal contact: francien

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: bij het naar bed brengen was kiki weer helemaal bezweet, lekker helemaal gewassen . nu ook nog veel klitten in haar haar. Komt doordat ze zo onrustig is in de stoel. Morgen gaan we toch haren wassen en kunnen we het dan goed doorkammen.

Tijd: 15.30 tot 21.15
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 5 Nov 2025 16:39:14    Onderwerp: Reageren met citaat

5-11-2025

Nachtrust: onrustig geslapen voor de operatie van Jos

Stemming: beetje rustig

Bijzonderheden fysiek: vanmorgen toch de griep spuit gekregen en dan is de canule wissel naar morgen gezet.

De billen zagen er vanmorgen best goed uit

Training PEP/IMT: gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: allemaal zonder problemen

Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden

Verschoon-momenten: de ochtend ontlasting was eindelijk weer oke. Maar ik zag dat op 31 okt, 1,2 en 3 november weer niets was genoteerd. omdat ze zo lang al dunne ontlasting heeft en ze de vezels krijgt is dit zeer belangrijk.

Activiteiten: in de ochtend naar het zwembad en in de middag douchen

Sociaal contact: we hadden vanmorgen vroeg al met Jos gebeld om hem succes te wensen. Ook met Silvia gebeld

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: hoofd steun hoezen en tilmat in de was gedaan

Tijd: 7.45 tot 16.00
Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2025 00:20:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst:  wo 5 nov

[b]Stemming: best goed, geen spanning opgemerkt

[b]Bijzonderheden fysiek: billen zagen er al beter uit dan na t zwemmen. Weer goed ingesmeerd. Tijdens de laatste verschoonmoment merkte ik dat haar linker knie een knak geluidje maakte toen ik deze wilde optillen om haar pyjamabroek aan te doen. Kiki wilde dat ik dit noteerde, bleek de laatste tijd vaker te gebeuren. Deed niks anders dan anders, vandaar dat t mij ook opviel.

[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen

[b]Activiteiten: zwemmen, douchen, serie gekeken en naar het vrouwenkoor geweest (in de hal beneden) Kiki wilde tot het einde blijven en heeft ervan genoten. Ze was ook blij dat Jos naar huis mocht.

[b]Sociaal contact: paul en een aantal bewoners/begeleiders

[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe pak + systeem

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki vond het prettig om weer te liggen. We waren wat later vanwege het vrouwenkoor

[b] Tijd: 11.30-22.00
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2025 16:45:27    Onderwerp: Reageren met citaat

6-11-2025

Nachtrust: kiki had toch niet goed geslapen, ondanks dat het met Jos goed was gegaan en hij gisteren avond naar huis mocht

Stemming: was in zich zelf gekeerd, gevraagd of ik er iets aan kon veranderen maar dat kon ik niet

Bijzonderheden fysiek: wel ontspanning vandaag in haar lichaam
vanmorgen canule wissel, ging snel en goed

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: doordat er vanmorgen een canule wissel was ging vanmiddag vernevelen niet echt goed. het zal wel een beetje gevoelig zijn geweest, hoog in ademhaling en slijm, een paar keer moeten uitzuigen

Bijzonderheden voeding:-

Verschoon-momenten: vanmorgen had kiki goede dikke ontlasting vanmiddag was het weer mis heel dun en tot haar rug onder

Activiteiten: in de ochtend naar het koor geweest, daarna verzorging en canule wissel. na mijn eten lekker meer als een uur buiten geweest. In de middag een serie gekeken en muziek. Silvia beneden opgehaald

Sociaal contact: in de ochtend met Jos gebeld. Wat opviel wasdat zijn ogen heel vrolijk stonden en dat het goed ging . Hij wilde liever niet dat wij kwamen want hij had vandaag zijn rust nodig.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Tijd:7.45 tot 15.15
Terug naar boven
milou

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2025 22:02:10    Onderwerp: Do 6-11 Reageren met citaat

kiki avonddienst:
Do 6-11

Stemming:
Kiki maakte een vrolijke indruk.

Bijzonderheden fysiek:
Met momenten wat fysieke spanning in het lichaam. Na het wandelen had Kiki even veel last van slijm in mond en canule. Bij het omkleden zagen we op de bovenkant van de re voet (grote teen) een donker rode plek, mogelijk drukplek vanuit de schoen. Dit is pijnlijk, graag komende dagen observeren.

Doorbewegen:
Handen en schouders in zit.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:-

Activiteiten:
Kiki wilde direct met het mooie weer buiten wandelen in de bossen. Met Jos gebeld. Het perfecte plaatje gekeken, Leonardo gespeeld. Muziek geluisterd.

Sociaal contact:
Het gaat goed met Jos, hij is erg blij dat de operatie erop zit. Hij gaf een een kaartje van Wies binnen te hebben gekregen en vroeg Kiki om haar hartelijk te bedanken namens Jos als Kiki haar aankomende dagen tegenkwam.

Bijzonderheden voeding: [/]
Nieuw pak aangehangen + een pak klaargelegd voor de wissel vannacht.

[b]Verschoon-momenten:
Geen ontlasting gehad, 2x bij het verschonen urine. Billen zien er redelijk rustig uit op enkele rode puntjes na.

Benodigheden en hulpmiddelen:
-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
We hebben best even moeten wachten op de verpleging zowel voor de hoestmachine als voor de beademing. Kiki ligt tijdens het wachten rustig en comfortabel in bed te luisteren naar muziek.

Tijd: 15:30-21:30
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2025 17:39:39    Onderwerp: Ochtenddienst 7 november Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 7 november

Nachtrust:
Kiki gaf aan niet heel lekker geslapen te hebben.

Stemming:
Vrolijk, later wat in zichzelf gekeerd maar aan het eind van de middag weer energiek.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki had een rood plekje op haar rechter bovenarm. Waarschijnlijk van de griepprik. Ze gaf aan er een beetje last van te hebben maar niet enorm veel.
Kiki heeft in mijn dienst 3x ontlasting gehad, om 8:00, 12:00 en 16:15 ongeveer, elke keer consistentie 6. Ik heb Milou gevraagd of ze het in ONS noteert voor me.
Kiki is ongesteld, maar hoefde geen pijnstiller zei ze.

Doorbewegen:
In de ochtend goed doorbewogen in bed. Meerdere hand massages in de stoel.

Training PEP/IMT :
Vergeten te vragen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Aan het einde van de 2de voeding slang en pak gewisseld.

Activiteiten:
In de ochtend een lange wandeling door het bos gemaakt, ik denk 1,5-2 uur. Kiki genoot zichtbaar van de mooie kleuren en de zon.
Daarna rustig middagje op de kamer.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-17:30
Terug naar boven
milou

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2025 22:04:49    Onderwerp: Vrijdagavond 7-11 Reageren met citaat

kiki avonddienst:
Vrij 7-11

Stemming:
Kiki is blij vanavond, had goede zin.

Bijzonderheden fysiek:
Plekje op re voet is minder rood. Kiki had in vergelijking met gister aanzienlijk minder spanning en last van sputum.

Doorbewegen:
Armen en benen in lig doorbewogen.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:-
Gb

Activiteiten:
We hebben nog een hele wandeling door de wijk gemaakt, toen we terug waren was het al goed donker. Muziek geluisterd en in het boek over Frida Kahlo gelezen.

Sociaal contact:
Verpleging.

Bijzonderheden voeding: [/]
Gb

[b]Verschoon-momenten:
Geen ontlasting meer gehad, Kiki is ongesteld.

Benodigheden en hulpmiddelen:
-

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Het ging allemaal heel vlot en de verpleging was er ook telkens snel. Toen ze helemaal goed en aan de beademing nog even bij Kiki gezeten en wat gezongen.

Tijd: 16:45-21:00
Terug naar boven

Geplaatst: 7 Nov 2025 22:04:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: