| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
silvia
|
Geplaatst: 1 Jun 2026 21:20:13 Onderwerp: juni 2026 |
|
|
Maandag 1 juni
Verslag van overdag: zie mei.
Avonddienst:
Stemming: Heel goed, ontspannen en gezellig.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Geen ontlasting.
Wel kletsnatte rug.
Er zit weer een rood vlekje met een wit blaasje in de plooi. Ik heb opnieuw antischimmelzalf gesmeerd en er een gaasje tussen gedaan.
Kiki heeft vanochtend in Radboud zeven prikjes in haar armen gekregen. In elke arm twee prikjes in de armbuigers, zoals eerder. En drie prikjes in de spieren die haar vuist laten ballen links. Paul had de afgelopen tijd moeite om met Kiki te communiceren omdat ze steeds een vuist maakte links. Kiki was het ermee eens om dit uit te proberen.
Het prikken gaf wel redelijk veel spanning.
Op het eind vertelde de arts dat hij met pensioen gaat, dus volgende keer is er een ander.
Doorbewegen: Alleen voeten in bed helpen ontspannen.
Hoestmachine en beademing:
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vernevelen ging goed. Weinig hoeven uitzuigen.
Bijzonderheden voeding: Lucht uit haar maag gehaald.
Ik was verbaasd dat het kleine pak nog niet leeg was na de vierde voeding, terwijl gisteren de vierde voeding al uit het literpak van de nacht was.
Activiteiten: Veel verteld aan Eda.
Muziek geluisterd, klein wandelingetje binnen de Veste.
Kiki heeft aanstaande donderdag en de week erna een afspraak met de cliƫntenraad, ik ga dan met haar mee.
Ik stelde aan Kiki voor om weer eens samen met Jos in B&D af te spreken. Zij had een beter idee: ze wil graag samen naar Ouwehands. Ze wil dit morgen aan Jos voorstellen. We hebben al een datum geprikt: dinsdag 9 juni (volgende week).
Sociaal contact: Met Eda even alleen geweest toen ik thee ging maken.
Even met Francien gepraat in de keuken.
Paul belde nog even om een afspraak met Niek te kunnen maken. Hij stelt aanstaande zaterdag voor aan Niek.
Eda start morgen om 10 uur, ze gaat dan mee naar Jos.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Bij vervoer in de bus het riempje om haar rechterarm doen, zodat deze niet tussen de autodeur kan komen. Ze zat vandaag heel gevaarlijk te doen met die hand.
Tilmat en hoofdsteunhoesjes opnieuw in de was gedaan.
Jos' telefoon is kapot. Paul heeft een nieuwe besteld, die komt morgen. Het is fijn als jullie morgen zijn telefoon meenemen. Even bij ons brengen mag ook, anders komen we hem halen. Paul zet dan al zijn gegevens over op de nieuwe telefoon.
Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki lag er op tijd in maar was nog niet erg slaperig. Ik ben 21.15 uur weg gegaan.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Jun 2026 21:20:13 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 2 Jun 2026 17:58:48 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Kiki was in goede stemming gedurende de dienst.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting:
Bij aanvang van de dienst geconstateerd dat Kiki veel voeding had gelekt. Haar shirt was volledig doorweekt met voeding. Vermoedelijk heeft de Mickey Button gelekt. Onbekend hoeveel voeding hierbij verloren is gegaan. Om 8 uur dikke plak ontlasting.
Doorbewegen:
Rug, armen en benen doorbewogen.
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Vitamine B12 toegediend. Gbh
Bijzonderheden voeding:
Geen verdere bijzonderheden.
Activiteiten:
Series gekeken, muziek geluisterd en gedanst. Kiki heeft hiervan genoten.
Sociaal contact:
Samen met Eda en kiki naar Jos geweest.
Eda heeft een goede klik met kiki en andersom.
Ook met Jos kan ze het goed vinden.
Eda heeft veel geluisterd en gekeken maar ook met Ki
Kiki heeft het er over gehad met Jos over een bezoek aan de dierentuin.
Kiki gecommuniceerd met haar handen. Dit ging goed.
Jos heeft op die dag een therapieafspraak staan en gaat kijken of deze eventueel verzet kan worden. Kiki heeft aangegeven graag samen met Jos naar de dierentuin te willen gaan en niet alleen.
Zij wil daarom wachten totdat Jos mee kan.
Kijken ze samen naar uit.
Mogelijk lekkage van de Mickey Button geconstateerd.
Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki is na thuiskomst op bed gelegd om uit te rusten. Zij was moe en heeft nog een tijd geslapen. Daarna rustig wakker geworden. Carmen heeft de zorg vervolgens weer overgenomen.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
7.45 uur tot 16.15 uur
Ter info. Jos zijn mobiel ligt op Kiki haar bureau.
Laatst aangepast door monique op 2 Jun 2026 21:16:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 2 Jun 2026 20:24:50 Onderwerp: |
|
|
2-6-2026
Stemming: heel goed
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in de avond dille ontlasting
Doorbewegen: niet gedaan
Hoestmachine en beademing: ik mocht vandaag ook alleen aan sluiten alles ging rustig
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding: groot pak en andere slang voor nacht
Activiteiten: we hadden de verjaardag van Leida gevierd. zij was 95 geworden. Ik had soesjes en een klein kadootje gekocht. Samen met Francien. Gert Jan sloot ook aan en later vroeg Loes zij is de dochter van ik dacht Nelly, of ze ook bij ons mocht aan sluiten.
Samen gezongen en gepraat
Sociaal contact: zie hierboven
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: vernevelaar uit gekookt
Bijzonderheden naar bed gaan: alles rustig
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 15.30 tot 21.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 3 Jun 2026 16:52:25 Onderwerp: |
|
|
3-6-2026
Nachtrust: Kiki lag vanmorgen toen ik kwam al helemaal te stralen in bed
Stemming: hele goede stemming
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: veel spanning in handen en armen
in de ochtend veel ontlasting
Doorbewegen:
Hoestmachine en beademing: hoestmachine ging prima
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen in de ochtend ook prima
Bijzonderheden voeding: geen bijzonderheden
Activiteiten: rond negen uur zijn we begonnen met een wandeling beneden, daarna wat muziek. Rond elf uur richting zwemmen. Door omstandigheden was het langer geleden. Maar Kiki zwom super goed en was enthousiast.
in de middag samen met Eva douchen!
Sociaal contact: Paul bij het zwemmen
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: toch maar de tilmat en hoezen in de was gedaan
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 3 Jun 2026 20:21:46 Onderwerp: Avonddienst woensdag 3 juni |
|
|
Avonddienst: woensdag 3 juni
Stemming:
Kiki was erg vrolijk vandaag!
Maandag had Kiki ook een nat shirt wat door de Mickey button was gelekt, dit was ik vergeten te rapporteren! Roland heeft toen het ballonnetje van de button gecontroleerd en dat werkte gewoon en was nog na behoren gevuld. Hij gaf aan veel druk gezet te hebben bij het toedienen van de vezels bij de ochtend medicatie, en dat er toen wat gelekt moet hebben. De onderlegger was ook helemaal niet nat dus ik denk dat hij (in elk geval maandag) niet de hele nacht heeft gelekt. Iets om in de gaten te houden.
Kiki had vandaag erg veel last van spanningen, in de armen en ook strekken. Ik dacht dat de botox ook pas na 1-2 werken werkt, wellicht dat het daardoor komt?
Doorbewegen:
In bed heb ik alles extra lang doorbewogen vanwege het vele strekken vandaag.
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Er zijn nu dus 0.8 pakken! Dus voor de nacht een 1L 0,8 pak aangesloten op 63ml/h en met een nieuwe slang.
Ter reactie op Silvia (maandag): de hoeveelheid wat er uit het pak gaat bij welke voeding verschuift elke dag. De hoeveelheid die Kiki in de nacht krijgt is afhankelijk van hoelaat ze wordt aangesloten aan de nachtvoeding en dit wisselt (soms tijdens doorbewegen al en soms net voor 21:00).
Ik gebruik altijd de "cummulative" functie. Dit betekent "bij elkaar opgeteld". Ik wis die in de ochtend voor de eerste voeding, dus dat getal staat dan voor de hoeveelheid voeding die Kiki overdag heeft gehad, dan kun je altijd nog terug rekenen of er iets geks is gebeurd.
Activiteiten:
In de ochtend gezwommen, Kiki genoot hier enorm van en heeft super goed gezwommen! Daarna in de middag gedoucht en aansluitend nog een uur aan de beademing gezeten. Toen regende het inmiddels en konden we helaas niet meer naar buiten. We hebben een nieuwe serie gekeken op NPO, over daten op Texel (soort boer zoekt vrouw maar dan op Texel).
Sociaal contact:
Met Paul bij het zwemmen
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
11:15-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 4 Jun 2026 17:30:41 Onderwerp: |
|
|
4-6-2026
Nachtrust: Kiki had goed geslapen en lag net als gisteren stralend in bed
Stemming: vandaag echt een hele goede dag, goede zin!
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in de ochtend twee keer ontlasting
Hoestmachine en beademing: hoiestmachine ging heel ontspannen. En vanmiddag aan de beademing geweest tot dat Jos kwam.
Activiteiten: in de ochtend naar het koor geweest. kiki mocht een liedje kiezen en dat werd : pak maar mijn hand> toen hebben we bijna met alle bewoners in een grote kring elkaars handen vastgehouden. een nieuwe bewoonster werd heel verdrietig ervan.
in de middag kwam Jos: telefoon van Jos uitgeprobeerd. Het is een hele mooi toestel.
Samen nog een potje regen wormen gespeeld
Sociaal contact: Jos, bewoners bij het koor
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: ik heb de hele kamer gestoft, en de kaarten opgeruimd
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 17.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 4 Jun 2026 21:18:43 Onderwerp: |
|
|
Donderdag 4 juni
Avonddienst:
Stemming: Goed.
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: Wel wat rode strepen op haar rug en benen door het zweten. Pareltjes op haar voorhoofd. Loeki zei dat ze een doekje had tegen een bezweet hoofd. Benieuwd of ze eraan denkt het te zoeken voor Kiki.
Kiki's haar zit achter erg in de klit. Sorry, Eva, ik heb het niet uitgekamd. Vroeger knipte Loes die onderste haren vaak kort. Dat mag je gerust een keer (laten) doen. Wel uitkijken natuurlijk met de punten van de schaar, gezien haar onverwachte bewegingen.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Ging goed.
Activiteiten:
Om 17 uur kwam Carolien (sollicitante voor de uren van Eva). Het klikte erg goed met Kiki en met Paul en mij. Ik heb haar om 21.15 uur gebeld dat we met haar in zee willen gaan.
Daarna Paul naar beneden gebracht en even een rondje binnen gelopen, Francien en Gert-Jan kort gesproken.
Kaart geschreven aan Jessica (vroegere hulp), ze heeft een dochter gekregen: Pomme.
Wat gepraat. Op een gegeven moment kwamen we op David, medebewoner bij Heeschebos. Kiki heeft hem een berichtje gestuurd om te vragen hoe hij het maakt.
Nagels geknipt, tenen en vingers.
Sociaal contact:
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Met al dat zweten zou een extra tilmat wel fijn zijn. Kan hij vaker in de was. Ik zal er Daniƫlle om vragen.
Er zit nu geen extra stukje slang op de yankauwer. Daardoor ast hij niet op het tussenstukje met het gaatje. Dan zuigt hij dus doorlopend.
Bijzonderheden naar bed gaan: Kiki lag iets na 21 uur goed in bed. Ze was nog erg wakker. Ze vroeg om haar voeten nog door te bewegen. Die zitten dan verkrampt. Ik ben rond 21.30 uur weg gegaan.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 5 Jun 2026 15:44:23 Onderwerp: Dagdienst vrijdag 5 juni |
|
|
Dagdienst vrijdag 5 juni
Nachtrust:
Kiki gaf aan goed geslapen te hebben.
Stemming:
Kiki was erg vrolijk, vooral tijdens het dansen ook enorm gelachen
2x ontlasting, best stevig.
Wel nog het en der rode schimmel plekjes, bij de plooi en in het midden van de rug en bij de billen. Ik denk dat we echt nog even een tijdje door moeten smeren (op sommige van deze plekken is het praktisch weg, maar wel doorsmeren zodat het geen kans krijgt terug te komen).
Ik heb geloof ik de meeste klikken eruit kunnen kammen, ik had het gedaan toen ze in bed lag. Bij de rechter onderkant kan dus nog wel wat zitten..
Doorbewegen:
In bed alles lekker lang doorbewogen
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Heel veel muziek geluisterd en gedanst, eerst een KvK concert en daarna 2 van Nick en Simon. Kiki genoot erg van het dansen
Sociaal contact:
Met Wil beneden in de hal even gezeten en wat gekletst. Silvia kwam om half 4 langs.
Geen bijzonderheden
07:45-16:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
senna
|
Geplaatst: 5 Jun 2026 20:18:07 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst:
Stemming: . kiki was vrolijk
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: geen ontlasting
Doorbewegen: nvt
Hoestmachine en beademing: mobiele mee neem uitzuig apparaat deed het niet. Verpleegkundige heeft deze gemaakt. Graag even extra checken morgen.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Lekker 2 uur gewandeld. Bij de cafetaria bij de Lidl nog een nieuwe bewoonster van de afdeling gezien. Dochter van mevrouw had al over Kiki gehoord, maar ze hadden Kiki nog nooit gezien.
Sociaal contact:
Verpleegkundige + nieuwe bewoonster met dochter. Het
Geen bijzonderheden
Kiki had erg veel last van haar spasme. Kiki moeilijk goed te krijgen in bed
15:30t/m 21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 7 Jun 2026 14:57:08 Onderwerp: |
|
|
7-6-2026
Nachtrust: Kiki had goed geslapen wel een beetje gezweet. Monique zei net dat het gisteren ook erg warm op haar kamer was. Ze had met ontcuffen een beetje gespuugd. Hannelke had daarom medicatie iets later geven
Stemming: vandaag weer erg goed
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in de ochtend twee keer dikke ontlasting
plekjes met schimmel zalf in gesmeerd
Doorbewegen: voeten doorbewogen, en hand massage
Hoestmachine en beademing: hoestmachine heel ontspannen en vanmiddag een klein uurtje aan beademing
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: -
Activiteiten: in de ochtend een wandeling beneden. daarna Leida opgehaald en beneden thee met Francien gedronken. Naar boven voor verzorging, kinderen voor kinderen gekeken. Na beademing een uurtje buiten gewandeld. toen nog even een serie gekeken tot Monique kwam
Sociaal contact: Leida en Francien en Jan
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: -
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7:45 tot 15.30 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
maartje
|
Geplaatst: 7 Jun 2026 19:07:02 Onderwerp: Ochtedndienst 6/6 |
|
|
Stemming:
Kiki lag met een glimlach in bed toen ik binnenkwam en was gedurende de dienst goed gestemd.
Om 8.00 ontlasting
Doorbewegen:
Niet gedaan
Bij de hoestmachine veel last van sputum, leek ook vrij taai. Hierna geen last meer van gehad.
geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen verdere bijzonderheden.
Activiteiten:
We zijn rond 10.30 naar Berg en Dal vertrokken om muziek te maken met Niek. Kiki genoot hier zichtbaar van en vertelde het fijn te vinden. Botox spuiten in de arm lijken Kiki goed te doen. kiki kon haar linkerhand goed openen en sluiten, dit was zichtbaar bij het trommelen.
Sociaal contact:
Even met de verpleging gekletst en Paul, Silvia en Niek gezien in Berg en Dal.
Geen bijzonderheden.
Na terugkomst heb ik Kiki verschoond en Kiki gaf aan nog even in bed te willen blijven liggen. Hierbij heeft Kiki muziek geluisterd. Dit heeft Kiki het laatste half uurtje gedaan tot dat Monique kwam.
7.45 uur tot 13.15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 7 Jun 2026 20:24:02 Onderwerp: |
|
|
Stemming:
Bij overname van de dienst van Carmen was Kiki vrolijk. Gedurende de hele middag en avond ontspannen en goed gehumeurd gebleven.
Blauwe plek op de knie gezien. Geen ontlasting gehad tijdens mijn dienst.
Doorbewegen:
Niet gedaan.
Hoestmachine uitgevoerd, geen bijzonderheden. Beademing geen bijzonderheden.
geen bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden.
Activiteiten:
Concert van Suzan & Freek gekeken via Videoland. Kiki was hier enthousiast over. Verder samen series gekeken en gedanst met Eda.
Sociaal contact:
Eda kwam om 15:45 uur. Zij heeft geoefend met de communicatie met Kiki. Kiki laten verschonen door Eda, dit ging goed. Tijdens mijn eetpauze heb ik Eda, in overleg met Kiki, ongeveer een half uur alleen gelaten met Kiki. Dit verliep goed. Zij hebben samen filmpjes van vroeger gekeken om de communicatie verder te oefenen.
Geen bijzonderheden.
Kiki ging ontspannen naar bed.
Geen bijzonderheden.
14:45 uur - 21:15 uur |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 8 Jun 2026 20:25:27 Onderwerp: Avond maandag 8 juni |
|
|
Avonddienst: maandag 8 juni
Stemming:
Vrolijk, heel veel zin om te dansen!
Geen ontlasting in mijn dienst.
Ik vond Kiki super bewegelijk weer vandaag. Voordat Milou kwam moet ik Kiki helemaal verschonen qua kleding omdat overal enorme zweet plekken zaten, zo hard zat Kiki zich in te spannen.
Doorbewegen:
Met Milou overdag
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Eerst een uurtje aan de beademing, daarna doorbewogen met Milou. Daarna was het alweer tijd voor de hoestmachine, mijn avondeten en daarna nog wat kunnen dansen op KvK. Daar had Kiki al de hele middag zij in gehad
Sociaal contact:
Milou kwam nog langs om door te bewegen, dus daar hebben we mee bijgekletst.
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
14:30-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 9 Jun 2026 16:35:57 Onderwerp: |
|
|
9-6-2026
Nachtrust: goed geslapen wel weer bezweet in bed
Stemming: goed
Bijzonderheden fysiek en ontlasting: in de ochtend twee keer ontlasting
Hoestmachine en beademing: hoestmachine vanmorgen heel ontspannen, vanmiddag na gesprek met Anne_marie een uurtje aan de beademing.
Er is nu afgesproken om elke dag in de middag zeker een uur aan de beademing te gaan. Om meer energie over te houden in de middag. Tijd kan verschillend zijn ligt aan het programma die dag.
Helpt Kiki om het Co2 uit haar lichaam te krijgen.
Kiki kan zelf kiezen in bed of in de stoel de beademing!!!
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: -
Bijzonderheden voeding: -
Activiteiten: we zouden in de ochtend naar Jos gaan maar de lift in de bus deed het niet meer. Toen hebben we Jos maar even gebeld. We zijn toen naar de Aldi gewandeld en net op tijd terug voor de storm.
Rond een kwam Anne-Marie van CTB en Silvia .
Daarna was Kiki helemaal bezweet en heb ik haar gewassen en op bed aan de beademing gelegd
Sociaal contact: Silvia en Anne -marie
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Er is een nieuwe bewoner naast Kiki gekomen. Ik hoorde op de gang een crisis-opname.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45 tot 16.00 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 9 Jun 2026 20:21:02 Onderwerp: Avonddienst dinsdag 9 juni |
|
|
Avonddienst: dinsdag 9 juni
Stemming:
Erg vrolijk weer en zij om te dansen
Geen ontlasting in mijn dienst
Wat meer strekken dan normaal maar niet zoveel als gisteren
Doorbewegen:
In bed kort gedaan en de handen in de stoel
Ging allemaal soepel, Kiki gaf ook aan dat ze het meer ontspannen vind met teamleden dan met de verpleging. Ook omdat er dan geen tijdsdruk voor haar is..
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Een nieuwe slang en 0.8 pak voor de nacht aangesloten
Activiteiten:
We konden helaas niet naar buiten door de regen. We hebben wel fijn gedanst op KvK en nog wat series gekeken naast alle zorg.
Sociaal contact:
Met de verpleging
Geen bijzonderheden
Geen bijzonderheden
15:15-21:15 |
|
| Terug naar boven |
|
 |