Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tirza
|
Geplaatst: 13 Jul 2025 21:11:41 Onderwerp: |
|
|
Avonddienst: Zondag 13 juli
Stemming:
Kiki was weer in zichzelf gekeerd vandaag. Ze was rustig maar niet gespannen.
Bijzonderheden fysiek:
Geen last van slijm.
Doorbewegen:
Niet gedaan
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak aangesloten voor de nacht. Het zijn halve liters dus nog een flesje klaargezet.
Activiteiten:
Flinke wandeling gemaakt in de wijk. Muziek beluisterd en gemaakt. Om 18.15 kwam Silvia omdat er om half 7 een sollicitante kwam. Paul was er ook bij. Kiki klaarde op toen ze Silvia zag.
Sociaal contact:
De verpleging, Esther, De sollicitante en Paul en Silvia.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Bijzonderheden naar bed gaan:
gb
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:00-21:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Jul 2025 21:11:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 14 Jul 2025 21:37:09 Onderwerp: Avonddienst 14 juli |
|
|
Avonddienst: maandag 14 juli
Stemming:
Goed, had geen zin in actievere activiteiten ze voelde zich moe gaf ze aan.
Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden
Doorbewegen:
Niet gedaan
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
Nieuw pak en slang voor de nacht aangesloten, en aangegeven van de nodige wissel in de nacht
Activiteiten:
Veel foto's en videos van Kiki's drive gekeken, dat was erg leuk die hadden we al lang niet meer gezien. Daarna vooral verschillende serie gekeken.
Sociaal contact:
Met Fieke van de verpleging
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
Ze wou graag in een lange mouwen shirt slapen, ik heb het 4x gevraagd maar ze wist het echt zeker.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:00 |
|
Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 15 Jul 2025 21:18:04 Onderwerp: |
|
|
Nachtrust:
Goed geslapen..
Stemming:
Goed. Ze had erg veel zin in vandaag. We zijn bij de 4 daagse wezen kijken.
Bijzonderheden fysiek:
Bij de 4 daagse had ze wat last van slijm in haar mond. Paar keer uitgezogen en 1 x haar canule. Toen ik Kiki naast Jos had gezet had ze wat afleiding en toen zakte de slijm ook af.
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
doorbewegen
Gedaan, armen en benen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: b12 gegeven.
Bijzonderheden voeding:
Nog steeds 1.0 pakken van 500 ml
Verschoon-momenten:
Alleen urine.
Activiteiten:
We zijn opgehaald door Silvia, en zijn samen met Jos naar Lent gereden om daar de 4 daagse te bekijken.
Voordat we gingen hebben Kiki en ik voor Kalorama nog wat militairen langs zien komen. Was erg gezellig.
In Lent hebben we een mooie plek gevonden om alles goed te zien.
Kiki had wat rozen gekregen van wat militairen. Jos en Kiki hadden het goed naar hun zin.
Mijn zoon liep mee met vrienden, daar hebben we even een praatje mee gemaakt.
Filter vervangen van het mobiele Uitzuigapparaat.
Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 16 Jul 2025 15:49:18 Onderwerp: |
|
|
15-7-2025
Ze hadden een leuke dag gehad bij de Vierdaagse, maar Kiki was er erg moe van.
Dus toen ik kwam wilde ze alleen op haar kamer blijven. Ik heb wat gestoft en de kast weer wat geordend.
In de vroege avond beneden samen met verstoppertje gespeeld. Dit was erg leuk.
Avond zorg ging prima, zeker de hoestmachine!
Tijd: 15.30 tot21.15
16-7-2025
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: ze was vandaag beetje moe van gisteren
Bijzonderheden fysiek:-
Training PEP/IMT: -
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Hoestmachine ging weer goed!!
Bijzonderheden voeding: vanmorgen alles vervangen
Verschoon-momenten: om acht uur ontlasting
Activiteiten: In de ochtend een wandeling beneden, daarna hadden we hulp van Senna met douchen
in de middag even naar de Vierdaagse gekeken maar er was erge regen, daarna nog een
half uurtje gekeken > ik had toen Kiki lekker warm aangekleed. Ze wilde daarna liever op haar kamer blijven
Sociaal contact: Een kaartje voor de verjaardag van Pieter geschreven
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Overdracht aan Silvia gedaan.
Tijd: 7.45 tot 16.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 16 Jul 2025 21:06:37 Onderwerp: |
|
|
Woensdagavond 16 juli
Stemming: Prima, gezellig, rustig.
Bijzonderheden fysiek: Haar hoofd draaide steeds naar rechts.
Doorbewegen: In bed haar voeten een tijdje helpen ontspannen. Ze krampt enorm met haar tenen. Als je haar tenen met kracht richting haar neus buigt, komt er langzamerhand enige ontspanning.
Training PEP/IMT: Ik had me voorgenomen deze aan te bieden, maar ben het weer vergeten.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Ze keek wel benauwd tijdens de hoestmachine. Er kwam weinig slijm los, wel zat er veel slijm in haar keel. Redelijk weg kunnen zuigen.
Bijzonderheden voeding:
Er blijken wel literpakken 0.8 te zijn. Deze zitten in twee dozen die op de grond staan. Ik stel voor om vanaf nu elke avond een literpak (plus nieuwe slang) eraan te hangen en dan in de loop van de dag een halve literpak. Zodat ze 's nachts geen last meer heeft van gepiep en vervangen van het pak.
Bij 0.8 voeding krijgt ze per portie iets meer, zie papier links op de klerenkast. In de nacht 63 ml/uur en hoeveelheid voor de zekerheid wat hoger dan 750 ml.
Mocht blijken dat ze een te volle maag krijgt, dan eventueel iets minder geven.
Activiteiten:
Muziek geluisterd, wat gepraat. Spelletje regenwormen gespeeld.
Sociaal contact:
Even met Francien en huish. medewerker gepraat. Esther kwam helpen, omdat Nanda vanavond alleen stond, dus dat was gezellig. Ze liep wel te hijgen.
Ik zag een appje van Sanne, die vroeg of ze vanmiddag kon komen bij Kiki. Excuses gemaakt dat we hier te laat op reageerden. Haar gevraagd of ze dan toch morgenmiddag wil komen (dat had ze eerder gevraagd), tegelijk met Jos. Of liever volgende week.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: De voetsteunen lijken mij toch wel goed te zitten. (Amber appte me zaterdag dat ze te laag zaten.) Het lijkt me goed om de bandjes niet al te strak te bevestigen, zodat ze nog wat beweegruimte heeft.
Bijzonderheden naar bed gaan: Omdat Nanda alleen zou zijn, zijn we vroeg begonnen en heb ik het ontcuffen zelf gedaan. Toen ze bijna helemaal goed lag, bleek het pas 20 uur te zijn. Dus toen nog rustig wat opgeruimd.
Nadat de beademing eraan zat, werd ze onrustig. Daarom nog even gebleven. Uiteindelijk zonwering naar beneden gedaan, zodat het wat donkerder werd. Iets voor 21 uur gegaan.
Tijd (incl. Kwartier voor en na): |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 17 Jul 2025 14:36:23 Onderwerp: |
|
|
17-7-2025
Nachtrust: Ze was vanmorgen kletsnat van het zweet, ze had ook erge dunne ontlasting vanmorgen. kwam er niet goed achter of het met elkaar te maken had.
Stemming: Wisselend, ze wilde veel op haar kamer blijven en niet bij Vierdaagse kijken
Bijzonderheden fysiek:-
Training PEP/IMT: gedaan
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vanmorgen bij vernevelen erg onrustig, hoestmachine ging wel goed
Bijzonderheden voeding: bij derde voeding alles vervangen( klein pak stond klaar)
Verschoon-momenten: om acht uur veel dunne ontlasting, verder plas
Activiteiten: in de ochtend toen het nog rustig was een wandeling door de wijk. toen even een serie, en toen voor mijn eten even op het terras gezeten samen met Wies. Handmassage .
Sociaal contact: bewoners van de Veste op het terras
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-
Tijd:7.45 tot 14.30 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|