kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

oktober 2025
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evahoe

BerichtGeplaatst: 8 Okt 2025 21:01:08    Onderwerp: Avonddienst 8 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: woensdag 8 oktober

Stemming:
Toen ik aankwam was Kiki vrolijk aan het lachen. In de avond was Kiki wat in zichzelf gekeerd.

Bijzonderheden fysiek:
In de avond nog wat dunne diarree. 2 spuiten lucht uit de buik gehaald. De huid rond de pech is een beetje rood.

Doorbewegen:
De rug doorbewogen voor het slapen

Training PEP/IMT:
Niet gevraagd, vergeten..

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Het pak van vanmorgen staat in de vriezer, die is te gebruiken tot 13:00. Voor de nacht een nieuwe slang en pak aangesloten.

Activiteiten:
Veel Herman van Veen en Boudewijn de groot geluisterd. Veel home videos gekeken.

Sociaal contact:
Kiki was in de avond wat in zichzelf gekeerd

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki was wat in zichzelf gekeerd en we hebben Danni Lowinski gekeken tijdens het in bed leggen. Ze gaf wel aan lekker te liggen en goed te kunnen gaan slapen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
14:15-21:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Okt 2025 21:01:08    Onderwerp:

Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 16:36:12    Onderwerp: Reageren met citaat

9-10-2025

Nachtrust: Kiki had goed geslapen maar toch te koud gehad. ze had zelf gezegd alleen een hemdje! maar ik denk dat dat veels te koud is voor de tijd van het jaar. en haar schouders liggen dan bloot!!

Stemming: Niet zo goed vandaag, heel erg in zich zelf gekeerd. Tegen Silvia heeft ze verteld vandaag vooral mentaal last te hebben. Maakt zich zorgen. Frank heeft geprobeerd haar gerust te stellen.

Bijzonderheden fysiek: vanavond of morgen ontlasting opvangen en insturen.
de pech is erg rood de verpleging even naar laten kijken

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging vandaag erg goed

Bijzonderheden voeding: pak uit koeling eraan gezet

Verschoon-momenten: om half twaalf weer erge dunne ontlasting , helemaal verschoond

Activiteiten: weer een rustige dag. kiki wilde niet naar het koor en niet dat Jos kwam. gelukkig belde Jos zelf ook af. veel op kamer met muziek , verzorging, handmassage en toch maar een lekkere buiten wandeling gemaakt

Sociaal contact: Silvia en met Jos gebeld

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Silvia heeft een lijst met de contacten van kiki in de groene klapper gedaan.

Dank je wel voor de uitleg van de contacten van Kiki. Dit is erg fijn en makkelijk!

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
charel

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2025 20:12:28    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 Donderdag 9 okt

Stemming:
 Werd na mate de avond optimistischer en opgewekter. Ze zat minder te piekeren.

Bijzonderheden fysiek:
 Nog steeds diarree

PEP/ IMT:
 Niet gedaan.

Activiteiten:
 Een concert gekeken van Nick en Simon. Hier vrolijkte Kiki van op. Helemaal toen we gingen dansen. In het begin van de avond nog een wandeling gaan maken en in de avond gebeld met Jos en Hester.

Sociaal contact:
 Met Jos gebeld en met Gester gebeld.

Jos belde zomaar even. Ze hebben elkaar vandaag niet gezien. Hij vertelde dat hij naar de dokter ging. Hij had last van zijn enkel. Geen idee waarvan. De dokter had gekeken en gaf aan dat hij niks kon zien/ opmerken en dat er niets aan de hand was. Dit leek een opluchting voor Jos. Verder nog even gekletst over z’n verjaardag. Kiki vertelde dat ze vanochtend niet zo lekker in haar vel zat maar dat het vanavond weer goed ging.
Hester belde ook zomaar even. Over vanalles en nog wat gekletst. Met hester gaat het ook beter sinds de operatie. D ze was voorspoedig verlopen en het herstel ging goed. Ze kon nu nog niet zeggen op de pijn prikkel minder zou worden. (De reden waarvoor de de operatie is ondergaan).

Bijzonderheden voeding: [/]
 Geen nieuw pak

[b]Verschoon-momenten:

Twee keer diarree vanavond. Nog steeds heel dun.

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
 Iets langer gebleven omdat ze nog wat onrustig was.

Tijd:
15.15- 21.30
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 10:36:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Willen jullie erop letten dat de voeding op kamertemperatuur is, als hij aangesloten wordt?!! Koude sondevoeding geeft diarree.
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 13:03:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki ochtenddienst:
 10-10

Nachtrust::
 Had goed geslapen. Lag heel ontspannen in bed.

Stemming:
Erg moe en een beetje in zichzelf gekeerd. Ze is moe van het piekeren. Ze gaf vandaag een 5 ze voelt zich mwah. Niet slecht maar ook niet goed.

PEP/ IMT:

Doorbewegen:

Bijzonderheden fysiek:
 Gaf aan vanochtend buikpijn te hebben van de menstruatie. Ze wilde een paracetamol. Deze dus gegeven. Verder weinig slijm en heel ontspannen. Hele dag sat. Rond de 92/93

Bijzonderheden  medicatie/vernevelen:
Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
 In de ochtend een nieuw pak er aangehangen met een nieuwe slang.

Verschoon-momenten:
 In de ochtend een ontlastingmonster afgenomen afgegeven aan de verpleging.
De ontlasting in de ochtend was ietsje dikker dan de afgelopen dagen. In de middag weer veel diarree.

Activiteiten:
 Wandeling gemaakt in het bos, videobellen, serie gekeken, home video’s gekeken.

Sociaal contact:
Videobellen met Paul en Silvia
Nog even gekletst met vrijwilliger van Kalorama. We kwamen naar tegen tijden het wandelen. Ze miste Kiki bij het koor maar vond het heel fijn Kiki weer buiten te zien en te horen dat het beter ging.

Tijd:
7.45- 14.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2025 21:01:18    Onderwerp: Avonddienst 10 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: vrijdag 10 oktober

Stemming:
Tussen de bedrijvigheid door nog wel aan het piekeren soms. Ze was wel moe toen het tijd was om naar bed te gaan.

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
Kiki wou liever langer in de stoel blijven zitten dan doorbewegen.

Training PEP/IMT:
Vergeten te vragen

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Er staat nog een restje voeding van vanavond in de koelkast. Slang had Charèl gewisseld dus dezelfde gehouden voor de nacht.

Activiteiten:
Met Senna in de fysio ruimte verschillende sportactiviteiten gedaan, gedanst, gevoetbald, gekegeld, hockey, tennis etc. Daarna wou Kiki nog wandelen door de Veste. Ook nog een potje Disney memorie gedaan beneden.

Sociaal contact:
Senna kwam van 2-7, Kiki was blij haar te zien.
Bij de avondzorg kwam Anne-Marie mee kijken met Boukje, dat vond Kiki ook gezellig. Wat dingen uitgelegd over de zorg en samen wat oude foto's terug gekeken.

Het wasmiddel begint op te raken.

Kiki had vlak voor het naar bed gaan weer enorme diarree, alles zat onder. Dus alles uit en gewassen en een nieuw shirt aan voor de nacht. Ik heb Kiki's bovenkleding even uitgewassen dat hangt in de badkamer uit maar dan kan het daarna nog mee naar huis voor in de wasmachine want ik had geen waspoeder boven.
Tijdens de avondzorg een nieuwe film Foodies gekeken die viel in de smaak. Kiki sliep al bijna tien de beademing werd aangesloten.

13:30-21:30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 16:28:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Nachtrust:

Kiki gaf aan goed te hebben geslapen. Alleen dommelde ze af en toe weer weg toen ik de spullen bij elkaar zocht om haar te verschonen.

Het plaid van Jos was wederom gebruikt om haar handen te beschermen.
Dit plaid hiervoor niet gebuiken aub!
Kiki krabt het stuk! Dit is zonde.
Kiki wil hem graag heel houden.
---------‐----------------------
Stemming:
Heeel moe!
Zoals ik al schreef dommelde ze in de ochtend in bed al wat weg maar later in de stoel met de ochtendzorg zag ik haar ogen ook steeds zwaarder worden.

Bijzonderheden fysiek:
Af en toe moest ze even kokhalzen als probeerde te hoesten.

Maar er was geen slijm. Niet met het hoesten en ook niet met de hoestmachine.

Over mijn hele dienst ;
Heel veel wegdommelen.
En vast in slaap in de stoel.

(Bijwerking loperamide?) Met Fieke erover gehad. Aangegeven dat Ik kiki weleens moe heb gezien maar niet zo erg.
Ze is vanaf de ochtend al aan het slapen in haar stoel.
Tussen het slapen door bleef ze de hele tijd heel suf, en had geen zin om dingen te ondernemen. Toen Fieke tegen Kiki aan het praten was dommelde ze ook een paar keer weg.
Mischien toch echt slecht geslapen ?

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

doorbewegen
Ze wilde niet.

Bijzonderheden voeding:
Vanmiddag heb ik het grote pak opgemaakt die er aan hing van de nacht.
Deze was op rond 12.45 uur. Ik heb er een nieuw vol pak aangehangen omdat het beetje voeding wat in de koeling stond, houdbaar was tot 10.30 uur.
Deze konden we dus niet meer gebruiken.

Verschoon-momenten:
1 x urine de ochtend /billen stuk minder rood. Vetzalf en loprox gesmeerd
Later rond half 2 verschoond: alleen urine
En rond 15 uur dunne diarree.
Kiki helemaal gewassen en verschoond
Barrière zalf gesmeerd..

bijzonderheden medicatie
Gbh

Activiteiten:
Stukje film (foodies) afgekeken in de ochtend. Daarna muziek geluisterd.

Ik heb haar handen en armen gemasseerd met creme.

Sociaal contact:
Jilke kwam even kletsen.

Gbh
Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 19:51:33    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 11-10

Stemming:
 Nog steeds heel moe. Wilde niets.

Bijzonderheden fysiek:
 Gaf aan nog steeds last te hebben van haar buik en de diarree.

Activiteiten:
 Na het verschonen (ik vond de billen weer wat roder…) een blokje om gegaan. Buiten zijn deed haar goed. Maar ze wilde niet lang. Hierna handen gemasseerd en een serie gekeken.Optijd begonnen de avond zorg. Ze wilde vroeg naar bed.

Bijzonderheden voeding: [/]
 Nieuw pak voor de nacht aangebroken. Zat nog 500 ml in. Die staat nu in de koelkast. Kan de 1e. En de 2e voeding nog wel van gegeven worden.

[b]Verschoon-momenten:

Billen weer wat roder.

Wilde vroeg naar bed. Lag om kwart over 8/ half 9 helemaal lekker. Hierna nog wat gerommeld in de kamer. Kiki lag vrij snel te slapen.

Tijd:
16.45-21.00
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 21:45:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdagavond 11 oktober

Ik heb de Frasselt net even gebeld. Door het verslag van Monique viel bij mij het kwartje, dat die extreme moeheid een bijwerking is van de loperamide.
Ik ben daarop gaan googelen en las dat het inderdaad een bijwerking kan zijn, maar ook een teken van overdosering.
Ook vertraagde ademhaling hoort daarbij. Afgelopen nacht had ze vaak alarmen gehad, terwijl ze wel sliep.
Dit alles met Hanneke besproken en gevraagd of ze dit morgen met de arts willen bespreken.
Ik meen dat ze 4 dd 2 capsules krijgt (16 mg per dag), dat is de maximale dagdosering, dus best hoog voor een licht iemand met wellicht een slechter werkende lever.

Het zat me even helemaal niet lekker. Hopelijk stoppen ze met dit middel.
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 15:01:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 12 oktober

Vanochtend met Kiki besproken en aan verpleging (Fieke) gezegd dat Kiki nu wil stoppen met de loperamide. (Ze heeft dit vanochtend nog gehad, er was op zondag geen arts om mee te overleggen.) Met Fieke afgesproken dat er geen andere arts gebeld hoeft te worden, we gaan het morgen met Frank overleggen.
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 15:02:54    Onderwerp: Reageren met citaat

12-10-2025

Nachtrust: Niet goed geslapen was misselijk.
Bij de verzorging in de ochtend moest ze een beetje spugen. l
Later toen ze in de stoel zat ging het wel beter.

Stemming: Bij Silvia in de ochtend leefde ze wat op, daarna weer wat moe.

Bijzonderheden fysiek: niet tussen de billen rood maar meer op de rand

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging vandaag bijzonder goed, heel rustig en zonder te hoeven uitzuigen

Bijzonderheden voeding: bij tweede voeding pak uit koeling gebruikt, stond klaar op haar kamer

Verschoon-momenten: om acht uur iets dikkere ontlasting ( nr. 6) maar toen ik haar net schoon had gelijk weer dunne diarree. en om half twaalf weer alles moeten verschonen ( kleding)
in de middag meer een scheet, wel dun.

Activiteiten: Rustige ochtend met Silvia, even beneden gezeten. Serie, hand massage, rustig dansje

Sociaal contact: gebeld met Jos om te zeggen dat we niet op zijn verjaardag kwamen. hij begreep het wel maar was wel even emotioneel

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:-

Tijd:7.45 tot 15.30
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 21:36:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag en avonddienst:

Stemming:
Goed. Frisse blik in de ogen. Geheel anders dan gisteren. Wel eind van de middag meer aan het wegdommelen maar niet meer vast in slaap.

Kiki wilde eerst met Senna communiceren met het praatboek, maar gaf al snel aan geen zin te hebben.
Ik heb hen toen een tijd alleen gelaten toen ik ging eten. Toen moest Kiki wel communiceren. Dit ging volgens beide goed.

Bijzonderheden fysiek:
Ze was heel erg ontspannen.

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: verpleging kwam met de loperamide voor de avond. Ik gaf aan dat ik vernomen had dat deze gestopt zou worden.
Verpleging gaf aan dat deze niet zomaar kan worden gestopt moet worden afgebouwd. Ik heb aangegeven dat ik hier niet over ga maar Silvia.
Wordt morgen teruggekoppeld aan Silvia en arts.
Verpleging vroeg mij aan Kiki te vragen of ze de loperamide wilde hebben. Kiki gaf aan van niet. Dit bevestigde ze later nog een keer aan mij.
(Er is dus geen loperamide gegeven.)
Wel gaf Kiki aan graag Norrit te krijgen. Hier zitten geen bijwerkingen aan.

Bijzonderheden voeding:
Heel pak aangesloten voor de nacht. Vergeten tijd erop te zetten.
Het pak is open gemaakt rond 20 uur.

Activiteiten:
Handen en armen gemasseerd
Series gekeken muziek geluisterd en gedanst met Senna.

Sociaal contact:
Chantal (Verpleging ) en Senna

Gbh

Senna heeft bijna de gehele avondzorg gedaan. Dit ging goed.
Kiki was erg moe.

Verschoon-momenten
Beetje ontlasting om 20 uur. Niet meer erg dun

Begin en eindtijd
14.45 uur - 21.15 uur
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 16:04:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Maandag 13 oktober

Vanochtend met Frank gesproken. Kiki had vanochtend nog wel loperamide gekregen. Nu is het gestopt.
Ze krijgt nu psyllium tegen de diaree, hopelijk gaat dat helpen. Ik vroeg naar Jorrit, Frank zei dat dat niet meer gebruikt wordt.
Mocht de psyllium niet bevallen, kunnen we Norrit uit gaan proberen.
Frank heeft overleg met de diëtist Bram, wellicht krijgt Kiki in de nacht wat teveel voeding, dacht hij. Hij hoorde van de verpleging dat ze elke ochtend helemaal onder de diarree zit. Ik zei dat ik de indruk had dat dit niet elke ochtend zo is, soms pas later op de ochtend.
Ook nog benoemd dat Bram zei dat diarree vaak door te koude voeding komt.
Vanmiddag met Ilke en degene die de bestellingen doet overlegd. Opnieuw toegelicht dat Kiki elke dag een hele plus een halve liter nodig heeft. Ze meenden nu dat halve liters niet handig waren ivm de nacht. Ze gaat ze bestellen.
Ook gevraagd of de voeding tijdig in Kiki's kamer gezet kan worden. Volgens Ilke wordt het pak voor de nacht er 's ochtends neergezet. Dit is in de praktijk meestal niet zo. Dus vraag er in de ochtend naar! Zodat de voeding voldoende tijd heeft om op kamertemperatuur te komen.
Terug naar boven
amber

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 18:49:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 13 oktober

Nachtrust: vergeten te vragen , toen ik kwam lag ze nog aan de beademing en toen moest de medicatie en ontcuffen nog en toen snel verschonen en wassen. Ze leek ook kortdurend een beetje benauwd en satturatie was kort 88. Masr liep gelukkig snel weer op naar 92.

Stemming: wisselend, rustig af en toe lachen. Soms wat vermoeid, gapen en soms wat zorgelijk kijken.

Bijzonderheden fysiek: weinig slijm. Billen njet helemaal oke nog. Beetje bloed ( ongestekd) 2x enorme diarree , vloeibaar maar minder waterig dan eerder.

Doorbewegen: benen bjj schoenen aandoen. Kiki wilde geen fysio vandaag.

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding: voeding opgewarmd met heet water.

Activiteiten: homevideos gekeken, voor haar gezongen. Silvia is geweest. dokter gezien, Jos heeft kort gebeld maar Kiki wilde niet met hem praten.

Sociaal contact: Silvia. Jos

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: de vernevelaar was leeg vanochtend en stond nog in een sopje. Er was geen natrium om te vernevelen.
De canule gazen zijn op en niet op voorraad. Er liggen nu anderen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45- 15.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 21:00:57    Onderwerp: Avonddienst 13 oktober Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 13 oktober

Stemming:
Nog wat moe maar wel vrolijk, wou graag veel kerstmuziek luisteren.

Bijzonderheden fysiek:
Kiki heeft nog steeds wat rodere billen, weer de beide crèmes gesmeerd in de avond.
Kiki had bij bij mij geen ontlasting meer, wel bij beide verschoon momenten een natte scheet gehad.

Doorbewegen:
Niet gedaan omdat het al wat later was..

Training PEP/IMT:
Niet gedaan

Toch nog maar 4x vernevelt, de verpleging gaf aan dat dat wel nog de bedoeling was en Kiki vond het niet erg.

Bijzonderheden voeding:
Er staat nog een half pak in de koeling, die mag tot 13:30 worden gebruikt. Voor de nacht een nieuw pak en slang aangesloten.

Activiteiten:
Nog een wandeling gemaakt. Foto's en films van vroeger gekeken en 2 kerst concerten van Michael Bublé

Sociaal contact:
Kiki was toch nog wat moe. Behalve met de verpleging geen contact mee gehad.

Geen bijzonderheden

Er was maar 1 verpleegkundige met beademings zorg, dus moesten we even wachten.

15:30-21:45
Terug naar boven

Geplaatst: 13 Okt 2025 21:00:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: