Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
evahoe
|
Geplaatst: 15 Sep 2025 20:41:12 Onderwerp: Avonddienst 15 september |
|
|
Avonddienst: maandag 15 september
Stemming:
Vrolijk, wou veel dansen
Bijzonderheden fysiek:
Rond 19:00 weer ontlasting, dit keer dun.
Doorbewegen:
Kiki had al fysio gehad en wou liever wat langer dansen in de stoel
Training PEP/IMT:
Vergeten te vragen
Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Gelukkig een hele goede avond met weinig slijm!
Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden
Activiteiten:
Kiki wou in de middag graag gaan wandelen, eerst moesten we een stortbui afwachten maar daarna kon het! Kiki wou graag een rondje door de wijk en dat vond ik ook fijn na die regen. Uiteindelijk wel bij het Radboud nog even tussen de bomen gelopen en toen weer naar huis. We hebben eerst Hubertien en Willemien gekeken tijdens mijn eten en daarna 2x hetzelfde KvK concert en veel gedanst.
Sociaal contact:
Niet veel vandaag, verpleging was ook nog druk met een nieuwe verpleegkundige inwerken. Dat lijkt me een leuke jongen, hij is nog niet echt bij Kiki geweest dus we hebben nog niet echt kennis gemaakt.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden naar bed gaan:
De verpleging gaf aan liever geen half leeg pak weer terug in de koeling te willen doen. Hij geeft wel aan de nachtdienst door wanneer het vervangen moet worden.
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:00-21:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 15 Sep 2025 20:41:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 16 Sep 2025 10:05:55 Onderwerp: |
|
|
Hester wordt dinsdag 23 september geopereerd. Volgens mij aan haar been, misschien vergelijkbaar met Jos' laatste operatie (spierverkorting opheffen).
Ze is begin oktober jarig en viert haar 35e verjaardag aanstaande zondag van 14 tot 16 uur in een café in Standdaarbuiten. Kiki zei in eerste instantie dat ze erheen wilde gaan, maar kwam daar later op terug. Ze had die dagen veel last van slijm, dus ik denk dat ze het te risicovol vindt om tweemaal anderhalf uur te gaan rijden.
Ik denk dat ze Hester graag zaterdag en/of maandag wil bellen.
Ik heb vijf ondergronden gekocht voor mozaïeken. Dus ze kan nog even vooruit.
Ik heb een aantal nieuwe broeken gekocht, omdat sommige broeken heel lastig aan en uit gaan. Helaas is de mode nu erg wijd. Even kijken of ze ingenomen moeten worden op de pijpen.
Omdat ik alleen katoen wil, was er weinig keus. Deze zijn vrij dun. Bij koud weer kan er een legging onder.
Stop broeken en shirts die te klein zijn of kapot maar in een plastic zak, bijvoorbeeld in de bak in de badkamer. Dan neem ik ze mee. |
|
Terug naar boven |
|
 |
monique
|
Geplaatst: 16 Sep 2025 18:28:36 Onderwerp: |
|
|
Nachtrust: Kiki gaf aan goed geslapen te hebben maar was wel helemaal nat van het zweet ondanks dat ze alleen een hempje aan had.
Stemming:
Vrolijk.
Bijzonderheden fysiek: ze was erg ontspannen. Weinig spasmes en geen sputumaanvallen
Training PEP/IMT:
Niet gedaan
doorbewegen
Gedaan.
Dorien was er vanochtend om het een en ander door te nemen.
Of er nog behoefte is aan uitleg mbt oefeningen.
Ik heb laten zien hoe ik het doe en dat was goed.
Ik kon niet voor anderen praten hoe zij de oefeningen precies doen wel dat het wordt gedaan.
En dat is aan Kiki te merken!
Ze is erg flexibel.
Dank aan het team Aldus Dorien en vooral namens Kiki, zij geeft aan erg tevreden te zijn hoe iedereen de oefeningen uitvoert.
Ook belangrijk om te vragen of Kiki het wel wil. Dit wordt volgens Kiki ook gedaan.
De oefeningen die erg belangrijk zijn voor Kiki zijn
die van haar rug en heupen.
* Zoals het oprekken van haar rug.
Er is nieuwe oefening toegevoegd die kiki erg fijn vind :
* je legt Kiki op haar rug en schuif dan haar voeten iets richting haar billen.
Dan zachtjes haar benen heen en weer wiegen; van links naar rechts en visa versa.
Goed voor heupen en haar onderrug.
Deze oefingen vind ze erg fijn.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Vitamine b12 gegeven verder geen bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding:
Gbh
Verschoon-momenten:
1 x ontlasting in de ochtend en nog ongesteld.
Activiteiten:
Vanochtend hebben we series gekeken en muziek geluisterd. Daarna zijn we naar Jos geweest.Jos was zondag ziek, last van zijn buik. Vandaag voelde hij zich een stuk beter. En voelt zich ook goed genoeg om vrijdag hun huwelijksdag te vieren. Ze hebben er beiden erg veel zin in.
Toen we terug kwamen wilde ze even liggen na het verschonen. Ik heb toen ontspannings muziek opgezet. Gordijnen dicht gedaan en haar handen en voeten gemasseerd met creme. Hier werd ze heel ontspannen van.
Sociaal contact:
Vanochtend kwam de glazenwasser de binnenkant van Kiki haar ramen wassen.
We hebben appjes beantwoord.
Hester haar verjaardag is as zondag. Kiki gaat niet omdat ze bang is voor een slijmaanval. Silvia heeft haar afgemeld bij Hester.
We hebben geantwoord op Michelle haar whatsapp. Kiki heeft haar geantwoord of ze zin heeft om op zaterdag 4 of 11 oktober af te spreken. Hier nog geen antwoord op terug gehad.
Naar Jos geweest en daarna met Gerda van de huiskamer gekletst.
Gbh
Begin en eindtijd
7.45 uur - 16.15 uur[/i] |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 17 Sep 2025 16:55:30 Onderwerp: |
|
|
Avond Kiki 16-9-2025
Stemming: wel goed maar veel spanning in haar lijf
Bijzonderheden fysiek: ik wilde wachten op Senna om haar te verschonen, maar ze zat eigenlijk nog niet lang in haar stoel, en ze was helemaal kletsnat en doorgelekt. Dus ik heb haar helemaal verschoond en gewassen
Training PEP/IMT:-
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging redelijk
Bijzonderheden voeding: voor de avond alles vervangen
Verschoon-momenten: om half vijf dunne ontlasting
Activiteiten: onder het eten even een serie, daarna naar beneden gegaan en een spelletje gedaan.
Regen -wormen met Francien en Senna.
Kiki en Senna waren een team zodat ze goed kon oefenen . Dit gaat eigenlijk best
al goed. Totdat kiki er geen zin meer in heeft . En dan gaat ze hele lage cijfers kiezen.
En we hadden samen even naar de koning en koningin gekeken.
Sociaal contact: Francien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: vernevelaar uitgekookt en was meegenomen
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: we zijn weer rustig aan de avond zorg begonnen en had goed tegen Kiki gezegd dat Senna haar naar bed zou brengen. met een behulp van mij. Maar dit ging helemaal goed.
Tijd: 15.30 tot 21.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 17 Sep 2025 17:09:23 Onderwerp: |
|
|
17-9-2025
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: ze zag tegen de spuiten van de botox op ! maar had wel zin om daarna te gaan zwemmen.
Bijzonderheden fysiek: vanmorgen ging het niet lekker, veel hoesten, traan ogen
toen ben ik even de gang op gelopen of er iemand kon komen
omdat we al best lang aan het wachten waren. gelukkig kon
een verpleegster ons even helpen. Er kwam veel slijm los met
de hoestmachine en was het daarna rustig!
Botox in haar nek gekregen in het CWZ!!!
Training PEP/IMT: -
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vanmiddag vernevelen zonder problemen
Bijzonderheden voeding: bij tweede voeding alles vervangen
Verschoon-momenten: in de ochtend dunne ontlasting
Activiteiten: in de ochtend naar het CWZ, daarna gelijk door naar het zwem-bad
in de middag douchen
Sociaal contact: Silvia ging mee naar het CWZ, Paul bij het zwemmen
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden : morgen komt er een andere vloer op de oude kamer van Pieter. Dit kan wat herrie geven!
Tijd: 7.45 tot 16.00 |
|
Terug naar boven |
|
 |
senay
|
Geplaatst: 17 Sep 2025 21:21:49 Onderwerp: |
|
|
Kiki avonddienst: wo 17 sept
[b]Stemming: vrolijk, voor t slapen gaan druk
[b]Bijzonderheden fysiek: botox gehad, kiki zei dat ze er geen last van had
[b] Doorbewegen: armen en benen
[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vandaag wat meer last gehad van sputum dan normaal.
[b]Activiteiten: zwemmen, douchen, muziek, series
[b]Sociaal contact: paul
[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe pak+systeem
[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: kiki was tamelijk druk en maakte veel geluidjes. Ze zei dat wel dat ze goed lag en dat er verder niks aan de hand was.
[b] Tijd: 11.15-21.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 18 Sep 2025 16:00:20 Onderwerp: |
|
|
18-9-2025
Nachtrust: Wel goed geslapen maar kletsnat van zweet
Stemming: beetje bedrukt
Bijzonderheden fysiek: vanmorgen echt even veel slijm, vooral in mond. gelukkig zakte het af en konden we naar Berg en Dal.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: In de ochtend moeizaam in de middag prima
Bijzonderheden voeding: bij tweede voeding alles vervangen
Verschoon-momenten: om acht weer dunne ontlasting
Activiteiten: in de ochtend muziek met Niek en Paul, in de middag kwam Jos.
Hij was erg laat en toen we net boven aan het verschonen waren stond hij aan de
deur. Ik heb kiki toen ook weer schone en droge kleding aan gedaan
omdat ze weer bezweet was. Daarna hebben we samen een aflevering van de
Vlaamse pot gekeken. Jos schaterlachte!!
Sociaal contact: Niek en Paul, en Silvia en natuurlijk Jos
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Dorien heeft vanmorgen even meegekeken met door bewegen.
Tijd:7.45 tot 16.30 |
|
Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 19 Sep 2025 19:43:54 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
Do 18-9
Stemming:
Opgewekt
Bijzonderheden fysiek:
Veel spanning, veel zweten, weinig slijm
Doorbewegen:
-
-
PEP/ IMT:
-
Activiteiten:
Samen een kaart voor Jos geschreven voor het trouw jubileum. Kiki deed erg haar best om naar de juiste woorden te zoeken. Hierna wat gekletst met Senna. Kiki Wilde voor het feest van morgen haar nagels lakken maar we konden alleen een uitgedroogd potje vinden.
Sociaal contact:
In de avond belde Hester. Ze wordt dinsdag geopereerd. Ze gaan de spanning van haar spieren in haar benen afhalen met een operatie. Verder ging het best goed met Hester. Ze vonden het beide jammer dat Kiki niet naar het feest van gesteriliseerd kan komen.
Bijzonderheden voeding: [/]
Geen bijzonderheden
[b]Verschoon-momenten:
1 keer ontlasting gehad rook wat zuur.
Benodigheden en hulpmiddelen:
-
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Geen bijzonderheden
Tijd:
15.30- 21.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 19 Sep 2025 19:47:15 Onderwerp: |
|
|
kiki dubbeledienst:
Stemming:
Had goed geslapen. Was heel vrolijk. Had heel veel zin in de dag en het feest.
Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds veel zweten maar niet zo veel als gister. Weinig slijm.
Doorbewegen:
-
-
PEP/ IMT:
-
Activiteiten:
In de ochtend naar Berg en Dal gegaan. Jos, Veronica en Martin waren er ook. Monique was er ook om extra te kunnen helpen met Kiki, Jos en de verzorging van het feestje. Kiki en Jos hebben genoten van de dag. Ze heeft van Jos een lieve kaart gekregen en een deken met een foto van hem er op. Kiki vind het cadeautje erg grappig en ook heel lief.
Bij thuiskomst Kiki helemaal verschoond en omgekleed. Ze was weer helemaal nat. In de avond nog een wandeling gemaakt en een serie gekeken.
Sociaal contact:
Gezellig gekletst en herinneringen opgehaald met Paul en Silvia, Martin, Jos en Veronica.
Pak 0.8 eraan gehouden komt de nacht wel door.
[b]Verschoon-momenten:
-
Was gedaan en tilmatten uitgewassen. Bed verschoond en de stoelhoezen uitgewassen.
Reageerde tijdens de laatste hoeatmachiene wat heftig. Geprobeerd haar rustig te krijgen . Helaas werkte de saturatiemeter niet goed. Waardoor we niet goed konden zien of de heftigere reacties door een saturatie dip kwam. Met fieke overgehad of een oor saturatiemeter niet beter werkt voor Kiki omdat haar handen/vingers altijd zo bewegelijk zijn.
Tijd:
7.45-21.00 |
|
Terug naar boven |
|
 |
silvia
|
Geplaatst: 20 Sep 2025 19:47:01 Onderwerp: |
|
|
Ik zal Annemarie van het CTB mailen over het zweten. Misschien weet zij waar dit door komt.
Wat de diarree betreft: het kleine slangetje aan de button is vaak na de nacht erg vies, de voeding zit aangekoekt en spoelt niet goed door.
Misschien verstandig om elke ochtend het slangetje even in heet water te leggen en schoon te spoelen. Of wat vaker een nieuw slangetje nemen.
De restjes voeding kunnen bederven en Kiki heeft door de maagzuurremmers minder weerstand tegen bacteriën. |
|
Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 20 Sep 2025 19:50:19 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
Za 20-9
Stemming:
Vrolijk en opgewekt
Bijzonderheden fysiek:
Geen slijm en veel spanning.
Doorbewegen:
-
PEP/ IMT:
-
Activiteiten:
Grote ronde gewandeld en bij de supermarkt twee pakken billendoekjes gehaald. Samen een kaartje geschreven voor hester. Deze maken we morgen af. Het cadeautje voor hester wil ze in een doosje versturen dus deze ook even gezocht. Later in de avond alles klaar gelegd voor het douchen maar het duurde heel lang voordat het hulp kwam met de hoestmachine etc. Dus toen werd het te laat. Afgesproken dat we morgen avond gaan douchen.
Sociaal contact:
Appjes beantwoord van Michelle, Sanne, Milou en Maartje
Sanne gewoon even een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met haar gaat en verteld over het jubileum van gister.
Met Michelle op 4 okt afgesproken om 11.30. Ze willen elkaar in de stad treffen om daar te gaan shoppen. Dit is tevens ook direct voor Michelles verjaardag. Dus nog even een cadeautje halen/Maken voor Michelle.
Gb
[b]Verschoon-momenten:
Laat in de avond pas eerste keer ontlasting
Billendoekjes gehaald deze zijn op.
Senna veel zelf laten doen maar Kiki was erg druk waardoor het soms wat lastig ging.
Tijd:
14.30- 21.00 |
|
Terug naar boven |
|
 |
carmen
|
Geplaatst: 21 Sep 2025 18:34:42 Onderwerp: |
|
|
21-9-2025
Nachtrust: wel weer goed geslapen maar weer nat van zweet
Stemming: prima
Bijzonderheden fysiek: geen bijzonderheden
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: in de ochtend zonder problemen, in de middag beetje slijm
Bijzonderheden voeding: in de nacht had Kiki een ander pak gekregen kon ik vandaag mee doen
Verschoon-momenten: om acht uur heel veel ontlasting, dit zat ook helemaal aan de rand vol. dus ik had vanmorgen gelijk alles moeten verschonen
Activiteiten: in de ochtend een wandeling buiten, toen kwam Francien op de kamer even thee drinken, in de middag naar Hortus gelopen voor een concert. Dit was erg mooi, maar Kiki vond waar ze met monique naar toe was geweest nog mooier. Omdat het koud was zijn we alleen het eerste gedeelte geweest. Ik had Kiki gelukkig dik aangekleed en een plaid om. Maar ik heb het koud gehad.
Sociaal contact: Francien
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: De man van Wies ligt nu op de afdeling maar met Frans gaat het niet goed.
Tijd : 7.45 tot 17.30 |
|
Terug naar boven |
|
 |
charel
|
Geplaatst: 21 Sep 2025 19:58:18 Onderwerp: |
|
|
kiki avonddienst:
Zo 21-9
Stemming:
Opgewekt, had een leuke dag door het concert zat nog wat na te genieten dacht ik.
Bijzonderheden fysiek:
Liet tijdens het douchen veel scheten. Gaf aan geen buikpijn te hebben.
Doorbewegen:
-
-
PEP/ IMT:
-
b]Activiteiten: [/b]
Het kaartje voor hester verder afgeschreven en het pakketje klaar gemaakt. Amber maakt morgen het cadeautje af. Misschien kan Silvia het pakketje op de post doen?
Voor het naar bed gaan gedoucht
Sociaal contact:
-
-
[b]Verschoon-momenten:
-
-
Was al snel heel rustig in bed.
Tijd:
16.45-21.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
amber
|
Geplaatst: 22 Sep 2025 06:59:18 Onderwerp: |
|
|
Dagdienst zaterdag 20 september
Nachtrust: goed geslapen
Stemming: vrolijk, maar rustig en beetje in zichzelf
Bijzonderheden fysiek: geen ontlasting gehad mijn dienst. Toen we rustig deden op haar kamer was er niks aan de hand, maar toen we een kort rondje door kalorama deden om een gum te zoeken begon ze te zweten. Zei ook niet helemaal in orde te voelen. Beetje geel sputum in de ochtend ook uit haar (echte) neus op de kussensloop. Dit doorgegeven aan de verpleging Mohammad zou het rapporteren.
Doorbewegen: bij het aankleden benen
Training PEP/IMT : niet gedaan.
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: geen bijzonderheden.
Bijzonderheden voeding: gb
Activiteiten: schilderijtje voor Hester gemaakt, muziek gemaakt, harde schijf gekeken.
Sociaal contact: mensen van verschillende afdelingen kalorama .
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-15.15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
evahoe
|
Geplaatst: 22 Sep 2025 20:47:22 Onderwerp: Avonddienst 22 september |
|
|
Avonddienst: maandag 22 september
Stemming:
Kiki was erg vrolijk en enthousiast om Milou weer te zien
Bijzonderheden fysiek:
Kiki had gelukkig niet super veel slijm, misschien na de hoestmachine nog 2 keer uitgezogen maar echt een rustige middag en avond wat dat betreft.
Doorbewegen:
Milou kwam helpen Kiki door bewegen. Kiki was erg blij om haar weer te zien!
Training PEP/IMT:
Niet van gekomen
Geen bijzonderheden
Bijzonderheden voeding:
De nachtdienst controleert of het pak leek is richting het einde van de nacht.
Amber had pas heel laat de voeding ontvangen zei Silvia, daardoor was het de bedoeling dat ik om 16:15 de voeding aan zou zetten. We waren toen aan het verschonen en aansluitend was Milou er om door te bewegen tot 17:00, en toen dacht ik er toen pas weer aan. In overleg en Kiki besloten nog maar 1 afsluitende voeding te doen van 250ml op 210 ml/uur. Kiki wou ook niet teveel voeding in haar maag hebben als ze de hoestmachine zou gaan doen.
Activiteiten:
Eerst doorbewogen met Milou. Daarna wat foto's gekeken met muziek en Ja zuster nee zuster tijden mijn eten. Na mijn avondeten wou Kiki graag nog een rondje lopen, dus zijn we nog 45 mij naar het bos geweest.
Sociaal contact:
Kiki was erg blij dat Milou er was bij het doorbewegen. Het is de bedoeling dat Milou voortaan om de weer een half uurtje komt om door te bewegen, in de weken dat Dorien er niet is. Ze komt dan op de maandag middag. Kiki is hier erg enthousiast over!
Er waren 4 tubes barrièrezalf open, 2 bijna leeg en 2 halfvol. Tip is om een bijna lege tube open te knippen, zo kun je er nog veel uit halen en je kan de ene helft daarna over de andere schuiven zodat hij toch weer dicht zit.
Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden
Tijd (incl. Kwartier voor en na):
15:30-21:15 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Sep 2025 20:47:22 Onderwerp: |
|
|