kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

December 2024
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2024 15:26:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Woensdag 25 december
Kiki om 11 uur opgehaald en naar B&D gegaan.
Kiki vond het jammer dat we geen kerstboom of kersttakken hebben. Wel hebben we kerstliedjes gezongen en geluisterd.
Video gebeld met Martijn, Huyên en Elise. Elise zong Oh dennenboom. Ze gaan over tien dagen naar Vietnam, naar de opa en oma van Elise.
Ook Jos gebeld, hij was onderweg in de taxi naar zijn moeder. Afgesproken dat Kiki morgen met Carmen naar hem toe komt.

Eén keer uitgezogen. Vergeten bij thuiskomst de pot schoon te maken.
Senay kwam gelijk met ons aan bij de Veste om 14.30 uur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 25 Dec 2024 15:26:02    Onderwerp:

Terug naar boven
senay

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2024 00:00:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst: wo 25 dec

[b]Stemming: kiki kwam heel vrolijk terug uit berg en dal. Ze was vrolijk en tijdens het douchen erg ontspannen later op de avond iets in haarzelf gekeerd

[b]Activiteiten: douchen, gezellig kerst muziek geluisterd en serie gekeken.

[b]Sociaal contact:

[b]Bijzonderheden voeding: voor de nacht nieuwe pak+systeem aangesloten

[b]Verschoon-momenten: middag voor t douchen dunne ontlasting en voor t slapen gaan normale ontlasting.

[b]Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: het duurde allemaal wat langer, i.v.m. late start douchen(moest wachten op de voeding) en ik moest ook wachten op mijn eten..(heb eten moeten bestellen)

[b] Tijd: 14.15-22.00
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
carmen

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2024 16:47:13    Onderwerp: Reageren met citaat

26-12-2024

Nachtrust: Goed geslapen

Stemming: prima na Jos keek ze erg moe maar ze zei dat dat niet het geval was

Bijzonderheden fysiek: -

Training PEP/IMT: -

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: allemaal zonder problemen

Bijzonderheden voeding: bij derde voeding alles vervangen

Verschoon-momenten: alleen in de ochtend ontlasting

Activiteiten: in de ochtend naar Jos en Cor geweest, in de middag wandeling Veste en een Kerst Film

Sociaal contact: Naar Tirza een appje gestuurd voor haar verjaardag < ze bedankte Kiki voor de kaart

Kiki heeft van de oma van Jos 5 euro gekregen

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: We gingen Eva ophalen beneden< toen stond de brandweer er. Er zat blijkbaar iemand vast in de andere lift.
Eva had zich vergist in de tijd en was een kwartier later.

Tijd:7.45 tot 16.30
Terug naar boven
evas

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2024 01:25:01    Onderwerp: 26 dec avond Reageren met citaat

Kiki avonddienst: 26 dec

Stemming:
Goed, Kiki was erg vrolijk en ik vond haar ook energiek.

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Ik kon het tussenstukje voor de neus van het vernevelapparaat eerst niet vinden. Toen kon ik hem er wel andersom op zetten maar had het idee dat kiki dan benauwder werd, (saturatie werd ook lager tijdens vernevelen). Later vond ik het wel en ging dat naar mijn idee beter, volgens kiki maakte het niet veel uit.

Activiteiten:
Veel dansen en luisteren naar kerstmuziek op mp3, in de woonkamer naar het kerstdinertje gegaan, iedereen was wel klaar maar we hebben nog wel een beetje kunnen kletsen met Gerda en een verpleegster. Daarna nog een kerboompje met versiersels geknutseld, we vonden hem allebei niet heel goed gelukt dus hij is in de prullenbak geeindigd haha.

Verschoon-momenten:
Voor het slapen gaan ontlasting, steviger dan ik gewend ben van kiki.

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Door gedoe verneveling iets later in bed.

Tijd: 15:45-21.30
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2024 16:49:30    Onderwerp: Dagdienst 27 december Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 27 december

Nachtrust:
Kiki lag lachend in bed toen ik aankwam met Boukje en was in de ochtend meteen erg vrolijk en reactief.
Wel had het voedingsapparaat weer gepiept in de ochtend, Kiki gaf aan hier last van gehad te hebben maar dat het niet erg lang had gepiept. Het apparaat was ook ingesteld op 750mL maar dit was dus onvoldoende.
Ook stond Kiki's rolstoel midden in de kamer. Het is belangrijk dat de rolstoel zo aan de kant staat dat het hele bed erlangs gerold kan worden. Dit ivm brandveiligheid en evacuatie.

Stemming:
Vrolijk, later na de wandeling wat moe.

Bijzonderheden fysiek:
De verpleging heeft vanochtend de canule volledig vervangen, dat gebeurt elke 2 maanden. Geen bijzonderheden bij de vervanging of daarna.

Doorbewegen:
In de ochtend hebben Maartje en ik samen Kiki doorbewogen. Ook een lange lichaamsstrekking was mogelijk omdat we met 2 begeleiders waren.

Training PEP/IMT :
Vergeten aan te bieden

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Het apparaat

Activiteiten:
Eerst heeft Maartje de ochtend verzorging gedaan. Daarna hadden we nog kort tijd voor een potje Leonardo. Rond 12 zijn Kiki en ik ruim 2 uur gaan wandelen door het bos en hebben we ook nog even in de zon gezeten en voorgelezen in het bos. Daarna de verneveling gedaan met de serie mijn tante gazeuse (harde schijf).

Sociaal contact:
Maartje was de ochtend meelopen tot 11:00.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
We konden vanochtend de pot met cranberry vitamines niet meer vinden. Voor de ochtend hadden we nog een losse pil in het kastje liggen.
Maartje heeft de laatste aftekening gedaan voor het uitzuigen. Daarbij constateerde we dat er geen nieuwe filters zaten ter vervanging voor het mobiele uitzuig apparaat. Die hebben we nu er bovenin bij gedaan. Alleen wanneer het apparaat niet meer werkt omdat de filter verzadigd is hoeven deze vervangen te worden. Haal het bakje met opgevangen slijm uit het apparaat en je ziet de filter (een witte cylinder van ongeveer 2cm doorsnede) zitten en je kan deze zo vervangen.

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15
Terug naar boven
cato

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2024 21:22:17    Onderwerp: Vrijdag Reageren met citaat

Avonddienst:
Stemming:
Rustig maar goed
Bijzonderheden fysiek:
Erg koude voeten savonds
Verschoon-momenten:
Alleen savonss ontlasting
Activiteiten:
Klein rondje gewandeld. Gelezen. Filmpjes van optreden met Monique gekeken.
Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Iets later, vernevelen duurde weer lang ondanks de aanwijzingen en moesten ook wachten op bel.
Tijd 15.30 tot 21.30
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2024 22:18:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki avonddienst: za 28 december

[b]Stemming:
Opgewekt en toch wel moe

[b]Bijzonderheden fysiek:
Gb

[b] Doorbewegen:
niet gedaan

[b]Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
vernevelen duurde weer lang

[b]Activiteiten:
rondje gelopen, gedanst in de fysioruimte, serie gekeken, muziek geluisterd, wormenspel gedaan.

[b]Bijzonderheden voeding:
3e voeding nieuw systeem+pak aangesloten

[b]Verschoon-momenten:
Urine, voor het naar bed gaan een klein beetje ontlasting

[b] Tijd: De voeding, etc liep een beetje uit door haar uitje naar Tiel. 14.30-21.30
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2024 18:16:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Amber schreef:

Dagdienst zaterdag 28 december

Nachtrust: goed geslapen

Stemming: vrolijk

Bijzonderheden fysiek: was ap verschoond en ontcuft toen ik kwam.. had ze fijn gevonden.

Doorbewegen: geen tijd voor

Training PEP/IMT : niet gedaan

Vernevelaar is heel traag

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: na de verzorging met Silvia naar Michelle gegaan. Daar gekletst , met Bobby geknuffeld, haar broer ontmoet, muziek gemaakt en gezongen bij de kerstboom, geluncht en nog wat muziek gemaakt. Foto's staan in de app.

Sociaal contact: Michelle

Gb

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-15.15

Dagdienst zondag 29 december

Nachtrust: zei niet super.goed te hebben geslapen.

Stemming: wel.oke , ook regelmatig vrolijk.

Bijzonderheden fysiek: was weer ontcuft toen ik kwam. Ze heeft 2 x ontlasting gehad, bij het wakker worden en vlak.voor ik ging .

Doorbewegen: niet gedaan.

Training PEP/IMT : niet gedaan.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: duurde weer lang. Maar minder dan gisteren.

Bijzonderheden voeding: gb

Activiteiten: Freules gekeken, muziek gemaakt, naar het vrijheidsmuseum in Groesbeek geweest. Daar was een tentoonstelling over liefde in oorlogstijd. Kiki vond het wel interessant. Het was heel leuk met persoonlijke verhalen, die ook ingesproken waren en met koptelefoon te beluisteren, erg toegankelijk voor Kiki.
De hoofd tentoonstelling vond ze wel.heftig dus daar zijn we snel doorheen gegaan. Al met al 2 uurtjes daar geweest.
Daarna verneveld met de Freules weer.

Sociaal contact: -

Voetsteun ziet er echt niet fijn uit vind ik, gaat snel op de grond en ik vraag me af hoeveel steun.ze er.nog van heeft.

Tijd (incl. Kwartier voor en na): 7.45-15.45
Terug naar boven
tirza

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2024 22:57:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond zondag 29 december

Stemming: rustig, ontspannen en wel moe

Bijzonderheden fysiek: -

Training PEP/IMT: Kiki had hier geen zin in.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: allemaal zonder problemen

Bijzonderheden voeding: nachtvoeding een nieuwe fles en slang aangesloten

Verschoon-momenten: geen ontlasting

Activiteiten: Kiki wilde een handmassage terwijl we verder keken naar de serie Freulingen (geloof ik). Een paar keer zijn we naar beneden gegaan en hebben een rondje gelopen. Kiki wilde het fotoboek van de vakantie op Texel kijken. We hebben een klein uurtje gedanst in de fysioruimte. Serie gekeken en wat muziek geluisterd.

Sociaal contact: Een beetje gekletst met de verpleegsters en met Gerda.

Tijd:15.00 tot 21.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2024 22:06:45    Onderwerp: Avonddienst 30 december Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 30 december

Stemming:
Vrolijk, later wat moe.

Bijzonderheden fysiek:
Geen bijzonderheden

Doorbewegen:
Niet uitgebreid aan toe gekomen wegens het wisselen van de Mickey button.

Training PEP/IMT:
Beide 3x 25 herhalingen gedaan.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Het pak was half leeg maar Kiki wou het graag eraan houden voor de nacht. Ik heb de verpleging gevraagd of de nachtdienst het in de gaten wil houden en vervangen wanneer het op is.

Activiteiten:
Eerst home videos gekeken en daarna een wandeling gemaakt door het bos. Tijdens het eten een kinderen voor kinderen concert gekeken.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Toen de verpleging de ballon van de Mickey button controleerde, bleef er steeds maar voeding terug lopen. Daarom is de hele Mickey button vast vervangen.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Door het vervangen van de Mickey button duurde het wat langer voor Kiki in bed lag. Ze gaf aan weinig last gehad te hebben van de wisseling.

14:30-21:30
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2024 21:47:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dinsdag 31 december

Met Jos eerst serieus gepraat en daarna beneden naar de muziek gaan luisteren. Paul kwam ook en heeft veel met Kiki gedanst.
Jos had in de ochtend een epileptische aanval gehad, maar had gelukkig toch voldoende energie om te komen.
Eind van de middag buiten nog trompettisten en vuurwerk, vanuit het restaurant naar gekeken.
Rustige avond, kort Leonardo gespeeld en muziek geluisterd.
Rond 21 uur gaan slapen.

Haar zat achter erg in de klit, dit grotendeels uitgekamd.

Maartje heeft van 15.30 tot 21.15 uur gewerkt.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 1 Jan 2025 13:19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

DAGVERSLAG
DINSDAG 31 DECEMBER 2024

Nachtrust: Toen ik binnen kwam was Arjan van de verpleging er al. Hij gaf aan dat Kiki nu in de ochtend al ontcufft wordt door de verpleging. Kiki hier later naar gevraagd of ze dit inderdaad fijner vindt. Dit klopt inderdaad. Dus voor degene die mogen ontcuffen, dit hoeft dus niet in de ochtend. Ik heb Baukje gevraagd om dit ook te rapporteren.
Arjan had ook een nieuw pak met voeding eraan gehangen in de ochtend. Kiki had een goede nacht gehad.

Stemming:ochtends keerde ze wat in haar zelf. Nagevraagd wat er in haar omgaat. Ze gaf aan dat ze oud en nieuw wel een gezellige dag vind maar dat ze ook nadenkt over het aankomende jaar. Wat zal haar toekomst zijn? Onzekere gedachtes over haar levensverwachting. Ze wilde hier graag met me over praten. We hebben ook over de dood gepraat. Ze is niet bang voor de dood maar wel de weg er naar toe. (Aftakeling)

Ikzelf geloof niet in een God maar wel dat waar we heen gaan als we sterven, warm, goed en veilig is. Ik heb wat persoonlijke ervaringen gedeeld. Dit deed haar goed. Later toen Jos kwam wilde ze dit met hem delen. Jos was heel lief. Hij zei dat wanneer het nieuwe jaar begint dat Kiki hier altijd mee worstelt. We hebben hier met zijn 3 en heel open over kunnen praten. Dit vonden we allemaal erg fijn.

Bijzonderheden fysiek: gbh

Doorbewegen armen en benen

Training PEP/IMT : niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen vernevelen duurde een half uur. Kiki ademende heel snel. Ik heb mijn hand op haar buik gelegd en gevraagd of ze hier naar toe wilde ademen. Dit ging soms goed en wanneer ze weer versnelde haalde ik de verneveling er even af en wachtte tot haar ademhaling weer rustig werd. Toen weer aangezet enz.

Bijzonderheden voeding: verpleging had op het pak voeding gelet (vraag van Eva H.) en deze in de ochtend vervangen voor een nieuw pak.

Activiteiten: In de ochtend hebben we muziek gemaakt, gedanst, series gekeken en muziek geluisterd. In de middag was er in de hal van alle te doen. Om half 3 zijn we met Paul en Jos naar beneden gedaan. Daar speelde een man gitaar en zong voor ieder wat wils. Het was heel gezellig, iedereen genoot met volle teugen. Paul heeft veel gedanst met Kiki. Ik heb met Jos de grootste pret gehad. Er waren lekkere hapjes en drankjes.

Sociaal contact: met veel mensen, het was een gezellige drukte op de gang en beneden in de hal. Veel positiviteit. Dit had Kiki juist nodig. Dus de dag was erg geslaagd.

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: kiki haar linker voetsteun vaak iets omhoog gebogen omdat ze hier mee over de grond sleept.

7.45 uur tot 16.15 uur
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2025 20:14:33    Onderwerp: Avonddienst: dinsdag 31 december Reageren met citaat

Avonddienst: dinsdag 31 december

Stemming:
Goed, Kiki was vrolijk. Aan het einde van de dag wel heel moe.

Bijzonderheden fysiek:
-

Doorbewegen:
niet gedaan

Training PEP/IMT:
niet gedaan

-

Bijzonderheden voeding:
-

Activiteiten:
Meegedaan met de oud en nieuw viering van Kalorama. Leonardo gespeeld en muziek geluisterd.

Sociaal contact:
Jos was bij de oud en nieuw viering. Verder nog even gepraat met de activiteitenbegeleiding.

-

Bijzonderheden naar bed gaan:
-

15:30 - 21:15
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: