silvia
|
Geplaatst: 1 Jun 2025 21:10:14 Onderwerp: juni 225 |
|
|
Zondagavond 1 juni
Stemming: Rustig, gezellig.
Bijzonderheden fysiek:
Doorbewegen: Alleen de voeten in bed helpen ontspannen. Ik zal Dorien vragen ook eens naar de spanning in haar voeten en de tenen die over elkaar gaan te kijken.
Training PEP/IMT:
Bijzonderheden medicatie/vernevelen: Ging goed, hoestmachine kostte iets meer moeite dan gisteren. Paar keer uitgezogen.
Bijzonderheden voeding:
Om 17 uur het korte slangetje eraf gehaald om schoon te maken, dan ontsnapt er altijd lucht uit haar maag. Toch kon ik om 20 uur nog drie spuiten lucht uit haar maag halen. Blijkbaar slikt ze veel lucht in.
Ik zal donderdag aan Esther vragen om een nieuwe voedingstas. Evt kan ik er net zo een kopen als ze nu heeft. Maar eigenlijk gebruiken we dat venster toch nooit.
Activiteiten: We zijn meteen om 15.30 uur naar B&D gereden. Daar wat gekletst en muziek geluisterd. Paul wilde de voetsteunen iets verstellen en toen kwamen we erachter dat er helemaal geen beweging in zit. Ze zijn bedoeld als verende voetsteunen, zodat het spasme "weg kan", net zoals de bewegende rug.
Misschien heeft ze daardoor zoveel spanning in haar voeten, doordat de voetsteunen niet meebewegen. Ik ga er morgen achteraan.
Nadat wij gegeten hadden en Kiki nog even de kamer op en neer is gegaan, weer terug naar de Veste.
Sociaal contact:
Appje geschreven aan Michelle, ze komt a.s. vrijdag op bezoek om 11.30 uur.
Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Bijzonderheden naar bed gaan:
In bed aan de beademing maakte ze wat geluiden. Ik zag dat de canule wat scheef trok en heb voorzichtig het bandje wat verschoven. Daarna lag ze veel rustiger. Vergeten om Arjan hier feedback over te geven.
Ik ging iets na 21 uur uit haar kamer. |
|