kiki
verslag van dagelijkse zorg en bezighededen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

april 2026
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
silvia

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2026 21:16:34    Onderwerp: april 2026 Reageren met citaat

Hoi Carmen,
Heb jij mijn laatste berichtje bij maart gelezen?
Wat vragen aan Frank.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 31 Mrt 2026 21:16:34    Onderwerp:

Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 1 Apr 2026 15:32:44    Onderwerp: Reageren met citaat

1-4-2026

Nachtrust: kiki gaf aan redelijk te hebben geslapen

Stemming: Ze voelde zich niet goed, bij mij gaf ze echt een heel laag cijfer 1/ 2 . op verschillende manieren gevraagd maar de uitkomst bleef hetzelfde . Aan Paul gag ze het cijfer 4. Maar ze gaf wel duidelijk wel te willen zwemmen

Bijzonderheden fysiek: toch wat zweten vandaag maar ademhaling flink rustiger dan gisteren.

Frank beneden aangesproken en hij zou om half elf naar de kamer komen . Hij is niet geweest.

Training PEP/IMT: niet gedaan

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen ging in de ochtend goed, in twee keer. Toen ik had gebeld voor hoestmachine kwamen ze met twee extra mensen om te kijken en oefenen. Ik heb gezegd dat dat vandaag niet mogelijk was, ivm met spanningen.
en gelukkig ging de hoestmachine zonder problemen, en was Kiki best ontspannen

Bijzonderheden voeding: klein pak voor overdag

Verschoon-momenten: bij het zwembad ontlasting

Activiteiten: in de ochtend een wandeling beneden en rond elf uur zijn we naar het zwembad vertrokken. Kiki heeft het rustig aan gedaan. Maar het ging wel goed.

Bij het douchen ging Kiki weer erg snel ademhalen, keertje uitgezogen en werd ze rustiger. Het was wel fijn voor haar om te douchen omdat ze erg veel gezweet had.

Sociaal contact: Paul

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: we gaan nu proberen om ergens in de middag, ligt aan de dag tussen drie en vijf of zo de hoestmachine in te zetten. Je moet dan wel van te voren vernevelen.
Even kijken of dit voor Kiki fijner is omdat ze dan ook minder moe is.

Tijd:7.45 tot 16.00
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 1 Apr 2026 19:31:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Woensdagavond 1 april

Ik heb Anne-Marie van het CTB gemaild met een vraag over de PEP/IMT-training.
Mijn vraag was: is het ivm hygiëne verantwoord om deze buisjes nog steeds te gebruiken?
Anne-Marie zegt: nee. Weggooien.
Ze vindt het ook te belastend voor Kiki om dit te trainen.
Dus dan kan dat punt ook weggehaald uit de format voor de rapportage.

Paul heeft vanmorgen de wond in Kiki's rugplooi gesprayd met pleisterspray.
Hij raadt aan om dit tweemaal daags te doen.
Frank komt er morgenvroeg naar kijken.
Ze mag driemaal daags paracetamol tegen de pijn.
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 1 Apr 2026 21:29:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Kiki had vandaag een zware dag en was zichtbaar gespannen. Ze transpireerde veel en had duidelijke spanning in haar lichaam.

Desondanks gaf zij zelf aan te willen gaan zwemmen. Haar fysieke gesteldheid beoordeelde zij met een 5.

Tijdens het zwemmen kon Kiki zich goed overgeven aan het water. Zij bleef rustig, spartelde weinig en wist zich goed te ontspannen.

Het zwemmen is positief verlopen.
Na terugkomst op de kamer gaf Kiki aan in de rolstoel te willen blijven zitten om rust te nemen, zonder gebruik van beademing.

Bij Kiki is een wondje geconstateerd in een huidplooi op de rug, passend bij een schaaf-/blaarachtige plek.
Deze is bij het zwembad behandeld met pleisterspray en in de avond opnieuw verzorgd.

Kiki heb ik samen met Carmen gedoucht.
Zij gaf aan hier weinig zin in te hebben,
maar vanwege het vele transpireren was dit wel nodig.
Achteraf gaf Kiki aan het douchen als prettig te hebben ervaren.

Na het douchen is zij in pyjama aangekleed. Later op de avond was zij opnieuw volledig bezweet (kleding en haren nat), waarna ik haar weer heb gewassen en verschoond.

Om 16:00 uur is, volgens afspraak, de hoestmachine toegepast. De eerste twee sessies verliepen goed. Tijdens de laatste sessie ontwikkelde Kiki een verhoogde hartslag en snelle, oppervlakkige ademhaling. Na beëindiging van de sessie herstelde dit snel.
Activiteiten bestonden uit zwemmen, het kijken van een serie/film en het luisteren naar muziek.

Kiki wilde niet wandelen of van de kamer af. Zij maakte een vermoeide indruk en viel af en toe in slaap. Op een later moment is de televisie uitgezet en rustgevende muziek aangezet. Kiki bleef in de rolstoel zitten, deels in slaap onder een dekentje.

Gedurende de dag was er sprake van een trilvoet, frequente spasmes en onrustig bewegen, zowel in de rolstoel als in bed.

Na toediening van de avondmedicatie viel Kiki snel in slaap.
Sivia had aangegeven rond 20:30 uur langs te willen komen. Kiki gaf aan dit te willen, maar viel voorafgaand in slaap, waardoor het bezoek niet is doorgegaan.

Er zijn berichten ontvangen via WhatsApp van Michelle en Hester. Deze zijn niet beantwoord, graag morgen op pakken.
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2026 16:56:31    Onderwerp: Reageren met citaat

2-4-2026

Nachtrust: volgens de verpleging had Kiki rustig geslapen maar ze gaf aan mij aan niet goed te hebben geslapen, dit gaf ook de grote klitten in haar haren weer...

Stemming: veel in zich zelf gekeerd

Bijzonderheden fysiek: wondje verzorgen Zie rapportage van Frank

botox behandeling in CWZ in haar nek

Training PEP/IMT: Silvia heeft overleg gehad met CTB en is niet meer nodig om te doen

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: vernevelen en hoestmachine gingen best goed vanmorgen( klein beetje spanning)

Bijzonderheden voeding: alles op schema

Verschoon-momenten: alleen om acht uur ontlasting

Activiteiten: in de ochtend naar CWZ voor botox behandeling daarna was ze erg moe en heb ik haar in bed gelegd met beademing, bij elk geluid schrok ze weer wakker. Ze heeft niet echt geslapen.

Jos kwam eindelijk weer op de donderdag. eerst even op haar kamer gepraat, daarna een serie gekeken,
En toen zijn we naar de keuken geweest op de afdeling .Daar had Emma en haar zus een leuke middag georganiseerd. Eieren verven, dopje vouwen en iets lekkers.

Kiki heeft een ei geverfd en Jos heeft allemaal lekkere dingen gegeten

Sociaal contact: ben niet aan de appjes beantwoorden toe gekomen

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: Silvia heeft allemaal schone was gebracht, en ging hard de laatste dagen met de spullen.

Tijd: 7.45 tot 16.15
Terug naar boven
charel

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2026 20:16:50    Onderwerp: Reageren met citaat

kiki avonddienst:
 Do 2-4

Stemming:
 Onrustig.

Bijzonderheden fysiek:
 Hele avond vrij onrustig. Kreeg haar ademhaling moeilijk onder controle. Afleiding hielp wel. Had ook veel spasmes. Begin van de avond heel moe zat ook even met de ogen dicht in de stoel.

Doorbewegen:
 Handen doorbewogen in de stoel.

Bijzonderheden medicatie/vernevelen:
Wat later met de middag hoestmachine. We moesten wat langer wachten op het ontcuffen. De hoestmachine bracht weer heel veel stress met zich mee. Het ging totaal niet goed. Eigenlijk schoot Kiki al in de stress toen ze met de kar naar binnen kwamen. Alle sessies was ze heel hard tegen de machine in aan het ademen. Veel tegen haar gepraat en haar naar de hand op de buik toe laten ademen, maar leek weinig te helpen. Sat. Was steeds na een paar seconde weer boven de 90.

Activiteiten:
Wilde gedurende de avond niet meer veel doen nadat we Jos hadden uitgezwaaid. Wilde ze proberen te ontspannen. Gevraagd of ze nog even op bed wilde liggen maar hier had ze geen behoefte aan. Wat gelezen, potcast geluisterd en uiteindelijk nog een film gekeken.

Sociaal contact:
 Nog wat gekletst beneden met Jos. Appjes van Hester en Michelle beantwoord.

Verschoon-momenten:
In de avond bij het naar bed brengen samen met Silvia de wond tussen de plooi verzorgd en een gaasje tussen gedaan.

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd:
Kiki was heel erg moe en wilde vroeg naar bed. Wilde om kwart voor 8 in bed liggen. Silvia is in de avond nog gekomen en heeft geholpen.

Tijd:
15.30-20.30
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 2 Apr 2026 21:08:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Donderdagavond 2 april

Vanavond een paracetamol gevraagd (1 tablet van 500 mg, fijngemalen).
Afgesproken met de verpleging om morgen driemaal daags paracetamol te geven. Dan kunnen we bekijken of dat invloed heeft op de hoge spanning. Ze gaf wel aan dat het pijn deed.
In de plooi zitten verschillende wondjes. Plooi enkele keren per dag goed droog deppen (gaat goed met zo'n droog wegwerp washandje) en dan zalven met bepanthen. Ook de plooi zelf, plus natuurlijk de rode plekken. Dan een gaasje ertussen, zodat de huid niet tegen de huid komt.
Verbandspray alleen voor het zwemmen.
Ik zat ook te denken aan vette watten (Engels pluksel). Overleg eventueel met de verpleging of dat een idee is. Gaasje is misschien erg dun, dan kan de huid nog wat tegen elkaar schuren.

Wat ook een rol kan spelen: ik probeerde Kiki afgelopen week te helpen met de emdr-techniek. Maar ik ben natuurlijk een leek, die twee keer meegemaakt heeft dat een therapeut dit met Kiki deed.
Wellicht heb ik het te snel na elkaar gedaan en geeft dat een heftige emotionele reactie.
Ik heb dit ook met haar besproken. Ze weet het niet zo goed.
Ik zie veel angst. En dinsdag ook heel veel verdriet.
Ik kan me voorstellen dat ze zich erg bezorgd maakt en zich afvraagt hoe het met haar gezondheid verder zal gaan.
Het is een vicieuze cirkel: angst geeft snelle ademhaling en snelle ademhaling geeft problemen bij hoestmachine en beademing en daardoor benauwdheid. En benauwdheid geeft weer angst.

Indien nodig mag ze een extra 2,5 mg oxazepam. Nadeel daarvan is dat ze daar erg slaperig van wordt. Maar als de spanning te hoog oploopt, kun je dat aan haar vragen.
Dinsdag zei ze dat ze graag in het bos wilde wandelen. En toen ze dat deed, ontspande ze.
Succes! Je kunt me altijd bellen als je je zorgen maakt.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2026 15:30:20    Onderwerp: Dagdienst vrijdag 3 april Reageren met citaat

Dagdienst vrijdag 3 april

Nachtrust:
Ik kwam binnen en Kiki lag met een brede glimlach in bed! Later in de stoel gaf ze ook aan lekker geslapen te hebben en zich blij en goed te voelen!

Stemming:
De stemming bleef de hele dag goed

Bijzonderheden fysiek:
Af en toe was fysieke spanning. Een paar keer trilbenen.
1x ontlasting geel en een zachte plak om 15:00.
Kiki is ongesteld geworden

Doorbewegen:
In bed armen en benen doorbewogen. In de stoel handmassage gedaan.

In de ochtend een paracetamol, dit was gisteren afgesproken met Silvia. Soms komt fysieke onrust door pijn dus wordt getest of dat speelt.

Bijzonderheden voeding:
Wat later na de tandarts.

Activiteiten:
In de ochtend een wandeling door het bos. In de middag naar de tandarts geweest met Silvia. We moesten lang wachten voor we aan de beurt waren. Kiki heeft het erg goed gedaan en heel lang volgehouden. Zelf haar mond open gehouden terwijl tandplak werd verwijderd.
De tanden waren links schoner dan rechts (voor Kiki). Dus als je voor Kiki staat de linkerkant wat beter poetsen voortaan.

Sociaal contact:
Met Silvia bij de tandarts (in de wachtkamer 30-45min gepraat).

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden:
Geen bijzonderheden

Tijd (incl. Kwartier voor en na):
07:45-16:15
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
carmen

BerichtGeplaatst: 3 Apr 2026 20:44:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Avond Kiki
Stemming: er was veel spanning vanavond

Bijzonderheden fysiek: plooi in zijn algemeen wat rood, kleine plekje bijna weg

Training PEP/IMT:-

Bijzonderheden medicatie/vernevelen: ik had nu rond kwart over vier verneveld en hoestmachine ingezet. Ze was rustig toen ik aan vernevelen begon maar er was gelijk spanning. in drie keer verneveld. Bij hoestmachine ging ze hoog ademhalen. lange pauzes tussen de sessie

Bijzonderheden voeding: was wat later door tandarts

Verschoon-momenten: klein beetje ontlasting en ongesteld

Activiteiten: wandeling buiten wat ontspanning bracht maar we moesten naar huis voor de regen, toch drie kwartier buiten geweest, een serie gekeken en een wandeling beneden

Sociaal contact:-

Bijzonderheden hulpmiddelen en praktische benodigdheden: door het strekken is een bandje van haar voet los .

Bijzonderheden naar bed gaan & eindtijd: omdat ze rond zeven uur aan het zweten was ben ik vroeg begonnen, helemaal gewassen en wat doorbewogen op bed. Na een tijdje werd ze rustiger en hebben we nog even wat gekeken .
Ze was al bijna aan het slapen toen ze haar aansloten op de beademing

Tijd:15.30 tot 21.15
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2026 20:58:30    Onderwerp: Avonddienst zaterdag 4 april Reageren met citaat

Avonddienst: zaterdag 4 april

Stemming:
Oke, niet opvallend vrolijk of droevig. Wel rustig/moe bij het naar bed gaan.

Bijzonderheden fysiek:
Nog steeds rood plekje bij de plooi.

Doorbewegen:
Handmassage in de stoel. We waren wat later met naar bed gaan door wachten op de verpleging, dus in bed niet meer doorbewogen.

In de namiddag was ik de hoestmachine helemaal vergeten, dus die moest in de avond nog. Dat kostte Kiki meer moeite dan overdag gaf Loekie aan (ik heb het overdag nog niet gezien). Kiki gaf ook aan dat ze het voortaan liever tussen 16:00-17:00 wil.

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Dansen, muziek geluisterd, serie gekeken.

Sociaal contact:
Geen bijzonderheden

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden naar bed gaan:
Kiki was rustig in de avond en in bed. We moesten wat langer wachten op de verpleging voor het aansluiten van de beademing, pas om half 10 werd ze aangesloten. Ze lag daarvoor al erg rustig en ontspannen, maar werd weer wakker van het aansluiten. Ze werd weer wat onrustig en gaf aan het fijn te vinden als ik nog wat langer bleef. Dus ben ik gebleven tot ze weer rustig lag en ze het goed vond als ik ging.

14:30-22:00
Terug naar boven
silvia

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2026 21:55:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondag 5 april

Vanochtend appte Carmen dat vannacht Wies gestorven is.
Om 10.45 uur ben ik samen met Kiki even naar de kamer van Wies gelopen. Er waren enkele mensen in de kamer, Wies lag op bed opgebaard. Ursula zag ons en kwam de gang op. Woensdag was de verjaardag van Wies' man, die een half jaar geleden gestorven is.
Ursula en Wies waren toen samen ergens naar toe geweest om hem te herdenken. Donderdag werd Wies ineens heel ziek, opnieuw longontsteking. Ursula was elke dag bij haar. Maar ze leek gisteravond rustig, dus ze was om 18 uur naar huis gegaan. En werd om 00.15 uur gebeld dat Wies één minuut na 12 gestorven was.
Ursula is heel verdrietig, ze mist haar moeder enorm.
Toen Wies uitgeleide werd gedaan zijn Kiki en ik er nog even bij gaan staan, maar we waren eigenlijk net iets te laat. De baar was al buiten bij de auto. Wij zijn binnen gebleven.
Later hebben we een kaart geschreven aan Ursula en die tussen de deur van de kamer gedaan. We hebben ook namens Carmen en de anderen van het Kiki-team gecondoleerd.

Ik dacht dat ik de taxi voor Jos om 10.30 uur had afgesproken.
Iets na 11 uur kwamen Veronica en Martin binnen en tegelijkertijd kwam Amber mijn jas brengen, omdat mijn telefoon aldoor rinkelde aan de kapstok boven. (Ik zat in het restaurant om Jos op te vangen. Amber was Kiki aan het verschonen.)
Bleek Jos nog thuis te zijn en geen taxi gereserveerd.
Ben ik hem met de bus op gaan halen. Ik zei tegen Jos: ja, dit gaat steeds vaker gebeuren, want hoe ouder ik word hoe meer ik vergeet. Daar kon hij wel om lachen.
Daarna taart gegeten in de huiskamer van de dagbehandeling en daarna geluncht.
Rond 13 uur was Kiki moe en is ze met Amber naar boven gegaan.
Jos en zijn familie zijn rond 13.30 uur vertrokken.

Ondertussen had Charèl laten weten dat ze ziek was geworden, alsmaar overgeven, dus niet verantwoord om naar Kiki te komen.
Ik ben thuis een uurtje gaan slapen en heb om 15.30 uur Amber afgelost.

Kiki en ik hadden het heel gezellig.
Vernevelen heb ik om 16 uur gedaan. Daarna moesten we een tijdje wachten op de hoestmachine. Toen kwam er al veel slijm los, vooral ook in haar keel. Daarom heb ik zelf haar ontcuft en uitgezogen. Hoestmachine was niet echt fijn, ook daarna zag ze er even heel beroerd uit. Maar trok gelukkig weer snel bij.

Ik vroeg me af wat nu de tijden van vernevelen zijn. Loekie zou het opzoeken, maar ik heb het niet meer gehoord.
Misschien: rond 9 uur, rond 12/13 uur en rond 16/ 17 uur? Dus ochtend en eind van de middag net voor de hoestmachine. En tussen de middag misschien tijdens of voor de beademing. Ik weet niet of verneveling op de beademing aangesloten kan worden. Op de IC kan dat wel, voordeel zou kunnen zijn dat de medicatie dan dieper in de longen kan komen. Ik zal deze vraag aan Anne-Marie voorleggen.

Na de hoestmachine zijn we even gaan wandelen in het bos.
Ik heb Kiki haar jas en voetenzak pas aangedaan in het restaurant omdat het zo warm is binnen en Kiki al behoorlijk bezweet was door de hoestmachine. Lila gebreide sjaal over haar borst, net rond de canule, dat heb ik van Eva afgekeken, dan is haar borst goed beschermd tegen de wind.
Ik heb zelfs het koordje van haar capuchon gestrikt, de canule stak er precies tussenuit, zodat ze wel adem kon halen.

We hebben Jessica en Valerie geappt.
Verder rustige muziek geluisterd en met het praatboek gepraat.
En gezicht en handen wat gemasseerd.

Een beetje ontlasting bij het naar bed gaan.
Ik schrok van alle rode uitslag in de rugplooi en er omheen. Ik heb alles ingesmeerd met anti-schimmelzalf (tube zit in doosje in bakje met zalfjes: twee keer per dag insmeren.) Volgens Amber moest alleen de antischimmelzalf erop, maar ik heb er toch ook wat bepanthen overheen gedaan. En daarna twee gaasjes helemaal diep in de plooi gedrukt.
We moeten voorkomen dat de huid tegen elkaar komt.
Bij elke verschoning de gaasjes vervangen, de plooi goed droog deppen en zalven met bepanthen (of iets ander vets). Eventueel watten ertussen doen om de huid te beschermen? Je kunt dit overleggen met de verpleging.
Kiki zei dat ze er nog pijn aan heeft. Vraag of ze paracetamol wil. Ik weet niet of ze dit nog krijgt of alleen als ze erom vraagt.

Ik heb haar even in de tillift laten hangen boven het bed. Dat vond ze wel lekker. Leek me ook wel luchtig. Zo heb ik haar teennagels geknipt, dat ging erg goed.
Haar tenen kwamen wel een beetje rood uit de schoenen. Ze zit vaak met haar tenen wat verkrampt en ook heel vaak met de linker grote teen over de tweede teen. Gelukkig wordt de huid beschermd door de wandelwol. Maar het zit niet fijn.
In bed heb ik haar tenen nog goed naar boven gebogen en uit elkaar geduwd.

Tilmat en hoesjes van de hoofdsteun in de was gedaan.
Onderlaken verschoond. Hier vroeg Kiki om en er bleek een vieze vlek (ik denk ontlasting) helemaal onderaan te zitten. Of ze dat nu doorhad?

Ze viel al in slaap voor de beademing aangesloten werd.
Ik ben rond 21.20 uur uit haar kamer gegaan.
Schilderij van de zee viel op de grond toen ik het recht wilde hangen. Heb ik nog niet terug gehangen omdat het licht al uit was.

Paul komt morgen om ongeveer 10.30 uur om Kiki door te bewegen.
Terug naar boven
evahoe

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2026 20:32:51    Onderwerp: Dagdienst maandag 6 april Reageren met citaat

Avonddienst: maandag 6 april

Stemming:
Vrolijk! Ik heb Kiki veel zien lachen

Bijzonderheden fysiek:
De plek bij de plooi is veel groter geworden sinds zaterdag, ik schrok er ook van. Ook meer wittige "blaasjes" ik kon niet goed plaatsen wat die waren. Misschien dat dat bij de schimmel hoort? Schimmel zalf gesmeerd in de avond en de gaasjes er tussen gedaan. Bij het verschonen gaasjes en Betadine zalf gedaan.

Doorbewegen:
In de avond in bed kort gedaan.

Geen bijzonderheden

Bijzonderheden voeding:
Geen bijzonderheden

Activiteiten:
Eerst wat gedanst, toen vernevelt en de hoestmachine gedaan.
Een lange wandeling gemaakt door het bos van een uur in de na middag zon.
Tijdens mijn avondeten kopen zonder kijken gekeken, daarna home videos.

Sociaal contact:
Met Gerard gepraat op de gang.

Ik heb de vernevelaar uitgekookt in de avond. Het vernevelen was wel gelukt maar het duurde erg lang.

Bijzonderheden naar bed gaan:
Geen bijzonderheden

15:00-21:15
Terug naar boven
maartje

BerichtGeplaatst: 6 Apr 2026 21:28:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagdienst maandag 6 april

Nachtrust:
Bij binnenkomst had Kiki een grote glimlach. Kiki gaf aan goed te hebben geslapen.

Stemming:
Kiki gaf haar huidige toestand in de ochtend een 4. Kiki gaf aan geen zin te hebben om er over te praten verder. Nog wel gevraagd of ik iets kon doen om het cijfer omhoog te krijgen maar Kiki zei van niet. Later op de dag, na het bezoek van Paul gaf Kiki haar toestand een 7.

Bijzonderheden fysiek:
Af en toe wat spanning en trilbenen. Kiki is nog een beetje ongesteld. Er is een flinke plek bij de rugplooi. Steeds goed droog gemaakt en miconazol gesmeerd.

Doorbewegen:
Samen met paul armen en benen doorbewogen en rug gestrekt. Later na het verschonen nog even de handen en voeten gedaan.

De eerste ronde van de hoestmachine ging super. Vanaf de tweede ronde liep de spanning op en had Kiki er meer last van.

Kiki rond 14.00 even in bed aan de beademing gelegd. Kiki was erg onrustig. Na ongeveer 15 minuten in overleg met Kiki en verpleging is de beademing gestopt. Bij het overdragen aan Eva doorgegeven dat ze het eventueel later nog zou kunnen proberen als Kiki dat wil.

Bijzonderheden voeding:
Gb

Activiteiten:
Rond 10.45 kwam Paul om Kiki door te bewegen. Kiki lag nog in bed want die wou na het verschonen even blijven lighen. Na het doorbewegen hebben we met zijn drieën een potje regenwormen gespeeld. Rodn 12.00 was Paul weer vertrokken. Hierna hebben we wat muziek gemaakt en homevideo's bekeken. Na de beademing wou Kiki nog wel even in bed blijven liggen en hebben we de handen en voeten nog even doorbewogen en muziek geluisterd.

Sociaal contact:
Paul en Hanneke van verpleging

Het bandje van de voetsteun is losgeraakt. Dit moet aan facilitair doorgegeven worden.

07:45-15:45
Terug naar boven
monique

BerichtGeplaatst: 7 Apr 2026 20:24:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Algemene indruk

Bij binnenkomst op de kamer van Kiki was zij vrolijk en gaf zij een glimlach. Zij gaf aan goed te hebben geslapen. Tijdens het moment van in de stoel zetten hebben we gesproken over het overlijden van Wies. Dit viel haar zichtbaar zwaar. Ik heb haar hierin ondersteund en een knuffel gegeven.

Ontlasting / Verschoonmomenten
Kiki heeft tijdens mijn dienst drie keer ontlasting gehad:
08:00 uur: dikke plak, geel van kleur
13:30 uur: dikke plak, geel van kleur
±14:45 uur (bij het naar bed brengen): ontlasting

Huid / Wondjes
In de huidplooien zijn wondjes zichtbaar die zich lijken te vermeerderen/uitbreiden.
Ik heb vette gazen (geschikt voor brand- en wondverzorging) tussen de plooien aangebracht.
Kiki gaf aan dat dit verlichting gaf.
Extra gazen klaargelegd op haar kastje.
Silvia heeft aangegeven dat zij dit met de arts zal overleggen zodat deze ernaar kan kijken, gezien de uitbreiding.

Activiteiten

Samen films/series gekeken
Filmpjes van vroeger bekeken, waaronder haar verloving met Jos
Oude berichten bekeken van collega’s/ begeleiders m.b.t. haar huwelijk
In de ochtend zijn we samen naar Jos geweest. Dit vond Kiki fijn, maar gaf ook spanning.

Observaties
Tijdens het bezoek aan Jos:
Rond 12:30 uur kreeg Kiki spuug-/slijmaanvallen
Veel slijmproductie via canule en keel
Aanhoudend tot ±14:45 uur
Veel kokhalzen en frequent moeten uitzuigen
Kleding nat van slijm
Meerdere keren metaline gaasje moeten verschonen
Na thuiskomst:
Viel Kiki uitgeput in slaap in de stoel
Op verzoek naar bed gebracht rond 14:45 uur
In bed nog ontlasting gehad
Ze viel kort in slaap, maar werd wakker en heeft daarna niet meer geslapen.
Overdracht bewust op de gang gedaan om rust te behouden.

Verneveling en hoestmachine
Ochtend:
Verneveling toegediend, zonder problemen
Hoestmachine gebruikt, zonder problemen
Middag:
Verneveling niet kunnen geven i.v.m. dat Kiki op bed lag

Medicatie
Vitamine B12 toegediend
Overige medicatie volgens schema.

Handelingen
Filter van mobiele uitzuigapparaat vervangen
Opvangbak geleegd en gereinigd

Doorbeweging
uitgevoerd: rug, armen, benen en handen

Spanning / Psychisch welzijn
Kiki gaf spanning aan rondom het doktersbezoek van Jos naar de neuroloog.
Ondanks uitleg dat het een reguliere controle betreft, bleef zij onrustig.
Mogelijk speelt ook mee:
Zorgen om fysieke klachten van Jos (voet en knie)
Angst om zelf weer opgenomen te worden in het ziekenhuis.
Het verdriet om het Verlies van Wies.

Mij is verteld door de verpleging dat
Leon (medebewoner op de afdeling) terminaal is:
Hij krijgt vanaf vrijdag geen sondevoeding en vocht meer
Ontvangt alleen nog morfine
Ik heb dit aan Silvia verteld, kiki weet het nog niet.

Toen ik de overdracht deed op de gang sliep Kiki bijna.

Aanvang 7.45 uur
Eindtijd 16.15 uur
Terug naar boven
carmen

BerichtGeplaatst: 7 Apr 2026 20:45:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Overdracht van monique hadden we even op de gang gedaan.

Toen ik op de kamer kwam was Kiki wakker en wilde graag weer in de stoel.
Ze was mijn hele dienst rustig en er kwamen gelukkig geen slijm aanvallen meer.

Rond half vijf verneveld en daarna de hoestmachine: dit ging beide keren goed en ontspannen.
Hierna hebben we een half uurtje buiten in de zon gezeten.
Daarna heb ik even wat gegeten en toen wilde ze nog graag naar buiten toe en hebben we een wandeling gemaakt in de buurt.

In de avond laten ontcuffen en toen nog verneveld , dit ging ook deze keer ontspannen.

ik heb Frank aangesproken en die komt morgen vroeg naar plekken rug kijken.

In het begin bij de beademing even onrustig , ik ben gebleven tot ze rustig was.

Tijd : 15.30 tot 21.30
Terug naar boven

Geplaatst: 7 Apr 2026 20:45:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    kiki Forumindex -> Dag voor dag Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: