www.kookookeens.nl

DE online keuken voor iedereen onder één muts!

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

SVH Meesterkok EDWIN VINKE

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.kookookeens.nl Forumindex -> INTERVIEWS met TOPPERS uit de culinaire wereld...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kookmarc
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2008 21:01:26    Onderwerp: SVH Meesterkok EDWIN VINKE Reageren met citaat

Donderdag 13 November was het zo ver, chefkok Edwin Vinke moest op voor zijn SVH Meesterkok "examen".

De Meesterproef werd in Restaurant de Kromme Watergang* in Slijkplaat waar Edwin Vinke eigenaar en chefkok is afgenomen. De beoordelingscommissie bestond uit:

Marc van Gulick
Otto Nijenhuis
Jasper van Almenkerk
Hans Huiskens

De proef bestond uit een rondleiding door het bedrijf, het verzorgen van een lunch (à la carte), het beantwoorden van managementvragen en het verzorgen van een meesterlijk zevengangendiner.

Chef Edwin Vinke kreeg aan het einde van de avond van de beoordelingscommissie te horen dat hij was geslaagd voor de Meesterproef en zich nu de 122e SVH Meesterkok van Nederland mag noemen.

Deze meestertitel is de hoogste graad van vakbekwaamheid voor koks in Nederland!

Wij van www.kookookeens.nl mochten een interview met de kersverse meesterkok doen om eens te vragen hoe Edwin dit allemaal heeft ervaren. Lees dus hieronder wat we allemaal wilden weten!

Over Edwin Vinke:

Kookookeens: Wie bent u precies?
Edwin Vinke: Edwin Vinke!

Kookookeens: Hoe oud bent u?
Edwin Vinke: 41 jaar

Kookookeens: Omschrijf uzelf in 1 zin of woord.
Edwin Vinke: Pitbull

Kookookeens: Noem eens een goede en slechte eigenschap.
Edwin Vinke: Een goede eigenschap is mijn gedrevenheid en een slechte eigenschap is dat ik geen geduld heb.

Kookookeens: Op welke school heeft u uw koksopleiding gehad?
Edwin Vinke: Koksijde Ter Duinen(Website)

Kookookeens: Noem een paar bedrijven waar u heeft gewerkt.
Edwin Vinke:
Oud Sluis - Bezoek Website
Poivriere - Bezoek Website
Parkhotel - Bezoek Website
Scirocco - Bezoek Website

Kookookeens-questions(zullen bij elk interview terug komen):

Kookookeens: Wat is uw favoriete eten/gerecht?
Edwin Vinke: Zonder twijfel, oesters!

Kookookeens: Als u niet meer kon koken wat voor beroep zou u dan willen uitoefenen?
Edwin Vinke: Ontwerper.

Kookookeens: Wat doet u graag in uw vrije tijd als u niet aan koken hoeft te denken?
Edwin Vinke: Schilderen, zo heb ik zelf ook sommige schilderijen in Suite 33 en het restaurant geschilderd!Bezoek de site van Suite 33

Kookookeens: Wie was/is altijd u grote voorbeeld en hoe kijkt u nu tegen die persoon aan?
Edwin Vinke: Ronnie Herman, ik heb echt veel respect voor die man!

Kookookeens: Heeft u nog een tip voor de leden van www.kookookeens.nl ?
Edwin Vinke: Behandel alle producten met veel liefde!

Vragen over de meesterkokproef:

Kookookeens: Hoe kwam of komt u in aanmerking voor de meesterproef?
Edwin Vinke: Ik sta al vanaf mijn twaalfde in de keuken en reken maar uit hoe lang dat al is! Ik was toen al zo gedreven als ik nu nog ben! Heb in de jaren ook veel cursussen gevolgd. Uiteindelijk werd ik door Cees Helder gevraagd voor de meesterproef!

Kookookeens: Hoe heeft u de meesterproef ervaren en was het wat u er van verwachte?
Edwin Vinke: De meesterproef was super spannend maar toch ook super leuk om te doen! Had alleen niet verwacht dat het zo enorm heftig zou zijn!

Kookookeens: Had u verwacht in 1 keer te slagen voor de meesterproef?
Edwin Vinke: Ja!! Vanaf m'n 12e jaar in de keuken en dus zoveel ervaring, ik denk dat wel genoeg is Wink

Kookookeens: Wat is uw visie voor de toekomst nu u meesterkok bent en heeft u nog een bepaald doel/wens?
Edwin Vinke: Zoveel mogelijk plezier houden in het vak en als dat meer sterren of andere prijzen meebrengt dan is dat mooi meegenomen! Maar dat is zeker geen must!

Mijn wens is dat Tom (mijn zoon) bereikt wat ik heb bereikt en dus ook mag meemaken wat ik allemaal heb meegemaakt in die 29 jaar. Mijn zoon heeft (zoals te lezen is in mijn boek) zelf de keuze mogen maken om wel of niet voor het koksvak te kiezen.
Mijn doel is daarom ook hem daarbij te helpen, en dat wordt niet makkelijk! haha!

Kookookeens: En tot slot, wat is uw geheim?
Edwin Vinke: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Kookookeens: Zullen we nu dan even een foto maken?
Edwin Vinke: Ja is goed, het sneeuwt buiten dus dat moet een mooie foto worden! Very Happy

Edwin Vinke voor zijn restaurant, "De Kromme Watergang"

Wil je meer info over De Kromme Watergang, surf dan eens naar:

www.krommewatergang.nl

© www.kookookeens.nl 2009
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger

Geplaatst: 25 Nov 2008 21:01:26    Onderwerp:

Terug naar boven
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2013 11:30:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier nog een leuke Zeeuwse aanvulling:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-XcK_bt1My8[/youtube]
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.kookookeens.nl Forumindex -> INTERVIEWS met TOPPERS uit de culinaire wereld... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: