www.kookookeens.nl

DE online keuken voor iedereen onder één muts!

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

SVH Meesterkok en TV-kok RUDOLPH VAN VEEN
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.kookookeens.nl Forumindex -> INTERVIEWS met TOPPERS uit de culinaire wereld...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 1 Dec 2009 19:38:56    Onderwerp: SVH Meesterkok en TV-kok RUDOLPH VAN VEEN Reageren met citaat

Bijna iedereen kent hem wel...de meeste mensen kennen hem van RTL programma Life & Cooking waar hij op een aanstekelijk enthousiaste wijze mensen liet zien hoe en wat je allemaal met eten kunt doen. Naast alleen koken vertelt hij ook veel informatie over de producten waarmee hij werkt en middels rijmpjes en spreuken weet hij dit erg leuk te brengen.
We hebben het hier natuurlijk over de enige echte Rudolph van Veen.

Rudolph van Veen.

Nadat ik hem op het W&G-Event ontmoette heb ik een afspraak met hem gemaakt om hem te interviewen voor www.kookookeens.nl.
Hij vond dit erg leuk en wilde graag meewerken.
Hieronder het resultaat!

Naast dit interview gaf hij enkele gesigneerde KOOKboeken (Samen Koken) van zichzelf aan ons om onder de leden van www.kookookeens.nl te verloten.

Wil je hiervoor in aanmerking komen?

Beantwoord dan onderstaande vraag en mail het antwoord naar info@kookookeens.nl.

De vraag:
Van welk jaar tot welk jaar kookte Rudolph in het TV-programma Life & Cooking van RTL4?

De laatste aflevering van Life & Cooking...

De winnaars worden op 15 januari bekend gemaakt en winnaars krijgen persoonlijk bericht per e-mail.

Kookookeens: Wie bent u precies?
Rudolph van Veen: Rudolph van Veen.

Kookookeens: Hoe oud bent u?
Rudolph van Veen: Geboren 1967 te Weelde, België.

Kookookeens: Omschrijf uzelf in één zin of woord.
Rudolph van Veen: Altijd 100% aanwezig en betrokken bij wat ik doe.

Kookookeens: Noem eens een goede en slechte eigenschap.
Rudolph van Veen:
Goede: Geen last van een ego.
Slechte: Kan niet zo goed tegen oppervlakkigheid.

Kookookeens: Op welke school/scholen heeft u uw koksopleiding gehad?
Rudolph van Veen:
Gemeentelijk Technische School te Breda.
Ecole Le Notre te Parijs.
Zuckerdecor schule te Zurich.

Kookookeens: Noem een paar bedrijven waar u heeft gewerkt.
Rudolph van Veen:
Hotel de Swaen te Oisterwijk (tegenwoordig een heel ander bedrijf...).
Hotel Erlibacherhof te Zurich.
Huize van Wely te Noordwijk.
Delta Daily Sweets te Hoogeveen
 (tegenwoordig onderdeel van Brinkers Patisserie).

“Kookookeens-questions” (zullen bij elk interview terug komen): 

Kookookeens: Wat is uw favoriete eten/gerecht?
Rudolph van Veen: Alles met chocolade en echte Texas BBQ.

Kookookeens: Als u niet meer kon koken wat voor beroep zou u dan willen uitoefenen?
Rudolph van Veen: Etaleur.

Kookookeens: Wat doet u graag in uw vrije tijd als u niet aan eten/koken hoeft te denken?
Rudolph van Veen: Reizen.

Kookookeens: Wie was/is altijd uw grote voorbeeld en hoe kijkt u nu tegen die persoon aan?
Rudolph van Veen: Een idool, die ik zelf zou willen zijn, heb ik nooit gehad.
Inspirerende mensen waren en zijn; Sid Vicious, Iggy Pop, Paul Bocuse, Pieter Booij, Alberto Adria (broer van Ferran Adria / El Bulli), Emeril Lagasse.

Kookookeens: Heeft u nog een tip voor de leden van www.kookookeens.nl ?
Rudolph van Veen: Ga eind juni 2010 naar het “World Pastry Forum” in Phoenix, Arizona voor de allerbeste patisserie inspiratie en lessen ter wereld!

Kookookeens: Uw favoriete recept voor onze leden om thuis te proberen, graag met foto? 

Rudolph van Veen:
Naam gerecht:
Krokante tonijn sashimi uit Honolulu

Ingredienten / Bereiding:
bereidingstijd ca 25 minuten

lunch- of voorgerecht voor 4 personen
Saus
1 sjalot
4 cm verse gemberwortel
olie
1 glas witte wijn
sap van 1 limoen
1 dl slagroom
100 g boter
3 el zoete chilisaus
½ el wasabipasta
6 el Japanse sojasaus
Sushi
1 pakje tempurameel
4 el gekookte sushirijst (zie basisrecept sushirijst koken)
2 velletjes nori (gedroogd Japans zeewier)
30 g rucola
300 g verse tonijn
olie om te frituren
paneermeel of panko (Japans broodkruim)
grof zeezout

Pel en snipper de sjalot. Schil en rasp de gemberwortel. Verhit een scheutje olie in een pan en fruit de sjalot. Voeg gember, witte wijn en limoensap toe en laat tot ongeveer de helft inkoken.
Voeg de slagroom toe en laat ook tot ongeveer de helft inkoken. Roer blokjes boter door de saus totdat deze helemaal zijn opgenomen.
Zeef de saus. Breng op smaak met chilisaus, wasabipasta en sojasaus.
Bereid het tempurabeslag volgens de gebruiksaanwijzing.
Leg een vel nori op een bamboematje of een stukje aluminiumfolie en beleg het voor tweederde met rucola. Snijd de tonijn in 2 lange repen (net zo lang als het vel nori) en leg een reep aan de onderzijde op de rucola.
Leg aan de bovenzijde van het vel boven de rucola een reepje gekookte sushirijst.
Rol het norivel vanaf de tonijnkant op en druk stevig aan. Verwijder het bamboematje of aluminiumfolie. Maak de tweede rol op dezelfde manier.
Verwarm de saus, maar laat hem niet meer koken (Als je de saus per ongeluk toch laat koken, kan de boter gaan schiften. Giet er dan een scheutje koude slagroom bij en roer goed met een garde tot de saus weer glad is).
Verhit de olie tot 180°C. Doe de panko of paneermeel in een schaal.
Haal de rollen door het tempurabeslag en rol ze vervolgens door de panko of paneermeel.
Frituur de rollen ca 1 minuut in de hete olie zodat de buitenkant mooi goudgeel en knapperig is en de tonijn van binnen nog rauw is.
Snijd de rollen in plakjes en leg ze in de warme wasabi-soja-roomsaus. Bestrooi de rollen met grof zeezout.
Basisrecept sushirijst koken
Kook 125 g sushirijst in 165 g water in ca 10 minuten gaar. Verdeel de rijst over een platte schaal laat uitdampen. Meng 50 ml sushi azijn door de nog warme rijst en laat afkoelen.

Krokante tonijn sashimi uit Honolulu.

Vragen over uw huidige werkzaamheden:

U bent een meesterkok, een TV-bekendheid en inmiddels dus ook een bekende Nederlander. Daarnaast heeft u meerdere boeken op uw naam staan en geeft u ook nog workshops.
Al met al een goed gevuld leven zo lijkt het als we bovenstaand allemaal lezen.

Kookookeens: Bij het horen en zien van uw naam wordt al gauw de link met RTL en televisie gelegd, maar natuurlijk is er veel meer…meesterkok Sjaak Jobse vertelde mij bijvoorbeeld al over uw deelname in het Nationaal Team voordat u bekend werd. Kunt u ons vertellen hoe u bent begonnen en hoe u uiteindelijk zo ver bent gekomen?
Rudolph van Veen: Wat is ver? Ik was 15 jaar toen ik voor het eerst meedeed aan de Zilveren Koksmuts wedstrijden, sinds die tijd waren wedstrijden een mooi platform om dingen uit te proberen.

Twee meesterkoks in gesprek, Sjaak Jobse en Rudolph van Veen.

Kookookeens: Kunt u vertellen wat de hoogtepunten tot nu tot waren uit uw carrière met een kleine toelichting?
Rudolph van Veen: Het halen van de titel SVH Meesterkok en het oprichten van het Nederlands Patisserie Team waren bijzondere momenten.

Kookookeens: Daarnaast zijn we logischerwijs natuurlijk ook nieuwsgierig of er ook dieptepunten in uw carrière hebben gezeten tot nu toe?
Rudolph van Veen: Het besluit te nemen om te vertrekken uit Life & Cooking was niet gemakkelijk, maar wel noodzakelijk voor mijn culinaire geloofwaardigheid destijds.

Kookookeens: Kunt u enige toelichting geven over uw huidige bezigheden?
Life4You en The Taste of Life zijn dingen die met uw naam verbonden zijn als we even “googlen”?

Rudolph van Veen: Life4You is de hereniging met Carlo en Irene, mijn rol binnen het programma is het begeleiden van een hobbykok. The Taste of Life was voor mij ”a dream comes true”, de afgelopen TV seizoenen hebben we over de wereld gereisd met als doel de culinaire keukens in kaart te brengen en uiteindelijke de heerlijke gerechten van aldaar te vertalen naar de Hollandse keuken in een maakbare vorm met de ingrediënten die hier verkrijgbaar zijn.

Kookookeens: Wat was voor u indertijd de reden om de stap naar TV te zetten?
Rudolph van Veen: Ik ben destijds uitgenodigd door Irene Moors en haar management om te gaan koken in het programma.

Kookookeens: Heeft u grote voor- of nadelen ondervonden door deze stap? Kunt u dit toelichten?
Rudolph van Veen: Het grote voordeel is het gegeven dat je via TV je passie met heel veel mensen kunt delen.

Kookookeens: Met welke bekende topkoks heeft u zoal de keuken gedeeld? Vindt u dit leuk of doet u het liever gewoon zelf?
Rudolph van Veen: Werken met goede collega koks is altijd heel bijzonder. Ik heb het geluk gehad met heel veel buitenlandse koks te koken door mijn reizen voor the Taste of Life.

Kookookeens: U vertelde me eerder dat u weigert met merken waar u niet achter staat op uw jas te lopen. Veel anderen lopen inderdaad uiteindelijk met de grote conveniëncemerken op hun jas zoals bijvoorbeeld Knorr en Nestlé. Heeft dit weleens een bijzonder gevolg gehad?
Rudolph van Veen: Voor mij niet omdat ik dat gewoon echt niet doe. Ik vind logo's op je buik ook zo ongeloofwaardig en tevens een heel ouderwetse en onnozele manier van sponsoring.

Kookookeens: Ik vind het bewonderenswaardig waarop u bij de W&G-groep voor iedereen de tijd nam om persoonlijk nog een praatje en/of een foto te maken. Heeft u op deze manier weleens een bijzondere situatie meegemaakt?
Rudolph van Veen: Elke performance en de daaruit volgende ontmoetingen met mensen zijn uniek. Ik ben erg dankbaar dat ik dit werk mag doen en vind het ook heel vanzelfsprekend om dat te laten merken. Wat je ook doet, het blijft toch een mensending.

Kookookeens: U heeft een aanstekelijk enthousiasme en bent een opvallende, herkenbare persoon. Wat vindt u van al de aandacht die u krijgt op straat en hoe houdt u dat binnen de perken op een moment dat uw hoofd hier niet naar staat?
Rudolph van Veen: Ik heb wat dat betreft een vrij ”constant” leven en heb geen last van stemmingswisselingen. Ik voel het nooit als een last of een verplichting om aardig terug te doen tegen mensen. En het feit dat mensen enthousiast zijn over eten en koken is natuurlijk geweldig.

Kookookeens: Is de carrière die u nu heeft gemaakt degene zoals u die als scholier wenste en voor u zag?
Rudolph van Veen: Ja, ik ging op m'n 12e naar de koksschool en nam mijzelf voor door mijn vak de hele wereld te gaan zien en me overal thuis te voelen. Ik ben aardig op weg, maar nog lang niet klaar!

Kookookeens: Wat is uw visie voor de toekomst, en heeft u nog een bepaald doel/wens?
Rudolph van Veen: Uiteindelijk moet wat je doet er toe doen. Goed en eerlijk communiceren over eten en koken is voor mij wel een doel op zich.
Als kok vind ik dat ik hierin mijn verantwoordelijkheid moet nemen. Daarnaast ben ik ook een ”pleaser” en wil het mensen graag naar de zin maken.
Waarschijnlijk heb ik daarom ook wel een bijzondere voorliefde voor mooie en feestelijke patisserie.

Kookookeens: Hoe combineert u uw werk met een sociaal leven?
Rudolph van Veen: Daar denk ik nooit zo over na. Alles gaat in een natuurlijke flow en komt heel natuurlijk op m'n pad.

Kookookeens: Wat is uw geheim?
Rudolph van Veen: Dat er geen geheimen zijn en dat ik mijzelf altijd voor ogen houd dat ik waarschijnlijk toch geen 100 jaar wordt, en dat ik er dus maar beter goed van kan genieten.

Kookookeens: Tot slot, heeft u zelf nog iets toe te voegen?
Rudolph van Veen: Ik wil jou graag complimenteren voor je mooie en informatieve site. Zo te zien ben ook jij een ”pleaser”! \Dancing

Kookookeens: Nog even een foto?

Hans Everse (www.kookookeens.nl) en Rudolph van Veen.

Rudolph in actie tijdens het W&G event.

© www.kookookeens.nl 2009
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 1 Dec 2009 19:38:56    Onderwerp:

Terug naar boven
Anita
Postrank: Meesterkok

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2009 17:57:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Weer een leuk interview om te lezen.
Heb zelf ook een kookboek van Rudolph in de kast staan.
Leuk en lekker om in te kijken en inspiratie op te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lucette

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2009 19:13:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Erg leuk interview, mooie foto's!
Ik heb nog geen kookboek van Rudolph dus zal eens gaan speuren naar het antwoord op de vraag Very Happy .
Terug naar boven
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2009 19:18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Is ook gewoon een erg spontane leuke vent!

Hans
DarkWhite
Postrank: Afwasser

BerichtGeplaatst: 6 Dec 2009 08:56:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk interview, hij is inderdaad altijd erg enthousiast, erg leuk.
claudia
Postrank: Basiskok
Postrank: Basiskok

BerichtGeplaatst: 6 Dec 2009 22:21:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal mee eens. Een erg leuk inetview. Als ik die foto van de krokante tonijn sashimi zie, zou ik er het liefst direct mijn tanden in zetten Laughing
Terug naar boven
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2009 19:17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha, maken en doen!

Hans Arrow
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2010 18:04:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Er waren vele goede inzendingen binnengekomen en uit deze inzendingen hebben we twee winnaars getrokken.

Joke en Marion.

Er komt een mail naar beide winnaars.
Zij krijgen wanneer zij hun adregegevens hebben ingezonden het boek netjes thuisgestuurd.

Hans Arrow
marionlindeboom

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010 09:26:52    Onderwerp: Helemaal Happy! Reageren met citaat

Ga de hele dag op wolkjes lopen want heb net gelezen dat ik t gesigneerde kookboek ga ontvangen Very Happy Very Happy ! GEWELDIG!!

Groetjes
Marion
Terug naar boven
Kookmuts
Postrank: Keukenassistent

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010 12:00:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ohhh wat leuk!!!! Very Happy yess Ben dr helemaal happy mee Very Happy!!!
Thanxx

Gr Joke
Terug naar boven
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010 21:12:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Joke,

Ben bang dat er een misverstand is opgetreden...
De Joke die hier heeft gewonnen komt uit het Noorden van het land voor zover ik begrijp...

Oops... Rolling Eyes

Hans Arrow
Kookmuts

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2010 17:51:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Surprised Surprised Surprised Ohhh...shit dat méén je... Embarassed
Hahhahahaa ach ja, kan gebeuren..Wink Brick wall

Liefs Joke
Terug naar boven
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2010 18:03:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Je bent me er een, ik had je het boek graag gegund, maar goed, misschien in de toekomst dan maar.

Wel lachuh iig.

Hans Arrow
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2010 18:46:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels heeft winnaar Joke zich ook gemeld,

Klik hier om haar reactie te lezen...

Hans Arrow
www.kookookeens.tk
Beheerder
Beheerder

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2010 12:02:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier winnaar Marion!

Leuk dat ze ons een foto stuurde met haar gewonnen prijs!

Hans Arrow

Geplaatst: 14 Feb 2010 12:02:17    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.kookookeens.nl Forumindex -> INTERVIEWS met TOPPERS uit de culinaire wereld... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: