KROONVAARDERSKNSM
scheepvaart
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


MESSROOM
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willem1940



Geregistreerd op: 18 Mei 2022
Berichten: 24
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2022 18:12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Je bent weer geweldig Willem. Bedankt voor de goede zorgen.
Ik wens je nog veel mooi weer en fietstochten toe.
Zijn prachtige foto's !!
Fijne avond en vriendelijke groeten,
Willem
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 13 Jun 2022 18:12:34    Onderwerp:

Terug naar boven
alex rib



Geregistreerd op: 15 Mei 2022
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2022 22:02:05    Onderwerp: Reageren met citaat

ned - wales 3-2
wat een geluk
gr alex
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 07:15:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Alex, Lucky Nederland moeten we maar zeggen. Vond de wedstrijd wederom matig en kon je zien dat de spelers er aan toe zijn om op vakantie te gaan. Het is een lang seizoen geweest en word het volgend seizoen misschien nog wel zwaarder voor de spelers die bij de topclubs en het Nederlands elftal spelen. We krijgen dan de vaderlandse competitie, nog 2 wedstrijden in de Nations League, de Europeese wedstrijden voor clubs en dan in december het WK. Word een pittig seizoen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 12:31:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren dinsdag VI gekeken en daar ging het onder andere even over een nederlandse boer aan de grens me Duitsland en een duitse boer die ook vlak bij die Nederlandse boer in duisland boerde.
De Nederlandse boer krijgt een Nigeria waterval van regeltjes over zich heen en de duitse boer maar regels van een klein kabbelend watertje.
Als de plannen doorgaan moeten er 40 % minder melkkoetjes komen en 25 % ander vee enz.

Het grasland mag niet afnemen en deze graslanden worden financieel afgewaardeerd naar natuur graslanden.
Maar gras blijft groeien en waar moet je met al dat gras naartoe als de koetjes er niet meer lopen , dan moeten er weer wilde dieren op net als de probeemse oostvaarderse plassen en zijn we weer net zo ver.
Ook de mestverwerkers gaan failliet en komt de mest van de overgebleven koetjes als onbewerkte mest op het bouwland.
Het grootse herinrichten van het land door de overheid moet wel enorm goed worden voorbereid maar veel vragen blijven onbeantwoord.

Er is dacht ik ongeveer 60 miljard euri voor uitgetrokken maarja de Nederlandse schuldpositie tov van andere Europese landen is zo scheef dat wij het beste onze staatsschuld ook maar flink moeten uitbreiden ( deskundig den haag is hier al flink mee bezig ), want bij ev nivellering van de europese schuld via opkoop zuidelijke staatsschulden kun je zelf het beste ook veel schuld hebben.

Lees dit stukje niet als iets wetenschappelijks ha ha ha , maar is gewoon een spinseltje uit m’n kop van al dat Haags gezeik.

Grts ed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 15:11:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja Ed, het is een zooitje in het land, al staat het hele land met een spandoek te zwaaien, de regering doet toch wel wat ze wilt. Maar in de andere Europese landen is het ook niet veel beter hoor, zij hebben weer andere dingetjes en regeltjes waar tegen geprotesteerd word.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 15:12:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Even een vraagje, zijn de gescande Kroonvlaggen goed te lezen, ik heb ze iets vergroot.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Coaster.
Gast





BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 16:12:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Willem,

De kroonvlagen zijn voor mijn ogen prima te lezen zelfs zonder PC bril dus weer goed gedaan hoor wij zijn trots op je.

Vrg Coaster
Terug naar boven
alex rib



Geregistreerd op: 15 Mei 2022
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2022 19:17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

bij mijn ook prima
gr alex
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem1940



Geregistreerd op: 18 Mei 2022
Berichten: 24
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2022 10:46:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Prima te lezen Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2022 13:53:32    Onderwerp: Reageren met citaat

ja willem het is in andere landen net zo, dus daarom woon ik nog steeds in nederland met m'n pensioetje en aowtje.

nog zoiets, in januari 2014 kreeg de 40 jarige boer fred, die wou uitbreiden, bezoek van een vent op de fiets bezoek van een gebaarde geitenwollen professor provincie gebiedsambtenaar , heb hem zelf niet gezien.
de vriendelijke overijselse ambtenaar zei "zul je dit wel doen, is het niet beter om te verhuizen naar groningen " en ontvouwde de natuurplannen.
de koetjes liepen nl. te dicht bij een natura 2000 gebied en de daar staande kievitsbloemlanden moesten beter beschermd worden.
ik weet niet wat kievitsbloemlanden zijn , maarja.
na nog een paar bezoeken van de steeds onvriendelijker wordende gebiedsambtenaar werd besloten dat dat de boel uitgekocht zou worden.
boer fred besloot een wel dure prijstaxatieexpert in te huren om de totale prijs te bepalen.
het eerste bod 2016 van de provincie lag op 55 % van de eigen taxatie, later werd het 75% en in juli 2017 werd het 105 %.
fred heeft daarna een bestaande boerderij gekocht twee kilometer verderop en is uitgebreid 2021 naar 180 koetjes.
de oude boel is nu verrommeld en anti-kraak.

het is voor de veertigers fred en marjan wel een lange tijd geweest van veel stress en onmacht.

op het nieuws vandaag was dat er weer 166000 kippen waren afgemaakt, wat een getallen denk ik bij mezelf en lijkt me ook niet goed die getallen.

ik kwam vroeger wel eens bij een kippenboer met 35000 kippen en kon dat toen al niet overzien zo groot vond ik het .

kom heden ook wel eens op een zg vrijloop-legkippen boer dat is me ook wat, alles geautomatiseerd , de stront valt op lopende banden en wordt zo afgevoerd, de eikes rollen ook op de lopende band naar beneden waar ze in de dooskes gaan.

ik kwam hierop door het kippennieuws op tv.

grts ed


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2022 12:26:55    Onderwerp: Reageren met citaat

ziet er stil uit op het forum dus er maar iets opgekeild , gaat niet over scheepvaart maar mag wel , toch? , je kunt het maar weten.


Somaar een samenraapsel over de vele richtlijnen van de betuttelings instanties waar boeren rekening mee moeten houden , met daarbij ook de bijbehorende administratie van :

GLB = gemeenschappelijk landbouw beleid.
ANLb =agrarisch natuur en landschaps beheer.
LNV =ministerie landbouw natuur voedselkwaliteit
WER = wageningen economic research.
WUR = een studie van wageningen UR.
NCOK =nederands centrum kringloopbemesting.
NPPL =nationale proeftuin precisie landbouw.
KDW =kritische depositie waarde.
Zo zijn er nog meer dure instanties en met daarbij op nog de europese RENURE.

Een kleine greep van , Wat en waar zijn deze instanties mee bezig.

Co2- fosfaat- nutrieten- mest- kunstmest- drijfmest- ammoniak- methaan- broeikasgassen- zwavel- stof- fijnstof- enz.

Verder ook over : natte teelt- rustgewassen- verlengde weidegang- hoog salderende gewassen- weidevogel beheer- kruidenrijke randen langs perselen en plasdras- carbon credits- water-grond-luchtkwaliteit- stikstof beleid- bufferstroken langs sloten is nu 1 á 3 meter en vergaderen hierover om hier 100 á 250 meter van te maken met als gevolg ongeveer 80000 ha minder grond- biodiversiteit- enz.

Dan hebben we ook nog ECO regeling bestaande uit 26 punten, is me teveel typewerk om alles te schrijven , maar enkele gaan over:
Vroeg oosten- eiwit houdend gewas- gras klaver- gras kruiden- mengteeld- onderzaai vanggewas- enz enz.

En zo zijn er nog veel gevallen over voer- stallen- schimmels- binnen buiten lopen vee- enz enz enz.

Lees dit verhaaltje niet als een deskundig ambtenaren stuk , maar wel ontspannend met een pintjes glimlach (bij de gezellige vroegere lift) uit een nu warm 31 gr. Breda.
Gr ed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2022 11:12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Net Hub weer een berichtje gestuurd, hij zou vorige week weer online komen, dus niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2022 06:52:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben vanaf vandaag t/m zaterdag er even tussenuit, zal daarna weer berichten gaan plaatsen, tot dan mogen jullie het even van mij gaan overnemen. ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
alex rib



Geregistreerd op: 15 Mei 2022
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2022 12:36:05    Onderwerp: Reageren met citaat

een prettige week willem met veel
foto s denk ik
gr alex
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1234
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2022 19:07:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Willem een fijne week , geniet ervan .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam







Geplaatst: 27 Jun 2022 19:07:40    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 6 van 15

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.