KROONVAARDERSKNSM
scheepvaart
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


MESSROOM
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hubertus



Geregistreerd op: 24 Mei 2022
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2022 15:56:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Van de Never Comeback Line komt niemand thuis.

Bless him. R.I.P. Wim

Hub vanuit Dalyan Turkya
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 26 Sep 2022 15:56:02    Onderwerp:

Terug naar boven
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 28 Sep 2022 16:32:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Op verzoek van mevr. Elly Kuster weduwe van Coaster,
heb ik Wim uit het bestand gehaald en is dus verwijderd als lid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2022 13:08:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de topic 'Geheimzinnige landing' van de Hr Guldenmond verplaats naar het board 'Topics geen KNSM.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2022 10:47:59    Onderwerp: Reageren met citaat

ron schreef:
De ploeg van de N.C.L.is de laatste jaren flink gegroeid, het zal niet lang meer duren eer de laatste generatie die voor de KNSM hebben gevaren zich ook aangemeld zullen hebben. In de toekomst zal men dan ook over deze maatschappij praten alsof men nu over de VOC praat. Over zeelui die op kleine bootjes vaarden (met nu het tonnage vergeleken) met gedeelde hutten zonder airco, voor een paar grijpstuivers. Toch zijn wij allen blij dat we deze tijd hebben mogen meemaken. Dit avontuur blijft je je hele leven bij, en zal je nog vaak in jou herinnering door het hoofd schieten. Ikzelf droom er heel soms nog wel eens over, en dan kan ik de "Es-schepen" weer helemaal voor mij halen tot op de meter. Dan loop ik door de gangen van de midscheeps, het achteruit en natuurlijk op het dek, waar ik de laadbomen aan het schilderen ben.... Ja mannen ik zal zeker niet de enigste zijn denk ik. Hoop dat Wim Coaster een goede en behouden laatste reis ervaart, en dat de nabestaanden vrede zullen hebben met dit verlies, maar zeker blij zullen zijn dat Wim geen pijn meer heeft. Tabee Wim, we zien elkaar later. Zet maar een paar potjes bier klaar.

Ron Swaab






héé die ron, ik lees nu je stukske pas, alweer lang geleden joh dat ik weer een mooi stukje tekst van je heb gelezen, ik zag me hier na het lezen ook weer rondstruinen op en in de knsm'mers , mooie tijd gehad hé.
maar ook daarna nog veel gein en plezier gehad , al is het heden één en al crisis om ons heen, wat een veranderingen hé in z'n korte tijd.
het allerbeste ron, houdoe en grtjs uit een frissig breda , ed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2022 12:30:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanaf morgen gaat het oude forum https://kroonvaardersforum.com/index.php off line en is dus niet meer zichtbaar. Jammer dat het zover heeft moeten komen, maar de kosten liepen te hoog op. Ik heb dit nieuwe forum een paar maanden geleden aangemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet zo'n vaart loopt. Er zijn dagelijks wel veel gasten die online zijn, maar leden zie ik nauwelijks, waarschijnlijk zitten die onder de gasten verstopt en hebben ze niet veel zin om te reageren.

De afgelopen maanden hebben Huub en ik al veel overgezet van het oude forum naar dit nieuwe forum. Inmiddels heb ik al heel wat topics opgeslagen op de computer, zodat een groot deel niet verloren zal gaan. De mindere topics moeten we maar als verloren beschouwen, het is niet anders, maar het is een enorme klus om een topic over te zetten.

Ik hoop dat we in de toekomst meer leden zullen zien hier op het forum en dat de gasten zich gaan registreren, zodat we van dit forum een leuk en gezellig forum kunnen maken. Alleen kan ik dit niet.

Mvg Willem


Laatst aangepast door Willem Visser op 29 Nov 2022 23:36:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1249
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2022 20:48:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee Willem het valt niet mee er wat beweging in te krijgen .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2022 23:49:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja het is niet anders Huub, we doen ons best om er weer een leuk forum van te maken, maar dan moeten we wel medewerking krijgen van de leden. Het lijkt wel of ze allemaal van de aardbodem verdwenen zijn op een enkele na. Maar we gaan nog maar even door, wie weet komt er nog een dag dat ze het forum weer weten te vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem1940



Geregistreerd op: 18 Mei 2022
Berichten: 25
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2022 16:55:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Willem Visser schreef:
Tja het is niet anders Huub, we doen ons best om er weer een leuk forum van te maken, maar dan moeten we wel medewerking krijgen van de leden. Het lijkt wel of ze allemaal van de aardbodem verdwenen zijn op een enkele na. Maar we gaan nog maar even door, wie weet komt er nog een dag dat ze het forum weer weten te vinden.


Ben niet verdwenen hoor, maar probeer het forum elke dag even te bezoeken.
Heb even gekeken bij Google en ik zag dat dit forum er in ieder geval opkomt als je "KNSM forum" intikt. Dus maar hopen dat we gevonden worden.
Maar ja de doelgroep wordt steeds kleiner, dwz ouder en op de laatste grote reis kun je het forum niet bereiken helaas. Groeten van Willem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 7 Dec 2022 13:29:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Ik zag dat het doek, na vele jaren, van de oude site is vervallen net als de NV KNSM, maar de nieuwe site was gelukkig al weer opgepakt door Willem Visser, wat een ééénorme dinosaurus klus is, dus een dikke en vooral krachtig dank je wel is echt op zijn plaats.

Het was altijd een club met een glimlach met uitwisselingen van vele standpunten of een pittige inhoudelijke discussie net als Cruijff die nam ook geen blad voor de mond.
Dit alles missen we nu wel enorm, maarja we worden ouder en veel mooie verhalen schrijvers zijn ons jammer genoeg ontvallen, maar hun namen staan wel in mijn geheugen.

Maar allemachtig gelukkig was het gééén club van ongefundeerde arrogant hautain schrijvende politici met een IQ van een fietsbel die uren kunnen lullen over een hooizak vol stikstof.

Door de aankomende winter met zijn druilregens, bliksem, huilende stevige stormen, donkere inktzwarte lucht, natte sneeuw, duizend kilometer file, stil staande treinen, met paraplu's vechtende mensen, zit ik meer gezellig binnen voor m’n laptopje wat te drinken.

Zo keek en las ik ook weer oude foto’s en schrijfsels op de oude site met alle leuke en mooie reacties die mijn langetermijngeheugenhersenenopslagdeel al vergeten waren over de kakkerlakken op oudere schepen waar kakkerlakken vaak veelvuldige scheepsgenoten waren net als vliegen en muggen zijn dit niet de gewenste bewoners.
Zelf er dan op uit met de flitspuit gevuld met ddt of een ander verdelgingsmiddel.
Zo waren er ook de foto puzzel vragen over welke haven en welke schepen waar veel aan meegedaan werd, evenzo over muziek, potdeksel, dekhengst, machinekamer enz. enz enz. enz. teveel om op te noemen, de site was als de oceaan altijd anders , iedere dag , ieder uur

We griepten over het eten en zeggen dat de pikheet koffie naar zware shag smaakte wat natuurlijk niet zo was, ouwehoeren over het totale niets, we moesten lachen en dronken vol vuur.

Gelukkig steken Willem en Huub heel veel tijd in de site zodat er nog veel moois te lezen/te zien is.

Mannen we zien wat jullie doen

Dank jullie wel


vrgr ed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 7 Dec 2022 16:44:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank jullie wel Willem en Ed voor jullie schrijven, hoop dat we weer wat leven op dit nieuwe forum kunnen brengen, nu het oude forum niet meer bestaat. Laatst schreef ik hier op het forum dat er nauwelijks leden online zijn en dat ze waarschijnlijk verborgen zitten onder de gasten. Ik wil jullie toch vragen om online te komen als lid en te reageren of om iets te plaatsen, dat geeft mij en de andere leden ook weer een duw om weer verder te gaan met het Kroonvaarders Forum. Vergeet niet dat het forum voor ons allemaal is en dat we er nog een hoop plezier aan kunnen beleven, maar dan moeten we het wel met zijn allen doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1249
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 7 Dec 2022 20:30:52    Onderwerp: Reageren met citaat

De komende tijd zal ik ook niet al te veel te melden hebben .
De werf gaat na komend weekend 4 weken dicht en als het in januari erg koud is zal dit misschien nog wat langer duren .
Zaterdag is er Winterwelvaart in Sappemeer , de Historische werf is open en er zijn meer dan 20 stands van modelbouw , ver. binnenvaart en nog veel meer .
De Nomadisch en nog 4 andere oude schepen , waaronder de Gebroeders Luden , zijn ook van de partij in de haven .
De Gebroeders Luden is in 1974 betrokken geweest bij een reddingsactie boven de eilanden , samen met een Amerikaans schip en een heli , waarbij de volledige bemanning van Libanese vrachtschip de Eurabia Sun , de oude Theron van de KNSM , is gered .
De oude Theron is kort na de reddingsactie gezonken .
In het ruim van de Nomadisch is een expositie van de schildersgroep Foxhol , zowel zaterdag als zondag geopend.
Voor het geval het slecht weer wordt dit weekend hebben we een mooie ingangskap gemaakt , blijft het ruim droog .





Ook van Pieter weinig nieuws over Seatrade , hij heeft het erg druk met de hele papierwinkel van de schepen misschien in het voorjaar weer .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
alex rib



Geregistreerd op: 15 Mei 2022
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2022 23:42:30    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wens alle k.n.s.m forum leden
een goed kerst feest en een gelukkig nieuw jaar
ook onze gasten
gr alex
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Onink



Geregistreerd op: 23 Mei 2022
Berichten: 14
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2022 11:57:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook wij wensen alle KNSM forumleden een fijn kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar.
Hans en Hannie Onink
_________________
Always look on the bright side of life
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4239
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2022 18:12:21    Onderwerp: Reageren met citaat

IEDEREEN FIJNE KERSTDAGEN EN EEN GEZELLIGE JAARWISSELING EN EEN GOED, GELUKKIG EN GEZOND 2023
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1249
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2022 20:32:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam







Geplaatst: 23 Dec 2022 20:32:31    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 9 van 15

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.