KROONVAARDERSKNSM
scheepvaart
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


GEZOCHT/IK ZOEK

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Carpenter@1964



Geregistreerd op: 02 Aug 2022
Berichten: 1
Woonplaats: Vlaardingen

BerichtGeplaatst: 2 Aug 2022 14:40:00    Onderwerp: GEZOCHT/IK ZOEK Reageren met citaat

Zoek gegevens over Zwaantje Rink. Was in WOII (Rode Kruis) verpleegster op m/s Oranje en na overdracht van het schip in (1944?) aan de Australische Marine als V.A.D aan boord voor de verzorging van gerepatrieerde Australisch militairen uit Indonesië.

Hans van Ekelenburg
_________________
Ben oud opvarende van de HAL en daardoor geinteresseerd in alles wat de Nedelanse koopvaardij betreft. vooral in WO II
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 2 Aug 2022 14:40:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 5 Aug 2022 16:54:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Wie weet de naam van de Surinaamse Hindoestaanse Hofmeester die op de MS.Solon in 1962/1963.

K.Willemse
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Piet Heukelom



Geregistreerd op: 29 Mei 2022
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 7 Aug 2022 11:19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Willem Visser schreef:
Wie weet de naam van de Surinaamse Hindoestaanse Hofmeester die op de MS.Solon in 1962/1963.

K.Willemse


Een gokje : Ong Am Singh misschien?

Gr. Piet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
edeerbeek



Geregistreerd op: 09 Jun 2022
Berichten: 58
Woonplaats: breda

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2022 11:03:27    Onderwerp: Reageren met citaat

heeft iemand nog iets gehoord van mijn oude school en knsm vaarmaat wtk. kees blok uit scheveningen ?
ed ott
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2022 14:55:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Roel Sjoorda heeft 2 foto's (1940 en 5½x6½ cm) van een kok (verdronken in 1941) en 3e wtk die op s.s. "saturnus"
(KNSM?) gevaren hebben. Hij is al lang op zoek naar familie of vrienden of die belang hebben bij de foto's?



Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 8 Apr 2023 20:23:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor research ben ik op zoek naar mensen (of die mensen kennen) die mij meer kunnen vertellen over het vrachtschip de Phidias. Met name over de periode eind jaren '60.

Op dit moment ben ik een boek aan het schrijven, waarin de hoofdpersoon op 18 jarige leeftijd (1968) aan boord gaat als handlanger op het schip de Phidias. Graag wil ik er dus meer over weten. Er schijnt een aanvaring in de haven van Rotterdam te zijn geweest en de Phidias is het laatste schip geweest die het schip de Oostmeep uit Harlingen heeft gezien. Dat mysterie is nooit opgelost. dus daar ben ik ook benieuwd naar. Mocht u mij meer kunnen vertellen over die periode en de details van het reilen en zeilen in die tijd, dan hou ik me aanbevolen.

Met vriendelijke groeten,
Myriam Vogel



_________________
Old sailors never died
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lukas Boerhave



Geregistreerd op: 28 Sep 2022
Berichten: 16
Woonplaats: Geneve

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2023 11:24:12    Onderwerp: Vraag over KNSM officierspetten Reageren met citaat

Ik heb een foto uit 1903 van de kapitein en officieren aan boord van de s.s. Diana. Via het KNSM archief heb ik de namen van deze officieren kunnen achterhalen die bestaan uit 1ste en 2de stuurman en 1ste en 2de machinist. De kapitein heeft een zwarte pet. Er zijn twee heren met een witte pet en nog één met een zwarte pet. Zou iemand mij kunnen vertellen of machinisten witte petten droegen en stuurlieden donkere petten? En is dit altijd zo gebleven bij de KNSM? Dank u, Lukas
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem1940



Geregistreerd op: 18 Mei 2022
Berichten: 24
Woonplaats: Dordrecht

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2023 13:21:20    Onderwerp: Re: Vraag over KNSM officierspetten Reageren met citaat

Beste Lukas,
Volgens mijn beste weten was het verschil tussen donker en wit de jaargetijden en temperatuur. In de winter in Nederland en omstreken een donkere pet en in de zomer in Nederland wit. Carribean was altijd zomer en New York golden weer zomer en winter net zoals bv in Chili. In mijn tijd 1960-70 Droegen de officieren niet zoveel een pet. Het uniform was hetzelfde als de petten. Dus donker uniform met donkere pet en wit uniform met witte pet. Dat witte van de pet was alleen maar een overtrekje.
Hopelijk heb je er wat aan.
Met vriendelijke groet,
Willem
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2023 15:40:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Christiane Espinoza is op zoek naar de vader van haar echtgenoot, waarschijnlijk is hij zeeman geweest. De foto is genomen op Curacao of Aruba.
Wie herkent deze man en weet misschien waar hij verblijft.



_________________
Old sailors never died
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
alex rib



Geregistreerd op: 15 Mei 2022
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2023 21:39:35    Onderwerp: Reageren met citaat

een maand zonder berichten
triest
gr alex
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1235
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2023 12:15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Triest dat is het zeker Alex maar aan dit trieste resultaat hebben we allemaal precies evenveel bijgedragen .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2024 21:44:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond Oud-Collega's!

Weet iemand van jullie hoe het nu met die "Aannemers v.h. Civiele- , & Dekpersoneel", de heren de Jong & Smit, gesteld is, en òf die nog in leven zijn? En waarvan wij - als personeel v.d. Civiele Dienst - per briefkaart altijd een oproep thuisgestuurd kregen om naar het kantoor v.d. KNSM te komen, om in het Monsterlokaal te gaan te komen aanmonsteren? Ik heb die "Smitje" - jáááren geleden - nog wel eens verschillende keren gezien op de door (wijlen) Henk Fiege, ex Chef-Kok van de "Prins", tijdens de laatste zaterdag van augustus georganiseerde "Bon-Bini"- reünies van Civiel Personeel v.d. K.N.S.M., gezien, maar ben hen - na het overlijden van Henk Fiege, uit het oog verloren. Àls die 2 nog leven, dàn zouden het nu "Dikke Tachtigers" moeten zijn! Ik hoor graag van jullie, en alvast bedankt voor jullie reactie!
Nog een fijne avond!

Groet van René Aggenbach (ex-Chef Hofmeester) .

P.S.: Is het bij jullie óók bekend hoe het momenteel gaat met de al ruim tachtig jaar oude Chef-Kok Dick Tromp, waarmee ik in mijn tijd bij de KNSM, tussen 1965 & 1974, zéér prettig mee heb gevaren op vele 'ON-schepen"? Dàt was mij er ééntje, en ik heb vele goede herinneringen aan hem!
_________________
Old sailors never died
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.