KROONVAARDERSKNSM
scheepvaart
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


DE MYSTERIEUZE BERMUDA DRIEHOEK
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> TOPICS, GEEN KNSM
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2022 23:36:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 19 Dec 2022 23:36:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2022 23:36:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Het mysterie.
Het mysterie van de Bermuda Driehoek houdt mensen al bijna twee eeuwen bezig. Sinds 1840 zijn er meer dan 100 verdwijningen van boten en vliegtuigen in het gebied opgetekend in de driehoek tussen de zuid-oost kust van Florida, Porto Rico en Bermuda. Van de meer dan 1000 mensen die er verdwenen zijn, is bijna nooit een lichaam teruggevonden. Complete bemanningen zijn verdwenen, waarbij soms één hond of vogel aan boord werd achtergelaten. Mensen die het hebben overleefd melden vele anomaliën zoals elektromagnetische instrumenten die weigeren, kompassen die gaan ronddraaien én het ontstaan van een heldere nevel op klaarheldere dag.

"Ik hoorde veel geschreeuw. Ik stapte uit de cabine de brug op en riep 'Wat is er aan de hand?' Het eerste waar ik naar keek was het kompas, dat kloksgewijs ronddraaide. Er was geen reden waarom dit zou kunnen gebeuren. Ik wist niet wat gebeurde, maar iets immens speelde zich af. Het water leek van alle kanten te komen. De horizon verdween - we konden niet zien waar de horizon was - water, lucht en horizon vormden één geheel. We konden niet zien waar we waren," vertelt kapitein Don Henry over zijn ervaring in de Bermuda Driehoek in 1966, "Wat er ook gebeurde, het nam alles van onze generators. Alle elektrische apparaten hielden ermee op. De generators draaiden nog, maar we kregen geen kracht." Henry's schip werd omhuld door een mysterieuze mist.

De anomaliën die Don Henry in het gebied tegenkwam, veronderstellen een vacuüm domein. De Russiche kwantumfysicus Dr. Dmitriev beschrijft in zijn wetenschappelijk model hoe een vacuüm domein (VD) actief gravitatie-energie absorbeert en deze transformeert in elektromagnetische energie en licht. Het vacuüm domein heeft een gepolariseerde richting voor zijn zwaartekracht-effecten.

De voormalige marinepiloot Jim Richardson maakte samen met zijn zoon iets vergelijkbaars als Henry mee. Het kompas van Jim's vliegtuig begon plotseling van links naar rechts te draaien. Hij vroeg zijn zoon wat er mis was met het kompas, waarop deze antwoordde dat ze boven het Bahama-eiland Andros vlogen, waar dit vaak gebeurde boven het diepe water voor het Moselle-rif. Dit rif staat bekend om UFO's en de vreemde lichten die er vaak 's nachts schijnen en door Richardson en andere piloten en kapiteins zijn waargenomen.

De ervaren piloot Chuck Wakeley had nog nooit van de Bermuda Driehoek gehoord, totdat hij op een avond in 1964 op 8000 voet de volgende ervaring vlak voorbij Andros had.

"Ik begon iets vreemds op te merken: een zeer zwak lichtgevend effect op de vleugels... de vleugels hadden een doorschijnend aanblik, ze leken bleek blauw-groen, alhoewel ze feitelijk helderwit waren geverfd. In ongeveer vijf minuten tijd nam deze gloed in intensiteit toe, totdat het zo helder werd dat ik grote moeite had mijn instrumenten te lezen. Mijn magnetisch kompas begon rond te draaien, langzaam maar constant; de brandstofmeters die 'half vol' aangaven bij vertrek gaven nu 'vol' aan. Ik kon geen enkel elektrisch instrument vertrouwen, omdat ze ofwel uit waren ofwel onregelmatig gedroegen. Al snel gloeide het hele vliegtuig, maar het was geen gereflecteerde gloed, omdat de gloed vanuit het vliegtuig zelf kwam. Toen ik vanuit het raam naar de vleugels keek zag ik dat ze niet alleen blauwig-groen gloeiden, maar er ook doezelig uitzagen," herinnert Wakeley zich. "Op dit punt kon ik niet langer op mijn tolkompas, horizon- of hoogteaanwijzers vertrouwen, en aangezien het nacht was vloog ik met een kunstmatige horizon, ik had geen horizon die ik kon volgen. De gloed was zo intens dat ik niet langer de sterren kon zien. Ik deed het enige wat ik kon doen - dat was de besturing loslaten en het toestel de koers laten vliegen die het zou aannemen. De gloed bouwde zich op tot een verblindende lichtclimax, die ongeveer vijf minuten aanhield en toen geleidelijk afnam."

Alle instrumenten begonnen weer normaal te functioneren zodra de gloed oploste. Het is zeer waarschijnlijk dat Wakeley zich tijdelijk buiten onze ruimtetijd bevond.

In het geval van Wakeley zien we dat de materie elastisch wordt. Het volgende stadium is dat de materie niet meer zichtbaar is in onze realiteit. In 1971 verdween een passagiersvliegtuig tien minuten van de radar en verscheen toen weer. De bemanning keek na het voorval op hun horloges en tijd-indicators en ontdekte dat ze allemaal tien minuten achterliepen, hoewel twintig minuten voor het incident nog de tijd was gecontroleerd.

Bij de incidenten in de Bermuda Driehoek komen grote hoeveelheden elektromagnetische energie vrij, die dus soms de staat van materie daadwerkelijk verandert, zo zeer zelfs dat het compleet uit onze realiteit verdwijnt. Grote schepen zijn er verdwenen zonder enig spoor, zoals de USS Cyclops met 309 man aan boord in 1918.

Zoals eerder gemeld vinden er vele UFO-waarnemingen plaats op Andros, waar ook de Amerikaanse marinebasis Atlantic Undersea Test and Evaluation Center (AUTEC) gevestigd is. Dit wordt door onderzoekers ook wel het 'onderwater Area 51' genoemd, een basis waar onderzoek naar UFO's en de Bermuda Driehoek zou worden uitgevoerd. Historicus Dr. Michael Preisinger leerde uit verschillende bronnen dat de Andros-basis 'ultra-top secret' is. Zo werd in 1997 een groep eendenjagers uren lang verhoord, nadat ze een 'verboden gebied'-bord hadden gepasseerd. Mogelijk heeft de Bermuda Driehoek en aanverwante fenomenen dus ook de interesse van het Amerikaanse leger, redeneren onderzoekers. Dit blijft natuurlijk speculatie!

De waargenomen UFO's of lichten kunnen wellicht lichtverschijnsels zijn die optreden bij de genoemde vacuüm domeinen. Dmitriev noemt deze fenomenen natuurlijke zelf-lichtgevende formaties (NSLF's).

Alhoewel de meest bekende, is de Bermuda Driehoek trouwens lang niet de enige 'interdimensionale vortex' in de wereld. In de Duivels Driehoek bij Japan vinden bijvoorbeeld dezelfde anomaliën en verdwijningen plaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2022 23:37:37    Onderwerp: Reageren met citaat

METHAANGAS
Geleerden denken het zeker te weten dat dit de oorzaak is van alle ellende.
Het borrelt op vanuit de diepte, omdat er zoveel lucht tussen zit "valt"een schip omlaag in een draaikolk en verdwijnt razendsnel.
Dan zeg je meteen en vliegtuigen dan?

Ja de vliegtuigen die op lage hoogte vliegen kunnen ook in deze draaikolk van methaanluchtbellen raken, orientatie is meteen weg, alles is mistig en doordat er geen lucht is valt men in een luchtzak (bij een ieder bekend) en verdwijnt eveneens onder water.

Zo hebben we ook het bekende moerasgas, daar zien mensen de gekste figuren en buitenaardsen in.
Het is maar wat je wilt geloven.

En wat ik eerder aangaf een schip van 300 meter lengte:
komt op 2 golftoppen, middenstuk in een loze ruimte - breekt in twee delen -
en dan heeft men geen tijd meer om te reageren of een noodsignaal uit te zenden.

Maar het blijft een mysterie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2022 23:38:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Verklaring?
Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan en stijgt dit naar het oppervlak. De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen (volgt uit de wet van Archimedes). Hierdoor kunnen schepen zinken. Omdat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken. Enerzijds omdat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds omdat het methaan mogelijk ontbrandt.

In het televisieprogramma Earth Investigated op National Geographic Channel werd gemeld dat het magnetisch veld rondom de Aarde boven de Bermudadriehoek zwakker is geworden ten opzichte van de rest van de wereld. De wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor gegeven. Wel zou dit verklaren dat bij vliegtuigen het kompas niet meer naar behoren werkt. Een bijkomend gegeven is dat de Bermudadriehoek in een rechte lijn staat ten opzichte van de magnetische noordpool. Dit wil zeggen dat een (naar behoren werkend) kompas naar het échte noorden zou wijzen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem Visser
Site Admin


Geregistreerd op: 12 Mei 2022
Berichten: 4126
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2022 23:40:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Mysterieus schip duikt op in de Bermuda Driehoek na 90 jaar!

24-06-2015

De SS Cotopaxi, het schip dat in december 1925 verdween is onlangs gevonden in de Caribische Zee vlakbij de beroemde Bermuda Driehoek. Niemand had verwacht dat het schip bijna een eeuw later letterlijk aan de oppervlakte zou opduiken.
De Cubaanse autoriteiten zijn van plan om een grondig onderzoek in te stellen naar het incident.

Een niet geïdentificeerd schip verscheen op 16 mei in de verboden zone ten westen van Havana.
Na mislukte pogingen om contact met de bemanning te krijgen gingen drie patrouilleboten van de kustwacht naar het schip om het te onderscheppen.

Het bleek dat het een oud schip was, gebouwd aan het begin van de vorige eeuw.
Niemand was aan boord.
Een tijdje later, werd het duidelijk dat het schip de legendarische SS Cotopaxi was die in 1925 op mysterieuze wijze verdween.

Op 29 november 1925 vertrok de SS Cotopaxi vanuit de haven van Charleston in South Carolina naar Havana.
Twee dagen later, stopte de bemanning met communiceren en werd nooit meer iets van het schip vernomen.
Het logboek van de kapitein van het schip, die diende voor de Clinchfield Navigation Company, eindigde abrupt op de dag van de ramp, 1 december 1925.
De verslagen bevatten veel interessante details over het dagelijkse leven van de bemanning, maar er was niet één een hint die kon verduidelijken wat er met hen is gebeurd.
Als het schip is gezonken,waar waren dan de overblijfselen van de matrozen of hun kleren?
Waren ze allemaal overboord gesprongen?
Interessant is dat de plaats waar het schip werd gevonden, is gelegen in het gebied van de Bermuda Driehoek.
Tientallen schepen en vliegtuigen verdwenen in deze zone op verschillende tijdstippen.
Er is een overvloed van versies die de Bermuda anomalie uitleggen.
Sommigen van hen zijn zeer moeilijk te geloven (de Bermuda Driehoek is een portaal naar een andere dimensie), terwijl anderen heel realistisch zijn en het verschijnsel verklaren met eigenaardigheden van de zeestroming.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> TOPICS, GEEN KNSM Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.